Forfatter |
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 11 August 2005 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vicenza rykker... Jeg tror vi har fundet feriemålet for næste år...  __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
Til top |
|
|
Hans Faber Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
Sendt: 11 August 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Derude!
Tak alle sammen for de mange positive kommentarer om min nye S8 
MaltheK: Tak for dine tips med lysdæmpningen til flaskerne og det med de grønne pærer på færgen, det vil jeg lige se om jeg kan få gjort noget ved 
Forresten er alle de 3 forstærkere du viser på dit flotte indlæg voicet på Sonus Faber højttalere - så noget har de da til fælles...
Kristjan: Ja, det var dengang hvor et berømte engelske HIFI blad i 1999 valgte produkter i alle kategorier med prædikatet Sound/product of The Century. Her skulle Ken Kessler så vælge i kategorien Højttalere (uanset pris) ... Valget blev jo som bekendt Guarneri Homage fra Sonus Faber.
Alex E: Jeg regner med at prøve de nye teflon ringe med titaniums spændebånd på 5814 rørene i efteråret - Kender du en forhandler i Danmark til disse? Forstærkeren er forøvrigt så tung at den er monteret med ikke mindre end 6 stk. kraftige gummifødder!. Jeg har forøvrigt fået fat i 4 stk. (til 40 kg sammenlagt) af nedenstående mon det var noget? Det var jo disse der startede kork bølgen her på forumet.

Her er lidt flere billeder af S8eren:

De 2 store 845 trioder bliver født/henholdvis "trukket" af 3 stk. 5814 dobbelt trioder.

Her står den så... ready 2 deliver! __________________ Mvh Hans...
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 11 August 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
nøj den ser for lækker ud, og fede billeder....
mvh Novisad
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 11 August 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans Faber
De erfaringer jeg har med rør er Spark 9021D monoblokke, bestykket med 211 triode (samme størrelse fysisk som 845) - og 6NS7 dobbelttriode samt 6922.
Til at begynde med havde jeg placeret forstærkerne på toppen af mit rack (Target AE4) m/ spikes under hylden - men der opstod betydeligt tilbagekobling, især når der blev spillet "højt"
Så prøvede jeg at stille dem direkte på gulvet - og det var en ikke så ringe forbedring, dernæst lagde jeg en spåndplade mellem gulv og forstærkerne - og lyden blev strammet betydeligt op.
Dernæst gik jeg lidt over gevind og begyndte på et hjemmestrik af et sæt standere i MDF, konstruktionen er kort fortalt flere lag MDF skåret som rammer oven på hinanden indtil de tilsammen danner en hul kasse, til sidst fyldet jeg hulrummet med oventørt sand og lagde endnu en MDF-plade på toppen som kun havde berøring med resten via en silikone fugning og naturligvis sandet. Slutteligt satte jeg én stor spike under og to messing fødder, idéen var at kun have et koblingspunkt ...... meeeen alt det hurlumhej - og alle de lange timer, sved på panden og jeg skal komme efter dig, det virke bare som en snebold i helvede ! - tænk dig ! de to ganske almindelige stykker spåndplade smidt på gulvet og blokkene ovenpå var langt bedre end min "superkonstruktion" 
ang. dæmpning af rørne, det nåede jeg ikke at afprøve men der er ingen tvivl om at det gavner, specielt på 845 og 211 da de er så tilpas store - men de små triode kan også dæmpes ingen tvivl om det - jeg glæder mig til at høre hvad du oplever mht. dæmpning - og det er ikke altid den mest eksotiske metode som dur.
PS. Jeg faldt lige over storebrødrene til din S8 - så gøres det vist ikke meget bedre 

|
Til top |
|
|
Hans Faber Lukket konto

|
Sendt: 11 August 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Alex E Nielsen.
Tak for din meget grundige gennemgang af dine tidligere erfaringer med store rørtrin og "flasker". Du har helt ret - det er ikke altid at teori og praksis følges ad.
Jeg har dog intet at udsætte på min "lyd"pt. Jeg gik selv fra noget vildt HIFI-stander setup til noget Dansk Montana reolsystem. Montana reolerne/soklerne har faktisk 4 afkoblingsspikes/fødder, som er højde justerbare monteret. Reolsystemet vejer uhyggelig meget i sig selv og når min Single-malt whiskey m.m. står inde i skabene (3 elementer med 3 separate sokler) er vægten faktisk flere hundrede kilo, så det er jeg helt tilfreds med.
Da jeg solgte min HIFI-stander og gik til Montana var det til det bedre, så jer er ret fortrøstningsfuld. Min lyd er faktisk (efter manges udsagn) utroligt afdæmmet og "rigtig" med en ro og opløsning der ikke tyder på afkoblings problemer af nogen art. Jeg er faktisk nået til "overkill" stadiet hvor det er det aller sidste jeg vil optimere med / få frem i gengivelsen feks. via Tube dampers.
Jeg regner med at købe Tube dampers i England på nettet - da der utroligt nok ikke findes en dansk forhandler til disse geniale produkter.

I 90erne prøvede jeg alle de klassiske løsninger med både metal og gummi dæmpere/hylstre/ringe osv på rør. men alle havde plusser såvel som minusser - derfor valgte jeg dem fra 1 efter 1. De nye skulle i følge HIFI+ og flere andre virke UDEN minusser - nu må se (høre) hvad der sker.
Jeg kan se på dit øverste indsatte billede af UR Absolute 845 at det er den modificerede nyeste udgave som bygger på erfaringerne fra S8 konstruktionen - De første modeller havde nemlig 6NS7 og 6922 som driver indgangsrør. Den afbildede Absolute har monteret 5814 og 12ax7 rør som er mere vellydende/optimale end dem som de tidligere brugte og som du havde på din rørforstærker med 211 trioderne.
Ellers er S8 den mest puristiske og måske "bedst" lydende rør-konstruktion Unison i dag laver.
Det er forøvrigt ikke helt korrekt at du kalder den nederste afbildede (nye) Unison forstærker for en storebror, idet den bygger på beam power tetroden KT88 (altså ikke en ultra lineær direkte ophedet triode) Den kører også med en mere "menneskelig" spænding på ca. 600 volt. At den så er en drøn lækker meget vellydende forstærker der er noget mere omgængelig i daglig praksis end en S8 eller Absolut 845, billigere i drift på flere områder og lyder skønt er jo en helt anden sag.....

Ja - HIFI er en dejlig Hobby 
__________________ Mvh Hans...
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 11 August 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans Faber
Det lyder helt fornuftigt det arrangement med dit hifimøbel, så er det kun på trioderne du skal sætte ind.
-og de der Shakti sten, hemmmm - jeg har godt set dem rundt omkring på nettet -og jeg ser at Timbre benytter dem i stor stil, så mon ikke de virker ? - lad høre når du har afprøvet Shakti (som sikkert koster en bondegård ? - eller hvad ?)
|
Til top |
|
|
Hans Faber Lukket konto

|
Sendt: 11 August 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Alex E Nielsen.
Tak for tilliden . Yep, de vil blive prøvet på trioderne.
Ja, på et tidspunkt kommer man jo til optimeringen af de sidste ting i ænlægget såsom feks. om en Shakti sten virker? - placeret på trofoen på forstærkeren eller oven på CD-maskinen....?
Belært af erfaring, har jeg valgt at sige at det må komme an på en prøve hjemme ved mig selv, på mit eget grej, med egne ører. Så ind til andet er (hørt) bevist virker Shakti sten!
Jeg har fået af vide af Timbre at de koster ca. 1500,. d.kr, stykket for den store model i USA og meget mere i Sverige. På lørdag skal jeg selv høre dem monteret på Timbres anlæg - men nogen egentlig A-B test bliver det ikke til, idet de ikke bare lige sådan virker ved en hurtig On/Off skiftning.
Jeg vil dog meget gerne selv teste dem hjemme, inden pengene skal trækkes på min konto 
Her er igen et produkt (Shakti) som det efter min mening er ufatteligt at ingen i Danmark tør binde an med. Hvem kommer først hvis man må spørge?
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 11 August 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da k... hvor er den forstærker flot. Tillyke med den ....og den trækker højtaleren OK ?
Mvh
Dr. Lyd
|
Til top |
|
|
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 11 August 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans Faber skrev:
Her er igen et produkt (Shakti) som det efter min mening er ufatteligt at ingen i Danmark tør binde an med. Hvem kommer først hvis man må spørge?
|
|
|
3dx.dk - pris kr. 1295 pr. stk.
__________________ " Den tid der går, er det vi kalder for liv
Det er til salg for bare et minimum af initiativ" tv-2
|
Til top |
|
|
Hans Faber Lukket konto

|
Sendt: 12 August 2005 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 270961 & Musica.
270961: Tak for det Yes den trækker dem til UG+ Der er så meget pondus i de klasse A watt med 845 trioderne at man næsten ikke tror det er muligt. Men forstærkeren er jo også voicet præcis på min højttaler model nede ved Unison.
Angående watt var udgangspunket at jeg ville have samme max. spl formåen i mit samlede setup som jeg havde med min Musica og det har jeg fået med S8'eren.
Musica: 1000 tak for tippet! Jeg købte dog 1. stk i Chicago igår, en anelse billigere - men prisen ved 3DX er mere end rimelig!

|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

|
Sendt: 12 August 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rør er lækre...min drøm en dag...med et lidt mindre anlæg...lidt misundelig på en positiv måde. Det med stenen lyder interessant.....håber ikke det er placebo medicin
Mvh
Dr. Lyd
|
Til top |
|
|
leffe Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 12 August 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans Faber
Har selv brugt Duende Criteria tube dambers, de er de bedste på markedet lige nu. Købte dem direkte hos Duende i Holland, så prøv da at kontakt dem.
|
Til top |
|
|
Hans Faber Lukket konto

|
Sendt: 15 August 2005 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej leffe!
1000 tak for dit forslag 
Du er velkommen til at sende mig en PB med yderligere oplysninger om din kontakt i Holland.
Forresten så er min Favorit øl: Den belgiske Leffe bruin triple! 
Er du også Leffe fan? __________________ Mvh Hans...
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 15 August 2005 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans Faber skrev:
Hej leffe!
1000 tak for dit forslag 
Du er velkommen til at sende mig en PB med yderligere oplysninger om din kontakt i Holland.
Forresten så er min Favorit øl: Den belgiske Leffe bruin triple! 
Er du også Leffe fan? |
|
|
Hov hov ikke snak og det gode ØL fraBE man får jo lyst til en .
Men hans hvis du skal have noget dernede fra så send lige en PM
jeg skal bruge en masse til 6550 rør så kunne vi tage dem sammen .
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 15 August 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

|
Sendt: 16 August 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=:-):-)][QUOTE=270961]
Rør er lækre...min drøm en dag...med et lidt mindre anlæg...lidt misundelig på en positiv måde. Det med stenen lyder interessant.....håber ikke det er placebo medicin Du kan da starte med denne her så går du da ikke helt galt i byen http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;am p;iAd=44918
Mvh
Dr. Lyd
------------------
Lidt vel lille 
|
Til top |
|
|
Hans Faber Lukket konto

|
Sendt: 22 August 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej på tråden,
Som lovet lidt flere billeder..
Efter at have fået fat i noget koncentreret kirsebærtræ olie ved en snedker - kom træet så til at tage sig ud på følgende måde:

I ugen der gik fik jeg så endelig finjusteret opstillingen af højttalerne, så nu tager mit setup sig således ud - set fra siden ;-)

Forøvrigt så går Sonus Faber klubben på WWW medio oktober med et sight på engelsk - stay tuned!...

|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
Sendt: 23 August 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smukt og anderledes
Hvad med Shakti stenene, kommer de snart på?
|
Til top |
|
|
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 23 August 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|