| Forfatter |
|
KRASNO Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har købt en Acer PD523.
Den skal køre sammen med en Medion PC og skal bruges fortrinsvis til film.
Hvilken tilslutning er at foretrække?
Avi? optisk? D-sub?
s-conector / composite forventer jeg er ude af billedet men hvilken af ovensående vil give det bedste billede?
Mvh
Anders
|
| Til top |
|
| |
KRASNO Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mente DVI.... ikke AVi..
nu kommer det sjove jeg fik at vide pr telefon fra projektorsalg.dk at jeg skulle bruge DVi ingangen, da jeg så kom hjem med kablet i går after gik det op for mig at stikket mangler!!
iflg manualen burde der sidde et længst til venstre, på bagsiden, men det mangler ...!!???
nogen der har nogen kommentarer til det? så please kom med dem, jeg har da ihvertfald tænkt mig at ringe til dem på mandag og spørge hvordan hulen jeg skal forbinde DVI kablet..
findes der 2 modeller der hedder PD 523?
men bortset fra det så giver den et utroligt flot billede v-hja d-sup connectoren..
Mvh
Anders
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at jeg kender noget til hvilke modeler af disse der findes, det her jo en data projektor og ikke en hjemmebio projektor du har købt, så er der i følge dette link ikke DVI på denne model.
Hvis der var DVI er det at foretrække.
|
| Til top |
|
| |
KRASNO Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok... det lyder sku' da spændende..det skulle det være iflg. dem der solgte mig den, og der skulle være DVi også
hvad skal man gå efter hvis det skal være til hjemmebrug?
|
| Til top |
|
| |
KRASNO Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan da lige tilføje at film faktisk ser ret godt ud, jeg har ikke noget negativt at sige om billedkvaliteten..så jeg er ikke helt med..
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg siger ikke at den ikke kan bruges til film, men det er ikke det den er beregnet til. Den har en høj ANSI værdi da den skal kunne vise computer billeder i et lyst lokale. Den er også 4:3 hvor jeg til film brug ville gå efter en 16:9 projektor.
En film projektor burde lave et bedre film billed, end en data projektor, og de nye modeller larmer mindre.
Mit bud ville være en Sanyo Z3. Det er en populær model her på sitet med en opløsning på 1280x720, rigtig flot billed og meget støj svag.
Hvis det er uden for dit budget er der billigere alternativer. Sanyo Z3 er det der kaldes en LCD projektor, de billgere modeller der er på markedet er af typen DLP som den du har. F.eks. Infocus 4805 eller Benq PE5120 (ikke at DLP ikke laver dyre modeller også).
Men hvad er dit budget?
PS. Jeg har selv en Sanyo Z3.
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lidt bruger erfaringer med din Acer, det giver dig lidt at kigge efter hvis du vil yderligere vurdere den. link
|
| Til top |
|
| |
KRASNO Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
jeg nåede selv at finde det der link. det er en hård kritik, i forhold til hvad den jeg har kan præstere...synes jeg.. men hvad ved jeg?
Mht Ansi lumen så var jeg ellers overbevist om at jo højere værdi des bedre..hmmmm men der var jeg måske forkert på den? jeg skal lige sige den kører i eco-mode med 1700lumen og 26db+ giver et godt billede, men OK jeg har jo ikke set andre!!...
det her må jeg vist lige overveje, jeg har jo som bekendt 14 dages returret hvis det er.... har jeg ret i at Sanyo'en ligger i prislejet 12,000 ?
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Høj lumen er godt til at lave et billed i dagslys. Prisen er dårlig kontrast og sort niveau . Hjemmebio projektore køre typisk med under 800 lumens.
Hvis du vil købe den i DK er prisen lidt højere. Jeg går ud fra du har set den til 12.000 hos PIXmania.com. Det er jo en fransk foretning, og så kan du lige så godt købe den fra en tysk til under 10.000.
Alternativt kunne du også se på Sanyo Z1X. Den er også 16:9 men ikke HD opløsning. Prisen må du selv undersøge og er forskellen lille ville jeg klart holde mig til Z3.
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
KRASNO skrev:
|
Hej
jeg nåede selv at finde det der link. det er en hård kritik, i forhold til hvad den jeg har kan præstere...synes jeg.. men hvad ved jeg?
|
|
|
Det kan jo være du ikke har set bedre
KRASNO skrev:
|
Mht Ansi lumen så var jeg ellers overbevist om at jo højere værdi des bedre..hmmmm men der var jeg måske forkert på den?
|
|
|
Det må man sige. En god tommelfingerregl er, at kontrastforholdet skal være ca. det dobbelte af lysstyrken.
KRASNO skrev:
|
det her må jeg vist lige overveje, jeg har jo som bekendt 14 dages returret hvis det er.... har jeg ret i at Sanyo'en ligger i prislejet 12,000 ?
|
|
|
Sanyo'en er en LCD-projekter og giver, efter min personlige smag, et fladt og livløst billede. Derudover er pixelafstanden størrer på LCD'er end på DLP-projektorer, hvilket resulterer i en grim screendoor-effekt. Ovenstående er dog blot mit eget indtryk, men kig da rundt og se hvad du selv synes. Det afhænger, i det billige DLP-modeller, også lidt af hvor følsom du er overfor regnbueeffekt.
Acer'en er og bliver dog kun en Data-projektor. Den er god til PowerPoint-præsentationer o.l., men bestemt ikke film.
|
| Til top |
|
| |
KRASNO Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ok.. det lyde lidt som om det er smag og behag...
ehmm johh kikke mig omkring, men når jeg nu har købt "l**tet"....men ok den kunne jo selvfølgelig returneres i næste uge....
det der med regnbue effekt hat jeg nu ikke bemærket, hvis man lader øjnene flakke vildt frem og tilbage er det korrekt at der fremkommer de 3 grundfarver men gør man det når man ser film? hvis det er det der menes med regnbueeffekt.?
det skal så lige siges som en bemærkning, at den OGSÅ skal bruges til spil o.l. og hvor er vi så?...
jeg vil lige vurdere den igen i aften. den skal iøvrigt monteres i nabo rummet og projektere gennem en lille glasrude,ind i et rum uden vinduer, så det med larmen fra blæseren er elimineret. og tæt på at være underordnet.
|
| Til top |
|
| |
KRASNO Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
men jeg takker for rådene !! det glemte jeg vist lige at sige!!
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
KRASNO skrev:
ja ok.. det lyde lidt som om det er smag og behag...
|
|
|
Nemlig! Jeg kunde dog godt lide at høre fra zerocool hvilke DLP'er i dette prisleje han mener er bedre end Z3.
Også af stor betydning er det under hvilke omstændigheder du ser de forskellige projektorer. Som hvilke signal kilde der er brugt, hvilke lærred, er projektoren out of the box eller er den kalibreret etc..
Jeg kan ikke sætte mig ind i at Z3 skulle være flad og livløs, og du skal mget tæt på for at kunne se screendoor. Jeg så et klip forleden dag (godt nok HD) hvor der var en der kom en gående og jeg fysisk flytede mig for ikke at blive sparket.
Men jeg vil ikke afskrive DLP'er, da mange er glade for dem, og der er da masser af positiv omtale når vi skal helt ned i pris (og helt op). Jeg har dog ikke selv set de forskellige DLP'er der er i dette pris leje. Så det kan være jeg bliver konverterede en dag.
Til spil kan du godt bruge en hjemmebio projektor. Opløsninger skal du jo så nok holde lidt øje med. Jeg ved ikke hvordan det vil tage sig ud på en lavere opløsnings projektor. Det er der måske en anden der kan svarer på?
Jeg spiller ikke selv, men min niece syntes det er fedt at spille Harry Potter på storskærmen.
|
| Til top |
|
| |
KRASNO Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har jeg kikket lidt nærmere på billedet..
hvis man ser sekvenser med grå himmel, altså skyer opstår der noget underligt, nærmest lige som når man forstørrer et billede i lav opløsning, en slags digitalisering/ farveskift lige pludeslig.. lidt svært at forklare.
Om det stammer fra min Pc eller hva' har jeg ikke fundet ud af endnu. jeg vil prøve at sætte min DVD til også ( fald nu ikke på røven over at jeg ikke har prøvet det endnu.. ) hidtil har jeg kun afspillet DVD via pc...og fik projektoren torsdag aften, så tiden til de store vilde test har der ikke været.
denne digitalisering KAN stortset fjernes ved at justere kontrast osv i prolektorens menuer, men jeg tror nu det kommer fra grafik-kortet eller lign.
nogen der har lign problemer?
Det korte og det lange er at jeg jo nok ikke kan se billed kvaliteten 100% før jeg får mit lærred, det er på vej fra Priebe..bar det så'en de hed? øøøhh jeg har ihvertfald bestilt og betalt det. det er tæt på at fragten var det dyreste skull ejeg hilse at sige!!. 836 for2x3 meter incl fragt. IKKE dyrt synes jeg!
Lige nu er det en glas-væv væg der bruges hvilket IKKE er specielt optimalt..
De anbefaler helt klart hvidt lærred til projektorer og ikke gråt lærred, selvom de også har det...
Mht LCD kontra DLP så synes jeg der er MEGET forskellige meninger om dette rundt omkring. Lidt ærgeligt jeg først fandt dette board da jeg ledte efter lærred... men sådan er det jo tit, når man HAR investeret, så finder man de informationer man skulle have fundet FØR man købte.
er det det der kaldes lære-penge ??
nå men jeg vender lige tilbage når jeg har afprøvet projekroren med DVD-afspilleren alene.!!
Ellers kan jeg stading ikke finde noget at udsætte på
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville klart vælge Optoma H31 i dette prisleje. Den slår al' modstand af banen og det gælder til både film og spil.
Jeg kan kun sige, lad som udgangspunkt, være at kigge på specs. Brug hellere øjnene
|
| Til top |
|
| |
KRASNO Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
det prøver jeg så lige nu:)...
DVD afspilleren giver et bedre billede, ikke den vilde froskel men den er der.
det der jeg kaldte digitalisering af skyer, vil jeg nu nærmere kalde gamma fejl, tror jeg nok..altså tæt på eller helt hvidt har den lidt problemer med, hvis indstillingerne står bare lidt forkert.
hvad man kan kalde indendørs optagelser, er hvad jeg vil kalde så gode som de kan blive tror jeg, indtil den dag et super DVD format dukker op, eller HDTV bliver udbredt, med mindre man ofrer en bondegård. Jeg er godt klar over at jeg ikke kan sammenligne en 100.000 kroners projektor med denne.
Billedet er suverænt ved mørke optagelser vil jeg sige, og ondendørs optagelser ( stadig set på en hvid væg), det eneste problem er helt hvide optagelse, f.eks skyer med sol på... mv.. jeg vil prøve at nappe et par billeder med digital kameraet senere...
jeg tester videre
|
| Til top |
|
| |
KRASNO Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps: den pris jeg fandt på Z3 var på edbpriser.dk!!
|
| Til top |
|
| |
KRASNO Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2005 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen..
computersalg.dk tager den gerne tilbage, og skriver så:
hvis du virkelig vil have noget der rykker på hjemmebio fronten så køb en af disse: Sanyo z3 Kr 11,000, eller
InFocus X3 kr 9,112
så kommer så det store spørgsmål: ingen af disse har DVI ingang så vidt jeg kan se...
de tilføjer: vi har solgt rigtig mange PD523 og aldrig fået klager over billedkvaliteten..
nogen kommentarer? :)
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
KRASNO skrev:
hej igen..
computersalg.dk tager den gerne tilbage, og skriver så:
hvis du virkelig vil have noget der rykker på hjemmebio fronten så køb en af disse: Sanyo z3 Kr 11,000, eller InFocus X3 kr 9,112
|
|
|
11.000 er en god pris i DK for Sanyoen, men er det incl. moms?
KRASNO skrev:
så kommer så det store spørgsmål: ingen af disse har DVI ingang så vidt jeg kan se...
|
|
|
Sanyoen har HDMI og det er endnu bedre. Du kan forbinde DVI til HDMI. Fordelen med HDMI er at du kan lave et længere kabel træk (forudsat HDMI i begge ender).
KRASNO skrev:
de tilføjer: vi har solgt rigtig mange PD523 og aldrig fået klager over billedkvaliteten..
nogen kommentarer? :) |
|
|
Nu fortæller han ikke hvem han har solgt til og hvad de bruger den til. Uden at kende dem der er i computersalg.dk vil jeg da tillade mig at stille spørgsmålstegn ved deres expertise i hjemmebio. Det er da vel en computer forretning?
Men nu skal jeg heller ikke gøre mig selv for klog på data projektorer. Jeg har ikke set nogle af de nyere modeler og deres film "evner".
|
| Til top |
|
| |
KRASNO Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg skrev vist forkert.. de har 2 afdelinger, den anden hedder projektorsalg.dk
om de har forstand på det eller ej skal jeg lade være usagt..:)
Ok dvs at jeg kan få et kabel der kører fra DVI til HDMI?
når du skriver længere kabel træk hvad mener du så med det? jeg havner nok på 5 meter (maksimalt!! )
Man er jo tæt på at hoppe på den der Sanyo, det er jo ikke meget ved at se på noget der ikke fungere godt vel..?
Jeg startede med at kikke på Acer PD113 til omkring 5000 og ender på 11000, men OK så'en kan det jo gå...

|
| Til top |
|
| |