Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 04:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Priser på Scan Speak (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 15 August 2005 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

CPH-r > Alle ved at færdige højttalere kostere mere (2-3 x) end selvbyg. Jeg kan ikke se det forkerte i det, når vi nu snakker priser på enheder.  AR har vi haft i telefonen og han ville gerne sælge mere, og det er ikke første gang. Peak har også i mange år solgt, og vi har været efter dem. Det er ikke et lille problem kan jeg så fortælle dig, det er pænt stort. AudioVector har solgt Xls enheder ud af bagdøren til næsten indkøbspriser. Gæt hvorfor jeg er piss't.

Hvis OEM kunder har enheder til overs, må de bruge dem til noget andet. I kontranten står de ikke må sælge løse enheder. Kun som reservedele hvis de bruges i en konstruktion. Ellers kan vi jo også bare begynde at klone alt og alle til ½ pris.

Antag at du var en af mine leverandører!? Og du så poster div. Indlæg om hvor dyr og urimelig jeg var…”not smart thinking

Eller hvis du har så meget imod at nogle sætter prisen ned på enheder, fordi de ikke kan bruge dem ”kunne du måske! Give dem en tilbage købs garanti??”

Du skriver tidligere i et indlæg ”at i holder jer til de vejl. Priser” samtidig skriver du på hjemmesiden at der er pris-garanti på enheder..!? Men det første der springer i hoved når man går på din site! SPAR 60 %???

De XLS enheder som du har så meget imod, nogle har solgt billigt, sætter du selv ned fra 2195,- til 1495,-

Stod i ikke selv med en KÆMPE euro-palle på udstillingen! Med en masse overskuds enheder som i solgte billigt.

Som jeg ser Q-sound! Er det vist et firma som alle andre, i vil tjene penge, og give gode tilbud til forbrugerne.

At færdige højttalere er dyre!? Ved vi da godt, men du fremlægger det som om, hvis man banker et af dine byggesæt sammen! Så får man det samme- blot til en 3 del, det er da total mangel på respekt for andres arbejde med højttaler udvikling.

Så hvis du kan lave pris tilbud som dem der er på hjemme siden!? Kan du vel komme med en bedre grund til at andre lande kan sælge billigere.

Og nok en gang..! hold op med at svine dine kollegaer til ”du lever jo af nogle af dem”

Det ikke fordi jeg vil hænge mig i en lang diskussion om dig og dit firma.

For alt i alt syntes jeg at det virker som om Q-sound har nogle fede ting, og der er en entusiasme som i prøver at smitte med.

s991116
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 August 2005 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Jeg håber ikke denne tråd bliver en kamp om hvem der kan svine hinanden mest til. Det er åbenbart et meget ømtåeligt emne.

Til Bradford

....jeg mener dem som render DAT og andre på døren for at få lov til at lytte og bagefter købe deres sager i Holland er nogle grise. Ikke nok med du spilder andre menneskers tid, du gør dig til dommer over priser du alligevel ikke agter at betale. Du er en oser. Du tror vel ikke medarbejderen hos DAT ikke havde andet at lave end hold øje med dig og dine farvoritskiver - er det tilfældet - så er storhed gået dig en smule til hovedet.

Hmmmm, det er et meget negativt udsagn at komme med.

Den højtaler som vi kigger på er en DAT's "Amadaus KLON", altså en kopi til dem som IKKE vil købe den DYRE originale højtaler. Men det er altså OK at DAT sælger kit der kopiere ANDRES ARBEJDE billigere!

Jeg har selv være hos DAT, kender udmærkedet godt dine typer, snakker og snakker om projekter man dybest set ikke kunne være mere ligeglad med.

Så er det da godt du har skiftet job

Jeg vil ikke sige at priserne hos DAT eller endda Q-sound ligger i den tunge ende, det gør det. Men Scanspeak er dyrt, og jeg kan endda forstille mig at DAT aftager for få enheder for at få dem billigt, men scanspeak kan ikke tillade at DAT som deres hjemmelig danskedistrubutør sælger billigere ud end i andre lande.

OK så du synes også at enhederne er dyre i DK, hvilket var spørgsmålet på starten af denne tråd (Hvis du da har læst første indlæg)

Jeg vil ennda sige, det er ok at købe over nettet, sålænge man ikke spilder andre menneskers tid og kalder dem for tyve bagefter - du er tyven fedteøre.

Jeg har ALDRIG kaldt nogle for tyve, tværtimod søger jeg en forklaring på prisforskellen, der ville forklarer hvorfor de danske distributører IKKE er tyve!

Til top Vis s991116's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af s991116

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 August 2005 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Hej.

Fsva. at ting ikke er billigere i dk end andre steder, så se på edbpriser. Den smule du sparer i udlandet er som regel spist væk i forsendelse og evt. told/moms. Det kan ikke rigtigt betale sig at købe edb-stumper udenfor dk, men ht-stumper kan man finde nær halv pris hos schuro og i Nl som ovennævnt.

Blot for at imødegå det ovennævnte, at man ikke kan komme i tanke om ting der er billigere i dk end udlandet.

mvh. Per.

Der er mange ting der har laver pris i dk , end resten af EU

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 August 2005 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Hey,

Jeg lever ikke af andre. OEM køber direkte ligesom os. Fakta er, at vores enheder er billigere. Hvorfor ved jeg ikke. Jeg har ikke svinet det til, eller sagt det var urimlig. Bare lavet en konstatering.

På enheder fra DST holder vi Vejl. Vi har dog ved siden af opkøbt lidt over 6000 restenheder, som vi kan give gode priser på, som på messen. DAT har også restenheder de sælger billigt. De tilbud på hjemmesiden er fordi vi havde 110 XLS10D4 enheder på lager (bilstereo udgave) som vi skal af med nu da vi flytter til den første. De 25% på alt i butikken er også fordi vi flytter. Så er der det mindre at slæbe.

Hvis du spørger om mine kits er billigere og lige så gode som OEM, så ja. Hvis vi snakker penge. Snakker vi tid, så nej. Man betaler med tid, istedet for penge, ved at samle dem selv. Køber man den færdige ved os, har man ikke sparet ret meget. Kun i tilfælde som ProAc hvor prisen er meget høj. Jeg siger ikke den ene er bedre end den anden, da folk der ikke kan bygge ikke bør kaste sig ud i det. De bør købe den færdige i en butik.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 16 August 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Helt ærligt - tror i ikke at div. butikker der sælger enheder på web i udlandet, også har en butik hvor folk kommer og "oser" med deres egne plader de vil høre.

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes