Emne: Benchmark DAC1 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa med jer! Det hedder da øreklappofoner  ! Well så kom dagen, da cm3 modtog - gæt selv hvad - med posten Nemmerlig en Benchmark DAC1 med alufront. En lille handy og pæn sag, med de nødvendige ind/udgange og et gedigent ydre. Den fører sig ikke vildt frem, men er ren og lækker i sit udseende - næsten ligesom cm3 hamselv lige ud fra brusebadet  Faktisk kom den ikke med posten, men blev bragt af Jens, som har haft den på besøg før mig. Til en begyndelse fik den lige en kickstarter oven på en gennemlun Gravity. Vupti så var den håndvarm. På med skidtet og så musik. I begyndelsen var det ret tydeligt, at vi her har at gøre med et fornuftigt apparat, jeg savnede dog lidt dynamik nedefter, den virkede lidt tilbageholdende dernede i grundtoneområdet. Men faktisk var et ét af de forhold der rettede sig efterhånden. Som opvarmningen skred frem, så vil jeg sige at udviklingen tog en positiv drejning. Faktisk finder jeg dette produkt ganske usædvanligt. Den er i stand til at spille som det bare "ingenting", hvilket skal forstås som en både dynamisk, men også samtidig let gengivelse. Jeg havde sagt til Jens i begyndelsen, at den lyder sikkert lød af Analog devices, eftersom der sidder en AD DAC chip i den, og det gør den egentlig også, men på en meget positiv måde. Den er ikke fersk, som jeg tidligere har oplevet AD komponenter, men den har noget anonymt over sig, som er så anonymt, at det næsten forbliver anonymt.  Den har med andre ord ikke meget at sige denne DAC, den "gør" bare i stor udstrækning. Opløsningen er flot, ikke mindst ved svage niveauer. I store udladninger er den hele tiden ligesom med på sidelinien og lader det ske. Både Jens og min oplevelse gik i retning af en særdeles ubesværet og neutral gengivelse, som har en uanstrengt måde at formidle på - stort som småt. Ind imellem sad vi faktisk og udbrød om forskellige optagelser - den er da bare lige i kassen den der. Der var også tidspunkter, hvor troværdigheden og klangægtheden i den DAC simpelthen var helt oppe at ringe. Jeg husker ikke hvilke plader der var tale om, men rent faktisk spillede vi næsten uafbrudt i 3,5 timer. Da Jens tog hjem igen sagde han, at det var da en oplevelse, sikke nogle skiver du har, gode klassiske osv. Vi spillede faktisk en masse klassisk musik af diverse kunstnere på diverse labels. Til at begynde med, var det for at se om jeg kune hive bukserne ned om hælene på det lille apparat, men det tvivler jeg på jeg kommer til. Alt i alt er denneher lille sag en rigtig fornuftig DAC i mine øjne. Det kal tilføjes, at den er meget følsom overfor placering. Står den oven på et andet apparat, så ryger bassen og en del af fastheden i lydbilledet. Oven på MDF tror jeg heller ikke den befinder sig særligt godt. Der var ingen netledning medleveret til detteher eksemplar, så jeg har anvendt én af mine egne. Jeg har ikke afprøvet om den er følsom overfor ændringer i den slags forhold, men jeg bilder mig ind, at jeg kunne fornemme de klangmæssige egenskaber af NKT PKAJS igennem apparatet. NKT kablet har i forhold til mange andre netkaler, en lidt mere fyldig og veldefineret nedre mellemtone, ligesom bassen bare strækker sig nedefter på en ubesværet og dynamisk facon. Dem kan jeg vældig godt forliges med, hvilket jeg tror spiller en ret så afgørende rolle for de klanglige kvaliteter vi har oplevet på DACén. Jeg er nu meget spændt på om det indtryk holder i længden, så jeg tror den skal spille lidt igen i aften.
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende at høre en mening fra kubikken
Det nærmer sig jo en egentlig anmeldelse 
Altid rart nogen tør eller gider sige noget om et produkt andet end den lyder varm f.eks.
Men er absolut enig i din vurdering. Jeg har så heller ikke brugt meget tid sammen med den.
Der står i manualen noget i retning af at man skal regne med at nedre mellemtone er "væk" i forhold til andre konvertere pga det her jitter halløj de mener de har fået mere eller mindre styr på.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hejsa med jer!
Det hedder da øreklappofoner !
Well så kom dagen, da cm3 modtog - gæt selv hvad - med posten Nemmerlig en Benchmark DAC1 med alufront. En lille handy og pæn sag, med de nødvendige ind/udgange og et gedigent ydre. Den fører sig ikke vildt frem, men er ren og lækker i sit udseende - næsten ligesom cm3 hamselv lige ud fra brusebadet
Faktisk kom den ikke med posten, men blev bragt af Jens, som har haft den på besøg før mig.
Til en begyndelse fik den lige en kickstarter oven på en gennemlun Gravity. Vupti så var den håndvarm. På med skidtet og så musik. I begyndelsen var det ret tydeligt, at vi her har at gøre med et fornuftigt apparat, jeg savnede dog lidt dynamik nedefter, den virkede lidt tilbageholdende dernede i grundtoneområdet. Men faktisk var et ét af de forhold der rettede sig efterhånden. Som opvarmningen skred frem, så vil jeg sige at udviklingen tog en positiv drejning. Faktisk finder jeg dette produkt ganske usædvanligt. Den er i stand til at spille som det bare "ingenting", hvilket skal forstås som en både dynamisk, men også samtidig let gengivelse. Jeg havde sagt til Jens i begyndelsen, at den lyder sikkert lød af Analog devices, eftersom der sidder en AD DAC chip i den, og det gør den egentlig også, men på en meget positiv måde. Den er ikke fersk, som jeg tidligere har oplevet AD komponenter, men den har noget anonymt over sig, som er så anonymt, at det næsten forbliver anonymt. Den har med andre ord ikke meget at sige denne DAC, den "gør" bare i stor udstrækning. Opløsningen er flot, ikke mindst ved svage niveauer. I store udladninger er den hele tiden ligesom med på sidelinien og lader det ske. Både Jens og min oplevelse gik i retning af en særdeles ubesværet og neutral gengivelse, som har en uanstrengt måde at formidle på - stort som småt. Ind imellem sad vi faktisk og udbrød om forskellige optagelser - den er da bare lige i kassen den der. Der var også tidspunkter, hvor troværdigheden og klangægtheden i den DAC simpelthen var helt oppe at ringe. Jeg husker ikke hvilke plader der var tale om, men rent faktisk spillede vi næsten uafbrudt i 3,5 timer. Da Jens tog hjem igen sagde han, at det var da en oplevelse, sikke nogle skiver du har, gode klassiske osv. Vi spillede faktisk en masse klassisk musik af diverse kunstnere på diverse labels. Til at begynde med, var det for at se om jeg kune hive bukserne ned om hælene på det lille apparat, men det tvivler jeg på jeg kommer til. Alt i alt er denneher lille sag en rigtig fornuftig DAC i mine øjne. Det kal tilføjes, at den er meget følsom overfor placering. Står den oven på et andet apparat, så ryger bassen og en del af fastheden i lydbilledet. Oven på MDF tror jeg heller ikke den befinder sig særligt godt. Der var ingen netledning medleveret til detteher eksemplar, så jeg har anvendt én af mine egne. Jeg har ikke afprøvet om den er følsom overfor ændringer i den slags forhold, men jeg bilder mig ind, at jeg kunne fornemme de klangmæssige egenskaber af NKT PKAJS igennem apparatet. NKT kablet har i forhold til mange andre netkaler, en lidt mere fyldig og veldefineret nedre mellemtone, ligesom bassen bare strækker sig nedefter på en ubesværet og dynamisk facon. Dem kan jeg vældig godt forliges med, hvilket jeg tror spiller en ret så afgørende rolle for de klanglige kvaliteter vi har oplevet på DACén.
Jeg er nu meget spændt på om det indtryk holder i længden, så jeg tror den skal spille lidt igen i aften. |
|
|
Hella du sa dej, nååå du kunne ikke styre din nysgerighed
Er dit eksemplar et tilspillet af slagsen?
Har du kørt den direkte ned i dit effektrin eller over forfortærker?
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Har du kørt den direkte ned i dit effektrin eller over forfortærker? |
|
|
Det hedder altså forfortærsker.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Har du kørt den direkte ned i dit effektrin eller over forfortærker? |
|
|
Det hedder altså forfortærsker. 
|
|
|
Tror vi to staver lige dårligt
Lad os kalde det en kontrolforstærker, det er meget nemmere at stave til. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
|
|
|
Den er kørt via preamp. Det har jeg klart de bedste erfaringer med. Jeg ved ikke om den er tilspillet, men den spiller faktisk ret pænt. Jeg oplever den som mere dynamisk nu end yesterday. Og nej! Jeg kunne ikke styre min nysgerrighed, jeg forhørte mig lidt om den for ca. 6 mdr siden, men gjorde ikke så meget ved det. Nu er den her, og jeg er ret glad for at at prøve den. Om den holder hjem ved jeg ikke 100% endnu. Det er jo altid spørgsmålet, om man falder helt til sammen med sådan et bæst. Helt sikkert er det, at noget skal der ske på det område. DAC1 er en værdig kandidat i mine øjne.
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
|
|
|
Den er kørt via preamp. Det har jeg klart de bedste erfaringer med. Jeg ved ikke om den er tilspillet, men den spiller faktisk ret pænt. Jeg oplever den som mere dynamisk nu end yesterday. Og nej! Jeg kunne ikke styre min nysgerrighed, jeg forhørte mig lidt om den for ca. 6 mdr siden, men gjorde ikke så meget ved det. Nu er den her, og jeg er ret glad for at at prøve den. Om den holder hjem ved jeg ikke 100% endnu. Det er jo altid spørgsmålet, om man falder helt til sammen med sådan et bæst. Helt sikkert er det, at noget skal der ske på det område. DAC1 er en værdig kandidat i mine øjne. |
|
|
Hvilket drev bruger du? __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
|
|
|
Den er kørt via preamp. Det har jeg klart de bedste erfaringer med. Jeg ved ikke om den er tilspillet, men den spiller faktisk ret pænt. Jeg oplever den som mere dynamisk nu end yesterday. Og nej! Jeg kunne ikke styre min nysgerrighed, jeg forhørte mig lidt om den for ca. 6 mdr siden, men gjorde ikke så meget ved det. Nu er den her, og jeg er ret glad for at at prøve den. Om den holder hjem ved jeg ikke 100% endnu. Det er jo altid spørgsmålet, om man falder helt til sammen med sådan et bæst. Helt sikkert er det, at noget skal der ske på det område. DAC1 er en værdig kandidat i mine øjne.
|
|
|
Ja den kan noget den lille tændstiksæske, men gør dig selv den tjenste at prøv at køre den direkte ned i dit lille effektrin . Jeg ved ikke hvilke kontoltrin du bruger, men den er en ML38 ren overlegen. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halopsa KvK.
Det lyder som en ganske spændende oplevelse. Jeg går selv og drømmer lidt om at prøve sådan en fætter, evt. med min BEAT 400+ som drev eller et TEAC VRDS drev (det mener jeg, at det hedder, er dog ikke helt sikker i min sag). Vil blot spørge om du kørte ballanceret drift eller via RCA?
Fortæl endelig lidt mere, når du har nærlyttet til DAC'en, hvis den ellers lader sig høre.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 05:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trut her i tråden!
Lidt flere indtryk herfra går i retning af, at man nok er nødt til at afprøve den i hvert enkelt tilfælde. Den er meget følsom overfor placering, hvilket er ganske normalt for apparater af den slags. Netkabler reagerer den også meget på. De benyttede komponenter i den, er det min erfaring, skiller også vandene. Det er ikke glansbillede - og plastficeret lyd der kommer fra den. Alternativer er det jo i sagens natur meget svært at finde, for hvor finder man en DAC i disse dage?
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 02:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Trut her i tråden!Lidt flere indtryk herfra går i retning af, at man nok er nødt til at afprøve den i hvert enkelt tilfælde. Den er meget følsom overfor placering, hvilket er ganske normalt for apparater af den slags. Netkabler reagerer den også meget på.De benyttede komponenter i den, er det min erfaring, skiller også vandene. Det er ikke glansbillede - og plastficeret lyd der kommer fra den. Alternativer er det jo i sagens natur meget svært at finde, for hvor finder man en DAC i disse dage? |
|
|
Yeps, der er ikke noget som en ren r*w at trutte i, for nu at bruge et jysk udtryk
Så et par uundgåelige spørgsmål fra Sürhlingen må der nødvendigvis være
Et mindre DAC overblik kan man finde hær.
6skaldepander.com har i øvrigt en omtale af netop DAC-1'eren i en opdateret version med bl.a. Bybee-dimser en masse. Den skulle sparke noget og betydeligt mere nummer end standardudgaven. Dette er vel at mærke også til omkring den dobbelte pris.
Men det lyder ellers umiddelbart fristende med den DAC1-dims i standardbetrækket. Og så er den måske endda selvantændende
Kører du den i Calibrated Mode eller i Variable Mode, når den nu bliver pre amp'et? (output kan justeres i Calibrated Mode)
Ellers er der jo altid dænhær
Her er jitter så langt nede som <5ps - en måleværdi, der ikke er at finde på DAC-1'erens hjemmeside
Ved at regne lidt på nedenstående data (sakset fra Benchmark's web site) fremkommer der nogle værdier, som kan være problematiske, eller hur?
Group Delay (Latency)
Delay from digital input to analog output is a function of sample rate
2.72 ms at 28 kHz
2.51 ms at 32 kHz
2.10 ms at 44.1 kHz
2.01 ms at 48 kHz
1.55 ms at 88.2 kHz
1.51 ms at 96 kHz
1.45 ms at 108 kHz
The delay can be calculated using the following formula: Delay = 1.01 ms + (48/Fs) Where Fs = the sample rate in Hz.
Et forholdsvis utrænet øre kan nemmerlig høre forskelle ned til omkring 3ms. Et trænet øre noget mindre. Og her når vi jo i det hørbare område en del højere værdier end 3ms, kunne det godt se ud til.
Taler vi således om en DAC med indbygget "venlighedsfunktion", eller hur?
Og hvad siger fornemmeren efter nogle ugers nærlytning og dissekering...?
Nogle få anmeldere har nemmerlig efter nogen tids lytning fundet dimsen "hypet", men det kan jo i realiteten skyldes mange ting, så det kunne være helt fint at høre om dit langtidsbaserede indtryk.
Undskylder på forhånd for den udprægede nyfigenhed
Med ægte aftenhilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Ved at regne lidt på nedenstående data (sakset fra Benchmark's web site) fremkommer der nogle værdier, som kan være problematiske, eller hur?
Group Delay (Latency) Delay from digital input to analog output is a function of sample rate
2.72 ms at 28 kHz 2.51 ms at 32 kHz 2.10 ms at 44.1 kHz 2.01 ms at 48 kHz 1.55 ms at 88.2 kHz 1.51 ms at 96 kHz 1.45 ms at 108 kHz The delay can be calculated using the following formula: Delay = 1.01 ms + (48/Fs) Where Fs = the sample rate in Hz.
Et forholdsvis utrænet øre kan nemmerlig høre forskelle ned til omkring 3ms. Et trænet øre noget mindre. Og her når vi jo i det hørbare område en del højere værdier end 3ms, kunne det godt se ud til.
Taler vi således om en DAC med indbygget "venlighedsfunktion", eller hur? |
|
|
Group Delay er den tid DAC1 er om at konvertere signalet fra digital til analog.
Hvis den gør det hurtigere end en indbygget DAC i en DVD-afspiller, ja så vil lyden jo faktisk være et par ms foran billedet!
En billedframe står iøvrigt i 40ms ved 25fps, så dit øre og øje skal være meget i sync for at bemærke forskelle på 3ms.
Hvori mener du at problemet med latency skulle skabe tidsforsinkelser? Man ændrer jo ikke på samplingfrekvensen midt i en tone, eller i det hele taget i samme musiknummer. 
Group Delay forsinker jo alle frekvenser fra 20Hz til 20kHz med samme antal ms, og skaber ingen fasefejl.
EDIT: Den er nydelig, den Enkhiantus DAC, men den koster også over 30k. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
| Ved at regne lidt på nedenstående data (sakset fra Benchmark's web site) fremkommer der nogle værdier, som kan være problematiske, eller hur? Group Delay (Latency) Delay from digital input to analog output is a function of sample rate 2.72 ms at 28 kHz 2.51 ms at 32 kHz 2.10 ms at 44.1 kHz 2.01 ms at 48 kHz 1.55 ms at 88.2 kHz 1.51 ms at 96 kHz 1.45 ms at 108 kHz The delay can be calculated using the following formula: Delay = 1.01 ms + (48/Fs) Where Fs = the sample rate in Hz. Et forholdsvis utrænet øre kan nemmerlig høre forskelle ned til omkring 3ms. Et trænet øre noget mindre. Og her når vi jo i det hørbare område en del højere værdier end 3ms, kunne det godt se ud til. Taler vi således om en DAC med indbygget "venlighedsfunktion", eller hur? |
|
|
Group Delay er den tid DAC1 er om at konvertere signalet fra digital til analog.Hvis den gør det hurtigere end en indbygget DAC i en DVD-afspiller, ja så vil lyden jo faktisk være et par ms foran billedet!En billedframe står iøvrigt i 40ms ved 25fps, så dit øre og øje skal være meget i sync for at bemærke forskelle på 3ms.Hvori mener du at problemet med latency skulle skabe tidsforsinkelser?Man ændrer jo ikke på samplingfrekvensen midt i en tone, eller i det hele taget i samme musiknummer.  Group Delay forsinker jo alle frekvenser fra 20Hz til 20kHz med samme antal ms, og skaber ingen fasefejl. EDIT: Den er nydelig, den Enkhiantus DAC, men den koster også over 30k. |
|
|
Godt nok, så skaber det ingen problemer. Faldt blot over det stigende delay ved faldende frekvens og studsede lidt, derfor spørgsmålet.
Vejl. udsalgspris på Enkhiantus DAC'en er svjh. omkring 27K, så ser vi på pris/performance spektret, så kunne det godt være DAC1'eren skulle have et lyt eller to som den første.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Båt der G&S! Jeg mener du bør teste DAC1. Jeg er selv blevet lidt "kjär i den" Det er et ret ærligt produkt, som har det med at te sig OK i de fleste situationer. Som de mest udtalte forcer, vil jeg fremhæve dens evne til at lave noget brugbart ud af selv det svageste signal man forestiller sig. Den har med andre ord en ret "niveau homogen" opløsning. Det skal forstås på den måde, at den ikke - hverken absolut eller intertonalt - har noget særligt niveau, hvorved den gør sig bedst eller dårligst. Det giver lyden fra den et analogt strejf i den svage ende. I den voldsomme del af spektret er den i mine øjne, på højde med ganske ultimativ analog lyd, når optagelserne tillader det. Den er dog fri for den komprimerede top, som vinyl altid lider under. På den anden side, så kan den ikke lyve sig fra sit ophav. Der er opamps i den - dem jeg hader mindst godt nok - og den gør anvendelse af Analog Devices chips. Normalt ville det betyde hjulspin, ukrudtsafbrænding og ørl i lårfede stråler efter 3,72 sek. Men faktisk har jeg endnu ikke følt trang til a starte min Tomos endnu, ligesom pyromanien har været nem at styre og sidst men ikke mindst, har selv overdreven indtagelse af mågens coinoffers end ikke kunnet frembringe bare en lille klat ærlig ørl. Jeg må derfor konstatere at: verden er af lave - eller også har de fat i noget der ovre hos Bent Smart.  Tilføjes skal der i øvrigt. Jeg kan ikke understrege nok, at den er ikke ligeglad med hvad den står på, og netkablet er ret betydningsfulde for dens performance. Lige nu har jeg et gammelt NKT netkabel på, som er et 3X0,75mm3. Det er garanteret ikke verdens bedste, men jeg finder det ikke som et problem i denne her sammenhæng. Den har kun BNC indgang til SPDIF, ellers understøtter den AES EBU og TOSLINK. Man skal altså på sigt investere i et kabel med BNC i den ene ende og oftest et RCA i den anden, såfremt man vælger at satse på Bent Smart. Som digi har jeg her lige pt mest brugt 1594A med RCA i bouth ends.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hillemænd, hr. Auspuffff,
"...Bent Smart, mein liebling..."
Tak så mange for den grundige beschribelse
Tomosmekanikeren virker rørt i grundvolden over dimsen, måske oven i hatten helt rundforvirret?
Mistanken om at 1594A også gør sin del til udbyttet er måske berettiget, yes?
Går nemlig og funderer lidt over noget DAC-wærk, og faldt selvfølgelig også over Bent Smart. Det virker efterhånden som om, han gør det ret godt med det rigtige kabel i måsen
Alternativet er noget med rør, men det hører vidst en anden tråd til.
Siden hr. Auspufff nu er blevet så vorliebt i den lille kasse (hvem sagde store kasser altid er godt?  ), kanske ruminformation og 3D ejheller er at kimse af?
Slipseenthusiasten er dog en anelse forbeholden, har jeg lagt mærke til. Mon det skyldes manglende fjernbetjening, eller hur?
Måske man høfligt skulle gøre Bent Smart opmærksom på, at det måske kunne være en god idé at få skåret en fiks, lille remote til den...
Med søndagsskolehilsen
G&S
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
| Den har kun BNC indgang til SPDIF |
|
|
Hmmm , jeg har svaret følgende i konkurrencen hver eneste dag: AES/EBU (XLR & Coax) & S/PDIF (XLR, Coax, & Toslink)
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
Hmmm , jeg har svaret følgende i konkurrencen hver eneste dag: AES/EBU (XLR & Coax) & S/PDIF (XLR, Coax, & Toslink)
|
|
|
BNC er jo coax, så den holder da vand
@KvK
bruger du en BNC/RCA Adaptor?
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
L.B. skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
|
|
|
BNC er jo coax, så den holder da vand
@KvK
bruger du en BNC/RCA Adaptor?
|
|
|
I stand corrected. Men det er jo ikke noget som et hammer dyrt Belden kabel ikke kan fikse 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
@KvK
bruger du en BNC/RCA Adaptor? |
|
|
JÆB! Alt andet ville kræve uforholdsmæssig megen vold
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|