Forfatter |
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 21 August 2005 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle vi ikke holde her, vi har fået fastslået at scartkablet i Netto angiveligvis er ganske glimrende. Det tjener ikke tråden, at begynde koncentrere sig om manden frem for bolden - trods alt __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 21 August 2005 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
øhh nej min onkel er stadig inden for hifiklubben. bare i noget der hedder Audio Nord ller noget i den still.
Men jo vi stopper her. Selv om mig og phat simon lige havde fået gang i den gode snak
Men nat nat ZZZzzz...
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 21 August 2005 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
øhh nej han er stadig inden for hifiklubben. bare i noget der hedder Audio Nord ller noget i den still.
Men nat nat ZZZzzz...
|
|
|
Nå, så ellers en ældre herre suse rundt nede ved de ferske kyllinger den anden dag med en badge hvor der stod: Scart er ved at dø ud......  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 21 August 2005 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
det som alle andre! rådgiver kunderne.
Nu rådgiver jeg kunderne i Kvickly Xtra i ferskvarene.
Nogle her inde der vil vide noget om fersk kød? ? ? Nå ikk! |
|
|
Det betyder heller ikke at du ved alt om kød - du tror tilsyneladende at fordi man arbejder med en given ting, så ved man automatisk alt om det.
Som eksponent og fortaler for en ny hjemmeside om hifi, samt din generelle tilgang til debatten, burde du være mere imødekommende og upfront - istedet er du flabet og påståelig.... beklager, men det er den absolut forkerte tilgang til tingene. Der er adskillige folk herinde der har bedre tilgang til "kilderne" end du tilsyneladende har - tag hellere og vær objektiv, lyt og lad være med at feje det af bordet bare fordi at du ikke nødvendigvis har ret.
Dine indlæg indikerer udelukkende at selv om du måske ikke har ret, så VIL du have ret for du har nemlig en kilde eller har været i Hifi-klubben til at vejlede og ekspedere kunder - Well, kilder kan tage fejl, og den rådgivning man får, er ikke nødvendigvis den rigtige uanset om det er kød eller ej, du arbejder med!
DVi og HDMi er genialt, men fordi der er en ny teknik, betyder det ikke at alt andet er dødt. Der skal nok komme en afløser til f.eks. SCART i fremtiden, men det var ikke det diskussionen gik på... Vi ved alle, at der kommer til at ske meget - så meget at det er umuligt at følge med, og dem der rent faktisk bestemmer farten, er hr. og fru Danmark, og det er dem der skal have muligheden for at følge med - før de kan det, sker der ikke noget idet at det er dem der betaler for at teknikken kan blive billigere og endnu noget nyt kommer til med tiden. Det er spændende, men det er lige så forvirrende for dem - det er jo langt fra alle der er tekniske, alt-vidende orakler!
Og så er der det sjove med alderen - man lærer mere som man bliver ældre, og jeg har endnu ikke mødt en på 18 år der har vidst det hele - det er godt at tro på sine evner, men man kan altid lære mere! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
Sendt: 21 August 2005 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den med DVI er nok lige hurtig nok. HDMI overtager nok markedet istedet for DVI alligevel. Og da DVI/HDMI vil have digitale displays, som de fleste ikke ejer endnu, vil jeg nok kalde det en forhastet udtalelse. DVI har eksisteret i lang tid nu. Af alle mine computernørd venner og andre, så er jeg den eneste, der kører med DVI. Og kigger man lidt på DVD markedet, så er der langt mellem DVI/HDMI afspillere. Der skal man som regel over 3k for en afspiller for at se det.
Desuden tror jeg at HDMI/DVI uddør før det rigtig kommer igang. Et nyt konsortium bestående af nogen af de store spillere (ATI, Samsung og mange andre) har lige indsendt et forslag til VESA om en ny standard kaldet DisplayPort. Det vil være HDMI's afløser, der giver mulighed for 10,8Gbps. Dvs det vil understøtte langt højere opløsninger (f.eks. Apples gale 30" display, der idag kræver 2 DVI kabler) samt højkvalitets audio.
Så mon ikke DVI/HDMI er en overgang, der ender som en AND, så snart den digitale revolution har gjort sit indtog med digitale fladskærme og HDTV. Men det er der stadig en del år til. I mellemtiden kan man næsten regne med at SCART og muligvis komponent vil overleve helt indtil da. Og muligvis længere.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 21 August 2005 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Komponent tror jeg vil være der i en rum tid endnu. DVi og HDMi er ikke engang garanteret overlevelse, for det tragiske er jo at indtil alt omkring HDTV er lagt fast, er der ikke engang nogen der kan garantere at det er den tilslutning man vil benytte sig af - det er sgu forvirrende, og det bliver ikke bedre!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Phat Simon Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 383
|
Sendt: 21 August 2005 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
synes jeg ville vise de ikke så omtalte kabler tråden er baseret på.
jeg synes at de med hva de er tilsluttet er Fantastic.
__________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 21 August 2005 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes nu alligevel denne tråd er noget særligt......DVI/HDMI snakken har bevæget sig helt ind på fersk kolonial....syntes faktisk det fortjener en medalje
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
Sendt: 21 August 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Sonny-boy.
Hvilken afdeling var du i ?
Mig bekendt kan man ikke bare sige: Jeg rådgiver om de 2 produkter, det andet har jeg ikke noget med at gøre. 
Er man ansat i hifiklubben, skal man da kunne rådgive i alle tingene 
Men jeg vil sgu lige lave en lille prøve - bare for sjov: Hvilken bas enhed sidder der i en C/V D15EE ??? 
|
Til top |
|
|
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
Sendt: 21 August 2005 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Min pointe er bare at det er jo logisk tænkning at at når der kommer noget der er bedre end det gamle så ryger det gamle vel sig en tur i skralderen.
|
|
|
Nåhja, er de tnu lige, at det er gået for SACD og DVD-A?
Du omtaler scart vs. DVI som en kæmpe nyskabelse. Faktum er, at der i mange tilfælde er tale om en så lille forskel, at folk skal kigge efter, for overhovedet at se det... __________________ AnanaZz
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 21 August 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
høre nu her. jeg siger ikke fordi at jeg har været et sted så ved jeg alt om det. jeg mente det faktisk kun i sjov.
Og det jeg siger er bare hva jeg har fået at vide af nogle jeg stoler på.
Det kan da virkelig ikke være så frygteligt det jeg skriver.
Jeg har fået noget af vide og vil så dele det med jer andre men så bliver i sur fordi i ikke er enige. kan vi ikke stoppe her så?
Jeg mener det ene og i mener noget andet. vi bliver nok aldrig enig.
og nej rådgivede ikke kun om det. Jeg var på lager, jeg stod ved kassen og hjalp med lidt af hvert. Men siger bare at det var mit hovedområde. Sådan er det jo de fleste stder som jeg kender at nogle ved lidt mere om det ene frem for det andet fordi at det netop er det de går mest op i.
Phat Simon er vist den eneste her der kan akseptere at der findes nogle med en anden mening.
|
Til top |
|
|
Eltax-Man Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 137
|
Sendt: 21 August 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt disse phone kabler fra netto kan i sige hvad i syntes om dem jeg syntes de er alle tiders til kun 80 kr får man nu en del for pengene
|
Til top |
|
|
Phat Simon Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja - og hele 3 meter af slagsen. 
må selv indrømme at jeg var overrasket.
__________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
Til top |
|
|
haspalm Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe.. min lokale netto skulle af med deres pakker med kabler - phonokabler til 30 kr. og scart til 20
Fik skiftet samtlige kabler til en billig pris :)
|
Til top |
|
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heh ja. Jeg fik også lige et par meter til den billige pris.
Det er nok gået op for Netto at scart et ved at dø, så det er med at få solgt ud af dem mens tid er  __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
Phat Simon Forum Bruger

|
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
Det er nok gået op for Netto at scart et ved at dø, så det er med at få solgt ud af dem mens tid er 
|
|
|
Ikke at jeg er uenig i hvorvidt scart er ved at dø eller ej, men udtalelsen i selv lyder lidt som den en af mine folkeskolelærere fyrede af. "...Internettet - den dille er ovre om et par år..." __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Phat Simon skrev:
rune-nielsen skrev:
Det er nok gået op for Netto at scart et ved at dø, så det er med at få solgt ud af dem mens tid er 
|
|
|
Ikke at jeg er uenig i hvorvidt scart er ved at dø eller ej, men udtalelsen i selv lyder lidt som den en af mine folkeskolelærere fyrede af. "...Internettet - den dille er ovre om et par år..."
|
|
|
Jep... Digitale skærme - den dille er ovre om et par år...
|
Til top |
|
|