Forfatter |
|
Hans Faber Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Malthe,
Yeps - Shakti stenen ankom igår... Jeg monterede den så oven på Cd'en. Jeg vil så i aften ca. 28 timer efter monteringen give det hele et lyt - spændt på om der er noget at bemærke! ? ;-)
Mr. Highend,
Da vi jo bor i lille Danmark - Jantelovens hjemland - skal man passe på med at rose /omtale lyden af sit eget grej i offentligt forum (hvordan det objektivt lyder), så det vil jeg fortsat afholde mig fra.
Jeg har optimeret grejet til det musik jeg holder mest af og jeg er fuldt tilfreds, selv om jeg da altid prøver at optimere lyden, det er jo det der er selve hobbyen - som jeg tidligere har skrevet på dette forum.
Dem der har hørt mit nuværende setup er da ihvertfald ikke blevet skuffet .
Den samlede (ny) pris på anlægget har faktisk vist sig at være "latterlig" lille i forhold til den performance det har... Såh det er jo ikke så ring endda som man siger her i jylland.
Nogle vælger at bruge en masse penge på biler, feks. min pensionsinvesterings rådgiver ... Han er så glad for hans nye BMW, at han netop har købt et sæt 19 tommer OZ-alufælge til den - han syntes den er pænere med dem monteret.
Jeg har så købt en rørforstærker beklædt med ubehandlet kirsebær træ - den er jeg blevet så glad for at jeg har valgt at købe en flaske kirsebærtræ olie til 25 kr. Nu har træet så fået en tur olie som har givet en patina/farve som jeg er meget tilfreds med og som forøvrigt passer fint til mine højttalere og resten af stuens møbler.
Så for nogle mennesker er det vigtigt hvordan (nogle af) tingene ser ud..
Forleden havde jeg faktisk en DP-67 cd på prøve med seriøse planer om køb for øje.
Mange mennesker incl. mig syntes den er flot og lækker lavet.....
Men for mig var dens lyd simpelthen ikke "god nok"...
Jeg prøvede alt hvad jeg kunne for at komme til at blive tilfreds med dens lyd, feks. Blev den både monteret med Chord Signature, VDH the Second og Nordost Valkyrja signal kabler på skift. Alle 3 ovennævnte sig-kabler er reference kabler med hver deres teknologi - men ligemeget hvilket et af dem der blev monteret blev lyden aldrig transparent eller virkelighedstro nok for mig...
Devisen er så hjemme hos mig, at tingene skal være ordentlig lavet, må gerne være pæne at se på - MEN de skal lyde godt/rigtigt i mine ører og her bestod DP-67 ikke testen hjemme ved mig - længere er den ikke... Testen varede forøvrigt 7 dage af 3-6 timer i træk på et til mig leveret indbrændt og tilspillet eksemplar.
Jow - hifi er en dejlig hobby 
__________________ Mvh Hans...
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans
Smukt setup... Lækker lyd... Masser af 1. hånds erfaringer... Sådan skal det være! Jeg glæder mig til at høre hvorledes det går med dine tweaks.  __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
Til top |
|
|
Hans Faber Lukket konto

|
Sendt: 24 August 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren!
Tak for dine input .
Du hører nærmere om tweaket med Shakti stenen ved Troels på fredag.
Jeg vil skrive om Shakti stenens performance eller mangel på samme i mit setup her på tråden når jeg har fået lyttet længe og indgående på "den". __________________ Mvh Hans...
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans Faber skrev:
Hej Søren!
Tak for dine input .
Du hører nærmere om tweaket med Shakti stenen ved Troels på fredag.
Jeg vil skrive om Shakti stenens performance eller mangel på samme i mit setup her på tråden når jeg har fået lyttet længe og indgående på "den".
|
|
|
Lyder godt! Glæde mig...  __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
Til top |
|
|
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans!
Som taget ud af min "lommebog" - det er jo en hobby vi skal nyde på hver vores måde. Hos mig handler det om de samme ting - måske er jeg mere til det rå end... Spøg til side! Mit held er at jeg har et lytterum, hvor jeg kan lade tingene tage den form jeg har lyst til!
Om det er det ene eller andet, der spiller er ofte tilfældigheder, men ørene skal jo være den første dommer i testen. På et tidspunkt spillede jeg på en forstærker til 1500,- og en cd til 2500,- (fra Proton) og et sæt bruge Quad 63 til 2000,- - og det spillede bukserne ud på et kæmpe Amerikaner anlæg HIFI klubben havde på det tidspunkt. Hvad der skete ved jeg ikke, men ordet synagi må det have handlet om.
Med hensyn til dit Accuphase cd forsøg, så bliver det spændende at følge dine tanker i dit nye valg.
For øvrigt købte jeg lige denne cd maskine på loppemarked. 30,- kr. for 17 kg. "det da æ så ring enda". Om den kan spille - super!

__________________ vh Mr. High End
|
Til top |
|
|
Trommelum Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 06 September 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 97
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans 
Ja de Shakti sten har jeg aldrig rigtig hørt om. Så jeg da også spændt på en tilbage melding, når du har afprøvet dem. 
Er der ikke også noget med nogle muse lignende dimser, som bl.a. kan placeres oven på højtalerne? Kender du noget til disse?
Mvh. og på gensyn. Troels
__________________ Nyd musikken!!!
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da ærgeligt med den DP 67 at den ikke passede med din forstærker, men så sparede du jo pengene og kan være glad over det. Hvis ikke den sammen med din forstærker kan spille transparent nok, bør du måske kigge på ML 390S. Den er ihvertfald transparent i lyden og kan rive tarmene ud af hvad som helst. Har du noget konkret på hvor mange timer den Accuphase har spillet ? Jeg er blot nysgerrig.
Mvh
Dr. Lyd
|
Til top |
|
|
Hans Faber Lukket konto

|
Sendt: 25 August 2005 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Shras: Du hører nærmere... imorgen - face 2 face .
Mr. Highend: Jeg er da glad for at høre at du kan lide mine betragtninger om HIFI, men jeg tror du har misforstået nogle detaljer vedr. mit setup.... Jeg har faktisk frie tøjler til hvordan mit grej skal tage sig ud i vores stue - både opstillings og udseende mæssigt og jeg er heller ikke begrænset af et mindre lytterum som feks. du og mange andre også er.
Det er meget meget nemmere at lave noget dejligt "hifi performance" i et mindre lytterum på feks 15-20m2 end i en stor stue på over 50m2.
Hvis man evner (får tilladelse til fra samleveren!) at finde det rette udstyr og få det korrekt opstillet i de store stuer - så kan grejet her til gengæld kvittere med noget audience, livefornemmelse og tonal rigtighed i lyttepositionen som er fysisk umuligt at generere i mindre lytterum.
Forøvrigt mener jeg faktisk at jo større stuen er, jo mere kræves det af grejet (og ejeren) for at det skal lyde rigtigt og ikke for usammenhængende eller tyndt og hårdt i lyden.
Man må jo ellers sige at du har fået meget for pengene med den der Denon cd!. Jeg købte selv en fabriksny af slagsen i 1991 og solgte den i år 2000. Jeg købte en lille ny Teac til 2000 kr. for at have noget midlertidigt (Denonens skuffe motor var gået i stykker) - men det viste sig hurtigt at den overgik den gamle Denon på flere væsentlige punkter, hvilket får mig til at undres lidt over den kultstatus som 3560eren har bla. på dette sight?... (OK, Løbeværket er godt - helt sikkert)
Trommelum: Jeg tager da bare Shakti stenen med hen til dig når vi ses!
270961: Tak for dit råd om en ML cd'er. Der er skam mange ting DP-67 er fremragende til! feks. dens perspektiv og grundopløsning og vægt i de nederste oktaver. Der hvor den ikke virker i min verden er at den aldrig formidler en transparents og umiddelbarhed i dynamik og samlet gengivelse, som kendegiver akustiske instrumenter i virkeligheden. Når den spiller mine skiver på mit anlæg hører jeg hele tiden det "hele" pakket ind i en form for høflighed og tilbageholdenhed i alle parametre som jeg bare ikke kan overhøre...
Jeg fik ikke på et eneste tidspunkt bare noget der ligner tilløb til gåsehud eller vand i øjnene når den gengiver mine plastic skiver hjemme hos mig.
Jeg er forøvrigt forholdvis godt vant til den slags derhjemme - så jeg har ligesom noget at have mine forventninger i.
Den jeg lånte var 3-4 mdr. gammel og har spillet dagligt både langt og længe - så der er "desværre" for DP-67 ikke noget at indvende på den konto.
Jeg har nogle fundamentalt andre højttalere end dine og jeg kan teoretisk godt ressonere mig frem til at DP-67 er et godt valg på dine Loganer bla. fordi den lyder lidt ekstra pæn, lækker og høflig især over 1000 hz.
Mine Guarneri Homage højttalere er tilgengæld udtænkt og skabt som et akustisk instrument til netop at excellere i disciplinen: at gengive akustiske instrumenter så umiddelbart, nøgent, dynamisk og klangægte som muligt.
Det er dette faktum at en 67er ikke kan lykkes med i mine ører og på mine Guarnerier. Prøv feks. at høre et reifslag fra en lilletromme i virkeligheden eller et klaver (måske ude af stemning) eller negle og hænder på næroptagelser af akustiske guitarer (Michael Hedges: breakfast in the field).
Sidst men ikke mindst - prøv at lægge øre til en special indspilning fra Cremona i italien med Violinisten Salvatore Accardo hvor han spiller på de uvurderlige violiner fra henholdvis Amati, Guarneri og Stradivarius. Denne cd er på mange måder ufattelig svær at gengive realistisk - men når det lykkes (er sket) sidder lytteren tilbage med en fornemmelse der bare er uforglemmelig og direkte reference dannende med alle de for og bagdele det nu engang medfører!...
Når jeg lytter på en DP-67 på mit anlæg er det som om at den hele tiden fungerer som en art filter eller "vindue" imellem mig og musikken - der mangler simpelthen den der "utrolige/fascinerende" gennemsigtighed som jeg vil have, (har hørt) for at jeg syntes det bliver HIGH-fidelity. Læs betages (endnu mere eller fuldt) af musikken...
Rent musikalsk er DP-67 en dejlig neutral musikformidler overfor diverse kunstnere - men at dens force skulle være i rock changren - som jeg har hørt og læst flere steder, undres jeg nu lidt over? Jeg fik ikke lyst til at hente kolde øl i køleskabet på noget tidspunkt, hverken når jeg hørte Van Halen, Lou Reed, Defunkt, Led Zeppelin eller nummeret Money med Pink Floyd med 100db på min lydtryksmåler.
Men fair nok: Forskellige mennesker med forskellige præferencer vælger jo også forskellige maskiner - ligesom med biler og kvinder (!) - og Tak for det.

PS: Er der nogle der ved hvor man kan låne Reimyo cd maskiner eller konvertere med JVC K2 processorer i Danmark?

|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

|
Sendt: 25 August 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg skrev egentlig til dig...ikke fordi jeg selv har DP 67... men fordi jeg ikke forstår hvorfor den lyder som du beskrev (jeg har jo haft min næsten et par år og kender lyden fra ny og så til nu), da du nævner at den er tilspillet. Den Accuphase er ikke tilspillet, sådan tolker jeg din beskrivelse af dit lytteindtryk....200-300 timer skal den mindst have for at åbne sig og den rykker iøvrigt i tempi, men hvis det er sandt at den er tilspillet så er jeg overbevist om at din forstærker er blevet afsløret som værende en der "gemmer" sig lidt (den er jo singleended og ikke særlig voldsom) og at du med dine superhøjtalere og cd i virkeligheden har ramt "loftet" ? Min erfaring siger, at det vil tiden kun vise hvad du synes og om du kan leve med den i længden.
Mvh
Dr. Lyd
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

|
Sendt: 25 August 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forøvrigt mener jeg faktisk at jo større stuen er, jo mere kræves det af grejet (og ejeren) for at det skal lyde rigtigt og ikke for usammenhængende eller tyndt og hårdt i lyden.
Du mener vel et samspil med rum og grej ?
Mvh
Dr. Lyd
|
Til top |
|
|
Hans Faber Lukket konto

|
Sendt: 25 August 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 270961,
Haha - nej, det er DP-67 der har ramt loftet hjemme ved mig .
Da du ikke har hørt et Single-ended kraftværk som min S8 skal du nok helst lade være med at komme til nogle helt forkerte konklusioner, hvilket du er godt igang med. En S8 med 845 rør spiller med en autoritet og dynamik som er verdenskendt - ja, måske i lige i lille Danmark - men det er der jo så meget der ikke er...
Jeg overvejer faktisk at låne 67-erens storebror for at se om man kunstigt opreklamerer 67-erens ydeevne i forhold til dens egentlige niveau i forhold til dens storebror/brødre.
Men tag endelig din 67er med hen til mig næste gang du kommer til Jylland. Jeg kan hurtigt arrangere en test mod en Wadia 302 eller den nye Audia Aero - de er alle i samme prisklasse som din 67er. Den store Audiomeca er også en option.
Hvis du har mod på det kan jeg også låne en Audio Reseach CD3 MKII i sverige men det skal du nok overveje en ekstra gang... (den koster sgu "kun" 38000,- i DK - men 5200 pund i england hvor den går som Best Buy!!
Jeg lånte 67eren af importøren med hans ord for og vores fælles interesse i at den var tilspillet - mere er der ikke at sige om den sag.
Da jeg selv har flere reference signalkabler og med meget kort varsel også kan låne noget Valhalla fra Nordost. så kunne det jo godt blive en spændende happening.
Hvis du læser min tråd grundigt igen, vil du kunne se at der står, at jeg allerede har meget af det som jeg søger udbygget på min nuværende cd-maskine i de fleste discipliner... Men at den overhalede 67eren i første omgang så tydeligt på de for mig (og andre) væsentligste punkter i gengivelsen var en overraskelse.
Flere andre her på tråden hørte nøjagtigt det "samme" som mig bla. "trommelum". Han sagde dog bare at 67eren virkede søvndyssende på ham i forhold til min nuværende maskine og at han også var negativt overrasket over dens lydmæssige niveau, især i relation til prisen.
Hvis der er nogle på dette forum der har hørt DP-67 i direkte A-B test mod enten en Wadia 302, ARCD3MK2, nyeste Audio Aero - så er jeg meget interesseret i at høre/læse om det - Ja, det tror jeg faktisk der er rigtigt mange der er.
Men som sagt 67eren er en nydelig maskine - fremragende bygget og med den for Accuphase meget typiske vellydende signatur af lyden.
Jeg vil gerne slå fast at en 67er lyder rigtig rigtig godt - helt sikkert... jeg søger bare en maskine der lyder fremragende på alle måder- her slår DP-67 ikke til for mig i disciplinen "samlet lydkvalitet"
Tja - man kan jo få det som man vil ha' det! Så der er vist ikke noget at broke sig over .
|
Til top |
|
|
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 25 August 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans!
Det lyder til, at du har fået det du søger! Super!
Det må da være dejligt at have så stor en stue - det har jeg prøvet i et tidligere hus. Det var super godt - og nemt at stille op i. Efterklangstiden var lettere at arbejde med end den jeg har i dag. Dog skulle der god styring til for at alt ikke synede hen.
Med hensyn til min Denon 3520, så kommer den ikke herfra - mest fordi den var så billig og fordi den spiller rigtig fint med Musicaen. Min havde også problemer med skuffen, da jeg fik den, men remmene tog jeg ud - kogte dem med opvaskemiddel og skyllede dem derefter. Bingo - alt fungere igen. Om den er kult ved jeg ikke, men den er god - specielt til prisen her - og lad den være det. Meget er jo godt i den rigtig sammenhæng - synagi! Det ved du om nogen!
Med hensyn til din nye cd, så bliver det spændende at høre hvor du ender. Findes der noget der er så fremragende?
Jeg tror, at det vi selv har, hver især, er fremragende - set med vores egne øjne. Dog er der referancer der lyser op ude i det fjerne. Men er de opnåelige???? __________________ vh Mr. High End
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

|
Sendt: 25 August 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv haft singleended rør.....så det har jeg hørt...
....men uanset...så er det en meget teoretisk diskusion...den ene cd-afspiller kontra den anden....lån du bare DP 77...den er meget lækker, men også meget dyr.
Jeg foretrækker stadig grammofonen som den bedste lydende stadig....ingen cd kan være med.
Mvh
Dr. Lyd
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
Sendt: 25 August 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961 skrev:
Jeg foretrækker stadig grammofonen som den bedste lydende stadig....ingen cd kan være med.
|
|
|
...Åbenbart ikke Accuphase DP67... 
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 25 August 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans Faber
Fint at du fremviser nogle foto's af Sonus Faber - de er i den grad meget flotte et sandt kunsthåndværk 
Hvordan går det med de tubedampers ?
|
Til top |
|
|
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
Sendt: 25 August 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
årh, de er søde nok __________________ Mvh,
Daniel Nielsen
Densen Audio / HeadFreaks.dk / StaxHeadphones.eu
https://headfreaks.eu
|
Til top |
|
|
Hans Faber Lukket konto

|
Sendt: 26 August 2005 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961,
Jeg har også haft single-ended rør-monoblokke før - både med 6B4g rør, 2A3 og ikke mindst et sæt med 300B på prøve.
Du skriver selv du har haft single-ended (hvad var det?) - At du har været "dér"
Det er jo lidt som at sige at alle forhjulstrukne biler kører ens og er lige gode/hurtige (ydende).. Det holder ikke og det ved du godt! - men hvis det kan berolige dit sind at tænke så firkantet, så bliv da endelig ved med det...
En mindre ny forhjulstrukket Fiat Punto (60hk) kører jo ikke som en Volvo 850 R model (250 hk) vel ?
2A3 drevne single-ended forstærkere eller sågar ét KT 88 single ended rør i en forstærker er at "sammenligne" med Puntoen. Hvorimod en S8 med dens mammut strømforsyning og 845 rør med 1000 volt på anoden er som en chiptunet Volvo R model - vi snakker extremt meget kontrol og autoritet her og ikke mindst 2 x 24 watt i REN klasse A...
Mr. Highend
Ja, det hele er ikke så tosset endda.
Hej Alex!
Tak for dine kommentarer 

Det bliver denne slags tubedampers som jeg vil forsøge mig med:

Altså Teflon med titaniums spændebånd, samme model som blev testet og anbefalet af HIFI+. Bladet har faktisk prøvet dem på både KT88, EL34, 845! og 300B rør + selvfølgelig diverse indgangsrør så som 12ax7a osv. osv.
Jeg skal faktisk hente dem på posthuset idag! , så jeg påregner da at montere/lytte på dem i starten af næste uge - jeg vender tilbage når jeg har fundet noget faktuelt at berette om selve afprøvningen.
Jeg fik også sendt et sjældent NOS indgangsrør fra Brimar med, så det er jeg også lidt spændt på at få sat "ild til" kan du nok forstå.
Go' weekend til alle på tråden og imellem jeres højttalere 
PS: Musik er Unik!
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 26 August 2005 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
dp 67 er en rigtigt lækker cd afspiller var selv ved at købe den ....
mvh Novisad 
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 26 August 2005 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist ingen der længere er i tvivl om at DP67 er en lækker spille! Nu laver de jo nogle modeller som er væsentligt bedre ... som f.eks. den store todelte spille, så der er åbenbart rum for forbedring.
Rummet størrelse har givetvis en indvirkning på lyden, men om et større rum er evigt skønt, tja det afhænger nok af om man har håndører nok til at spille det op. Spiller selv i et L-formet på knapt 50 m2 og det går da fint, men det suger noget effekt ... eller sagt på en anden måde ... det lyder for godt når man spille højt så man får lyst til at spille ... ja øresønderdøvende højt - fordi rummet kan tåle det.
I mine øjne er det imidlertid rummet form og akustik, der er vigtigst for lydoplevelsen, og jeg har haft mange gode lydoplevelser i rum på 20 m2. Selvfølgelig er det vigtigt at der er plads til at stille højttalerne i god afstand fra vægge mm. men meget kan korrigeres med akustiske hjælpemidler, tæpper og møbler.
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

|
Sendt: 26 August 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit imødekomne svar Hans Faber, men hvem tænker firkantet ????? Din retorik er iøvrigt skræmmende nedladende.
Mvh
Dr. Lyd
|
Til top |
|
|