| Forfatter |
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mikkelfrost½ Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske men ikke i lang tid i nu :) er ved at sætten en på ønskelisten :)
|
| Til top |
|
| |
Audioholic Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er enhederne servo styrede ligesom fx Velodyne??
__________________ Dali Evidence surround, Marantz SR7000
Marantz DV7010
DIY 12" SLS cylindersub
3 x BassPump III i sofaen
+ diverse gode sager ..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, servo er noget Velodyne bruger i DD serien for at kontrollere forvrængningen. Lukkede subs har generelt set i udgangspunktet mere forvrængning enn portede, og derfor er det også kun lukkede subs der bruger servo (Velodyne DD, og Paradigm Servo er de jeg kenner til)
Alle SVSs modeller har derimod nogle limitere, og PB10 opfører sig nærmest som en servostyret sub, den vil ikke forvrænge så det kan høres, men vil simpelten nekte at spille højere når grænsen for hvad den kan levere er nået.
PB12 skal vistnok også opføre sig på samme måde, det får jeg snart vide mere om da min forhåbentligvis bliver sendt til mig i løbet af morgendagen.
SVS har også pga deres design med en meget lav tuningsfrekvens for bassporten et design der forvrænger meget lidt. Det viktigste er at forvrængningen holdes under et audibelt niveau, og grænsen for audibel forvrængning stiger når frekvensen synker.
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Audioholic Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Nej, servo er noget Velodyne bruger i DD serien for at kontrollere forvrængningen. Lukkede subs har generelt set i udgangspunktet mere forvrængning enn portede, og derfor er det også kun lukkede subs der bruger servo (Velodyne DD, og Paradigm Servo er de jeg kenner til)
Alle SVSs modeller har derimod nogle limitere, og PB10 opfører sig nærmest som en servostyret sub, den vil ikke forvrænge så det kan høres, men vil simpelten nekte at spille højere når grænsen for hvad den kan levere er nået.
PB12 skal vistnok også opføre sig på samme måde, det får jeg snart vide mere om da min forhåbentligvis bliver sendt til mig i løbet af morgendagen.
SVS har også pga deres design med en meget lav tuningsfrekvens for bassporten et design der forvrænger meget lidt. Det viktigste er at forvrængningen holdes under et audibelt niveau, og grænsen for audibel forvrængning stiger når frekvensen synker.
|
|
|
Hehe min SPL1000 MkII er også med servostyret enhed 
Hvordan ser udsigterne ud for folk der gerne vil erhverve en af SVS cylinder subs`ne, men ikke har mod på at bestille direkte fra det forjættede land?
De er jo mere end ideel for folk med sparsom gulvplads som ikke bare kan frådse ved at sætte et kæmpe dobbel 12" uhyre ind i den bedre halvdels allerhellligste - pianolak eller ej 
Det er da også helt ufatteligt at de kan sælge den store dobbelt 12" for under 10NOK K - der er jo INGEN konkurrence i den prisklasse .. __________________ Dali Evidence surround, Marantz SR7000
Marantz DV7010
DIY 12" SLS cylindersub
+ diverse gode sager ..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der forskel på lyden i cylenden eller om det er firkandt ???
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audioholic: Beklager at måtte skuffe dig, men det er kun DD modellerne der har servo, det er nok også derfor de koster så meget mere. Men SPL subbene har også limitere.
Prisene på hjemmesiden er uden moms, og told, man skal desværre logge ind for at få den samlede summen. Jeg tror PB12 Plus/koster ca 14000kr, men den er fremdeles helt suverent den subwooferen der giver mest lyd pr. krone
Cylinder modellene er geniale, og jeg håber at de bliver tilgengelige her i Europa. Jeg ville egentlig købe en cylinder den gangen jeg bestillte, men min kæreste ville ikke gå med til at ha en lodden skorsten i stuen
Mikkelfrost½: Mig bekent skal der ikke være nogen forskell, boxene skal vistnok kunne spille ca 1db højere enn cylindrene pga lidt større internt volum __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kom nettopp på at SPL har en feedback krets der fungerer omtrent som Audio Pro's Ace Bass, den kan vel i teorien siges at fungere som en servo-light  Men resultatet er udifra de målingene jeg har set ikke så godt som ved servo __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Audioholic Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Jeg kom nettopp på at SPL har en feedback krets der fungerer omtrent som Audio Pro's Ace Bass, den kan vel i teorien siges at fungere som en servo-light Men resultatet er udifra de målingene jeg har set ikke så godt som ved servo |
|
|
Hmm OK ... synes bare jeg så Vassago reklamere med det da han solgte de billige SPL fra et restparti - de spiller i øvrigt heller ikke helt tosset, men det er en anden snak 
Kunne da godt være at man skulle spare sammen til sådan en cylinder - hvor meget skal man regne med at ligge oveni af told, moms og skat osv hvis man bestiller sådan en lådden rulle fra USA? Hvad gav du fx? __________________ Dali Evidence surround, Marantz SR7000
Marantz DV7010
DIY 12" SLS cylindersub
+ diverse gode sager ..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cylindrene er desværre ikke mulige at skaffe i Europa lengre, der har kommet distributører rundt om i Europa, og man kan ikke bestille direkte fra SVS lengre.
Prisene fra distributørene er ca de samme som de var før når man importerte selv.
Skal du ha en cylinder er det brugt markedet der er eneste alternativ, desværre er de sjeldne her i Danmark. Det var en for salg for lidt siden, men den blev solgt umiddelbart.
SVS har sagt at cylindrene skal komme til Europa siden, men at en ny serie med små subs har første prioritet, de skal komme lige efter nytår, så vi kan håbe at turen da kommer til cylindrene. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Audioholic Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Cylindrene er desværre ikke mulige at skaffe i Europa lengre, der har kommet distributører rundt om i Europa, og man kan ikke bestille direkte fra SVS lengre.
Prisene fra distributørene er ca de samme som de var før når man importerte selv.
Skal du ha en cylinder er det brugt markedet der er eneste alternativ, desværre er de sjeldne her i Danmark. Det var en for salg for lidt siden, men den blev solgt umiddelbart.
SVS har sagt at cylindrene skal komme til Europa siden, men at en ny serie med små subs har første prioritet, de skal komme lige efter nytår, så vi kan håbe at turen da kommer til cylindrene.
|
|
|
Det er da vildt selvmodsigende hvis de stræber på at cutte mellemmanden til fordel for forbrugeren som slipper for st betale for den unødvendige og fordyrende mellemvej som på fx Dell pcer.
Alternativt må der jo være nogle autoriserede forhandlere i USA som distribuerer disse subs - søger på google.dk i skrivende stund ...
Quotet fra SVS side:
SVS skrev:
|
|
At SVS you buy your subwoofer or speaker direct, either from us, or from an exclusive authorizedd overseas retailer. No one comes between you and the folks that design, build and ship your subs. |
|
|
| | __________________ Dali Evidence surround, Marantz SR7000
Marantz DV7010
DIY 12" SLS cylindersub
+ diverse gode sager ..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
De har selv sagt at arbejdsmengden ved at sælge direkte til Europa blev for stor, og så lenge prisene holder samme niveau som før er det ikke noget jeg tenker altfor meget over lengre.
Der findes desværre ikke nogle andre SVS forhandlere i USA enn SVS selv.
Andre muligheder for at skaffe en cylinder er nøje diskuteret på www.avforum.no , jeg ved ikke hvordan det gik __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Audioholic Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2005 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det synes jeg da var kedeligt 
Men omvendt så ville sådan en PB12 dual nu heller ikke være helt af vejen ..
Har du ikke et link til din hjemmebiograf, kunne godt tænke mig at se billeder af din PB10 og søgefunktionen er desværre så godt som ubrugelig ..
Mvh. Mads __________________ Dali Evidence surround, Marantz SR7000
Marantz DV7010
DIY 12" SLS cylindersub
+ diverse gode sager ..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 November 2005 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 November 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
audioholic: Jeg glemte at sige at om du vil skal du være velkommen til at lytte til min PB12 Plus hjemme hos mig når den er ankommet, og indjusteret.
Dual PB12 har sammenlignet med en PB12 Plus/2 en rekke fordeler.
- Jevnere spredning af bassen, og dermed et større sweetspot, og jevnere frekvensgang
- Plus/2 har ca 4db mere headroom enn en Plus, 2x Plus vil dermed ha et potensiale for 2db mere headroom enn en Plus/2
- Plus/2 vil være temmelig begrenset hvad SPL angår om man kører den i 16hz tune med kun 1 port åben, og jeg tror forskellen hvad SPL angår vil være ennu større her mellem 2x Plus, og Plus/2
Jeg håber selv at køre Dual PB12 når jeg en gang flytter til noget større enn der hvor jeg bor i dag. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skal have ny sub til mit snlæg ..
valget er mellem disse 2 :
SVS PB10-ISD
http://www.lsound.no/index.php?side=info&group=240& ;subgroup=0&id=1432
SVS PB12-Plus
http://www.lsound.no/index.php?side=info&group=240& ;subgroup=0&id=1579
det skal spille sammen med denon 3805 og 3910 og regner med at købe Audiovector mi3 super
er den lille nok eller kan jeg høre / mærke forskel op til den store
det er mest film men måske 30 % musik de skal bruges til
m
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan lukkes helt og kan godt lide det lidt højt :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afhengig af hvor stor rummet er vil jeg da anbefale at du køber en Plus, eller en Plus/2. Men, skulle du købe en PB10 kan du også senere købe en ekstra om den ikke skulle være nok, du vil da fordoble lydtrykket, og dermed vil den tilsvare en enkel Plus.
Fordelen med en Plus er at den har en marginalt bedre lydkvalitet, og at man med den variable tuningen, og eventuelt PEQen kan tilpasse lyden dithen hvor man vil ha den. I 16hz mode vil den gå ned til ca 13hz.
Jeg har haft en PB10, og har nu en Plus. Du vil helt utvivlsomt kunne føle, og høre en forskel mellem de to, men PB10en leverer aligevel meget af de samme kvalitetene som Plusen, bare ikke i samme mengde.
Om du har et superkritisk musikkøre vil jeg også anbefale at du går for Plusen, den har marginalt mere attack, og detaljering, og jo dybere du tuner den, jo bedre lyder den. Jeg lar min spille all bass. Det fører til at højtalerene, og forstærkeren aflastes og dermed blir lyden også i de øvre registrene noe renere, og mere dynamisk. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Flageborg Branchemedlem

kringlyd.no
Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da er de endelig klar til levering....................

"Når en allerede har bygd verdens beste subwoofere, så vet man at høyttalerne også må være spesielle. De må faktisk være blant de beste på markedet til prisen. SBS-01 høyttalerne (kommer også som 5.1 og 7.1 pakker) er designet for PB10-ISD eller andre høykvalitets subwoofere.
Kompakte, flott utseende, bygd som tanks, vellydende, jevne overganger og med en umåtelig kraft for hvilken som helst musikktype, pop og rock, fra to kanaler til fullt surround oppsett. Ytelsen vil enkelt forbause deg og gjøre til skamme kostnaden.
Ved å se på frekvens respons diagrammene vil det gi deg et glimt på hva ideen med i sikre at dine høyttalere produserer akkurat det som tilføres, hverken mer eller mindre."
__________________ Swans F2.2F - B&W Matrix 801 Series II - DOXA Model73
moro med lyd --> kringlyd
|
| Til top |
|
| |