| Forfatter |
|
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Det findes INGEN eneforhandling i DK af DST. ALLE Firmaer kan købe ved os og sælge videre, eller ved DAT. Vi står bare for distributionen.
Den gode lyds tjeneste ? Hvis folk bliver ved som dig, findes den ikke mere. Hvis folk købte alt ved os (eller DAT, eller vores forhandlere) kunne vi lave bedre priser. Men så længe folk gør som dig, gavnes den gode lyds tjeneste desværre ikke.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt dette er jo mere eller mindre praksis i næsten alle forretningstyper herhjemme. Det ændre sig ikke fra den ene dag til den anden.
Men i dette forbrugerkritiske samfund, burde det da være fuldstændig logik, at man undersøger priser andre steder før man køber. Det gælder da ALLE varer.
Næsten alle ting man køber i dag, kan på fem minutter med google, findes billigere andre steder. I i mindste fald kan man se om man får tingene til den "rigtige" pris (i forbrugerens øjne).
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Kan fortælle at en D27TG koster 265kr vejl. Som reservedel ved f.eks. Dali koster den over 500kr. Den originale ProAc koster ca 30.000kr. Den kan bygges med finerede kabinetter for 1/3 af prisen.
Og i føler jer snydt af os?
Jeg kan sagtesn forstå man vil have ting billigst mulig. Det vil jeg da også selv gerne. Men man skal også huske på hvad man vil støtte/bevarer og hvad man ikke vil.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber ikke der er nogen der føler sig snydt, for det mener jeg overhovedet ikke der er grund til.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=syncroniq]
Hey,
Det findes INGEN eneforhandling i DK af DST. ALLE Firmaer kan købe ved os og sælge videre, eller ved DAT. Vi står bare for distributionen.
OK! glædeligt at høre!... det manglede da bare.. ( der var bare nogen der ahvde fortalt mig at det KUN var jer to der kunne få lov til at sælge disse enheder.. det er så fejlagtigt kan jeg forstå??)
Den gode lyds tjeneste ? Hvis folk bliver ved som dig, findes den ikke mere.
Det tvivler jeg nu meget på!... folk køber mælk mm. i Netto fordi det er billigere DER! og god mælk findes stadig!.. også selv om det ikke er fra den lille købmand på hjørnet!.. ja endda økologisk mm.. !!.. sååå...
Hvis folk købte alt ved os (eller DAT, eller vores forhandlere) kunne vi lave bedre priser.
Det er jo principielt rigtigt nok!... men som sagt hvis valget står mellem at KUNNE købe en 7100 "alternativt" eller "kun" en 9700 hos jer eller DAT.. sååååå.. ( Hvad havde du selv gjort?? især hvis du prøver at tænke som forbruger og IKKE som branche medlem)
MEN! rolig nu dog! selv om jeg nu og da skaffer enheder billigt "alternativt" om man så må sige... så har jeg gennem tiderne lagt mange tusinde kr. i DAT!.. ( da det ganske enkelt er det nemmeste nu og da!..) har så ik haft forbindelse med jer endnu, da det jo er nemmere lige at smutte inden om i DAT, når man slår en sving ind om KBH. hvad der sker jævnligt..
Billigst jeg har købt er dog hos Peak Consult, hvor jeg har købt utallige spoler, modstande og kondensatore samt en del enheder.. dem har jeg handlet hos alternativ til DAT, og længe før jeres tilkomst.. ( de har også ting jeg finder det bedste som DAT. ikke! lagerføre, hvilket er grunden til jeg i sin tid kom i forbindelse med dem.. flinke og ekstremt hjælpsomme "folk" / mand iøvrigt!)
Men så længe folk gør som dig, gavnes den gode lyds tjeneste desværre ikke.
[/QUOTE]
Hvis man gør som mig???
ØH.. ok! man skulle da være KOMPLET! idiot hvis man gav 2690 kr. (DAT's liste pris..) for et sæt 18W/8546 eks. når man kan skaffe dem for 1600 kr. "alternativt"!? ELLER!??
Det er sgu da en pris forskel der VIL! noget... havde det været et par hundrede kr.. eller såååå...
MEN! 1090 kr. er altså MANGE penge.. ( i mit økonomiske univers i all fall) og betyder at der kan ofres lige det mere et andet kritisk sted eks. i delefiltret og en endnu dyre og bedre kondensator eller andet så kan komme på tale..
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=syncroniq] Hey,
Kan fortælle at en D27TG koster 265kr vejl. Som reservedel ved f.eks. Dali koster den over 500kr.
Føj for fanden da .
Jeg får alle enheder ved vienna til ders pris hvis noget går i stykker og det gør mine kunder også .
Jeg glemmer aldrig dengang jeg skulle bruge en diskant til et par wilson de ville have 3 gange mere for den end jeg skulle give i en tysk shop .
sådan noget glemmer man ikke .
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må godtnok indrømme at jeg er kold i røven. Jeg gider ikke gå ind i en butik og stå og prutte mig frem til veninde priser. Jeg regner med at den pris de skilter med er den de vil have for varen, hvis kan finde varen billigere et andet sted, udland, internet, anden butik, what ever så køber jeg der. Princippet med venindepriser holder ikke en meter, vi som forbrugere har ret til at vide den eksakte pris vi skal give for et produkt ellers har man jo ikke en rygende chance for at finde ud af om man er blevet taget i røven eller gjort en forrygende handel.
__________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
|
Den gode lyds tjeneste ? Hvis folk bliver ved som dig, findes den ikke mere. Hvis folk købte alt ved os (eller DAT, eller vores forhandlere) kunne vi lave bedre priser. Men så længe folk gør som dig, gavnes den gode lyds tjeneste desværre ikke.
|
|
|
Magen til ævl skal man da lede længer efter. Det du siger er at vi skal købe til dyre priser hos dig så du senere kan sætte priserne ned... Ja så vill jeg da føle mig snydt. Nej mester, du må sgu' sælge til de rimelige priser nu for at kapre kunder fra de udenlandske butikker. Jeg tror ikke internet situationen sådan lige går i sig selv igen.  __________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav,
Jeg tro at denne diskution, kunne forgå med alle produkter som emne. Men ht'er enheder er meget lette at falde over, fordi ALLE kan se en enheds pris, og en færdig ht'er, og regen ud at de nok bliver snydt.
Nu kan man så finde nogen enheder billigere i udlandt, og føler man bliver snydt.
Jeg kan ikke komme i tanke om noget der er billigere i denmark, end i udlandet... generelt. så jeg har lidt svært ved at se hvorfor det skulle være anderledes med enheder.
Men når NN flytter til udlandt, alle outsourcer til Kina, osv osv. så er det nok generelt fordi omkostnings niveauet er højere i DK end i udlandt. Og det afspejlser sig altså også i prisen på enheder.
Jeg kan også se der er en konkurence problem i DK, men det er altså ikke hele grunden, og som Syncroniq skriver så kan alle jo købe hos dem (som er distributør) og sælge til hvad de vil. Men som alle har opdaget så er diferencen meget lille, så måske er den meget fair, i DK.
Men når bla. en som MIJU kan købe til langt under liste pris, så står man i en gynger kausel situation, og så bliver den pris "alle" som udgangs punkt reklamere med, alt høj i nogens øjne.
Måske skulle man sætte pris på at man kan gå ned i en forretning og se produkterne, og få nogen vejledning... ellers ender den hele med shopman, og elmutanten, hvor den der vejleder dig om et sæt ht'er, lige før du kom, stod og vejledete om en hårtørrer.
det kan vi vist som DIY'er og hifi entusiaster, ikke være tjent med.
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
For at sætte noget på plads her.....
ALLE med et momsnummer kan købe af os eller DAT og sælge videre til forhandlerpriser. ALLE.
De priser vi har, sammenlignet med OEM kunder er langt lavere selv om de køber dem billigere end os. Men istedet brokker folk sig over at en webbutik i udlandet kan gøre det billigere. Jeg har nævnt grundene til at de kan gør det, så det vil jeg ikke komme mere ind på.
Set fra privat kasket. Jo, jeg vil betale så lidt som mulig og have så meget som mulig, lige som alle andre. Men hvis valget står imellem en butik med service som Dat eller os, og så en webbutik jeg ikke kender i udlandet, vil jeg altid vælge butikken.
Peak Consult må KUN sælge løse enheder fra DST hvis de er købt ved os eller DAT. Dem han køber direkte må han ikke sælge videre i løs vægt, kun i færdige produkter. Han er ikke oprettet under DIY. Mig bekendt har han ikke købt noget ved os eller dat, så hans ret til at købe ved DST kan han nu miste.
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg brokker mig egentligt ikke over pris niveauet i DK, det må de handlende selv om. Jeg fortæller bare hvordan jeg selv handler. Det jeg siger er bare at jeg ikke gider spilde min tid på at rende rundt i en masse butikker og prutte priser. Hvis jeg er interresseret i et produkt sender jeg en prisforspørgsle via email til de forretniger der fører varen, både rigtige butikker og internet butikker i ind og udland er inkluderet her. Dem der ikke svarer kontakter jeg ikke igen og så handler jeg hos dem der giver den bedste pris. Meget simpelt og så sparer man både tid og penge...
__________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Fsva. at ting ikke er billigere i dk end andre steder, så se på edbpriser. Den smule du sparer i udlandet er som regel spist væk i forsendelse og evt. told/moms. Det kan ikke rigtigt betale sig at købe edb-stumper udenfor dk, men ht-stumper kan man finde nær halv pris hos schuro og i Nl som ovennævnt.
Blot for at imødegå det ovennævnte, at man ikke kan komme i tanke om ting der er billigere i dk end udlandet.
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|

PHN2 skrev:
|
Hej.
Fsva. at ting ikke er billigere i dk end andre steder, så se på edbpriser. Den smule du sparer i udlandet er som regel spist væk i forsendelse og evt. told/moms. Det kan ikke rigtigt betale sig at købe edb-stumper udenfor dk, men ht-stumper kan man finde nær halv pris hos schuro og i Nl som ovennævnt.
Blot for at imødegå det ovennævnte, at man ikke kan komme i tanke om ting der er billigere i dk end udlandet.
mvh. Per.
|
|
|
er det ikke lidt selvmosigende 
porto, told, osv har jeg ikke udtalt mig om. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=syncroniq]
Peak Consult må KUN sælge løse enheder fra DST hvis de er købt ved os eller DAT. Dem han køber direkte må han ikke sælge videre i løs vægt, kun i færdige produkter. Han er ikke oprettet under DIY. Mig bekendt har han ikke købt noget ved os eller dat, så hans ret til at købe ved DST kan han nu miste.
[/QUOTE]
Lad os lige få på det rene at jeg de sidste mange år. IKKE! har købt enheder hos PeakConsult!!... (men kun div. stumper..) DA! jeg købte enheder der havde han dog på det tidspunkt de laveste liste priser.. ( dette var iøvrigt før jeres : Q sounds tid)
Siden har jeg købt enheder gennem andre "sorcer" jer har oparbejdet her og der, ( til nærmest fabrikspris..) denne mulighed er så blot et gode og en undtagelse, man generelt ikke kan regne med, men som er mit held og privilegie.
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 15 August 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er flere ting i det....jeg mener dem som render DAT og andre på døren for at få lov til at lytte og bagefter købe deres sager i Holland er nogle grise. Ikke nok med du spilder andre menneskers tid, du gør dig til dommer over priser du alligevel ikke agter at betale. Du er en oser. Du tror vel ikke medarbejderen hos DAT ikke havde andet at lave end hold øje med dig og dine farvoritskiver - er det tilfældet - så er storhed gået dig en smule til hovedet.
Jeg har selv være hos DAT, kender udmærkedet godt dine typer, snakker og snakker om projekter man dybest set ikke kunne være mere ligeglad med. De samme kedelig plader, de samme kedelig mennesker. Jeg kender hver en replik og den helt skarpe læser vil sikkert fornemme jeg ikke længere sælger hifi. Jeg vil ikke sige at priserne hos DAT eller endda Q-sound ligger i den tunge ende, det gør det. Men Scanspeak er dyrt, og jeg kan endda forstille mig at DAT aftager for få enheder for at få dem billigt, men scanspeak kan ikke tillade at DAT som deres hjemmelig danskedistrubutør sælger billigere ud end i andre lande.
Jeg vil ennda sige, det er ok at købe over nettet, sålænge man ikke spilder andre menneskers tid og kalder dem for tyve bagefter - du er tyven fedteøre. __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 15 August 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så er det jo sådan sat lidt på plads  , så ka' i lære det!
|
| Til top |
|
| |
kwwel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 15 August 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa !!
med dst tilladelse er her det svar jeg fik tilbage fra dem, de vil tilsyneladene ikke deltage aktivt , hvilket er helt forståeligt at de ikke har tid til !!
citat :
Priserne kan variere meget efter de enkelte landes politikker og omkostnings niveau. Ud over den højere moms, spiller skat, løn omkostninger og virksomhedsform også en stor rolle. På samtlige punkter er Danmark desværre et meget dyrt land. Jeg kender af gode grunde deres kostpris og kan med ro i sindet sige at de danske butikker ikke scorer kassen eller er urimelige i pris sætningerne. I f.eks. Sverige vil du se at prisen ofte er højere end i Danmark.
citat slut
dette falder meget godt i tråd med min opfattelse af at q- sound+ dat kalkulerer scanspeak som alle andre enheder eller som meget andet detail dvs 2.5-3 x kostpris = udsalgspris ( gæt fra min side )
jeg kan kun tilslutte mig bradfords opfattelse ,,,,
det undrer alligevel at man fra dst ikke kobler nogle flere smålande på for at komme op i det antal de giver god rabat på så man kan komme ned i en pris der ligner det netbutikkerne kan sælge til ,,, eller laver en differentiel antalsdeling der gør at mindre lande måske kun skal aftage % mæssig mindre del for at kunne få de rabatter der gør det muligt at sælge billigere
det siger jo sig selv at usa forhandler måske ikke har de store probelemer med at købe 100-500-1000 af en slags men meget naturligt vil en dansk forhandler kun kunne aftage 10 % af den mængde
som jeg ser det er dst med til at ødelægge det danske marked med rabatpolitik der gør det ikke er muligt for mindre lande at følge med ,,,, det kan i sidste ende ødelægge det græsrodsmiljø som bruger scanspeaks enheder og som man vel også høster lidt erfaringer af ?
hilsen kwwel
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 15 August 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til
Syncroniq
Jeg syntes at du skal komme op med dine egne argumenter for dine priser!? Og lade være med at trække sammenligninger til dine andre kollegaer i branchen, for at retfærdiggøre dig selv.
Hvilken interesse skulle eks. et par af de Danske producenter have for at sælge det de ikke vil bruge til produktion? Så vidt jeg husker havde AR kun et sæt eller to diskanter til salg.
At nogle producenter har højre priser, kan også nogle gange skyldes at de kan leverer reservedele i mange år frem ”det kommer naturligvis til at koste”
De lever ligesom dig af at sælge! og lægge lidt margin på?
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

|
| Sendt: 15 August 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
CPH-r > Alle ved at færdige højttalere kostere mere (2-3 x) end selvbyg. Jeg kan ikke se det forkerte i det, når vi nu snakker priser på enheder. AR har vi haft i telefonen og han ville gerne sælge mere, og det er ikke første gang. Peak har også i mange år solgt, og vi har været efter dem. Det er ikke et lille problem kan jeg så fortælle dig, det er pænt stort. AudioVector har solgt Xls enheder ud af bagdøren til næsten indkøbspriser. Gæt hvorfor jeg er piss't.
Hvis OEM kunder har enheder til overs, må de bruge dem til noget andet. I kontranten står de ikke må sælge løse enheder. Kun som reservedele hvis de bruges i en konstruktion. Ellers kan vi jo også bare begynde at klone alt og alle til ½ pris.
|
| Til top |
|
| |
kwwel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 15 August 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq :
:::senere :::
Peak Consult må KUN sælge løse enheder fra DST hvis de er købt ved os eller DAT. Dem han køber direkte må han ikke sælge videre i løs vægt, kun i færdige produkter. Han er ikke oprettet under DIY. Mig bekendt har han ikke købt noget ved os eller dat, så hans ret til at købe ved DST kan han nu miste. ::: senere slut :::
kwwel :
hvad er forskellen på at købe direkte og hos distributionsleddet ? og hvad er problemet i at diverse konstruktører sælger deres overskud ud igen !!
som jeg læser mellem linierne tyder det på at oem kunderne ikke betaler det samme for enhederne som dem der køber hos distributionen , for hvad er ellers problemet i at producenter sælger deres enheder " ad bagdøren "
det må da være bedre at de sælger enhedene billigt end at dst får enheder ud som bare er banket i et kabinet uden sjæl og krop og uden at enhederne måske fungerer optimalt ,,,,
det kunne ligne en måde at regulere priserne på enhederne på , og prisaftaler samt bindene prislister er som bekendt ikke helt efter konkurencestyrelsens regelsæt
hilsen kwwel
|
| Til top |
|
| |