| Forfatter |
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 15 September 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
umts4ever skrev:
Jeg ville også gerne have set 9966 og 9830 kører sammetidlig, for at se om der er nogen forskel  |
|
|
Jeg har 32 PF 9966 og 37 PF 9830 hængende lige nu. Det er godt nok ikke samme størrelse, men jeg kan allerede nu garantere at forskellen i indstilling gør mere forskel end den tekniske forskel på de to skærme... Philips har tilsyneladende lyttet en lille smule til at indstillingen af tv'et betyder noget - men jeg ved ikke lige om jeg er fan af deres løsning (eller rettere, det ved jeg godt om jeg er...). Når man starter dyret op første gang går man igennem et "personaliseringsværktøj", hvor man får vist en række billeder, med forskellig indstilling i højre og venstre side af skærmen, og så skal man vælge hvilket billede man foretrækker. TV'et justerer så ud fra dette billedet efter éns valg. Tanken er måske fin nok, for den absolut u-tekniske forbruger, men, undskyld mig Philips - dét resultat _jeg_ nåede frem til var et endnu værre billede end der plejer at være i standard-indstillingen... Det kræver stadig en ordentlig indstilling at få et godt billede ud af et Philips tv. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 September 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
umts4ever skrev:
| Det med den kun har 1 tuner, kan jeg læse ud fra philips's hjemmeside, de skriver "PiP (Picture in Picture) : Text Dual Screen " hvis der var 2 tuner ville det stå der. |
|
|
Hvis man trykker på PIP-knappen på et 9966, siger det "not available", det må være bevis nok... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
umts4ever Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 15 September 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde heller ikke meget held med det "personaliseringsværktøj", selv om det så ud til at værer en smart måde at sætte billedet op på.
Men der er så mange indstillings muligheder, jeg syntes næsten det er umuligt at finde ud af hvordan de alle skal stilles. (minder mig næsten om da man skulle justerer konvergens på en gammel CTR) 
Otto, hvis du har en god opsætning vil jeg gerne hører den, selvom det sikkert også har en del med smag og behag at gører. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
umts4ever skrev:
Otto, hvis du har en god opsætning vil jeg gerne hører den, selvom det sikkert også har en del med smag og behag at gører.  |
|
|
Prøv med de indstillinger jeg anbefaler til 9830 her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27379&P N=2&TPN=6
Bare lige for en ordens skyld: Den _helt_ seriøse kalibrering jeg har omtalt tidligere, med måleudstyr osv, indebærer brug af service-menuen på Philips tv'ene, så der vil stadig være noget at hente. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
s7yler Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2005
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes bare det er underligt de så mange steder skriver det.
feks. på:
http://www.brightandsleek.com/Philips_32PF9966_p/32pf9966.ht m
Skriver de:
The set's full DualScreen PIP comes with 2 integrated NTSC tuners and the ability to watch 2 different channels simultaneously. PIP features include standard picture in picture (3 sizes, free positioning), 3PIP Mosaic, and 8PIP Mosaic.
Ellers er der bare forskel på disse TV, om det måske er EU eller US modellen eller noget? Kan også være det er ekstra udstyr i Europa?
Hvis det ikke er sådan, så er det jo direkte løgn det de mange steder skriver på nettet om 9966 under deres beskrivelse.
|
| Til top |
|
| |
topper Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
s7yler: hehe du er ikke den eneste som er forvirret.
Jeg syntes virkelig meget om 9966 design + billede kvaliteten. Jeg har især kigget på 9966 pga pixel plus 2 og 2 tunere men nu hvor otto siger at der kun er 1 overvejer jeg at finde et andet tv. Men hvilket ved jeg ikke helt endnu.
Dvs at det er 100 % sikkert at der kun er 1 tuner i denne model ? Otto har jo skrevet at hans tv kun har 1 men er der andre som har dette tv som også kan bekræfte at der kun er 1 tuner i !
|
| Til top |
|
| |
s7yler Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan også være at der menes med det at man KAN sætte 2 tuners til og så se et billede på hver side. Feks. hvis man satte en gammel video til med tuner indbygget, at den så ville vise det på feks. venstre side mens den indbyggede viser det på højre side. Men på den URL jeg postede lyder det ikke sådan, de skriver jo direkte at den har 2 tunere indbygget forvirrende.
Et sted på nettet læste jeg ellers at teknisk set skulle 9966 være det samme som 9986 modellen. Nogen der ved om 9986 har 2 tuners?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
s7yler skrev:
|
Det kan også være at der menes med det at man KAN sætte 2 tuners til og så se et billede på hver side. |
|
|
Nope, den har slet ikke PIP, hverken med to tunere eller via AV-indgangene. Citatet omkring de to NTSC-tunere tyder på at den amerikanske model har PIP med to tunere - det er efterhånden meget normalt at amerikanerne bliver forkælet... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
s7yler Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld men det nægter jeg altså at tro på. Jeg har endnu aldrig set et Widescreen TV uden PIP funktionen, stort set alle ældre og nyere har det. Det virker da helt hul i hovedet at de ikke har det i 9966.
Læser man på:
http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&a mp;a mp;id=1979&menu=Multi&menuid=249&catid=250
Under specifikationerne for Philips 32 LCD-TV 32PF9966 HD-Ready Perlehvid Sølv står der:
Fjernbetjening : Multi-funktionel Skærmformat-justeringer : 6 WideScreen formater, Automatisk format-omskiftning, Skift af undertekster og overskrift, Super Zoom, WideScreen, 4:3, Undertekst-zoom, Movie Expand 14:9, Movie Expand 16:9 Ur : Smart Clock Børnebeskyttelse : Børnesikring + forældrestyring Tilslutningsfunktioner : Cinema Link, Easy Link PiP (Picture in Picture) : Text Dual Screen
Og det er den danske version af TVet de sælger.
På elcity.dk
http://elcity.shop03.dandomain.dk/shop/default.asp?setlng=1& amp;productid=883
Zoom, WideScreen, 4:3, Undertekst-zoom, Movie Expand 14:9, Movie Expand 16:9 Ur : Smart Clock Børnebeskyttelse : Børnesikring + forældrestyring Tilslutningsfunktioner : Cinema Link, Easy Link PiP (Picture in Picture) : Text Dual Screen
|
| Til top |
|
| |
s7yler Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg afbestiller mit nu.... gider det ikke mere...
fandt det her:
http://www.hjemmekino.no/database/tvinfo.aspx?katalognr=175
| TV funksjoner |
| Plassering av tuner |
Intern |
| Antall tunere |
1 stk |
| Bilde og bilde (PAP) |
Nei |
| Bilde i bilde (PIP) |
Nei |
Utroligt at der er så meget forskel på TVet.... fra version til version. Jeg ville føle mig godt snydt hvis jeg fik det og ellers havde læst alle de specifikationer rundt omkring på nettet.
|
| Til top |
|
| |
heliosunited Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
s7yler skrev:
|
Undskyld men det nægter jeg altså at tro på. Jeg har endnu aldrig set et Widescreen TV uden PIP funktionen, stort set alle ældre og nyere har det. |
|
|
Det er jeg nu ikke helt enig i, der er masser af tv der ikke har pip. Og f.eks. Sony leverer i deres nye serie ikke et eneste tv med to tunere. Du kan tro på hvad du vil, men 9966 har ikke PIP - jeg har lige været ude og tjekke en ekstra gang, der er no-go.
Ja, netop - Text Dual Screen. Du kan få tekst-tv i den ene side og tv i den anden, ligesom på stort set ethvert andet nyere Philips tv, men det er ikke pip. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
s7yler skrev:
| Utroligt at der er så meget forskel på TVet.... fra version til version. Jeg ville føle mig godt snydt hvis jeg fik det og ellers havde læst alle de specifikationer rundt omkring på nettet. |
|
|
Jeg synes da om noget at det skandaløse er at man som kunde åbenbart ikke længere tør stole på butikkerne som informationskilde. Det ville da være noget mere holdbart ganske simpelt at spørge den butik hvor man har tænkt sig at købe dyret, og forholde sig til det svar man får dér. Al den surfen rundt bliver folk tydeligvis bare endnu mere forvirrede af. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |