Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 18:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Xindak kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 21 August 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

at du postulerer(ikke i denne tråd) at du kun handler steder hvor du kan få rabat du vil jo åbenbart heller ikke selv betale listepris her i dk,hvad med de TMC kabler nu er de jo kommet til dk så hut jeg visker til 490 for 1x1 m white label hvor jeg gav lidt over 500,- for 2x1m hvis du skulle købe igen kim blev i dk eller fælles indkøb herinde igen?simpelt spørgsmål
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 August 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Xindak er billigt, selv med de danske afgifter i form af told, punktafgifter og moms. Måske der også er hældt lidt misundelsesafgift på også!

Selv i "sikkerhedssele-Sverige" er det kursen billigere (0,85)!

Men Danmark er et lille land (and in Denmark we do not understand), der bor flere mennesker i eksempelvis Berlin. Så selvom alle danske forhandlere slår sig sammen om et fællesindkøb, så er vi bare en lilleput-stat!

Det er ikke skolelærere, SSH´ere og sygeplejersker, som koster "Klausen" i dette land, men den egenlige administration. Der flyder pengene i en lind strøm til velfærdsundersøgelser, hurtigt tænkende udvalg (13-skala kontra skal vi kalde det 12-skala, hvor originalt ugennemtænkt), børnemafiaen og allehånde store projekter til uhyrlige priser og lønninger til det administrative Danmark!

Cirka en femtedel af alle voksne er smurt ind i dette system af bedrevidende "vi skal nok sørge for jeres rettigheder, i teorien" og genfødslen af Lev Trotskij (M. Lykketoft) har ikke gjort det bedre!

Men vi har det trods alt dejligt i lille Danmark og så må vi altså finde os i, at det koster en smule mere! Brug din lokale "Hifi-pusher", så han ikke må dreje nøglen om og gå på bistandshjælp, for så bliver det bare meget dyrere!

Det er de 50% i skat og momsen heraf, som gør det og det er der, der skal gøres noget rent politisk, men ikke i dette forum, I know!

Køb mælk og brød hos bageren, køb kød hos slagteren og køb dit hifi i en hifi-butik!

Note: Jeg hader idiot-logier og er defor fuldstændig u-politisk, men ikke uden holdninger! Og Social-demagogiet har trods alt gjort en del for den jævne dansker, men det ene århundredes befrier, det næste århundredes betvinger!

NB: 13-skala kontra 12-skala! Hvad med den reducerede 13-skala, den har jeg brugt i årevis og den passer fint til den globale landsby:

7: Du er dummere end gennemsnittet

8: Du er klogere end gennemsnittet

9: Nu er du ved at lære det, du skal nok blive til noget!

9 med en pil op: Men bliv nu ikke for dygtig!

For 9 med en pil lige igennem hjertet: Det giver jeg kun mig selv!

Schönes Tag!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 August 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
100$ bliver til 129$? det er ikke 29 % vi snakker om her men langt over 100% jensen,og kim olsen "klynke over at betale lidt ekstra"? hvor lidt er lidt?

hvis jeg havde valget mellem at købe en ting til 10k her eller til 8 k i usa valgte jeg dk,har ikke noget imod at betale lidt x-tra men ikke over dobbelt men ok sådan en næriggris er jeg,jeg forlanger heller ikke rabat når jeg handler hos en dansk forhandler hvem klynker nu kim?

Ja det er 29% så kommer der fagt og så det der skal tjenes og moms af det , så man kan lett kommer op på 100% .

Men vi kan tage en vare der købes til 100$ i us , den skal i shop så folk kan låne eller høre se det .

100$ indkøb
20$ fragt
4,5% afgift
25% fortjenste
25% til shoppen

også moms .

Men så vil jeg også sige nogle ting ser man i us til lav pris når så det kommer til dk så er det 14 gange dyre , det synes jeg heller ikke om .

Jeg gør det på den måde at jeg tager den us pris og ligger fragt til samt 4,5% og 19% til .

Det vil sige har man en ting i us der koster 6400$ så tager jeg ca i danske kr 54000kr .

Men det er op til de andre hvad de gør .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

jensen jeg syntes du er meget rimelig i din prissætning,angriber heller ikke branchen generelt,ved godt det ikke er gratis med butik,moms etc det var bare disse kabler der faldt mig for hjertet,men anyway mon ikke det er kørt lidt af sporet(måske også pga mig selv)ser ihverfal frem til at få mine xindak hjem så kan jeg putte mit taralabs i skabet sammen med alle de andre(argento silver,AQ,hitachi,TMC,etc),det ser godtnok ikke ud til der er andre end lige witzel og trådens ophavsmand der har nogle erfaringer de vil øse ud af ang xindak

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 August 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Hej.

Nå hvis i ellers er færdige med jeres sjov, så har jeg da lidt spg. til de Xindak kabler også...

Nogen som har hørt deres Power kabler, her tænker jeg på PC-03 kablet, det må da være bedre end dem der følger med normalt til de forskellige apperater, ja de eneste der sender gode powerkabler med er vel Audia, så vidt jeg ved...

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

ja audia sender et rimeligt godt netkabel med deres apparater,tror det er et jorma, men det ved jensen sikkert bedre,har selv bestilt et xindak powerkabel,kan da godt give mit besyv når det ankommer og er efterprøvet,men personligt troede jeg det var løgn da jeg satte et "dyrt" netkabet til 300,- i røven af min cdafspiller,kan anbefales og de kan jo også laves selv har jeg hørt

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 21 August 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
jensen jeg syntes du er meget rimelig i din prissætning,angriber heller ikke branchen generelt,ved godt det ikke er gratis med butik,moms etc det var bare disse kabler der faldt mig for hjertet,men anyway mon ikke det er kørt lidt af sporet(måske også pga mig selv)ser ihverfal frem til at få mine xindak hjem så kan jeg putte mit taralabs i skabet sammen med alle de andre(argento silver,AQ,hitachi,TMC,etc),det ser godtnok ikke ud til der er andre end lige witzel og trådens ophavsmand der har nogle erfaringer de vil øse ud af ang xindak

nok Ja det synes jeg .

Jeg har ders powercabel men har ikke hørt det .

Men kabler er noget værre noget og man taber altid penge på dem .

Jeg selv har lige købt MIT M1 speaker og køre med MIT
350CVT

Alle mine powercabler er fra ham den sure i odense i ved nok søren

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 August 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
ja audia sender et rimeligt godt netkabel med deres apparater,tror det er et jorma, men det ved jensen sikkert bedre,har selv bestilt et xindak powerkabel,kan da godt give mit besyv når det ankommer og er efterprøvet,men personligt troede jeg det var løgn da jeg satte et "dyrt" netkabet til 300,- i røven af min cdafspiller,kan anbefales og de kan jo også laves selv har jeg hørt

Hej.

Ja hvilket er det du har bestilt??

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

ja ghammels og suhr's var da en mulighed hører man kun godt om herinde, hmm MIT jeg syntes de har fået mange tæsk herinde men ok det får mine egne B&W også fra tid til anden bjørn prøv at send en pb til kim olsen han kører vist med nogle prisrimelige netkabler

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 21 August 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
ja ghammels og suhr's var da en mulighed hører man kun godt om herinde, hmm MIT jeg syntes de har fået mange tæsk herinde men ok det får mine egne B&W også fra tid til anden bjørn prøv at send en pb til kim olsen han kører vist med nogle prisrimelige netkabler

Ja ved jeg godt , men lad dem , jeg kan høre

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 August 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
at du postulerer(ikke i denne tråd) at du kun handler steder hvor du kan få rabat du vil jo åbenbart heller ikke selv betale listepris her i dk,hvad med de TMC kabler nu er de jo kommet til dk så hut jeg visker til 490 for 1x1 m white label hvor jeg gav lidt over 500,- for 2x1m hvis du skulle købe igen kim blev i dk eller fælles indkøb herinde igen?simpelt spørgsmål

næh, jeg betaler skam listepris i eks hfk som alle andre. der hvor jeg mener at man skla have rabat, er der hvor man er A kunde (handler en del og betaler kontant ved kasse 1 hver gang).

hvad angår tmc, så ville jeg betale hvad det koster hos den danske (eller hvad man nu kalder sønderjylland) importør www.av-connection.dk

mine netkabler er fra www.gmsound.dk og kan absolut anbefales

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 21 August 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Xindak - Xindak

Lad os så få debatten tilbage, hvor det drejer sig om kvaliteten af disse kabler og erfaringen med dem, der er nogle erfarne svende på banen og flere på vej. Glem nu alt det andes bøvlen.

Med venlig hilsen

jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 August 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Jeg er ovenud tilfredse med de Gold-netkabler jeg har købt! Jeg synes lydbilledet vokser på alle leder. Bassen er mere dyb og veldefineret. Mellemtonen er mere klar og diskanten yderst detaljeret.

Jeg har 3x1,5m, 2x1m og et styk 0,5m til en samleskinne! Alt sammen Xindak Gold. Incl. gode stik ca. 7000kr!

Jeg har lige bestilt et FS 3 til 169$ . Jeg skal nok komme med evaluering!

Venlig hilsen

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Sendt: 21 August 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Helt enig lad det handle om Xindak kabler, jeg er dog nødt til at bemærke en ting jeg syntes er væsentlig og som vist ikke har været nævnt her.

Angående ornec.com

Et sted på deres side står der at de søger forhandlere, ok tænkte jeg, hvis man kan få f.eks. xindak hjem endnu billigere end de priser de viser på siden så er der da muligheder. Derfor skrev jeg en mail. Jeg fik hurtigt svar og inden længe havde jeg en manager i røret, han talte engelsk med en ubestemmelig accent (ikke at det betyder noget i sig selv, men det kommer jeg til). Han ville give ca 10 % til forhandlere og samtidig henvise kunder fra ens eget land til en selv.

Han ville iøvrigt få trykt vores firma logo på alle æskerne og hvis der skulle være nogen små tryk på æskerne i forvejen ville de blive dækket med et klistermærke med vores navn på.

Han anbefalede Spider racket som han kaldte det, han ville gerne sæge Xindak kablerne men han jeg ville få videre udviklingen af det......han forklarede at han arbejdede tæt sam med ingeniørene hos Xindak og at de have udviklet dem til et endu bedre produkt under et andet navn

Varene bliver sendt fra Kina (hvilket for privat køb betyder 25 % moms oven i det totale beløb inkl. fragt) og ikke fra England som ellers er det indtryk man får på hjemmesiden. Fragten var iøvrigt usandsynligt dyr.

Nå men manageren regnede hurtigt et tilbud ud med "spider racks" og "xindak" kabler og ville have mig til at acceptere den over telefonen, jeg bad ham sende en mail med tilbudet skrevet ned så jeg kunne se hvad betalingen gik til. Den ville jeg have inden 5 minutter sagde han, jeg har endnu ikke fået nogen (3 dage siden)

Så var det det slog mig at hvis der er noget kineserne er verdensmestre i, uden sammenligning, så er det kopi produkter.

Det er ikke længe siden at fakta måtte tilbyde tilbagebetaligng til alle kunder der havde købt Calvin Klien underbukser hos dem de var nemlig blevet snydt, det var ikke CK.

Det er almindelig kendt at der florere en del Arum Cantus der ikke er AC på markedet. Alle der har været i kina kan fortælle om usandsynligt billige mærkevare som er så godt lavet at det kan være umuligt at se om det er en kopi (hvilket det er i 99 % af tilfældene)

"Spider" racket er bestemt ikke fra Finite Elemente men sælges så godt nok også under andet navn, det bliver jo lavet i tyskland så at kalde det for Finite elemente ville være for tykt. Men ingen kan vide om ikke de godt kunne have Xindak kabler, North Face jakker, Sony discmen eller Nike sko, de laves nemlig alle sammen i Kina. Derfor er det nemt at få os til at tro på at det er den ægte vare de sælger billigt fordi det bliver lavet lige rundt om hjørnet. Men jeg tror det ikke.

Jeg køber ihvertfald helt sikkert IKKE noget der, jeg tror desværre ikke det er pengene værd (det virkede noget fordækt og de brød sig åbenbart ikke om at give noget som helst på skrift). Om det så er den ægte vare man får når der købes via USA skal jeg ikke kunne sige men jeg er meget i tvivl. Det vurderes at op imod 50 % af de mærkevare der sælges på ebay.com er kopi produkter, kopi produkter er nemlig en kæmpe industri i Kina og USA er et af de største eksport markeder.

Til jer der nu skal til at spørge hvordan jeg kan vide det så skråsikkert vil jeg sige JEG HAR RET og jeg syntes det er fjollet at diskutere om der laves mange og professionelle kopier i KINA. Der ligger hele fabrikker der ikke laver andet.

Det kan være man modtager et par Nike sko eller et par Xindak kabler og lever lykkeligt med dem i mange år uden nogensinde at opdage at det ikke er den ægte vare. Men det er det ikke (ehj det sidste er ment lidt i spøg, man kan vel være heldig at få et original produkt). Men jeg mener altså man skal være ret heldig særligt når man bestiller fra en Kinesisk forretning der giver det ud for at ligge i England og som iøvrigt ved nærmere kontakt virker meget skummel.

Så er i advaret, men gør jer da endelig jeres egne erfaringer, det kan jo være kopierne også lyder godt

Mvh Holmbye

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 21 August 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
hvad angår tmc, så ville jeg betale hvad det koster hos den danske (eller hvad man nu kalder sønderjylland) importør www.av-connection.dk

Hoooov!!  Jeg handler af og til med Ronni, og henter selv på værkstedet - yderst flink betjening og alt det der, omend der ikke er nogen sød dame der betjener

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 August 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har også haft tanken om kopivare! Jeg har haft det danske Xindak Gold i hænderne og jeg sidder med et tilsvarende købt hos Nysound. Det er det samme! Dette siger jeg på baggrund af en adskillelse af kablet. På Stoplites hjemmeside kan man se et billede af FP-Gold skåret igennem.  Jeg har selv været igang med en deling af et langt kabel. Jeg kan bekræfte  at opbygningen er som på billedet. En kopi ville ikke strække sig til det inderste af et kabel! Man ville lave en kappe som det originale og så ellers resten lige til øllet. Men det er ikke tilfældet! IEC netstikket er også det samme!

Ornec.com har en usandsynlig dyr fragt, så der handler jeg heller ikke! 

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Xindak - Xindak

Så må det være Xindac trådens egentlige formål igen.
Eventuelle kopier eller hvad man nu kunne tænke på, lad os glemme det, men det var bestemt fint nok at få advarslen, det visualiserer jo egentlig bare synspunkterne rigtig godt. 
Lad det handle om de ægte Xindak kabler, vi kan jo risikere at blive snydt med alt - så hvis man vælger importøren og forhandleren, har man da om ikke andet den garanti, og man kan låne inden køb, for at se om det kan fungere i setup.

Det må være udgangspunktet, den ægte vare og hvordan er vores oplevelser med den.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 August 2005 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Ja, man kommer jo i tvivl. Det er der ikke noget at sige til. Hvad er den ægte vare? Er en vare ægte fordi den er købt i Danmark. ER alt andet uægte? På baggrund af mit kabelstrip, må jeg da sige at de svindlere gør sig umage! Noget at tænke på...:

Jeg husker tydeligt for nogle år tilbage, hvor der i Tyskland blev solgt et dyrt højttalerkabel. Det fandes i to udgaver til samme pris! Man kunne ikke se forskel! Også de officielle forhandlere kunne tage fejl. Mange blev langet over disken som ægte kabler1 Først når man adskilte kablet kom kopien frem i lyset!

Så hvis mine Xindak Gold skulle være en kopi, hvorfor har man så lavet det præcis som originalen invendigt. Det ville da være total gak! Kun en ud af tusinde ville da åbne et kabel for at se efter.

Nej, en Xindak kopi ville være med samme ydre, men med en meget simpel opbygning indvendig!

Toftdahl; Er jeg udelukket fra at bedømme Xindak fordi mine kabler ikke er købt i Danmark? 

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 August 2005 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige set en sjov ting med Xindak. Den officielle canadiske importør:  www.xindakcanada.com  har en vejledende pris på et Xindak Gold netkabel på 1560kr!

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Fremmede.

Jeg er ikke ham der bedømmer eller udelukker nogen, jeg har det helt fint med dig og dine bedømmelser, du er en HIFi ven som så mange andre.
Vi alle, incl. mig selv fra tid til anden, skal bare tænke lidt over tingene før vi skriver, men af og til smutter den. Når bare så man kan se det og indrømme det, så har vi det jo alle fint med hinanden. 
Og er der en som man vil revse eller rose særligt meget, kan man jo sende en privat, så undgår vi mange hovsaer på trådene.

Vi venter spændt på nye Xindak input fra dig som andre - lydmæssige.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum