| Forfatter |
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja tror nu ikke ornec handler med kopivarer,de har trods alt været på banen i snart 20 år,ville nok ikke holde længe med kopivarer,at det er en kineser der svarer i tlf er ikke så mærkeligt da det er en kineser der ejer firmaet men lad det nu ligge,hvilket stik sidder på det gold netkabel der fås her i dk?
dette kobber: http://www.furutech.com/new1/index.asp?Area=US
eller dette guld: http://www.furutech.com/new1/index.asp?Area=US
det er begge to FI-E11 stik,det dyreste(guld)koster ca 400,- det skal man jo også lige tænker på,det koster ikke x-tra hos stoplite ret skal være ret
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der sidder et schucko netstik fra www.hifi-tuning.com Det koster 25 euro Dette stik bruges af mange kende fabrikanter af netkabler. Det sidder f.eks på Valhalla fra Nordost. Også Furutech er da fine stik. Om man vælger guld, kobber eller rhodium er nok mindre vigtigt.
Det er selvfølgelig en udgift som man ikke har, hvis man køber i Danmark. Jeg tror det ville godt med furutech i begge ender, så det er jo ca 900 kr.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok ham hifi tuning er det bare at sende en mail om hvad man ønsker her:order@hifi-tuning.com og hvordan med betaling, ikke mange oplysninger der er på siden om det
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremmede skrev:
Jeg har også haft tanken om kopivare! Jeg har haft det danske Xindak Gold i hænderne og jeg sidder med et tilsvarende købt hos Nysound. Det er det samme! Dette siger jeg på baggrund af en adskillelse af kablet. På Stoplites hjemmeside kan man se et billede af FP-Gold skåret igennem. Jeg har selv været igang med en deling af et langt kabel. Jeg kan bekræfte at opbygningen er som på billedet. En kopi ville ikke strække sig til det inderste af et kabel! Man ville lave en kappe som det originale og så ellers resten lige til øllet. Men det er ikke tilfældet! IEC netstikket er også det samme!
Ornec.com har en usandsynlig dyr fragt, så der handler jeg heller ikke! |
|
|
Og jeg mødte nogle af disse svin i tyskland på messen .
Der er mange der laver kopi for der er så mange penge i det .
Og ja e-bay er fyldt med det .
Især kabler bliver der lavet kopi af .
De dyre mærker kik efter S/N mange er bygyndt med det .
|
| Til top |
|
| |
Frisk Udelukket fra forum

Stoplite
Bruger siden: 21 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg er på mange måder glad for debatten her, først er der folk der vil bruge tid og risikere misbrug af kreditkort og alt det andet vi hører om med handel over nettet, kopivarer osv. Tyder det jo for det første på produkterne er i orden og der er folk der vil købe dem.
Min interesse for hifi og musik blev vel startet hjemme foran min fars gamle spolebåndtager i starten af 70erne da jeg havde plaster på knæene og fregner på næsen. Senere blev den så dyrket med næsten ugentlige besøg i pladebiksen og den lokale radioforretning, jo dengang havde radioforretningerne skam andet på hylderne end transistorradioer og MP3 spillere, og der man gik hen.
Jeg har så valgt at finde nogle produkter som jeg har vurderet gode til priserne i forhold andet på det danske marked herunder Xindak kabler, har så valgt at sælge disse gennem forretningerne som så mange andre. Jeg ved at mange af de velrenomerede mærker ligeledes produceres i østen, deres avancer inden de når frem til forbrugerne er meget højere. De har åbenbart bare mere styr på deres forhandlere så de ikke annoncerer dem lavere.
Nu må vi se - det kan da godt være jeg skal til at sælge direkte til forbrugerne og igen være med til at trænge butikkerne så de ikke vil eller kan vise produkter i den gode ende, jo eller den billige for den sags skyld. Jeg synes det vil være synd og træls fremover vi kun kan se ghettoblastere og MP3 spillere i forretningerne.
Men måtte vi sælge på samme vilkår som netfirmaerne, dvs. slutsalg uden nogen forpligtigelse, service eller andet - kunne vi konkurrere på priserne.
Dog er reglerne jo anderledes, vi skal give 14 dages returret, 6+18mdr. garanti og betale told og 25% moms.
__________________ Frisk
Stoplite.dk
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fundet stikkene fra hifi-tuning på en anden hjemmeside:
www.ndi-france.com
De koster 28 euro.
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 24 August 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frisk skrev:
|
Jeg ved at mange af de velrenomerede mærker ligeledes produceres i østen,
|
|
|
Må vi få nogle navne ??? Injurier er fint nok til mig 
Tja den gode Hr Holmbyes histore er jo ganske amysant.... han forsøger at starte noget parallelimport op via ornec.com.....det er jo ganske flot forsøgt...... Men at tilføje eet ekstra led til ens distribution fremmer ikke ligefrem udsalgsprisen....han har nok fået at vide at Xindak allerede havde een distributør via DK.....
Efterfølgende gøres stort set alle køb via udlandet til piratkopier flot forsøgt med en lille skræmmekampagne...... hvis Holmbye ved så p***e-meget om kinesisk forretningsførelse ved du vel også at det aftalte ord er mindst lige så tungt som det skrevne, hvis ikke tungere....Måske derfor gad ornec manden ikke spilde mere tid på dig !!! men man kan jo lave mange gisner på det tynde grundlag du kommer med...
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja lovede jo næsten at rapportere når jeg fik mine xindak gold ht/net kabler.Ja der var en tråd and das boot og dts hvor jeg bestilte den sammen med saving private ryan i dts,lå en seddel i postkassen måtte ned på posthuset og hente dem men skulle lige se hvordan det gik hos ornec og mine kabler først.Ornec svarer ikke når man emailer dem,fandt så ud af at man skulle være bruger på en anden side(ja ved ikke hvad det er for noget),men spurgte til mine kabler og de skulle være sendt idag torsdagfik jeg at vide ca 18 timer senere,ok fint nok mig ned på posten efter mine film, kommer hjem sætter ryan på når 2 min af filmen så ringer det på døren og uden for står der en DHL mand,sgu rimeligt hurtigt hvis de er sendt idag! nå det jeg ville sige var ornec er ok,der er nu heller ikke meget kopi produkter over de ting jeg har modtaget.Net kabler er seføli med us stik gider ikke at bytte dem(stikkene),så jeg har lige bestilt et goldkabel mere+ en powerconditioner hvor stikket går i ikke meget bøvl der.ht kablet hvordan spiller det så? jo ifht mit taralabs helix 8 er der umidelbart lidt mere fast bund,mere detaljer ja egentlig en smule mere af det hele,bliver spændende når de er brændt ind.Umidelbart er der større forskel mellen gold kabler og helix 8 end der er mellem mit gamle AQ midnigt 2 og helix 8.købte dem ubeset og uhørt er de så pengene værd? ja det syntes absolut,gav det samme for mine tara helix 8,nu er de jo helt nye men umidelbart vil jeg tro at 10000,- for sådan et kabel er fair hvis mand ser hvilken lyd mand får for pengene et godt kæb vil jeg sige.Til slut vil jeg lige sige at de WBT bananer der sidder i amp enden er lækre,de er af den type der kan/skal spændes fast til terminalen lækkert,kablet er også lækkert at arbejde med ikke stift eller noget.
summasumarum:
1: ornec og deres hjemme side(track and trace forefindes men virker ikke hos mig) er ikke særlig informative hvis ikke mand ved hvordan mand kontakter dem,sender mand en email til sales/supprt(whatever)@ornec.com får mand intet svar mand skal vide hvordan
2:super kabler allerede nu,lækre stik,er helt klart pengene værd
3:ja vil du prøve xindak er det bare at springe ud i det,ikke så meget at betænke sig på,fornemt produkt til en yderst rimelig pris,selv dk prisen på gold ht kabel forekommer mig at være rimelig
mit længste indlæg til dato men gider ikke skære fedtet væk,syntes der er en vis sammenhæng trods alt
|
| Til top |
|
| |
Høegh Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 02 September 2005 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke så meget at sige. Der findes ingen god grund til at betale
2, 3 eller 4 gange prisen for noget man kan spare kassen ved at
bestille i udlandet. Selv den mest inkarnerede nationalist ville ikke
kunne finde logikken i at betale skyhøje priser hos danske
leverandører. Enhver er sin egen lykkes smed - og kan de danske
butikker ikke konkurrere på prisen, så er det deres problem og ikke
vores. Vi handler også i supermarkeder, selvom den lille købmand på
hjørnet må dreje nøglen om. Købmanden må lukke og søge job i det
store supermarked. Sådan er livet.
På Hardware Online, Danmarks muligvis største computer-forum, sidder
alle og rakker ned på folk der er åbne omkring at de bruger
piratsoftware. Faktum er at disse mennesker med 99,9% garanti selv
bruger piratsoftware. Det her er lidt samme case .. det er så hamrende
let at spille "hellig", men når det er ens egen pung det drejer sig om
så er forskellen fra 600 US dollars til 10.000 danske kroner fandeme
stor.
De eneste der har en grund til at pive over at der købes kabler i USA,
hi-fi elektronik i Tyskland og så videre er forhandlerne. Det kan jeg
godt forstå, men gutter, hvis i ikke kan konkurrere så skal i finde jer
en anden branche eller søge om EU tilskud :) Sådan er realiteterne. Og
med hensyn til service: Jeg har lige handlet hos Hifi-Regler i
Tyskland. For tre måneders tid siden handlede jeg hos
Recordcase.de - også i Tyskland. Begge gange har jeg fået genial
service og har udvekslet ca. 20 mails under forløbet..
Hygge folkens!
|
| Til top |
|
| |
Høegh Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad var tolden på disse kabler? Jeg bestiller Xindak idag, men jeg skal lige høre.
Hvis jeg betaler 100 kroner - så kommer der 25% moms oven i og derefter
4-5% told, korrekt? Og så naturligvis fragten. Så vi snakker ca. 30% og
ikke 100% oven i.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
høegh har sendt dig en pb
ang service hos de danske forhandlere har jeg da et flere herinde der har lånt xindak med hjem,sådan noget er jo ikke gratis for forhandleren og hvis mand vil bruge denne service handler mand selvfølgelig også hos forhandleren sådan er det.
|
| Til top |
|
| |
Høegh Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
høegh har sendt dig en pb
ang service hos de danske forhandlere har jeg da et flere herinde
der har lånt xindak med hjem,sådan noget er jo ikke gratis for
forhandleren og hvis mand vil bruge denne service handler mand
selvfølgelig også hos forhandleren sådan er det. |
|
|
Det er jeg enig med dig i.. :) Dog kan jeg godt gå ind hos den lokale
Fona og kigge på en forstærker og købte den til halv pris online. Men
man er nok lidt fræk hvis man vil låne ting, snakke flere timer, kommer
igen flere gange osv. osv.. :)
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har erfaring med fs gold højttalerkablet i forhold til
fs-1, jeg har nemlig et sæt fs-1 (8meter), men efter at jeg har fået
rykket lidt om på stuen overvejer jeg at skifte mine fs-1 ud med
FS-Gold, nogen der har nogen arfaringer, jeg ved ikke om det ville være
dumt???
Anyone??
Mvh.
Tommy
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle der har erfaring med det nye FS-03 Ht kabel?
__________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det nye FS-03 er et lækkert kabel. Det kan anbefales! Jeg har nu haft det i knap 2 måneder. Det afløste et sæt Cobalt 2 fra Audioquest. Jeg bruger det mellem en Acurus a250 og et sæt Systemaudio sa 1230. Der er en ganske god bund i kablet. Det strammer tingene op. Mellemtonen er mere klar og præcis. Diskanten stikker ikke af, men virker meget integreret.
Den mekaniske udførelse af kabler er rigtig god. Det er tungt og solidt, dog passer stikkene ikke så godt. Bananerne er en mærkelig type med en stift på den ene side. De sidder ikke voldsomt godt fast i almindelige bøsninger. Spadestikkene måtte jeg file en smule for at få dem på. Men hvad kan man forvente til 1500 kr?
Deres gold-netkabel er super!
venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder spændende...
Hvad er dit intryk af det gold netkabel? super hvordan?
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gold-netkablet er meget lækkert udført. Tykt, solidt og effektivt afskærmet. Der sidder et godt IEC stik på kablet. Hvad man vælger i den anden ende beror på, hvor kablet er købt. Jeg har selv sat stik på fra Furutech. Det ser godt ud!
Jeg mener den største gevinst ved dette kabel er et klarere lydbillede. Bassen er mere markeret. Mellemtonen er blevet rykket frem i lydbilledet. Diskanten er nok det der ændrer sig mindst, men jeg bilder mig selv ind, at den også har fået et solidt ryk i den rigtige retning.
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool, tak for tilbage melding og indtryk undervejs 
Det lyder som et kabel man skal kigge nærmere på i en nær fremtid.
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det synes jeg du skal gøre. Vær ikke bange for at handle i udlandet!
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
Frisk skrev:
|
Jeg ved at mange af de velrenomerede mærker ligeledes produceres i østen,
|
|
|
Må vi få nogle navne ??? Injurier er fint nok til mig 
Tja den gode Hr Holmbyes histore er jo ganske amysant.... han forsøger at starte noget parallelimport op via ornec.com.....det er jo ganske flot forsøgt...... Men at tilføje eet ekstra led til ens distribution fremmer ikke ligefrem udsalgsprisen....han har nok fået at vide at Xindak allerede havde een distributør via DK.....
Efterfølgende gøres stort set alle køb via udlandet til piratkopier flot forsøgt med en lille skræmmekampagne...... hvis Holmbye ved så p***e-meget om kinesisk forretningsførelse ved du vel også at det aftalte ord er mindst lige så tungt som det skrevne, hvis ikke tungere....Måske derfor gad ornec manden ikke spilde mere tid på dig !!! men man kan jo lave mange gisner på det tynde grundlag du kommer med...
|
|
|
Øhhh hvad forstår du ved parallelimport ? Så længe der betales import afgifter og moms af salget og alle regler ellers er overholdt er der vel ikke noget fordækt i at købe sine vare det billigeste sted ?
Og nej jeg fik jo netop ikke noget at vide, det var b.la. det der gjorde mig mistænksom, der er vel ikke noget at sige til at man gerne vil se hvor meget hvert produkt koster og hvad de skal have for fragten før man fyre 20-30000 kr. af ???
Jeg ved ikke enormt meget om kinesisk forretningsførrelse men jeg ved noget om god forretningsførrelsle, og jeg ved at der i Kina produceres ekstremt vellignende kopier, det er en kæmpe industri og et kæmpe problem. Flere gange er kopier havnet i de stor danske kæders forretninger. Og igen jeg siger ikke at ornecs produkter nødvendigvis er kopier men at de ligner de originale, også indeni, overbeviser mig altså heller ikke om at de ikke er det.
Det kunne jo også tænkes at det er en risiko man er villig til at løbe når man køber 1 eller 2 kabler til sig selv, men hvis man som jeg overvejede at købe et parti så skal man altså ikke sidde med en underlig fornemmelse i maven, gør man det skal man lade være at købe. Det var bare den fornemmelse jeg ville dele med jer, jeg kan naturligvis ikke vide om der er hold i den.
Iøvrigt fik jeg som sagt en forholdsvis mystisk historie om at de kabler jeg ville få ville hedde noget andet en Xindak men være endnu bedre og udviklet sammen med Xindaks forskere påtrykt mit eget logo, og når jeg så beder om noget på skrift høre jeg aldrig mere, fusk eller ej der er da ikke noget at sige til at jeg bliver mistænksom.
At den gode hr. Kedde så får ondt der hvor solen aldrig skinner, over at jeg deler min mistanke med andre ved jeg sådan set ikke rigtig hvad jeg skal gøre ved. Jeg har efterhånden en del leverandøre og de har aldrig haft noget imod at sende en mail der overskuelig gjorde aftalen, tværtimod er helt normal forretningsgang.PS der er også luft i et par flotte Nike Air kopieret i Kina, man ville sandsynligvis aldrig opdage at det var en kopi, det er jo netop deri problemet ligger, kopierne er 100% kopier ogå under tøjet. Man analysere simpelthen et produkt og laver en fuldstændig kopi. Så kan man sige at så kan det jo være det samme og det kan man jo have ret såfremt at materialernes renhed f.eks. er ligeså høj.
Men igen lad mig da selv slå fast inden nogen andre gør det JEG VED IKKE AT DET ER KOPIER, men forløbet var atypisk, historierne mærklige og kopi produkter fra Kina er et stort problem hvis man ellers vil acceptere det faktum.
Ikke mere om den sag herfra.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |