Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 09:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 August 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

KRASNO skrev:

Ok dvs at jeg kan få et kabel der kører fra DVI til HDMI?

Ja

KRASNO skrev:
når du skriver længere kabel træk hvad mener du så med det? jeg havner nok på 5 meter (maksimalt!! )

Det får du ikke problemmer med. DVI standarden understøtter op til 5m. Jeg har selv 10m men du kan ikke være sikker på at mere end 5 meter virker. Det kan du derimod med HDMI.

KRASNO skrev:

Man er jo tæt på at hoppe på den der Sanyo, det er jo ikke meget ved at se på noget der ikke fungere godt vel..?

Jeg startede med at kikke på Acer PD113 til omkring 5000 og ender på 11000, men OK så'en kan det jo gå...

Ja sådan kan det gå.

Nu må du heller ikke misforstå mig, jeg er rigtig glad for min Z3, men der er da brugbare billigere alternativer.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

KRASNO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2005
Sendt: 16 August 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Hej igen igen

Acer fik ihvertfals dødstødet her i aften, ser det ud til.

gav den en sidste chance. og rodede med den et par timer.

de der overstyringer kan godt fjernes ved at dæmpe kontrasten, og RGB niveauerne, men men men så bliver mørke sener alt for mørke.. alternativt kan gamma justering også fjerne dem, men så bliver resten ulideligt at se på..

Ved indendørs optagelser er den suveræn god. så måske til at se TV avisen på ?? hahaha ( minus vejret.... )

Jeg har forgæves forsøgt at indsætte et par billeder, med der fremkomer kun en lille firkant..

hvad koster pæren til en Z3? Jeg har forsøgt at finde en pris på nettet men uden held.

nogen gode tips mht hvor det er godt at købe kabler? (DVI til HDMI)

Hvilke alternativer mener du? Infocus X3 f.eks? men det er en DLP-projektor igen, men skam også 2000 billigere..

Nå Acer'en skal vist pakkes ned...

Til top Vis KRASNO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRASNO

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2005 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Nu var det ikke en bestemt jeg tænkte på, men ja der er Infocus, zerocool's anbefaling Optoma H31, Benq laver også nogle prisbillige DLP'er.

Jeg står da ved min anbefaldling at Sanyo Z3 er nok noget af det bedste du kan få i det her prisleje. Men jeg tror skam også, at hvis den er uden for dit budget, at du vil blive glad for "mindre".

Det ville nok også være en god ide at tage ud og se en demo af en Z3 og så måske en DLP til hjemmebio. Det kan jo være DLP'er falder mere i din smag.

Kabler kan du købe hos av-connection

KRASNO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

altså... det endte med en Z3.. fik den i fredags, og den leverer et - kodylt fedt billede!!

det eneste jeg har lidt problemer med er at få PC'en til at acceptere den som skærm 2, den vil helst "putte" den ind som primær skærm, og bruge samme opløsning på begge, dvs nedgradere opløsningen på Z3 eller køre min monitor i en opløsning den slet ikke kan klare. Men det er jo et rent PC problem.

Jeg opdagede noget i går aftes, børnene ville gerne se en Trinity DVD, og her blev billedet RET meget mindre end jeg hidtil har set. Jeg vil beskrive det som ca halv højde og 80% af bredden, sammenlignet med andre film.( som tilpasser sig 100%   så jeg formoder at dette format er et biograf format, som ikke kan justeres?? ikke på Z3 ihvertfald.

jeg spørger mest pga. at jeg skel igang med at producere læredet, og egentlig havde tænkt mig at lave et med sort møbelvelour rundt om selve lærredet, men hvis størrelsen på film varierer bliver dette jo noget kompliceret.. en motordrevet-møbel-velour-skærmstørrelse-justerings enhed...hmmmmm

Er det bare mig? eller er der "nogen" forvirring of forskel i de benyttede formater til DVD? nogen putter teksterne under billedet, hvilket jo får en betydelig indflydelse på udseendet..

NEVER mind, men det er ihvertfald en suveræn projektor, og INGEN problemer overhovedet!!  med opløsning, og underlige farveskift som på Acer PD523. + billedet er betydeligt mere roligt ved hurtige scener, modsat DLP hvor man mildest talt følte at billedet flakkede..

Anders

PS har købt kablet!! :)

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Godt at høre du er glad for dit køb.

Det kan godt være forvirrende med de forskellige formater.

Du har som udgangspunkt 3 forskellige formater:
4:3
16:9 (film optaget i f.eks. 1.85 skæres ofte til 16:9)
2.4:1

16/9 vil fylde hele en 16:9 skærm men en 2.4:1 vil have sorte bjælker under og over på en 16:9 skærm.

Herudover har du almindelig DVD'er og anamorphic. I dag er de fleste DVD'er anamorphic. Hvor imod de fleste 16:9 film sendt på TV er ikke anamorphic. En anamorphic film på en 4:3 fjernsyn vil vise tingene for "lange", menesker ser meget tynde ud. Når en anamorphic film vises på en 16:9 display blive den trukket (zoomet) i længden så den fylder hele displayet i længden. (hvis 2.40 vil den ikke fylde helt i højden)

En ikke anamorphic 16:9 film på et 16:9 display vil have en brede som en 4:3 film (den er lavet til 4:3 display), for at fylde hele skærmen skal der zoomes på begge leder altså både højden og længden med et dårligere resultat end en anamorphic (en anamorphic udnytter en højere opløsning end en ikke anamorphic).

Når du ser film på Z3 er der fære zoom funktioner, når du har forbundet den til en PC med DVI end ved et af de andre tilslutninger. Så en ikke anamorphic film kan ikke zoomes til at fylde hele længden ved DVI. Ved de andre tilslutninger kan den zoomes til at fylde det hele.

En ikke anamorphic er jo bare en 4:3 med "sorte bjælker" og teksten kan så sættes under filmen. Hvis du så zoomer mister du teksten. Z3 har så forskellige zoom om der tekst under filmen eller ej. En anamorphic 16:9 er ægte 16:9 så der er teksten inde i filmen.

Håber det hjælper lidt på at forstå formatterne. Når du skal lave et lærred så skal du lave den i 16:9, og ideen med "en motordrevet-møbel-velour-skærmstørrelse-justerings enhed" er faktisk lavet, så det er ikke toset tænkt.

KRASNO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

ehmm jo.. jeg er godt klar over at der er ret mange film-formater. det ville være rart med en standard her synes jeg. EVt i det mindste for DVD, men så er der vel dem der vill mene at fimen bliver beskåret og ødelagt..

NOK om det, men det ser sku' ud som om der er et eller andet som er gået helt galt.

Jeg satte en DVD på  og nu er billedet ca 50% af LCD panelerne og kan ikke justeres nogen steder. Hvis jeg stopper filmen og viser Windows billedet fra Pc'en istedet, så er det også ca 50% ( måske lidt større) men ikke fuld billed størrelse som i fredags....

Jeg har nu kæmpet med problemet i 3-4  timer, og ligemeget hvad jeg gør kan det ikke ændres. Det er en Medion Pc med et ATI9800XXl grafikkort. fungerede fint de første 48 timer, lige indtil jeg ved et uheld fik byttet om på skærm 1 og skærm 2.

nogen gode forslag?

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Hvordan har du sat det op, er det med extended mode? Står opløsningen på din Z3 til 1280x720?

KRASNO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

jeg har prøvet alle muligheder, lige nu står den i extended i Theater tilstand, dvs. hvis man starter en film, skal den automatisk køre i full-screeen på skærm 2(=Z3)

opløsninger er 1280x720.

I ATI's opsætning står den som Sanyo PLV Z3 max opløsning 1900 ( kan ikke lige huske tallene) men den kan ikke komme højere end  1280x720

Z3 står til 720p, og full screen.

Det ændrer ikke noget at skifte i DVD softwaren mellem 3:4 eller 9/16

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Det var da underligt. Jeg går ud fra du har den forbundet med DVI?

Prøv at slukke for Z3'en helt, altså også for strømen og starte igen mens PC'en er tændt.

Har du prøvet at boote PC'en med kun Z3'en forbundet?

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2005 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Hvis du pøver at boote med kun Z3'en, så prøv først at boote med kun PC skærmen også en gang til med kun Z3. SÅ burde Windows "starte forfra" med Z3.

KRASNO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

hej bluesky

Ok det prøver jeg når jeg kommer hjem!!

umiddelbart tror jeg den så havner som skærm nr 1. og klamrer sig til den plads, men jeg prøver...

og jo, den er tilsluttet via DVI

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Ja det tror jeg også den gør, men så kan du jo flytte den til skærm 2 igen. Det var for at få den nulstillet, så du er tilbage til udgangs punket, og forhåbenlig fuld skærm.

Jeg mener jeg også har prøvet det samme som dig. Det var i starten da jeg satte den til PC'en. Jeg kan ikke huske om det komponent eller DVI, jeg mener ikke jeg gjorde andet end at forbinde den igen, og har ikke været ud for det siden. Det kan også bare være jeg satte opløsningen forkert i mine forsøg på de forskellige metoder skærm1, 2 ,extended, Theater etc.

KRASNO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

hjæææælp... jeg bliver vanvittig...:)

efter 200 genstarter, kabler sat til og koblet fra, 700 justeringer i ATI's menu lykkedes det at få et korrekt billede på Z3, men ... så gik min monitor grasat, først var billedet 4 gange større end skærmen, så jeg måtte scrolle rundt selv i windows  billedet-og da jeg så prøvede at få den til at makke ret, så endte både z3 og monitoren med at køre i ..ehmm hvad var det nu det var ? 888x420??

en eller anden totalt underlig opløsning.. 

z3 kører perfekt som eneste skærm, det samme er tilfældet med monitoren.

Indimellem hopper monitoren op i samme opløsning som z3 og DET kan den sku ikke lide, den bliver totalt overstyret, og ligner noget der er ved at smelte...

så nu har jeg opgivet for i dag.

haha JO forresten det kan køre perfekt med z3 som pc skærm og monitoren som film skærm... ralle ralle ralle...

Måske jeg skulle prøve at opdatere ATi's software, men det vil jeg sværge på at jeg gjorde for ca en måned siden...

Hvad kalder din Pc projektoren? plug&Play skærm på 9800XXl ?? det gør min i ati's hovedmeny hvorimod under fanebladet "skærm" under avanceret, kaldes den "Sanyo PLV Z3" hvilket jo er korrekt nok...

der er et eller andet der ikke lige køre kan du nok høre ik'?

lige nu er det hele tilbage hvor det startede:

monitoren kører normalt,

z3 viser et PC billede der er 50% størrelse

film vises ligeledes i ca 50% bredde og højde.

alt sammen underligt, det virkede første dag jeg prøvede..

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2005 kl. 03:11 | IP-adresse registreret  

Ja det er da godt nok underligt.

Jeg kører med ATI CATALIST Control Center Version 1.2.1958.42112

Jeg går ud fra at du med ATI hovedmenu mener vel egentlig Windows skærm dialog boksen. Der heder min også Plug and Play Monitor on ...

I Catalist Control Center under Display Manager heder den SANYO PLV-Z3 [Extended]

Jeg kører ikke i Theater mode lægere. Jeg har gjort og måtte leje lidt med det for at få det til at virke. Jeg prøvede lige at slå det til igen, men kunne ikke lige umidelbart få det til at virke. Måske det er det der driller hos dig også?

KRASNO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2005 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har kørt den der version de kaldte catalist, men kunne ikke få Theater mode til at virke.

det endte med at ATI indrømmede der var en bug i programmet der ville blive rettet senere. Om de så har gjort det aner jeg ikke. Jeg kører med en version der er tæt på den oprindelige i udseende ( den der fulgte med PC'en)

Jeg vender lige tilbage med versions nummer o.l. senere..

KRASNO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

damn!!!!

downloadede catalyst, DET skulle jeg vist aldrig have gjort, nu får jeg flg. fejlmeddelse: "kunne ikke initialisere programmet korrekt (0cx0000135)"

Prøvede så at kontakte ATI for kommentarer, men bliver smidt af deres support.

det er noget med en "ticket" man skal oprette, hvilket ikke er muligt....

så nu har jeg slukket for det hele, og bruger min datters PC..og ser film på min 14"

løsningen er nok at geninstallere den originale medion-ATI software og opdatere den på Medions hjemmeside og prøve igen ....

men ellers så er det jo godt vejr

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 September 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Du mangler .NET framework.
Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Så nu har jeg samme problem som dig.

Jeg installeret den sidste nye version af Catalyst. I første omgang så DVD afspilning rigtig ud men det gjorde TV ikke det var mindre end det skulle være. Nu ville jeg prøve at se på det igen, og nu er DVD kun et lille billed på Sanyo'en. PC har ikke været genstartet kun projektoren.

Og nu kan jeg heller ikke slukke for Theater mode det kunne jeg i eftermiddags, for det er det der driller.

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Nu virker det igen i Theater mode både DVD og TV afspilling.

Den har nok problemmer med at styre overlay. I eftermiddags da DVD var rigtig og TV ikke var kunne jeg godt skifter applikationen der blev vist på Sanyo'en ved at minimere og forstørre. Den kunne således godt skifte applikation.

Nu virker kun den applikation jeg starter først i Theater mode. Selv om jeg så minimere den kan den næste applikation ikke vises i Theater mode, kun ved at "flytte" den over til Sanyo'en. Jeg gætter på at den første applikation lægger beslag på overlay.

KRASNO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

hmm....

har lige brugt et en time mere...

det er komplet umuligt... jeg kan få Sanyo'en til at køre i 800x480 og så trække et vindue fra PC monitoren til Sanyo'en og så trække det med musen tildet passer. MEN sætter trykker man så på fast forward, så hopper vinduet tilbage

edder smart Øb:)

net-framework???

DET KAN TÆNKES!!!!

Du er heldig bluesky, du kan komme ud af teater tilstand, jeg kan ikke komme ind..hahaha

jo det kan jeg godt, men med 50 % billed størrelse altså...

Du skrev du ikke brugte teater-tilstand, hvad gør du så? jeg har erfaret at hvis man- hvilket jeg heller ikke kan i øjeblikket- laver skærmene ens, så er kører begge i samme opløsning. og da min monitor ikke kan køre i 1280x720 så går det også galt.

jeg prøver lige at installere net. framework .....

pause:)...

det er så gjort uden ændring overhovedet.

Jeg opdaterede så fra medions hjemmeside, hvilket resulterede i at  Pc monitoren igen ligner noget der er ved at smelte, og Sanyo'en viser et kul-sort billede.. med andre ord nu har pc'en kun 2 funktioner :

tændt eller slukket....begge dele giver samme resultat HAHAHA..og slukke kan man kun på on/off knappen....

det ser ud somom der er et eller andet der ikke fungerer !! meget godt set ik'?

der er da lige-godt dælens at det skal tage 4-5dage x5 timer at tilslutte en projektor til en PC, og så virker det ikke det ender da vist med, at pærens levetid er opbrugt før jeg får set nogen film...

go'nat.. sov godt!!

PS det undrer mig at alt fungerede da jeg havde Acer523....

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes