Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 04:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Ascari’s Two Towers! Lidt nyt side 11 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dennis nordjyll
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

hej alle sammen... er ny her.... det et fint anlæg du har banket sammen... jeg har selv dali 850 de efterhånden 10år gamle... jeg har osse selv lavet en sokkel under højtalerne... har du limet den sokkel på eller står de bare på noget kork der på... det ser fint ud ihvertifald....

Til top Vis dennis nordjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dennis nordjyll

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Tak skal du have

Den står på en plade af masonit. Det er så smart at siderne på Dalierne løfter højttaleren lidt, så masonitpladerne fungere som skinner,, så højttalerne er meget nemme at stille på plads efter rengøring (hvis man ser bort fra de 30 kg pr. stk )

Hvad har du som sokler, sten, træ eller hvad?

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

dennis nordjyll
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Februar 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Jeg lavede en støbekasse en dag og hældte beton i... den fik desværre lidt større mål end beregnet... men de fungerer fint... de vejer 30 kg hver... er 12 cm høje... den ene havde slet ikk lufthuller i støbningen..30kg. den anden er der lidt luftblærer i kan man se... den vejer sku kun 28 hehe... men de er fra samme støbekasse.......

Jeg synes de lyder bedre når de er de 12cm højere oppe, mange nye gulvhøjtalere er osse i den højde de har fået nu.... der er osse meget mere ro i lydbilledet når man skruer op pga. at de afkobler mellem højtaler og gulvet... gulvet sunger ikk nær så meget med mere... det resulterede osse i lavere decibel i rummet men hellere det end at de ikk kan spille rent pga. rummet...

det et billigt men godt tveak synes jeg... anlægget står osse på en marmorplade... det giver osse mere ro, når der spilles højt vil jeg vove at påstå...så har jeg nogle gamle netstøjsfiltre jeg selv skulle lodde sammen men bruger dem kun til cd spillen... ikk forstærkeren. den mister lidt kraft synes jeg... jordspyd har jeg osse prøvet men kan sku ikk rigtig høre om det er til det bedre eller ringere....

Til top Vis dennis nordjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dennis nordjyll

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

At du mister lidt db gør knapt så meget, de kan jo spille vildt højt med den rigtige forstærker. Hvilket andet udstyr har du på dine?

Dine sokler er flot bearbejdet synes jeg, det er dejligt at kunne lave noget der forbedrelyden og er flot. Jeg synes også at bassen er blevet bedre i mine efter de kom på sokler med spikes.

dennis nordjyll
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Februar 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

ja det sku lige så gammelt... denon pma 1315r stereo forstærker og denon dcd 1015 cd spiller.... højttaler kablerne er hæklet sammen således at de skulle bryde de magnetfelter de skaber ved at ligge på langs... forstærkeren havde en stor strømforsyning af sin klasse kan jeg huske.. store elektrolytter og super stable A mosfet plus transistorer i. de skulle være ekstra strømstærke og samtidig siger nogle have en snert af rør lyd der hen af. 4000kr skulle jeg give dengang..

men jeg kunne da godt tænke mig noget nyt og bedre nogle gange... måske opgradere med flere af dali rød serien til surround og så en god surround forstærker... højtalerne koster jo ikk så meget brugt... og en dvd audio /sacd afspiller... det skulle jo lyde bedre end det efterhånden gamle cd komprimering. En CD har Jo for eksempel ringere opløsning end en ny plade (CDen holder så godt nok længere).

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Ja det er rigtigt

anders_aak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006
Sendt: 01 April 2006 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Fedt anlæg, det er nogle fede højttalere som sikkert spiller godt..
Til top Vis anders_aak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anders_aak

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Tak skal du have. Ja de spiller super, der er masser af potentiale i sådan et par "kasser"

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Her er lidt flere billeder af Classicen som jeg lovede for lang tid siden. Billederne er lånt fra en anden side.

Håber der er nogen der vil kommenter lidt

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 April 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Jada, det ser da ikke helt ringe ud for en kineser!

Men... Hvor er udgangstransistorerne? Det kan vel næppe være de to små dimser på kølepladen der trækker det hele

Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 April 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Ja det er et pænt stykke arbejde de har udført.

Udgangstransistorerne sidder nederst, tror jeg  

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Jeg mener også at kunne huske de sidder nede ved terminalerne. Jeg må snart have låget af og kigge en gang til.

Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 April 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til at være et rigtig fornuftigt setup. Jeg har selv lillebroreren til din forstærker, nemlig Classic no. 6.8., der river mine Vienna Acoustics Haydn Grand rundt. Lyden vil jeg beskrive som værende åben, detaljeret og med en varm klang, der er ren og uden at blive aggresiv.
Til top Vis Bager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bager

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Kan godt følge dig lidt, tror måske 6.6 er lidt mere neutral, men den hælder svagt til det varme. Detaljeret, ren klang, uden at være aggresiv, det kan jeg følge. Synes og præcision skal nævnes, den formår virkelig at kontrollere mine 850'ere fuldt ud.

Er du ellers godt tilfreds med No 6.8, jeg havde den i tankerne, men jeg ville hellere have 6.6 da jeg mente at den ville give mere kontrol, og så var der også en mulighed for nye højttalere (større måske) senere.  

Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Jeg er meget tilfreds med min forstærker. Den leverer i samarbejde med mine højttalere vellyd, vellyd og atter vellyd - hvad mere kan man ønske sig? Nu har jeg først lige fået banket mit nuværende setup på plads inden for den seneste uge, så jeg skal lige høre min musiksamling igennem en gang for at kunne give en detaljeret beskrivelse af musikken, men mit indtryk indtil videre er, som jeg før har skrevet, åben, detaljeret med en varm klang, der ikke bliver aggresiv og så som du egentlig nævner med en god præcision. Det eneste jeg måske kan sætte en finger på er at ved store rockballader er der ikke er samme brutale råstyrke og lydtryk som med mine Dali 8008 - selv vienna acoustics må holde sig inden for naturlovenes grænser selvom jeg faktisk synes de leverer en ganske fornuftig bund. Ikke brutal, men dyb, stram og med præcision. Det er ikke værre end at jeg engang i fremtiden kan supplere med en sub hvis jeg skulle få lyst til det. Lige nu puster mit setup simpelthen liv i hvert enkelt nummer i min musiksamling - det er simpelthen en fornøjelse.

Jeg har desuden bestilt en Squeezebox 3 som jeg er utrolig spændt på hvordan gør i spænd med mit setup. Hvis det er, så kan jeg vende tilbage med en beskrivelse af den i samspil med resten af mit anlæg.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Kunne være spændende at høre nærmere om, så det er du velkommen til

Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Mine forløbige erfaringer med squeezeboxen:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38436&T PN=3

VH Bager

Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Her er lidt flere billeder af Classicen som jeg lovede for lang tid siden. Billederne er lånt fra en anden side.

Håber der er nogen der vil kommenter lidt

Den er ganske enkelt for fed! Hvor kan den fåes!??? hvad koster den og kan de trække surround ?

Til top Vis Stente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stente

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Tak skal du have, ja den er fed, og lyder godt! Du kan få mere info omkring Classic og hvor du kan købe den henne her http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=1116. Hvis du søger lidt på anmeldersiden, kan du også finde en anmeldelse af den.

Det er ikke en surround forstærker, hvis det er det du mener. Jeg bruger den bare til at trække mine to fronter som gerne vil have ekstra kraft, og så har jeg arrangeret det sådan at jeg slet ikke bruger min surround receiver når jeg hører musik. Så jeg får 100% stereolyd til musik, og lækker lyd fra Denonen og Classicen når der er film i flimmeren.  

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Så kom der nyt her i går aftes.

Jeg har fået anskaffet et "vibrations absorberende element" som står oven på min ene højttaler.

Da jeg har været træt og haft tømmermænd hele dagen og løbende spist af mit "vibrations absorberende element" har jeg ikke fået testet om lyden er blevet forbedret, men smart ser det da ud

En velsmagende omgang til omkring 250 kr. 

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes