Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
Sendt: 01 August 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
G40driver skrev:
Der er vel ikke en transformer koblet på samme stik som din effekt? (Eks. lader til en mobiltelefon eller en transformer til en lampe) Eller er der en eksterne transformer i fysisk nærhed af forstærkeren?
Nope, ingen af delene - men tak for input
Den er monteret med Supra netkabel som er koblet i Supra stikdåse...
Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
Sendt: 02 August 2005 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
jeg vil tro det kan hjælpe dig at købe sådan en her, et DCfilter. men hvordan man sætter den til det må du ikke spørge mig om det har jeg aldrig prøvet. evt hvis der er nogen som ved hvordan den sættet til må de da meget gerne kommer med en forklaring.
Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
Sendt: 02 August 2005 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
Nicolai18 skrev:
jeg vil tro det kan hjælpe dig at købe sådan en her, et DCfilter. men hvordan man sætter den til det må du ikke spørge mig om det har jeg aldrig prøvet. evt hvis der er nogen som ved hvordan den sættet til må de da meget gerne kommer med en forklaring.
Da brum i forstærkere typisk er 50 og 100Hz stammende fra netstrømmens frekvens (100Hz pga. ensretningen) vil et netstøjsfilter ikke hjælpe - da der jo stadig er 50Hz vekselstrøm ind i forstærkeren.
Hvis brummet ikke kommer fra signalledninger eller andet, så skyldes brummet at effektforstærkeren enten "opsamler" det internt eller at afkoblingen af ripplespændingen ikke er god nok. Skærmningen af transformatoren kan være for dårlig, ledningsføringen kan være uhensigtsmæssig og meget andet kan forårsage at effektforstærkeren brummer.
__________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum