Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 21:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Xindak kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 20 August 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

tja læste denne tråd så nu er fs gold ht kabel og fp gold netkabel bestilt og det bliver spændende at se om det er noget ved,er enig i toftdal om at man bestemmer selv hvor meget man vil betale,kommer selv til at betale knap 600 euro hvor andre her i landet skal have lidt mere,som jeg skrev tidligere er jeg villig til at betale lidt mere for at mine penge bliver i landet men der er grænser
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 August 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Som starter af denne tråd, vil jeg takke for den store respons. Xindak er godt, ingen tvivl om det. Jeg har indtil flere kable selv. Gold netkablet er fremragende!

Jeg bestilte en mandag formiddag og havde pakken onsdag! Pengene blev trukket efter modtagelse! www.nysound.com gjorde det godt! Netkablerne blev leveret med us.stik og medfølgende schucko adapter

Jeg har selv monteret schucko netstik købt hos www.hifi-tuning.com til 25 euro. De samme stik som sidder på den danske udgave af kablet. Jeg sætter en lille jumper på til jord, så den passer i en dansk stikkontakt!

Kabel, told, moms og stik løb op i knap 1500 kr. Nøjagtig samme kabel som herhjemme koster 3500! Tankevækkende?

Hvad skal man med garanti på et kabel? Hvad skal man med en garanti på en haveflise eller et fuglebad?  Jeg køber også helst i Danmark, men hvis udlandet tilbyder noget til under halv pris, så er jeg ikke bange for at slå til. Kabler går ikke i stykker!

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

Thorsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 August 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Den alt for høje danske avance er tyveri, og har intet med velfærd at gøre. Mon ikke der er plads til lidt prutteri...

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 August 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Kan man prutte sig til under halv pris?

Jeg tror det ikke!

Thorsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 August 2005 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

...tror jeg heller ikk

Gik der ikk lidt politik i denne tråd?

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 August 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Intet at sige til, at den danske importør mærker Fenrisulvens ånde i nakken. Nu sælger han da ikke mere Xindak. Folk er da mindre begavede, hvis de frivilligt giver mere end dobbelt pris for en vare!

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 August 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Vi kan takke internettet for meget!

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 August 2005 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Fremmede.

Jeg synes ikke du skal kalde nogen mindre begavede, fordi de køber en vare i Danmark - det er folks eget valg. Den tone over for andre er bestemt heller ikke begavet, men det tror jeg også du ved og at det nok skete i et kækt øjeblik.

At du vælger at købe dit kabel under de betingelser, kan jeg personligt godt forstå - men det er ikke sikkert alle vil til at skifte stik og hvad man kan læse sig til. Og jeg giver dig ret i, det er billigere på den måde du har valgt det.

Men folk vælger selv hvad de vil - og forskellen er meget stor prismæssigt, og igen - man kan ikke tillade sig at kalde andre mindre begavede, hvis de vælger den nemme løsning og får de rigtige stik fra begyndelsen.

At så importør m.fl. ikke sælger så meget hen af vejen og må korrigere priserne, kunne jo godt blive konsekvensen. Det kan du så glæde dig over, at du måske har medvirket til, idet du har gjort opmærksom på de store prisforskelle, og de besparelser der kan være hvis man kigger sig omkring og laver lidt selv.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 August 2005 kl. 02:40 | IP-adresse registreret  

hvor er det typisk dansk at klynke over at skulle betale lidt ekstra... men man vil gerne have servicen?

moms+told+fragt+øvrige afgifter til staten koster, jeg ved det er dårlig stil at generaliserer, men dem der klager over høje priser er som regel også de første til at klage over at den lokale drejer nøglen om, og at servicen hos de andre er for ringe.... 

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 21 August 2005 kl. 02:52 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

Intet at sige til, at den danske importør mærker Fenrisulvens ånde i nakken. Nu sælger han da ikke mere Xindak. Folk er da mindre begavede, hvis de frivilligt giver mere end dobbelt pris for en vare!

nu må du lige.. er jeg 'mindre begavet' fordi jeg vælger at handle hos danske forhandlere, når jeg udemærket godt ved at jeg kan spare mere, ved at handle i fx tyskland??
JEG vælger at handle med de danske forhandlere, fordi jeg så har muligheden for at låne grejet med hjem og prøve det inden køb, jeg kan udnytte mig af den danske forhandlers 'ekspertise' indenfor området.
Jeg har fuld respekt for at andre vælger at handle i udlandet, men så skal man ikke bitche over at man ikke kan høre/se tingene i DK.. for hvem gider tage noget hjem, og lade folk pille ved det, når man udemærket ved at alle køber hos en anden??

told, moms, skatter osv har sikkert en DEL af skylden for de højere priser i dk.. men nogle forhandlere vælger sikkert også en høj fortjeneste på det de sælger. Men så længe der er nogen der er villig til at betale det, det koster. så skal man næppe regne med at der bliver gjort noget ved prisen..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 August 2005 kl. 03:15 | IP-adresse registreret  

Jeg kalder ikke nogle mindre begavede fordi de køber i Danmark. Jeg køber selv 99,99% af alt det jeg bruger her i landet. Men at give for meget for en vare. Det er da surt!

Hvor har vi købt mælken? I Netto eller hos den lokale købmand? Jeg tror vi alle er skyld i den lilles død!

Jeg betaler min skat med glæde, vi får trods alt meget for den, men hvad der er tilbage skal helst række længst muligt. Så er det da naturligt at se sig omkring!

Jeg mener vi i Danmark har et fornuftigt prisniveau på mange ting. Internettet gør det muligt at sammeligne på tværs af grænser. Tingene koster ca. det samme. Men nogle undtagelser!

Jeg klynker bestem ikke over priserne! Men jeg ville føle mig snydt så det driver, hvis jeg havde købt et Xindak signalkabel til 6000 kr og så ser at det kan købes England for ca 1400! Hvilken service er der på et kabel? Går det måske i stykker?  Jeg køber gerne på anbefaling, hører derhjemme. Er det godt beholder jeg kablet. Ellers må jeg jo få det solgt igen.

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 August 2005 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Hej Frisk

Tak fordi du har valgt at importere noget hifi som måske ellers aldrig var kommet på det danske marked. Sådan nogle som dig skulle der være nogle flere af så vi kunne få nogle flere 'minoritetsprodukter' på markedet !

Frisk skrev:

Alt i alt siger det vel mere om os selv om vi kun vil nyde det samfund vore forædre osv. har overdraget os, eller om vi tager imod det som de har tænkt og bidrager til at vore børn kan fortsætte samme tryghed og levestandard. Tænk lidt over det og var dog glad ved at bidrage lidt engang imellem istedet.

Et lille opstød fra en dansker der er lidt utilsfreds med skattetrykket mm. men dog glad for mine børns uddannelse, sundhed og alt det andet.

Det jeg har sakset har jeg dog lige en komentar til:

DU importere et produkt fra et absolut lavtlønsland, og markedsfører det til en relativ atraktiv pris i forhold til hvad disse kabler burde koste sammenlignet med alternativer til samme pris.

Når du gør det, presser DU jo også folk som Bertram og AR og andre danske udviklere, du undergraver på en eller anden vis jo også den danske samfundsmodel og scorer selv kassen på det !

Globalisering er der ingen der kan løbe fra, face it and use it or be run over by it !

Just my 50 Cent

Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

nogle forhandlere vælger sikkert også en høj fortjeneste på det de sælger. Men så længe der er nogen der er villig til at betale det, det koster. så skal man næppe regne med at der bliver gjort noget ved prisen.

næ hvis det kan sælges over dobbelt så dyrt i dk som eks uk hvorfor ikke hvis der er købere til det?og selvfølgelig er der da også en hvis service men i mit tilfælde hvor jeg har bestilt xindak kabler for ca 4400,-(incl fragt)+ ca 1500,- told/moms hvor det i dk koster 13500,- vælger jeg at købe i uk så god er servicen heller ikke,er købt uhørt/ubeset og hvis jeg ikke kan lide det kan det altid sælges uden det store tab.Mener at forhandlerne selv er skyld i at folk handler andre steder,selvfølgelig koster det penge at have en butik men alligevel.... ikke 7500,-

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 21 August 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Fremmede.

Sådan skrev du Fremmede
Der er intet at sige til, at den danske importør mærker Fenrisulvens ånde i nakken. Nu sælger han da ikke mere Xindak. Folk er da mindre begavede, hvis de frivilligt giver mere end dobbelt pris for en vare!

Sådan skrev du - det er ikke til at tage fejl af, og dermed er det klart og tydeligt - at du hentyder til og kalder folk mindre begavede hvis de køber til dobbelt pris - i Danmark, du henviser klart til importøren i Danmark og dobbelte priser. 
Lad være med at lyve dig fra dit skrevne materiale.
I stedet kan du indrømme at du lavede en fejl og skrev sådan - jeg tror ikke, at du også skal forklare folk blinde.
Og hvis du har lidt boller, bør passende bringe en undskyldning for din meget forkerte udladning i et ubetænksomt øjeblik. 

Man kan ikke tro at service og venlige udlån er gratis - det er de ingen steder.
Det handler måske også lidt om, at i USA køber man en kontainer pga. det enorme marked - og her i Danmark køber man en papkasse med kabler, pga. et ultra lille marked.
Den slags har naturligvis også betydning for rabatter - så man kan ikke entydigt bare anskue tingene som du / andre gør i tråden.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 August 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Jørgen Toftdahl!

Jeg beklager meget min forhastede udmelding! Det var en forkert formulering!

Men det ændrer jo ikke noget ved sagens kerne. En varer der sælges i Danmark til mere end dobbelt pris. Jeg mener folk bliver snydt, men hvis man gerne vil støtte sådan en forretning.....

Witzel:

Mht til handel i England er det lige til. EU-land. Moms/afgift betales I England Der tilkommer derfor ikke yderligere udgifter på nethandel fra England!

Så de 4400 er den pris du skal af med!

Med venlig hilsen

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

de 4400,- ved jeg ikke, tager et forbehold for at de bliver sendt fra kina selvom de på deres hjemmeside skriver de er fra london,men at bruge formuleringen "at blive snydt" hvis man handler til dk priser er ikke ramt helt ved siden af efter min opfattelse.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 August 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

hvor er det typisk dansk at klynke over at skulle betale lidt ekstra... men man vil gerne have servicen?

moms+told+fragt+øvrige afgifter til staten koster, jeg ved det er dårlig stil at generaliserer, men dem der klager over høje priser er som regel også de første til at klage over at den lokale drejer nøglen om, og at servicen hos de andre er for ringe.... 

Ja og det er dem der står og piver når de intet job har .

Dk er fyldt med sådanne hyklere .

100$ bliver til 129$ og det er uden fragt .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

flemsemand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2004
Sendt: 21 August 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Vi mangler stadig at få lidt mere præcist at vide mht. til lyden fra disse kabler.

Er der også nogle der har hørt deres FS-3 højttalerkabler?

Til top Vis flemsemand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemsemand

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

100$ bliver til 129$? det er ikke 29 % vi snakker om her men langt over 100% jensen,og kim olsen "klynke over at betale lidt ekstra"? hvor lidt er lidt?hvis jeg havde valget mellem at købe en ting til 10k her eller til 8 k i usa valgte jeg dk,har ikke noget imod at betale lidt x-tra men ikke over dobbelt men ok sådan en næriggris er jeg,jeg forlanger heller ikke rabat når jeg handler hos en dansk forhandler hvem klynker nu kim?

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 21 August 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

jeg forlanger heller ikke rabat når jeg handler hos en dansk forhandler hvem klynker nu kim?

vil du venligst specificerer hvad der menes med den udtalelse?

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes