| Sendt: 25 August 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
sheep skrev:
|
Har søgt meget efter anmeldelser af K3 super men uden held, kan du fortælle lidt uddybende om disse? Gerne sammenlignet med SA 1280/1730/1750. Som nævnt først i tråden regner jeg med at det er en NAD C352 og en NAD C542 der skal spændes for de nye HT'er. Er der nogle erfaringer/kommentarer til kombinationen NAD + SA eller AV?
|
|
|
Hej, Jeg tillader mig at sakse fra hvad jeg har skrevet under "mit anlæg"
<citat>
Mine erfaringer fra min lytteturne er for det første at livet er lettere med højttalere med høj waf , og mine k3 su'ere er virkeligt flotte.
Jeg skal lige have ryttet op i kablerne (efter subben er væk er der ikke så kønt under mit møbel mere) og lavet en bagplade til min hifimøbel så kommer der nye billeder. Subben er kommet om bag sofaen, hvor den venter på at blive tilsluttet. Der er ikke så stort behov for den mere, men jeg skal lige have det testet. Der er grænser for hvor meget bas k3'erne kan præstere omend jeg er blevet noget overrasket over deres formåen. Evanescence har bla. lavet et nummer med noget torden rumlen, og der mangler der lidt bund.
For det andet er jeg blevet enig med mig selv om at k3 superen er klasser bedre end k3'eren. Jeg er gået specifikt efter slanke gulvhøjttalere så SA er dem jeg har lyttet mest på. I min prisklasse fandt jeg at 1280'eren var den bedste for mig. Meget fyldig og detaljeret. 1730'eren som var den umiddelbare konkurrent var i sammenligning meget slank i lyden. Valget kom ned til 1280'eren og k3superen og her vandt k3su'eren klart. Den er også mere slank end 1280'eren. Tilgengæld er diskanten og mellemtonen helt eminent. Lyden står mejslet ud. Perspektivet er fantastisk. 1280 eren virker mere fyldig, men også mindre detaljeret.
Endvidere skal de stå tæt på bagvæggen og kommer i hvid, hvilket er et salgsargument der virker fortrineligt på min bedre halvdel.
<citat slut>
Hvis der er noget du vil have uddybet, så spørg lige igen 
sheep skrev:
|
Da jeg regner med at komme ud at lytte på lørdag vil jeg gerne have forslag til gode steder i kbh at lytte til ovennævnte ht'er og også gerne VA mozart
|
|
|
SA og Audiovector kan du høre hos audioforum op frederiksberg og topsound på østerbro. Topsound havde også en sa1280'er da jeg var der. __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|