Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 03:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Benchmark DAC1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 07:25 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
kyhn skrev:

@KvK  

bruger du en BNC/RCA Adaptor?

JÆB!

Alt andet ville kræve uforholdsmæssig megen vold
jeg spørger fordi jeg har Belden med RCA/BNC, hvis du ville låne. jeg har også BNC/BNC hvis du har mod på at skifte en bøsning på din 3560 
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan undvære, så ville det da være dejligt.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Jeg må sige at denne bette DAC bestemt gør det godt hos Kubbi - selv om den måske er det svageste led i kæden...

Men man kan vist ikke rigtigt sige at der noget der heder svagt led i Kubbis setup - udover hans lytterum...

Men jeg ville til en hver tid "nøjes" med denne lyd!!!
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Februar 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Hillemænd, hr. Auspuffff,

"...Bent Smart, mein liebling..."

Tak så mange for den grundige beschribelse

Tomosmekanikeren virker rørt i grundvolden over dimsen, måske oven i hatten helt rundforvirret?

Mistanken om at 1594A også gør sin del til udbyttet er måske berettiget, yes?

Går nemlig og funderer lidt over noget DAC-wærk, og faldt selvfølgelig også over Bent Smart. Det virker efterhånden som om, han gør det ret godt med det rigtige kabel i måsen

Alternativet er noget med rør, men det hører vidst en anden tråd til.

Siden hr. Auspufff nu er blevet så vorliebt i den lille kasse (hvem sagde store kasser altid er godt? ), kanske ruminformation og 3D ejheller er at kimse af?

Slipseenthusiasten er dog en anelse forbeholden, har jeg lagt mærke til. Mon det skyldes manglende fjernbetjening, eller hur?

Måske man høfligt skulle gøre Bent Smart opmærksom på, at det måske kunne være en god idé at få skåret en fiks, lille remote til den...

Med søndagsskolehilsen
G&S

BÅT i plovfuren.
At slipsefidusen er negativ, ved jeg ikke hvor man kan finde grunden til, fordi han jo vist nok ikke har dyrket Bent Smart fidusen derhjemme, så alle muligheder er tilstede.
Jeg kan berette, at det virker helt OK det dersens Bent Smart, og faktisk er der ikke noget rigtig galt med den i mine øjne.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Jasi jaså, er den så god at den indlemmes i Kubik-systemet og den gamle Denon-kæmpe væltes af pinden?
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Hillemænd, hr. Auspuffff,

"...Bent Smart, mein liebling..."

Tak så mange for den grundige beschribelse

Tomosmekanikeren virker rørt i grundvolden over dimsen, måske oven i hatten helt rundforvirret?

Mistanken om at 1594A også gør sin del til udbyttet er måske berettiget, yes?

Går nemlig og funderer lidt over noget DAC-wærk, og faldt selvfølgelig også over Bent Smart. Det virker efterhånden som om, han gør det ret godt med det rigtige kabel i måsen

Alternativet er noget med rør, men det hører vidst en anden tråd til.

Siden hr. Auspufff nu er blevet så vorliebt i den lille kasse (hvem sagde store kasser altid er godt? ), kanske ruminformation og 3D ejheller er at kimse af?

Slipseenthusiasten er dog en anelse forbeholden, har jeg lagt mærke til. Mon det skyldes manglende fjernbetjening, eller hur?

Måske man høfligt skulle gøre Bent Smart opmærksom på, at det måske kunne være en god idé at få skåret en fiks, lille remote til den...

Med søndagsskolehilsen
G&S

BÅT i plovfuren.
At slipsefidusen er negativ, ved jeg ikke hvor man kan finde grunden til, fordi han jo vist nok ikke har dyrket Bent Smart fidusen derhjemme, så alle muligheder er tilstede.
Jeg kan berette, at det virker helt OK det dersens Bent Smart, og faktisk er der ikke noget rigtig galt med den i mine øjne.

Jeg kan ikke rigtig se hvor det er henne jeg er negativ, jeg syntes det er en rigtig god dac, specielt hvis den køre direkte ned i effektrinnet. Jeg har ikke haft den hjemme hos mig selv, men kender dog min fars anlæg eftersom det består af apperater jeg selv har haft.

Jeg har sådanset kun beskrevet de forskelle jeg høre på min egen Proceed dac og Bent smart og her må det igen være på sin plads at gøre opmærksom på at Kubik og jeg lytter til forskelige former for musik.

Jeg forstår godt kubikkens begejsstring, den er da også klasser bedre end en Denon.

Når jeg ikke investere i den lige pt, så er det såmænd fordi jeg har en god dac i forvejen.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Jeg må sige at denne bette DAC bestemt gør det godt hos Kubbi - selv om den måske er det svageste led i kæden...

Men man kan vist ikke rigtigt sige at der noget der heder svagt led i Kubbis setup - udover hans lytterum...

Jeg har meget svært ved at se hvordan Bent smart skulle være et svagt led, hvis man mener det så fokusere man for meget på priser.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

ppp_dk skrev:

Jeg har meget svært ved at se hvordan Bent smart skulle være et svagt led, hvis man mener det så fokusere man for meget på priser.
Det har INTET med priser at gøre - blot det faktum at jeg har svært ved at finde fejl og svage led i kæden - KvKs anlæg er ubetinget det bedste jeg nogensinde har hørt...

Og set i dette lys var det selvfølgelig lidt frækt af mig at kalde Benchmark DAC1 (Bent Smart) for en "taber" eller svag i knæene...

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

ppp_dk skrev:

Det har INTET med priser at gøre - blot det faktum at jeg har svært ved at finde fejl og svage led i kæden - KvKs anlæg er ubetinget det bedste jeg nogensinde har hørt...

Og set i dette lys var det selvfølgelig lidt frækt af mig at kalde Benchmark DAC1 (Bent Smart) for en "taber" eller svag i knæene...

Det er meget sjovt at du kan pege på ét anlæg som det bedste du har hørt!

Jeg har hørt en del anlæg, som alle er bedst indenfor bestemte områder, som jeg gætter på at ejeren har fintunet systemet efter.

Det bedste jeg har hørt, er et system med Beveridge elektrostater, TacT TCS rumkorrektion, og store subber.

Det næstbedste er nok mit eget system, hvor jeg har forsøgt at ramme det lytteindtryk jeg fik fra Beveridge systemet. Det er pokkers svært at ramme uden rumkorrektion, men til gengæld har jeg nogle akustikreguleringer i bassen, der hjælper lidt på vej.

Jeg tror ikke at du kan lave en lyd der simulerer kubikkens lyd, i din stue.
Et stort rum stiller helt andre krav til enhedernes areal og slaglængde.

Måske noget Audio Pro subwoofer vil komme tæt på, eller måske Infinity eller Velodyne.
Divaer vil næppe kunne fylde så stort et rum med bas i den dybe oktav. 

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Mon ikke hvis kaptajnen køber akkurat det samme udstyr eller noget magen til at det lyder lidt af det samme. Også alligevel måske ikke. Har efterhånde hørt en del  højtalere jeg nærmest ikke kunne kende efter de kom i et andet rum. Men din lyd kaptajn som du har det nu må være en helt anden end kurt kubik´s lyd. Men det er det, forskellige måder at spille det samme på. Begge dele kan være godt, men hvad skal man vælge. Det der er sjovt den ene dag savner man på de andre den anden dag. Har i det ikke sådan eller lever i alle efter devisen om at der kun er en lyd i kan li.

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
ppp_dk skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

ppp_dk skrev:

Det er meget sjovt at du kan pege på ét anlæg som det bedste du har hørt! Ja, hehe!

Jeg har hørt en del anlæg, som alle er bedst indenfor bestemte områder, som jeg gætter på at ejeren har fintunet systemet efter. Ja, sådan vil det altid være. Nogen foretrække moderen andre datteren. Andre igen er frisk på begge dele - her begynder problemerne - både med det kvindelige køn og lyden!

Det bedste jeg har hørt, er et system med Beveridge elektrostater, TacT TCS rumkorrektion, og store subber. Ingen tvivl om at det er godt!

Det næstbedste er nok mit eget system, hvor jeg har forsøgt at ramme det lytteindtryk jeg fik fra Beveridge systemet. Det er pokkers svært at ramme uden rumkorrektion, men til gengæld har jeg nogle akustikreguleringer i bassen, der hjælper lidt på vej.

Jeg tror ikke at du kan lave en lyd der simulerer kubikkens lyd, i din stue. Ja, rummene er MEGET forskellige og derfor går jeg ej heller ikke efter Diva, men vil prøvelytte til en Dali Grand...
Et stort rum stiller helt andre krav til enhedernes areal og slaglængde. Ja jeg frygter dette lidt, idet stuen er ved at være proppet!

Måske noget Audio Pro subwoofer vil komme tæt på, eller måske Infinity eller Velodyne. Jeg har endnu ikke forsøgt mig særlig meget med Jamo subben...
Divaer vil næppe kunne fylde så stort et rum med bas i den dybe oktav. Nej, desværre for de er ganske fede hos Kubikken!

Lidt offtopic i denne tråd...

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Lidt offtopic i denne tråd...

Jeg ved det ikke, da det er et spørgsmål om at tage stilling til om du kan kalde Benchmark DAC1 for det svageste led?

Lidt argumentering over forskellige akustiske forhold, kan sagtens være det der afgører om man kan bruge den DAC, eller foretrækker en anden.

I visse rum vil rørgrej jo excellere.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:

Mon ikke hvis kaptajnen køber akkurat det samme udstyr eller noget magen til at det lyder lidt af det samme. Også alligevel måske ikke. Har efterhånde hørt en del  højtalere jeg nærmest ikke kunne kende efter de kom i et andet rum.

Men din lyd kaptajn som du har det nu må være en helt anden end kurt kubik´s lyd. Ja, der er et lille stykke vej - mildest talt!

Men det er det, forskellige måder at spille det samme på. Begge dele kan være godt, men hvad skal man vælge. Det der er sjovt den ene dag savner man på de andre den anden dag. Har i det ikke sådan eller lever i alle efter devisen om at der kun er en lyd i kan li. Jammen det er da fuldstændigt korrekt - det er et stort kompromis, men at komme nærmere lyden som Kubikken er mit mål nu, men om det går UDEN en Gravity er nok tvivlsomt...

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

1
Til top Vis cvo2010's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cvo2010

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

@cvo2004

Nu er Dali Grand og Grand Diva jo også to vidt forskellige højttalere.

Det er vist meget let at se.

http://www.dynavox.ch/de/dali/grand.htm

Grand er meget større, og decideret opblæst i basområdet.
Jeg har frekvensmålingen liggende fra et gammelt Hifi & Elektronik, hvor det er tydeligt hvor meget den er hævet i bunden.

Det er Kubikkens Divaer ikke, hvorfor der vil blive problemer med Diva i Kaptajnens stue, der er sammenhængende med køkkenet, og meget vanskelig mht. bas.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Lidt OT her... er det samme enheder der sidder i Coupé som i Diva?

For det andet synes jeg det er dybt urimeligt, at det ikke var mig der vandt den DAC1 i konkurrencen

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

cvo2004 skrev:
Spencer skrev:
ppp_dk skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

ppp_dk skrev:

Det er meget sjovt at du kan pege på ét anlæg som det bedste du har hørt!  Hvis jeg skal være helt ærlig, så finder jeg det faktisk ganske forståeligt og logisk, at kaptajnen har den oplevelse af Kubikken's set-up, og er iøvrigt sikker på, at du ville have samme opfattelse efterfølgende, hvis du fik set-uppet, at høre. Jeg har i hvert fald overgivet mig!

Det er mig bekendt, et af de få anlæg hvor synergien er begrænset til et absolut minimum, og hvad betyder det så rent praktisk, jo det betyder, at hvert led i kæden har marginal indflydelse på den endelige lyd ikraft af, at de hver især bidrager med meget lidt egenlyd og karakter, og i sidste ende er med til, at levere en helt usædvanlig uanstrengt og homogen lyd i absolut verdens-klasse.

Den åbenhed og frihed for forvrængning som eksempel vis Dali/Daner Detal'en er exponent for, vil også kunne genfindes på andre anlæg, hvor den sættes ind, og jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at kaptajnen kan nå særdeles langt med en Namit på et par Grand'er.
Det lyder godt, thi dette er min plan for øjeblikket at få Namit og Grand's!
Det er i hvert fald glædeligt at Namit i Kubikkens setup "nogenlunde" bibeholder de basale kvaliteter, men der skal ikke herske nogen-som-helst tvivl om at jeg er gebejstret for, hvad den Gravity kan af ting og sager. Bare der bliver én ledig, mens min økonomi tillader dette

Svend P er så venlig at lægge stue til Grand Danois!

Faktisk har den Daner Detal allerede gjort det som jeg husker den sidste jeg havde på:

• Hul igennem
  • Detaljer jeg ikke havde hørt før på Roger Waters, Amused to Death (man bliver helt paranoid med den CD)
  • Den er bare cool - den bevarer overblikket i komplekse sammenhænge

I den forbindelse kan jeg ikke advare nok imod, at forsøge sig med sub-woofer sammen med en Grand.

Grand'en har en differentiering og opløsning i bunden, der øjeblikkeligt ville blive ødelagt af en eller anden lam pruttekasse.

Jeg har hørt en del anlæg, som alle er bedst indenfor bestemte områder, som jeg gætter på at ejeren har fintunet systemet efter.

Det bedste jeg har hørt, er et system med Beveridge elektrostater, TacT TCS rumkorrektion, og store subber.

Jeg tror ikke at du kan lave en lyd der simulerer kubikkens lyd, i din stue.
Et stort rum stiller helt andre krav til enhedernes areal og slaglængde.

Måske noget Audio Pro subwoofer vil komme tæt på, eller måske Infinity eller Velodyne.
Divaer vil næppe kunne fylde så stort et rum med bas i den dybe oktav. 

Igen lidt krudt, som burde have været fyret af i Kubikkens tråd...

For dem, som IKKE kan finde ud af farveformateringerne, bemærk venligst at "Rigtige Kaptajner ser/skriver rødt!"

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

ppp_dk skrev:

Alt er relativt kære slips.
Bent Smart er det svageste led hos mig, det kender jeg opampsene godt nok til.
Men noget svagt led i sig selv er den jo ikke ligefrem.

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

1
Til top Vis cvo2010's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cvo2010

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Hæ hæ hæ og BÅT der .

Claus har fuldstændigt ret.
Både Grand, Grand Coupé og Grand Diva SKAL have amps foran, som har en realistisk og ordentlig dæmpningsfaktor. Ellers lyder de ukontrollerede.
Netop dette forhold gør, at den vedholdende nørd, har en reel chance for at få lyden fra sit set-up igennem. Den mest gængse metode er, at ampsene jo ikke kan holde enheden anyway, så man må hellere gøre ophængene stive og træge.
Det betyder samtidig, at 25% af informationerne på skiverne forsvinder som varme i ophæng og motor. Sorry - men sådan virker verden altså. Det svarer til at sprinte på en mountainbike.
Grand har meget store mængder af uhindret slaglængde at byde på, men husk at en amp uden boller afsløres lige der, også når man bare måler på den.

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes