Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 00:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips 37PF9830 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 30
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nbryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

Jeg tror jeg trækker mig fra denne debat, da diskussionen efterhånden har taget en drejning til et "all time low", her på Hifi4all - hvor mudderkastning og navlepilleri tilsyneladende styrer dagsordenen.
Mine indlæg står til troende og så kan folk jo stille sig på hælene eller vælge selv at undersøge tingene nærmere.

Du om nogen, har været med til at trække niveauet ned, men dit selvopfundne patent på sandheden.

Der udover inden du begynder at klandre andre for at lave usaglig forskning/undersøgelser, så er det vist på sin plads at du levere dokumentation for dine påstande,  noget som du endnu ikke har været i stand til!

Til top Vis nbryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nbryde

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:
Det kan i hvert fald nok bedre betale sig, at lave en DIY-løsning end betale hvad nu end merpris, Philips vælger at ta' for deres Ambilight-funktion.  

Det afhænger jo af hvem man er. Jeg kender et sted hvor jeg kan købe meget billig mælk, men det er nu engang nemmere at købe det i supermarkedet end at malke koen selv.  Philips henvender sig til masserne, det har der vel aldrig været tvivl om. Nogle gange skal tingene pakkes ind i en let fordøjelig version før masserne får øjnene op.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

rolighed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Jeg tvivler på at dette tv er et man i det hele taget overvejer hvis htpc har meget høj prioritet. Jeg vil gæte på at de fleste der køber dette tv gør det fordi de synes det har et godt billede, det har nogle features de godt kan lide (ambilight feks) og så design, betjening osv også sagtens være vigtige features.

Igen kan det da ikke udelukkes at jeg tager fejl, men de der allerede har købt det eller bestilt det må jo modsige mig hvis jeg er helt galt på den.

HTPC har meget høj prioritet for mig - men jeg overvejer det ikke, jeg HAR bestilt det (og glæder mig som et lille barn (på trods at visse personers forsøg på at ødelægge denne glæde)).

HTPC'en for mig er en avanceret VCR, DVD afspiller, jukebox etc. Min intention er ikke at skabe den perfekte hjemmebiograf med det "perfekte billede" og den "perfekte lyd". Mit mål er at skabe en praktisk løsning der kan integreres i mit hjem som det er.

Jeg har i forvejen et 13 år gammelt B&O TV, som min HTPC umiddelbart fungerer fint med, men det er på nippet til at dø. Altså vil jeg gerne have nyt TV - og i mine øjne er Philips' 37PF9830 det eneste der lever op til mine ønsker (fair nok - det er svært at finde andre TV med Ambilight ). Jeg er klar over at en del forhold koster billedkvalitet hos netop dette TV - men det ændrer ikke på at jeg synes det har et superbillede. Jeg har bl.a. set det demonstreret med HD materiale fra netop en HTPC - og hvad jeg så var "godt nok til mig"! Det synes jeg er da et argument der er til at tage og føle på? Nogen anskaffer sig et 42" plasma TV med en opløsning på 853x480 pixels - og synes at det har et fantastisk billede. Lige meget hvad nogen måtte sige, så HAR det TV et superbillede for netop DEM!

Jeg er udemærket klar over at jeg sikkert kan finde et andet TV med samme eller bedre billedkvalitet til billigere penge. Men så er der nok noget andet galt med det (i mine øjne) - og tro mig, jeg har været markedet igennem. Nogen vælger at betale ekstra for at der står B&O på deres TV - men det er jo nok fordi B&O har noget/kan noget som de gerne vil betale for. Ligeså 32PF9830 kontra andre TV!

Cheers
Rolighed

Til top Vis rolighed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rolighed

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

rolighed skrev:
MichaelWB skrev:

Jeg tvivler på at dette tv er et man i det hele taget overvejer hvis htpc har meget høj prioritet. Jeg vil gæte på at de fleste der køber dette tv gør det fordi de synes det har et godt billede, det har nogle features de godt kan lide (ambilight feks) og så design, betjening osv også sagtens være vigtige features.

Igen kan det da ikke udelukkes at jeg tager fejl, men de der allerede har købt det eller bestilt det må jo modsige mig hvis jeg er helt galt på den.

HTPC har meget høj prioritet for mig - men jeg overvejer det ikke, jeg HAR bestilt det (og glæder mig som et lille barn (på trods at visse personers forsøg på at ødelægge denne glæde)).

HTPC'en for mig er en avanceret VCR, DVD afspiller, jukebox etc. Min intention er ikke at skabe den perfekte hjemmebiograf med det "perfekte billede" og den "perfekte lyd". Mit mål er at skabe en praktisk løsning der kan integreres i mit hjem som det er.

Jeg har i forvejen et 13 år gammelt B&O TV, som min HTPC umiddelbart fungerer fint med, men det er på nippet til at dø. Altså vil jeg gerne have nyt TV - og i mine øjne er Philips' 37PF9830 det eneste der lever op til mine ønsker (fair nok - det er svært at finde andre TV med Ambilight ). Jeg er klar over at en del forhold koster billedkvalitet hos netop dette TV - men det ændrer ikke på at jeg synes det har et superbillede. Jeg har bl.a. set det demonstreret med HD materiale fra netop en HTPC - og hvad jeg så var "godt nok til mig"! Det synes jeg er da et argument der er til at tage og føle på? Nogen anskaffer sig et 42" plasma TV med en opløsning på 853x480 pixels - og synes at det har et fantastisk billede. Lige meget hvad nogen måtte sige, så HAR det TV et superbillede for netop DEM!

Jeg er udemærket klar over at jeg sikkert kan finde et andet TV med samme eller bedre billedkvalitet til billigere penge. Men så er der nok noget andet galt med det (i mine øjne) - og tro mig, jeg har været markedet igennem. Nogen vælger at betale ekstra for at der står B&O på deres TV - men det er jo nok fordi B&O har noget/kan noget som de gerne vil betale for. Ligeså 32PF9830 kontra andre TV!

Cheers
Rolighed

Som tidligere nævnt har min søster og svoger lige købt nyt tv, et Philips 9966, jeg tør slet ikke tænke på hvad Zerocool vil sige om den skærm (den har jo PP2 men uden HD), men de er meget begejstret for billedet og synes det er fedt at de meget nemt kan sætte den bærbare til og bruge den som monitor, ligegyldigt om det så er det ultimative billede de for i den sammenhæng.

Men du er jo et meget godt eksempel på at man kan prioritere HTPC og alligevel stille nogle helt andre krav end Zerocool.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Okay... Der er åbenbart bare nogen, der bare vil diskutere... Nuvel.

nbryde skrev:
Du om nogen, har været med til at trække niveauet ned, men dit selvopfundne patent på sandheden.

Hvad er det for nogle sandheder, du hævder jeg selv har opfundet?

nbryde skrev:
Der udover inden du begynder at klandre andre for at lave usaglig forskning/undersøgelser, så er det vist på sin plads at du levere dokumentation for dine påstande,  noget som du endnu ikke har været i stand til!

Yes sir...

Vedr. 1:1 pixelmapping/overscan/skalering:

http://www.mastersofcinema.org/reviews/03lookingbeyond.htm, http://www.tvtechnology.com/features/Masked-Engineer/F_Mario -09.22.04.shtml, http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29928&K W=zerocool og ellers søg på http://www.avsforum.com/, hvor der findes læssevis af tråde om problemet.

Vedr. Ambilight:

Kan jeg kun citere mig selv:
zerocool skrev:
Undersøgelsen bygger på subjektiv emperi, så skal vi ikke bare konkludere - og lade diskusionen om Ambilight stoppe her -, at nogen er til blinkende farvede lys bag ved deres skærm, andre er ikke og så er der sikkert mange for hvem det har nyhedens interesse.

Nogen bryder sig altså om det og andre ikke - af sidstnævnte kan til eksempelvis nævnes ex. Otto, TC og undertegnede. Jeg vil endnu engang også her bemærke, at Ambilight og bias lighting ikke er det samme.
Det er jo også, i sagens natur, meget svært at dokumentere noget der bygger på subjektive forhold.

Otto, TC skrev:
Det afhænger jo af hvem man er. Jeg kender et sted hvor jeg kan købe meget billig mælk, men det er nu engang nemmere at købe det i supermarkedet end at malke koen selv.  Philips henvender sig til masserne, det har der vel aldrig været tvivl om. Nogle gange skal tingene pakkes ind i en let fordøjelig version før masserne får øjnene op.

Helt sikkert, men din mælkesammenligning er mildt sagt lidt af en forenkling.
Det kræver vel ikke en håndværkereksamen, at finde et par små 6500 Kelvin pærer, skrue/klistre et par fatninger bagpå eller bagved sit Tv og evt. montere en dimmer i forbindelse hermed? 

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

rolighed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

Jeg tror jeg trækker mig fra denne debat, da diskussionen efterhånden har taget en drejning til et "all time low", her på Hifi4all - hvor mudderkastning og navlepilleri tilsyneladende styrer dagsordenen.

Jooo... Det holdt så i 2 timer og...

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

rolighed skrev:
zerocool skrev:

Jooo... Det holdt så i 2 timer og...

Ja, men tilsyneladende har visse medlemmers diffamerende tiltalemåde og infantile argumentationsform ikke ændret sig.

SUK

Man kan jo kun håbe på, at du er et forvirret barn.

nbryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

nbryde skrev:

Hvad er det for nogle sandheder, du hævder jeg selv har opfundet?

Nu gider jeg ikke løbe alle dine indlæg igennem, for det bliver man hurtigt træt, af da de kører i samme rille.

Men du er åbenbart ikke selv i stand til indrømme du tager fejl.

[QUOTE=zerocool]

[Yes sir...

Vedr. 1:1 pixelmapping/overscan/skalering:

http://www.mastersofcinema.org/reviews/03lookingbeyond.htm, http://www.tvtechnology.com/features/Masked-Engineer/F_Mario -09.22.04.shtml, http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29928&K W=zerocool og ellers søg på http://www.avsforum.com/, hvor der findes læssevis af tråde om problemet.

[/QUOTE

Jaså, hvormeget af det er lige du selv har været ophavsmand til og iøvrigt mangler stadigvæk dokumentation for at størstedelen af alle lcd tv ikke kan vise HD.

Til top Vis nbryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nbryde

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

nbryde skrev:
Nu gider jeg ikke løbe alle dine indlæg igennem, for det bliver man hurtigt træt, af da de kører i samme rille.

Hvis jeg kører i samme rille vil det vel også sige, at jeg selv kun "har opfundet" én eller nogle få sandheder, og i så fald vil det vel være forholdsvist enkelt at remse den/dem op?

Hvordan ved du i øvrigt hvad mine indlæg handler om, hvis du ikke gider læse dem igennem?

nbryde skrev:
Men du er åbenbart ikke selv i stand til indrømme du tager fejl.

Hvad er det lige du mener jeg har taget fejl af?

nbryde skrev:
Jaså, hvormeget af det er lige du selv har været ophavsmand til og iøvrigt mangler stadigvæk dokumentation for at størstedelen af alle lcd tv ikke kan vise HD.

Jamen, se da på link'ene??? 

Friiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

[/QUOTE]

Så tror jeg der sker noget på tv fronten!!! De Tyske banditter har sendt mig en mail om at mine tv'er er på vej

Så er det bare lige om fragten også tager 3 uger

Til top Vis Friiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friiz

rolighed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Friiz skrev:

Så tror jeg der sker noget på tv fronten!!! De Tyske banditter har sendt mig en mail om at mine tv'er er på vej

Så er det bare lige om fragten også tager 3 uger

Super! Og det tager vel ikke mere end 2 eller 3 dage at sende dernede fra!?! Det tog 3 dage fra UK da jeg fik mit 32PF9830!

Hvis jeg er rigtig rigtig heldig, så holder det måske endda med at de ville sende mit sidst på ugen - ellers må jeg bruge tiden på at være misundelig på dig!

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:
Helt sikkert, men din mælkesammenligning er mildt sagt lidt af en forenkling.
Det kræver vel ikke en håndværkereksamen, at finde et par små 6500 Kelvin pærer, skrue/klistre et par fatninger bagpå eller bagved sit Tv og evt. montere en dimmer i forbindelse hermed? 

Absolut ikke, men det kræver en del at sætte sig så meget ind i billedkvalitet at man overhovedet når til at overveje om det kunne være en fordel. Det Philips gør er at give folk det i en indpakning de forstår. Hvis man er entusiast og finder ud af at dine fatninger og dimmere giver en god, billig forbedring, så skal man nok få skruetrækkeren frem, men en almindelig forbruger gider da ikke den slags, og da slet ikke bare for at se om det nu også er rigtigt at det virker.

Det er ligesom kvindelige sangere - det kan godt ske at der er nogle af de grimme af slagsen der også kan synge, men som regel når vi kun til at opdage sangstemmen hos de pæne eksemplarer...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Absolut ikke, men det kræver en del at sætte sig så meget ind i billedkvalitet at man overhovedet når til at overveje om det kunne være en fordel. Det Philips gør er at give folk det i en indpakning de forstår. Hvis man er entusiast og finder ud af at dine fatninger og dimmere giver en god, billig forbedring, så skal man nok få skruetrækkeren frem, men en almindelig forbruger gider da ikke den slags, og da slet ikke bare for at se om det nu også er rigtigt at det virker.

Tjah, men Philips tilbyder jo også farveshow-lyset og derfor er der jo en overhængende fare for, at folk vælger den funktion til fordel for bias lighting. Ikke mindst fordi fordi det er den funktion, man ser illustreret i kataloger og reklamer.
Den almindelige forbruger, som du selv er inde på, tænker nok mere på hvad der umiddelbart kan imponere naboen mest og knap så meget på billedkvalitet.

Otto, TC skrev:
Det er ligesom kvindelige sangere - det kan godt ske at der er nogle af de grimme af slagsen der også kan synge, men som regel når vi kun til at opdage vi sangstemmen hos de pæne eksemplarer...

He, he... 

Der er dog altid undtagelser, som bekræfter reglen:

Søren And
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Hej alle - har fudt med i dette forum et stykke tid ,og ladet mig imponerer over 37pf9830 så nu vil jeg også bestille et tv.

defcon 4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

hej alle sammen

jeg er ved at købe et philips 37PF9830

har fundet det på nettet til 21104 kr. hos multidiscount http://www.multidiscount.com/md_en/md_produit_tv.asp?ident=2 387&pays=dk&partenaire=kelkoo

er der nogen der har handlet med dem før ?

det er første gang jeg vil bestille så dyr en ting på nettet så jeg ville bare høre om det er sikkert      

rolighed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

defcon 4 skrev:

har fundet det på nettet til 21104 kr. hos multidiscount http://www.multidiscount.com/md_en/md_produit_tv.asp?ident=2 387&pays=dk&partenaire=kelkoo

er der nogen der har handlet med dem før ?

Det ser ud til at være et etableret firma, så umiddelbart ville jeg ikke have betænkeligheder ved at bestille der. De sender dog via UPS - og som UPS manden der kom med mit ødelagte 32PF9830 (også bestilt fra UK) sagde: "Jeg fatter ikke at de tør sende med os". Der er dog heller ikke tvivl om at jeg var uheldig... Desværre gik det dog ud over en hel sending, for jeg ved at anden dansker også fik sit 32PF9830 ødelagt i samme omgang.

defcon 4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Rolighed:

hvad med prisen er den til at forholde sig til ?

rolighed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

defcon 4 skrev:

Rolighed:

hvad med prisen er den til at forholde sig til ?

Ja for søren! Superpris! Har jo lige bestilt mit fra tyskland til lige omkring 23.700 inkl. forsendelse!

Men check lige forsendelsesomkostninger med firmaet på forhånd. Det var DYRT at få sendt et 32PF9830 fra UK for mig!

defcon 4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

har lige ringet til disse fyre http://www.multidiscount.com/md_en/md_produit_tv.asp?ident=2 387&pays=dk&partenaire=kelkoo

der er 40 dages levering på productet fy føj  for en lang vente tid

der var en der skrev at han havde hørt at philips ikke kunne følge med i levering så næste shipment er i nov. måske det er derfor der er så lang leverings tid

kristianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

defcon 4 skrev:

har lige ringet til disse fyre http://www.multidiscount.com/md_en/md_produit_tv.asp?ident=2 387&pays=dk&partenaire=kelkoo

der er 40 dages levering på productet fy føj  for en lang vente tid

der var en der skrev at han havde hørt at philips ikke kunne følge med i levering så næste shipment er i nov. måske det er derfor der er så lang leverings tid

jeg har aldrig fået svar på nolge af mine mails, da jeg ville købe fra dem.. der er vidst et par andre her på forumet med samme erfaring. anbefaler helt klart at købe i tyskland, hos en af de kendte forhandlere..
Til top Vis kristianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianm

<< Forrige Side af 30 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes