|
Hmm
Det hjælper at prøve at sælge en ny Mercedes til en mand der kun har råd til en gammel Golf. Og da der var en der nævnte EL84 mente jeg at det var en mulighed blandt mange andre.
Den er også udemærket, enig, men ikke high end..den spiller dog forbavsende godt..en loftin og white kan stadig gøres for få penge...
Til Bach.
Rørpriser: Et halvdårlig kinesisk 300B koster små €100, en 2A3 koster små €30 og en EL84 koster ca. €6. Så her kan der spares/bruges hvis man vil. Trioder giver generelt mindre effekt end pentoder/tetoder. Nogle kan best lide trioder andre pentoder. Det er en smagsag som man selv skal afgøre og ikke påtrykkes af andre.
De kinesiske trioder er blevet bedre. Har selv haft WE, meshplate versionerne, Vaic ( som ikke er et 300B selvom de kalder det). Spiller lige nu på AN 300B som er kinesiske og de spiller sgu godt! Og så er de stabile! Og billige! Foretrækker dem frem for WE...på mange måder. Jeg tror også at Electro Harmonix 300B m. guld gittertråd er god..den kan fås billigt også.
Udgangs trafoen koster ca. det samme uanset hvlket rør der vælges.
SE traffoer er dyrere..større pga luftgabet og meget sværere at vikle, men det ved tubes godt..
Fandt engang en dansk hjemmeside hvor en havde brugt en ECL8x som et begynder projekt. Mailer hvis jeg finder den igen.
Ellers takker jeg af.
Benny
Be |