Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2025 | 00:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: UnisonR S8 med 845 SE trioder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 26 August 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:
[QUOTE=270961]

Jeg foretrækker stadig grammofonen som den bedste lydende stadig....ingen cd kan være med.

...Åbenbart ikke Accuphase DP67...

---------------------------------------------

Den inspirerede mig til at købe grammofon igen....så en eller anden kvalitet må den vel besidde.....nemlig det tætteste jeg har hørt en CD komme på "analog lyd".

Mvh

Dr. Lyd

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 August 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Hej igen 270961,

Der er intet hverken nedladende eller retorisk i mit indlæg - slet ikke.

Husk nu også på at du har en DP-67 fordi du fik den tilbudt i en bytte handel med din defekte Proceed fra importøren (som de ikke kunne reparere). Du har jo ikke været på decideret jagt eller testrunde med dens konkurrenter... eller har du?

Måske du har haft for meget blind tillid til den danske verdenspresse og Accuphase´s ry i Danmark - og derfor nu måske sidder tilbage med en skramme i ejerglæden over 67'eren, måske fordi du troede den var konge i lyd/prisklassen rent lydmæssigt.

Jeg kan ikke se at det skulle være er et problem for dig, da du jo har valgt at følge din indre tro på at 67eren er det rigtige valg for dig.

Det er dig der skriver at du har været "der" vedr. rørforstærkere

Skriv da hvad det var du havde eller lånt af SE rørforstærker og hvad de gjorde - godt eller mindre godt for lyden!. Det andet er ikke særligt brugbart. Jeg og andre opfatter netop dit har været ´Dér som om du virkelig har haft og prøvet det bedste inden for SE feks. 300B eller 845/811 rør.. Når du ikke skriver hvad det var - virker din kommentar faktisk MEGET retorisk...

Min omtale af DP-67 er særdeles reel og tilbundsgående. Du må læse den igen og læg mærke til hvor konsis den egentlig er. Hvis du syntes den er retorisk så er det måske fordi du starter med at være forhåndindtaget om indholdet/konklusionen i min tråd.

Jeg vil forøvrigt give dig ret i at man godt kan sige at DP-67 lyder meget analog .

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 28 August 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Hej Hans

Okay inden det hele kører af sporet:

Jeg sidder ikke tilbage med skrammer...slet ikke...jeg fik den til en sveden pris med en meget fin betalingsordning...desuden prøvekørte jeg den sammen med en ML 390S i næsten 2 mdr. venligst udlånt af min forhandler. Hos mig trak AC det længeste strå...og det var inden den blev testet i alverdens blade. Jeg har haft den i næsten 2 år og er stadig meget glad for den....om den er kongen i prisklassen tror jeg næppe.

Du har ret i at jeg byttede den med min Proceed....jeg havde ikke tålmodighed til det andet mere, selvom det spillede sindsygt godt.

Mht rør var det Spark monoblokke med 211 rør (hedder de vist) 2x 18 w klasse A. Det var ikke lige sagen....de var ikke kraftige nok...jeg har derimod hørt EAR 509 monoblokke 2x100 w pushpull.........det virker.

Men uanset hvad der skrives...også her i forum...er det en subjektiv mening og ikke et udtryk for sandheden....intet er perfekt.

Mvh

Dr. Lyd

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 28 August 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Hold jer til emnet og stop jeres personfnidder !
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Sendt: 28 August 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Godt Alex!

Du kender jo til sagen - du spillede jo selv på disse rør!

Husk at det er den samme hobby vi har alle sammen

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 28 August 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Hej Morten ( mr highend )

Hvis jeg vil deltage i tråden med mine erfaringer med rør ( som iøvrigt er sparesomme) - så skal jeg nok selv sige til.

- og det har intet med janteloven at gøre, derfor sletter jeg endnu engang din henvisning til ovennævnte.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 August 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Den inspirerede mig til at købe grammofon igen....så en eller anden kvalitet må den vel besidde.....nemlig det tætteste jeg har hørt en CD komme på "analog lyd".

ja ok. Den lå sgu ellers lige til højrebenet, så kunne ikke lade være.

Jeg har selv længe haft fidus til DP69, så det var lidt ærgeligt jeg ikke fik den hørt mens Hans Faber havde den på prøve. Måske chancen byder sig en anden gang.

Jeg har en gang for alle besluttet at cd formatet er lydmæssigt "ok" for mig, så jeg går helt uden om de vinylskiverne, men jeg kan da godt se charmen og nostalgien over det. 

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Sendt: 29 August 2005 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Hej Moderator!

Helt ok!

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 29 August 2005 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 August 2005 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Hej 270961

Okay så - 2 x 18 SE-watt (med en "almindelig" strømforsyning) på et sæt Loganer?

Der må jeg nok sige at den konstellation desværre er "dødfødt" fra starten af.

Men rart at høre hvad det egentlig var du havde prøvet. Ud fra din konklusion og henvisning til de 2 x 100 pushpull watt som åbenbart "duede", understreger det bare endnu tydligere hvor vigtig tilpasningen er med SE forstærkere i forhold til den højttaler de skal arbejde sammen med. Det er faktisk meget meget kritiskt!

Når (en velbygget) SE forstærker bliver matchet med en passende belastning spiller de nemlig push-pull rørforstærkere langt langt baglæns. Det er discipliner som dynamik, transparents, holografiske egenskaber, liniaritet i røret og den ekstremt lineære gengivelse jeg (og mange andre) feks. har i tankerne.  Måske du skulle prøve at læse nogle af alle de glimrende test der er af SE-triode forstærkere i det engelske HIFI+. Spændende fra 10 til 350.000 kr.

Deres test´s afsluttes forøvrigt hver gang med en understregning af at højttaler valget er extremt kritisk = forstærkeren skal afprøves hjemme og enten på de nuværende (eller Kommende!)  højttalere inden pengene skal overføres til sælgers konto...

SE rør konstruktioner med Trioder er efter min mening det mest hardcore hifi ydstyr der findes - Hvis man vil have den slags forstærkeri skal man være villig til at underkaste sig deres regler - det er deres dagsorden der er gældende fra dag 1 imellem højttalerne!...... Men hvis man kan opfylde deres (ofte meget dyre og hystadeagtige) ønsker er det et skridt direkte ind i HIFI himlen!

SE konstruktioner (fra anerkendte producenter fra hele kloden) Med 300B, 845, 2A3 trioderør er generelt classe-A rated over hele verden. (dog endnu ikke nogen fra Kina, så vidt jeg ved)

Ellers har du helt ret i at intet er perfekt - men man kan komme overraskende tæt på virkeligheden hvis man har lyst, vilje, penge, et decideret MÅL med sin lyd og ved hvordan det skal gøres. Nogle vil feks. have big sound, PA-lyd, transient betonet lyd, blød lyd osv.  - Jeg vil "bare" have at det skal lyde som i virkeligheden, hverken mere eller mindre.

Fortsat go' lytning på de store flotte dipoler!

Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Prøvede lige at finde de steder, UR S8 er class-A rated. Kunne
ved en hurtig søgning kun finde denne test på nettet:

(se længere nede)

Umiddelbart ikke en class-A rating (Læste dog et sted at den
skulle være class A hos Stereoplay). Ikke at man skal "støtte
sig" til tests. Men for at følge Hans argumentation har HifiChoise
sikkert lyttet på nogle helt forkerte set-ups og specielt
højttalere, der ikke kan afsløre S8's sande dyder. 270961 kan
vel med lige så stor ret påstå, at du ikke har ydet DP-67
retfærdighed, der hvor du har lyttet til den eller hvordan?

Men det viser vel bare at for at kunne føre en konstruktiv Hifi
diskussion er det en god ide at have været til stede i det samme
lytterum - så man har et fælles grundlag at diskutere udfra.
Ellers vil der være alt for mange parametre, der kan have ført
til forskellige lytte-resultater.

hifichoise
Til top Vis Oluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oluf

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 August 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Hej Oluf,

Det virker faktisk som om du slet ikke har læst denne tråd fra begyndelsen.

DP-67 har fået al den nursing og hjælp det er muligt at give den i mit setup hvilket fremgår med tydelighed i tråden hvis du bakker systematisk tilbage.

Jeg har også hørt den ved forhandleren hvor den endda gjorde det mindre godt end hjemme ved mig. Han brugte et sæt GEM højttalere til 100.000+ kr. og ML forstærker grej på den. Jeg syntes det lød godt (som afsæt for videre test og køb) ved forhandleren, men var overbevist om at jeg kunne nå helt i mål med den derhjemme pga. de takter den viste i butikken. Det skete så imidlertid ikke.

Jeg stiller meget høje krav til min lyd og produkter og en DP-67 vil da sikkert fremstå som lyd reference for de fleste entusiaster både i butikkens og i feks. mit setup. Jeg vil bare endnu højere op på lyd stigen med en cd-maskine, det er der vel ikke noget forkert i?

Hvad har du selv af grej? har du nogensinde hørt en SE rørforstærker med 211 eller 845 rør selv?, enten ude eller hjemme? Hvis ja, så skriv gerne hele signalkæden så vi har noget at forholde os til. Meget gerne om hvordan det lød både det gode såvel som det du syntes var mindre godt.

Ved en af englands førende (high-end) rørbutikker har S8 faktisk bestbuy status til en pris af over 43000,- danske kroner. Det er da egentlig ret godt gået eller hvad?

Men her er da en lille adr. test teaser...

http://www.unisonresearch.com/cgi-bin/pdf/audiophile_gen_04. pdf

De fleste test's af HIGH-end SE rør grej kommer forøvrigt fra Østen eller tyskland, selvom England er kommet ret godt med efterhånden.

Jan Nielsen fra HIGH-Fidelity har forøvrigt selv en 300B single-ended rørforstærker han bruger i ny og næ. Du kan evt. læse mere om ham og den på hans glimrende hjemmeside som er ret spændende.

Jeg har faktisk købt S8 ud fra noget jeg selv har haft på prøve/hørt og ikke efter noget jeg har læst eller hørt.

Var det forøvrigt ikke dig der engang havde noget integreret Unison som du brugte på et par billige Eltax højttalere fra Bilka? Denne person (evt.dig?) sad forøvrigt og lyttede/skiftede til Up-amps med de billige Eltax højttalere som reference - hvor er vi så på vej henad ???? jeg kalder det ihvertfald et skråplan. Forstærkeren blev selvfølgelig videre solgt idet ejeren ikke kunne få den lyd han søgte. (måske han skulle have haft bedre højttalere?)

Det er da forøvrigt lidt groft det du skriver- men okay hvis nogle af de bedste forskellige kabler på markedet parret med et par mildest talt verdensberømte Guarneri Homage højttalere, sammenholdt med 27 års lytteerfaring og mange mange tidligere ejede og testede produkter ikke er "godt nok" til en "ordentlig hjemme test" af DP-67 så skal vi vist overveje at lukke dette forum helt og totalt.

Hvad siger det (desværre meget hemmelighedsfulde og totalt anonyme) flertal af læserne på HIFI4all til det?

Jeg har aldrig nogensinde sagt at et eller andet blad har "fejl testet" S8 - jeg har faktisk været så venlig at skrive at SE forstærkere er ulideligt svære (læs dyre) at have med at gøre og at man ikke bør indlade sig på dem medmindre man har grejet til at matche dem.

Men okay - vendt 180 grader rundt, kan man så tilgengæld meget nemt få S8 til at lyde meget gennemsnitligt hvis det er det der er missionen i sin test. Jeg har faktisk overhørt flere af den slags tester og diskussioner.

Faktisk så diskuterer 270961 og jeg OK sammen både her på tråden og på PB - så jeg kan slet ikke se nogen grund til indblanding hverken fra dig eller Forum moderator. Jeg har bare gjort det klart for 270961 (og feks. dig) at man er nødt til at skrive hvad det præcist er vi snakker om når vi nævner produkt kategorier over en bred kam.

Men vi kan jo ikke overså det hele med Smileys for hver eneste sætning vi skriver vel?

Der er pt. ved at komme en rigtig forhandler til Danmark med Unison forstærkere, så det bliver jo sjovt at se om det kun er mig? der kan lide deres SE forstærkere. (min er købt i Sverige)

Forøvrigt så er dit slogan nederst på dit indlæg ret interessant.

Af Oluf: Hifi handler om nøjagtighed. Musik handler om smag.

Det er faktisk noget af det jeg går efter, men hvordan har du selv realiseret det til dags. dato?

Fortæl gerne om hvad du syntes er rigtigt og hvad du har af planer med dit HIFI og lydfilosofi. Jeg har ikke kunnet finde noget du har skrevet i den retning - men måske jeg har taget fejl eller bare ikke er dygtig nok til at finde rundt i det store Forum?.

Så skulle det vist være på plads mht. afsenders humør nu og mens indlægget blev skrevet.

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 29 August 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hans,

Jeg forstår din begejstring for SE-forstærkere ... de er meget befordrene for nydelsen af og indlevelsen i musikken - hvilket er det helt centrale for mig når det gælder lyd.

Når det er sagt, så må man vel også sige, at nøjagtighed måske ikke ligefrem er det bedste udtryk for hvad en SE-forstærker kan præstere, idet forvrængning vel ikke lige just er nøjagtighed. SE-forstærker er en af de sjove ting, hvor den i virkerligheden måler ad h. til, men lyder som englenes sang!

Læs f.eks. Stereophiles målinger af de store Wavac trin ... håbløse data ... til 350.000 USD! Men spille musik kan de.

Og så endnu en gang ros for dit smukke anlæg ... hvis jeg bare havde råd ...

SATMIT

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 August 2005 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Hej Satmit

Jeg ved hvad du mener både på den ene og anden måde - selv om jeg ikke er helt enig i din betragning vedr. nøjagtigheden i gengivelsen - selv om feks. 300B, 2A3 baserede forstærkere med moderat dimensionerede strømforsyninger passer fint til din beskrivelse.

Mange tak for dine kommentarer om mit setup .

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 29 August 2005 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

@Hans Faber:

Du har købt de her Golden Dragon Tube Rings... Hvor meget koster de i transport fra www.tube-shop.com?

Jeg lurer selv lidt på dem, og skal have til mine signalrør (4 x ECC82 + 2 x ECC99) i første omgang, måske senere til mine KT88 også - det er bare lidt pebret når der er 8 af dem

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 August 2005 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

Hej @Kim,

Jeg syntes helt klart at du bør købe dem - de virker, faktisk ret overbevisende endda...

Hvis jeg var dig ville jeg dog starte med at købe 8 stk. til KT88 rørene!

De har et større overflade glasareal end indgangsrørene og er derfor mere påvirkelige for "akustisk tilbagekobling" end de små indgangsrør.

Hvis man køber for over 50 pund er fragt gratis! Det hele bliver sendt i en lille kasse og Told bør der ikke blive noget af ;-) Jeg har ihvertfald ikke betalt told eller lign. leveringstiden er ca. 8 kalenderdage.

Held & lykke med projektet og skriv evt. gerne på denne tråd om dine indtryk af ringene.

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 30 August 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Spændende anlæg. Hvilken signalkilde/signalkabler bruger du? (har været tråden igennem et par gange, men kunne ikke finde svaret)
Til top Vis Buch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buch

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 August 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Hej Buch,

Min signal kilde er en RDV-1080 DVD-A maskine fra Rotel.  Hvis man vil vide mere om den kan man evt. læse en test i High-Fidelity fra først i dette årtusinde - Alternativt høre den hjemme ved mig ;-)....

Den excellerer (hos mig) bl.a. med en hidtil "ikke overgået " nærværs-fornemmelse og umiddelbarhed på især akustisk musik og stemmer. Feks. har der både været diverse Teac, Mark Levinson+Mørch, Krell og senest noget Accuphase forbi mit setup. Alle (rigtigt) gode på mange måder - men som "lydpakke" og musikformidler, altså ikke nok til at overgå min 1080'er på de for mig væsentligste punkter.

Det der har løftet 1080erens ydelse fra ret god til sublim i mit setup er brugen af 3-4. stk mini Coldrays.

Jeg bruger/har brugt følgende uballancerede signalkabler: (Nyeste nævnt først) Chord Signature 2005, VDH The second 2004, NO Quatrofil, NO SPM, NO Red Dawn mk2, NO Red dawn 1, NO Blue heaven, Cardas Golden Cross, Cardas Cross. Nogle af disse kabler ejer jeg stadig og jeg bruger dem ind imellem når jeg prøver "nyt" udstyr.

Mit Højttaler kabel er pt. VDH The Inspiration Hybrid (2004), fabrikstermineret og udlagt som bi-wire i højttalerenden. Jeg har dog prøvet flere af de bedste VDH-HT kabler, men valgte i sidste ende blev T.I.H modellen. (tak til Comix for samarbejdet og udvist tålmodighed :-) ) Inden mit VDH HT-kabel køb havde jeg nogle af de bedste fra Nordost og ikke mindst Cross fra Cardas.

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 August 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Til Oluf,

Her er hvad en engelske high-end butik med speciale i rørforstærkere skriver om Unison Research S8 forstærkeren på deres hjemmeside:

The S8 represents truly high-end, specialist valve design at an incredibly reasonable price.(43.000,- dkr.) It uses two legendary 845 valves (one per channel) in its pure triode output stage to create a healthy 24W of pure single-ended power.

Sound-wise it has depth, control, transparency and supreme detail along with delicacy. This is a design for those dedicated music lovers who wish to glean the best possible sound along with value for money. Again, the S8 comes complete with radio remote control.

Men Oluf, som tidligere skrevet skal tingene helst opleves med egne ører. Nogle produkter (feks S8) er bare så anderledes gengivende at man ikke tror det er muligt før man selv har oplevet det reallife.

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 September 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Hej på tråden,

Efter at have fået monteret mine nye tube-rings (Teflon/Titanium) blev det endelig tid til noget lytning ud på de sene timer i går aftes ...

Kort fortalt virker ringene, faktisk ret overbevisende endda.

Det ser lidt specielt ud når de er monteret, men de virker og for mig giver det lidt associationer til astrologien når jeg betragter dem monteret.

klokken 2345, last night 

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes