Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 22:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Scartkabel fra netto (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 18 August 2005 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

kyhn:

har mine forbindelser
Jeg er en del inde i det med lyd og billed.

Hvem siger at de forbindelser har ret? Jeg er skægt nok også en del inde i det med lyd og billede, og i den verden lever scart i bedste velgående - det er, som med alt andet, underlagt efterspørgslen fra forbrugeren og først når forbrugeren hopper videre til de næste trends, uddør de gamle. Sådan har det altid været!

Og ligesom at VHS er ved at dø så vare det heller ikke længe før scart er.

Scart findes i alle billede-produkter der overhovedet bliver solgt - det gør DVi og HDMi langt fra endnu!

Men hvad jeg bygger det på kan jeg ikke svare på... for dem der siger at VHS er ved at dø hva bygger de det på?

Ren statistik fra branche-organisationen der rent faktisk fortæller hvor nedadgående salget af VHS-maskiner er - for hver tiende dvd-afspiller der bliver solgt, bliver der solgt én VHS-maskine. For bare fire år siden var det lige stik modsat.

Altså det er bare noget man ved også hvad jeg har fået at vide diverse steder. fx hifiklubben. de mener ikke det vare mange år før at scart er udgået af deres sortiment.

Det betyder ikke at Scart er ved at uddø - Hifi Klubben er ikke de eneste der sælger Lyd og billede i Danmark. Problemet er at de fleste afskriver scart hvis VHS ikke sælger, men kig lige på hvor mange dvd-optagere og afspillere der bliver solgt til Hr. og fru Danmark som rent faktisk bruger scart fordi de ved hvad det er. DVi og HDMi er stadig forbeholdt den dyrere del af afspillerne og kun få optagere bruger teknikken endnu. Du kan roligt satse på 5 - 10 år endnu med scart, og det er altså lang tid - så længe HDTV ikke er eksisterende, kan scart trives, og derefter er der udfasningsperioden.

Nyholm:
Gå fx ind på www.audioguest.com der kan du se nogle under menuen: video cabels.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 August 2005 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

finn52 skrev:
Jeg var lige i Netto og købe et af de omtalte scartkabler (og et sæt 3m phono-phono). Glimrende kvalitet til prisen. Jeg vil gætte på, at stort set alle af denne type scartkabler, er lavet på samme fabrik i Kina. Så sælges de med forskellige navne på og PRISER fra 80 til 500kr.

Jeg er overbevist om at det er identisk med Profigold, Bandridge og hvad de ellers hedder!

LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 August 2005 kl. 01:48 | IP-adresse registreret  

Damn, Ronin kom foran på min lange edit...

NAD C352
Classic No.01B
B&W 603S3
QED Qunex 3
QED Silver Bi-Wire
TaraLabs Missing Link
32 PF 9731D

[URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28514&PN=1]Se mit anlæg her
Til top Vis LaMancha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LaMancha

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 August 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

kyhn:

har mine forbindelser
Jeg er en del inde i det med lyd og billed.

Og ligesom at VHS er ved at dø så vare det heller ikke længe før scart er.

Men hvad jeg bygger det på kan jeg ikke svare på... for dem der siger at VHS er ved at dø hva bygger de det på?
Altså det er bare noget man ved også hvad jeg har fået at vide diverse steder. fx hifiklubben. de mener ikke det vare mange år før at scart er udgået af deres sortiment.

Nyholm:
Gå fx ind på www.audioguest.com der kan du se nogle under menuen: video cabels.

nå det var da "rart" at du ikke kunne bidrage med noget!

som de andre også har påpeget, så dør scart ikke før et fornuftigt alternativ findes. (og Nej det gør det ikke på konsumer elektronik idag)

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 August 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Til 99,- er der da ikke meget at betænke sig over, køb det. Har set i flere af de store elektronik kæder tager de 99 eller mere for det ganske alm sorte lakrids scartkabel. Jeg købte selv et i Aldi til 79kr, tror jeg nok, og der er da fuld valuta for pengene.

/Præsten

ALDI styrer!!!  har selv kablet og det slår sku, mange af de dyrere. Det er dog lidt sjovt at købe hifi i aldi!

men det i Netto ser også ud til at være ok kvalitet, glæder mig til at høre om erfaringer med det!

DavidH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 August 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Er der iøvrigt nogen som har prøvet det antenne kabel til 49 kr de har i Netto denne uge?

Eller vil det i hele taget betyde noget at opgradere det gamle?

Til top Vis DavidH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DavidH

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 August 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

ja ja så siger vi det. Men har selv arbejdet i HiFiklubben (gør jeg dog ikke mere) så det er ikke bare en eller anden l**te forbindelse. er stadig i kontakt med diverse producenter såååå.

jeg er ligeglad om du har lyst til at spille smart eller om du bare VIL have ret.

Men når man sidder og skal have et ordentlig surround High End setup så kunne ingen af os nogensinde drømme om scart. men derimod ville valget klart ende på HDMI eller DVI.

så det må du jo godt mene. men om 5 til 6 år så ser vi hvem der har fået ret. Tror jeg nok jeg har. og ja DVI er ikke på alle INDNU. en dvd-afspiller kunne heller ikke tilsluttes på et af de tv'er der blev lavet i år 1456 :-) .

og nej der findes andre end hifi klubben ja. men når nogle af verdens største producenter siger det så vælger jeg at tro på det.

siger jo heller ikke det er i morgen det sker.
Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 August 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

citronfjæs - slap dog af...du ter dig som en der ikke er gammel nok til en avisrute.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 August 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

håber ikke det virker for hårdt det jeg har skrevet.

er ikke ment sådan.

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 August 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Men når man sidder og skal have et ordentlig surround High End setup så kunne ingen af os nogensinde drømme om scart. men derimod ville valget klart ende på HDMI eller DVI.

Nu er der vist ingen der har talt om high-end. Men prøv lige og se på hvor meget elektronik der bliver solgt til Hr. og Fru Danmark! Du skal ikke bilde mig ind at en stor procentdel af de DVD-afspillere der bliver solgt i DK bliver solgt med DVI osv.

Den almindelige bruger vil nemlig have ét kabel der kan overføre lyd og billede til deres fjernsyn. Husk også på at det ikke er alle der har en forstærker til at drive eksterne højttalere, men det er en anden diskusson.

Én ting er hvad du mener folk skal gøre en helt anden ting er hvad folk rent faktisk gør. Så længe hovedparten af de fjernsyn og DVD-maskiner, der bliver solgt her i DK ikke kan benytte DVI, så vil scart leve i bedste velgående.

MVH
Morten

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 August 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Tror jeg har lavet en fejl eller noget.

For det er ikke min pointe at scart er familien Dk's fortrukne.

Men at DVI langt overgår scart i kvalitet. ligesom med DVD overgår VHS.

Min pointe er bare at det er jo logisk tænkning at at når der kommer noget der er bedre end det gamle så ryger det gamle vel sig en tur i skralderen.

Jeg har fået det at vide og det stoler jeg på. Om jeg så er naiv? det mener jeg ikke da jeg syntes at min kilde er ok.

Men Scherer jeg kan sagtens følge dig. men efter hvad jeg kan se så bliver flere og flere af de nye TV'er og DVD-afspiller jo lavet med DVI netop fordi at det er bedre kvalitet.

Og sådan er det jo med alt... Om 10 år så har alle DVD-afspiller og TV'er DVI, også er det sket med scart.

Har da heller ikke selv DVI endnu. men har lige købt nyt TV. En 32' LCD fra Philips. og når jeg nu får en DVD-afspiller (om 2 eller 3 måneder) med DVI tilslutning så ryger mit scart sku ud.

Især alle de nye LCD og Plasma som jo har en meget høj opløsning så anbefales DVI.

PS. Bare for jeg ikke skal misforståes. så blev JEG anbefalet DVI af philips. og ikke nogle andre. JEG blev det.

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 20 August 2005 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Tror jeg har lavet en fejl eller noget.

For det er ikke min pointe at scart er familien Dk's fortrukne.

Men at DVI langt overgår scart i kvalitet. ligesom med DVD overgår VHS.

Min pointe er bare at det er jo logisk tænkning at at når der kommer noget der er bedre end det gamle så ryger det gamle vel sig en tur i skralderen.

Jeg har fået det at vide og det stoler jeg på. Om jeg så er naiv? det mener jeg ikke da jeg syntes at min kilde er ok.

Men Scherer jeg kan sagtens følge dig. men efter hvad jeg kan se så bliver flere og flere af de nye TV'er og DVD-afspiller jo lavet med DVI netop fordi at det er bedre kvalitet.

Og sådan er det jo med alt... Om 10 år så har alle DVD-afspiller og TV'er DVI, også er det sket med scart.

Har da heller ikke selv DVI endnu. men har lige købt nyt TV. En 32' LCD fra Philips. og når jeg nu får en DVD-afspiller (om 2 eller 3 måneder) med DVI tilslutning så ryger mit scart sku ud.

Især alle de nye LCD og Plasma som jo har en meget høj opløsning så anbefales DVI.

PS. Bare for jeg ikke skal misforståes. så blev JEG anbefalet DVI af philips. og ikke nogle andre. JEG blev det.

Ja og om 10 år er der ikke noget der hedder Philips, scart, dvi eller noget af det, det hedder i dag eller i morgen - om 10 år er der ikke mange kabler - overhovedet !!!! Fik DU - og KUN DU - ikke det ad vide af dine "pålidelige" kilder

Ellers så spørg i hifiklubben igen, bare spørg: hvad vil i helst sælge mig, Et scart til 79,- eller et dvi til 399,- ???

Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2005 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

sonnyboy - ikke for at være flabet, men mht. dit arbejde hos hifi-klubben - må jeg spørge hva du beskæftigede dig med?- håber ikke det virker nedladende, idet jeg ikke kender til HiFi-Klubbens ansættelsespolitik.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 August 2005 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

# skruerselv

den kan jeg ikke helt tage seriøst.

er måske heller ikke meningen.

Men tror ikke jeg finder nogle her inde der er/eller bliver enige med mig. så tror jeg stopper her.

Smutter ned til Robert og de andre nu. hyg jer.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 August 2005 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

det som alle andre! rådgiver kunderne.

Nu rådgiver jeg kunderne i Kvickly Xtra i ferskvarene.

Nogle her inde der vil vide noget om fersk kød? ? ? Nå ikk!

Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

det var nu din alder taget i betragtning -jeg er mindes ikke nogensinde at have været rådgivet af en mindreårig - og derfor ville jeg blot høre hva din arbejdsopgave gik ud på - idet det ikke er normen at mindreårige beskæftiger sig med kunder på den manér - og derfor påpegede jeg at jeg dog ikke kender til HiFi-Klubbens ansættelsespolitik, og derfor ikke kunne afvise muligheden for at der er folk i den alder med den omtalte funktion. Jeg undskylder hvis det har virket snagende. 

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 August 2005 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

nej nej er heller ikke helt normalt. men det var min onkel der var chef i butikken på daværende tidspunkt. så fik lov at rådgive og ekspedere folk.

Men han er der ikke mere. derfor er jeg heller ikke!

Men øhh hva mener du med:
idet det ikke er normen at mindreårige beskæftiger sig med kunder på den manér

? ? ?

Må faktisk indrømme at den måde jeg forstår det på virker det ret så nedladende.

Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2005 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

tænkte faktisk selv på den sætning da jeg sendte indlægget, men håbede du ikke fangede den.

"På den manér" - skulle betyde at det er sjældent man ser mindreårige på egen hånd servicere kunder i en butik som beskæftiger sig med "dyre" varer - som i øvrigt mere eller mindre er for viderekomne.
"A great task...if you're up for it".
held og lykke med de ferske vare.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 August 2005 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Er onklen så også i fersk og kolonial nu ? Eller fylder han op med chips og vand ?

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 August 2005 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Mener selv jeg ved rigeligt om det jeg rådgiver mine kunder om.

Var mest Cerwin Vega og NAD som jeg gik på.
Især når der kom nogle knejter som mig og skulle høre på de store CV'er så virkede det som om de syntes de var ret fed at vi var jævnaldrende. så de ikke skulle høre på alt det andet nørde snak.

Så CV - spørger mig.

Men jov tak. Så må jeg jo se om jeg ved ligeså meget om kød som jeg ved om DVI. for så ved jeg jo meget. hehe

Men rykker i seng nu. Hyg dig!

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum