Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtalere der ikke dominerer stuen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
torben kbh.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 August 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes der er en masse fylde i de helt små audio note, AN-X serien, de lyder meget større end de er. Og så passer de fint ind i en reol. Ellers ville jeg prøve Snell K2 brugt hvis jeg var dig, jeg tror godt de kan tåle at hænge på væggen eller stå tæt på.

VH Torben

Til top Vis torben kbh.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torben kbh.

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 August 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Vel hjemvendt fra en uge i Grækenland  er det jo en fornøjelse at se alle de gode svar der er kommet. Jeg har vist kæresten et par billeder af SA's højtalere bla. 1730 og 1750 og hun var ikke helt afvisende... så jeg tror min lytning vil starte med SA....

Endnu en gang tak for de mange svar

VH Bo

Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

Thorsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 August 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Mens du har gået nede i varmen, har jeg lyttet til mine SA. Og nydt det. Kan anbefales... men er måske lidt bleg .

Personligt synes jeg, at SA fortjener en lytning...

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
KRIKSTAR skrev:

Ja til SA 1280

De er lidt dyrere, men jeg synes også du skal give audiovector k3 og k3 super et lyt. Jeg er rigtig glad for mine k3 super, som jeg synes er bedre end 1280'erne.

Hej Clifton

Har søgt meget efter anmeldelser af K3 super men uden held, kan du fortælle lidt uddybende om disse? Gerne sammenlignet med SA 1280/1730/1750. Som nævnt først i tråden regner jeg med at det er en NAD C352 og en NAD C542 der skal spændes for de nye HT'er. Er der nogle erfaringer/kommentarer til kombinationen NAD + SA eller AV?

Da jeg regner med at komme ud at lytte på lørdag vil jeg gerne have forslag til gode steder i kbh at lytte til ovennævnte ht'er og også gerne VA mozart 

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 August 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

sheep skrev:

Har søgt meget efter anmeldelser af K3 super men uden held, kan du fortælle lidt uddybende om disse? Gerne sammenlignet med SA 1280/1730/1750. Som nævnt først i tråden regner jeg med at det er en NAD C352 og en NAD C542 der skal spændes for de nye HT'er. Er der nogle erfaringer/kommentarer til kombinationen NAD + SA eller AV?

Hej, Jeg tillader mig at sakse fra hvad jeg har skrevet under "mit anlæg"

<citat>

Mine erfaringer fra min lytteturne er for det første at livet er lettere med højttalere med høj waf , og mine k3 su'ere er virkeligt flotte.

Jeg skal lige have ryttet op i kablerne (efter subben er væk er der ikke så kønt under mit møbel mere) og lavet en bagplade til min hifimøbel så kommer der nye billeder. Subben er kommet om bag sofaen, hvor den venter på at blive tilsluttet. Der er ikke så stort behov for den mere, men jeg skal lige have det testet. Der er grænser for hvor meget bas k3'erne kan præstere omend jeg er blevet noget overrasket over deres formåen. Evanescence har bla. lavet et nummer med noget torden rumlen, og der mangler der lidt bund.

For det andet er jeg blevet enig med mig selv om at k3 superen er klasser bedre end k3'eren. Jeg er gået specifikt efter slanke gulvhøjttalere så SA er dem jeg har lyttet mest på. I min prisklasse fandt jeg at 1280'eren var den bedste for mig. Meget fyldig og detaljeret. 1730'eren som var den umiddelbare konkurrent var i sammenligning meget slank i lyden. Valget kom ned til 1280'eren og k3superen og her vandt k3su'eren klart. Den er også mere slank end 1280'eren. Tilgengæld er diskanten og mellemtonen helt eminent. Lyden står mejslet ud. Perspektivet er fantastisk. 1280 eren virker mere fyldig, men også mindre detaljeret. 

Endvidere skal de stå tæt på bagvæggen og kommer i hvid, hvilket er et salgsargument der virker fortrineligt på min bedre halvdel.

<citat slut>

Hvis der er noget du vil have uddybet, så spørg lige igen

sheep skrev:

Da jeg regner med at komme ud at lytte på lørdag vil jeg gerne have forslag til gode steder i kbh at lytte til ovennævnte ht'er og også gerne VA mozart 

SA og Audiovector kan du høre hos audioforum op frederiksberg og topsound på østerbro. Topsound havde også en sa1280'er da jeg var der.

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Nogle kommentarer til kombinationen NAD352+NADC542 og AV/SA HT'er ?

Og lige et enkelt spørgsmål mere: VA Mozart højtaleren er utrolig smuk men hvad sker der for den tilhørende fod??? Er der andre muligheder, evt. alm. spikes?

Mvh

Bo

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 August 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Vil da ikke undlade at anbefale en lille stativhøjttaler ... eventuelt suppleret med en Subwoofer, hvis det skal være diskret. Man får forbandet god lyd for relativt små penge med små 2-vejs speakers.

Man kan jo lige så godt købe en lille 2-vejs som en SA gulvhøjttaler, de leverer jo heller ikke bas under 45hz!

SATMIt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes