Forfatter |
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det har jeg da, men jeg tvivler på at det er fysisk muligt at hænge et sæt Dali 450 derop da de (så vidt jeg husker) vejer 24 kg, imod de nuværendes 10 kg. Så jeg har mere tænkt over Dali 104 som er i samme vægtklasse som eltaxerne. Dog synes jeg at eltaxerne gør det så godt at jeg ikke gider at gå på jagt efter et sæt 104 før jeg flytter (hvis altså jeg kan have et setup som dette derefter, ellers er 450 jo oplagt hvis jeg får plads til stående gulvhøjttalere til den tid )
Og så har jeg heller ikke lyst til at bakse med at få dem ned, og især op at hænge igen, det er alligevel noget af en kunst jeg helst ikke vil gøre brug af mere end højest nødvendig, puha 10 kg. kan pludselig blive meget i strakt arm efter nogle minutter .
Hvis jeg skulle have nogle mindre højttalere bagtil, så kommer jeg nok til at mangle noget bas, og jeg har ikke plads til en sub herinde uden at jeg skal til at smide møbler ud.
Alt i alt tror jeg der går noget tid inden der sker noget nyt på højttalerfronten. Hvis jeg skulle gøre noget ved mit surround vil jeg hellere investere i et større billede. Og det ser også ud til at blive klaret her til jul, hvis alt går efter planen 
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
heh.
et sæt Dali 104 burde alligevel give et løft fra de eltax tingester der.
det er jo bare at have skruet hånden rigtig på så kan man alt  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaja, hvor der er vilje er der en vej, men jeg har aldrig været så tilfreds med mit surround som jeg er nu, så en opdatering ligger ikke og venter 
Men det er klart at hvis det skulle være, så var baght'erne et oplagt emne at tage op, selvom der er meget der sagtens kunne forbedres hvad surrounden angår, også selvom jeg er ganske godt tilfreds som det er nu 
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endeligt! Jeg har nu fået fri og min nye cd-afspiller er sat til!
Og for satan den lyder godt, den har bare mere af det hele. Jeg har lyttet til den i ca. 30 min nu, og det har lykkes mig både at få tåre i øjenene og få kuldegysninger da lyden er så kanon god.
Billeder + flere indtryk kommer! Nu vil jeg lytte 
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lidt billeder af diverse forandringer/ forbedringer siden sidst, samt nogle billeder af anlægget generalt.

Jeg fandt ud af et der var externe udgange til 2 højttalere på tv'et. Og da lyden mildest talt var elendig smid jeg mine gamle Eltax rear på, og det var noget der ville noget! Det er utroligt at de små Eltaxer kan bruges som en opgradering, men det er altså tilfældet, det er en helt fryd at se tv nu . Hvorfor producenten ikke bare havde lavet tv'et med nogle bedre højttalere til at starte med ved jeg ikke, men da jeg havde de skærmede eltaxer liggende var det en oplagt mulighed at smide dem på, og det lyder meget bedre end før, så det var en billig opgradering!

Her ses den nye skattebasse, Classic No 01B, sikke en byggekvalitet var det første jeg tænkte, det næste var lyden, som er genial god!

Det første jeg tog op fra kassen var denne... En kasse i en kasse tænkte jeg, men hvorfor vejer den et ½ kg?

Derfor! Fjernbetjeningen der har vægt som en større sten gemte sig i kassen. Lækker design, bare synd at knapperne er plastik, men det er til at leve med. Jeg synes dog ikke at den særlig følsom, man skal sigte ret præcist før afspilleren reagere, men igen er dette en mindre ting.

Faktisk vejer fjernbetjeningen til cd-afspilleren mere end den til forstærkeren 

Close-up af cd-afspilleren og en RATM cd, lækkert musik!

Her ses Classic stereo setuppet.

Dette er en motorcykel som en veninde tog med hjem fra Afrika, som det ses er den på vej ud over kanten af tv'et efter jeg havde fyret den af en 20 mins tid... Mon det er derfor man ikke skal spille højt gennem længere tid, eller måske er det grunden til at man ikke skal have ting stående på højttalerne, ihvertfald ikke hvis de ikke kan tåle at falde på gulvet 

Sweetspot som det ser ud nu. Klart det bedste sted at sidde, og uden tvivl en oplevelse værd. Perspektivet er blevet meget bedre med den nye spille. bassen er skræmmende dyb, mellemtone og diskant er detaljeret og diskanten er blevet mindre skarp. Jeg synes rigtigt det er begyndt at blive godt. Med Classic grejet har jeg fået tøjlet 850'erne lige efter mine ører, så jeg er en glad mand 

Anlægget set fra positionen ved compen, her bruges også meget tid på musiklytning, lektier og andet. Perspektivet bliver dårligere, men lyden er god som altid.
I skal endelig bare spørge hvis der er noget i vil vide. Jeg er henrykt over mit stereoanlæg samt surround, jeg er noget nær tilfreds med det som det er 
Ris og Ros modtages gerne 
Og så lige en detalje, jeg lånte min afspiller ud til min far en dags tid, så nu har han også bestilt en, den skulle ankomme her i dag hehe, sådan gik det også med forstærkeren 
Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fk*ing bullet in your head!!!!!  det ser rigtig godt ud. Jeg har jo næsten hørt dit setup, dog med Evidence 470'ere. Jeg syntes også din løsning med tv ovenpå reolen ser rigtig godt ud, det kan let dominerer, men det syntes jeg ikke det gør hos dig. Prøv at smide et tæppe over til din venstre højtaler så det dækker vægen af for at tage nogle af reflektionerne .... men jeg kan se at pladsen er trang, så nogle kompromis må der jo tages.
|
Til top |
|
|
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super, super flot Morten!  Fedt anlæg! Så mangler projektoren bare...
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Fk*ing bullet in your head!!!!! det ser rigtig godt ud. Jeg har jo næsten hørt dit setup, dog med Evidence 470'ere.
Jeg syntes også din løsning med tv ovenpå reolen ser rigtig godt ud, det kan let dominerer, men det syntes jeg ikke det gør hos dig.
Prøv at smide et tæppe over til din venstre højtaler så det dækker vægen af for at tage nogle af reflektionerne .... men jeg kan se at pladsen er trang, så nogle kompromis må der jo tages.
|
|
|
Ta skal du have :). Det med tæppet vil jeg tage til efterretning, selvom jeg næppe tror det vil blive en realitet, men det er jo altid sjov at prøve sådan nogle småting 
Jeg ved ikke hvor meget 470 og 850 ligner hinanden lydmæssigt, men min erfaring siger mig at det kun kan lyde godt med Classic grej bagved 
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Makrelsalat skrev:
Super, super flot Morten! Fedt anlæg!
Så mangler projektoren bare... 
|
|
|
Tak skal du have Uhre.
Angående projektoren tror jeg at jeg er ved at være der hvor alting skal have sin ende. Jeg er så godt som sikker på at jeg får nyt tv til dec. og indtil da skal der ikke ske det store med anlægget.
Det er også dejligt at have nogle penge liggende til druk og hor i weekenderne så jeg tror jeg sætter mit hifi lidt på standby og nyder hvad jeg har i stedet. 
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Jeg ved ikke hvor meget 470 og 850 ligner hinanden lydmæssigt, men min erfaring siger mig at det kun kan lyde godt med Classic grej bagved  |
|
|
Heh, ja det er faktisk slet ikke så tosset. Jeg har også hørt combo'en på et par Helicon 300 samme sted, og hvis du en dag står over for at købe nyt ht, så giv dem et lyt.
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Ascari skrev:
Jeg ved ikke hvor meget 470 og 850 ligner hinanden lydmæssigt, men min erfaring siger mig at det kun kan lyde godt med Classic grej bagved 
|
|
|
Heh, ja det er faktisk slet ikke så tosset. Jeg har også hørt combo'en på et par Helicon 300 samme sted, og hvis du en dag står over for at købe nyt ht, så giv dem et lyt.
|
|
|
Kunne være en mulighed, men har det sådan at det skal helst være nogle store basser, store højttalere er sgu chamerende, hvis jeg skulle have nye blev der i første omgang lyttet til Dali Grand, JBL Ti-5000 og måske Dali 40 SE selvom den knokkel skal have en lagerhal før det lyder godt . Men det kan jo være jeg en gang vokser mig mere moden, og så er H300 uden tvivl værd at se på i den prisklasse 
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Kunne være en mulighed, men har det sådan at det skal helst være nogle store basser, store højttalere er sgu chamerende, hvis jeg skulle have nye blev der i første omgang lyttet til Dali Grand, JBL Ti-5000 og måske Dali 40 SE selvom den knokkel skal have en lagerhal før det lyder godt . Men det kan jo være jeg en gang vokser mig mere moden, og så er H300 uden tvivl værd at se på i den prisklasse  |
|
|
Voks nu ikke op for hurtigt  . Blev selv skuffet da jeg fik at vide at Grand var på idé stadiet i en udgave med 2 x 10" basser, men at de aldrig ville blive færdigudviklet  . __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, tror også de ville have været skræmmende så. Uanset hvad regner jeg ikke med at 850'erne har udtjent deres værnepligt inden for de næste 10 år, så mon ikke der er andre højttalere på programmet til den tid som ville være værd at se på.
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der her idéer til gode, men "billige" kabler. Har kigget på VDH the clearwater som ht kabel.
Hvad med signalkabel?
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clearwater er meget godt til prisen! Overvejer dog selv at skifte til Anti cable eller noget andet da jeg synes der mangler lidt varme... Ang. Signal kabler kan jeg kun sige TMC!
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm... Hvor ligger Anti Cable ca. i pris?
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ca 700 kr. for 2*2 M single wire.
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
så kommer det op på ca. 1400 hvis jeg vælger at køre bi-wiring... Hmm... Der er lidt stof til eftertanke 
Tak for info'en 
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal du også pørve TMC Signal kabel?
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil se på det, min nye spille skal lige komme helt på plads inden jeg kaster mig ud i noget nyt. Det kunne dog være en mulighed 
Hvad ligger sådan et kabel i?
|
Til top |
|
|