Forfatter |
|
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
Sendt: 22 August 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget typisk for denons' receivers, at man skal ramme omkring -20 for at der sker noget som helst. Og gerne længere op. De er desværre typisk ikke ret stærke, uanset hvilket watt tal der står på papiret.
__________________ AnanaZz
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
Sendt: 22 August 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg oplever lidt at tråden her er ved, som det desværre ofte sker, at tage en retning der ikke er behjælpelig i forhold til opretterens problemstilling.
Otto er inde på noget af det rigtige, nemlig at det er gradueringen der har ændret sig, men det gælder ligeledes følsomheden på højttalerne.
Det her ikke en bjælde med forstærkerens watt at gøre, hverken i form af opgivelser eller "real life watt", men at forholdet mellem kvalitet og kvantitet har flyttet sig fra det ene focus til det andet ,og at der i den sammenhæng er ændret på følsomheden. og sikkert også på både frekvensgang og - område. Alle faktorer der kan have indflydelse på hvor højt det opleves når man lytter på det nye i forhold til det gamle anlæg.
Der er umiddelbart to muligheder for at løde problemet. Find en højttaler med større følsomhed, og gerne udvidet frekvensområde i bassen, eller find en sub og brug sub-udgangen på forstærkeren. ( Som vi alle er gået ud fra er indstillet rigtigt). __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
|
Soundfreak34 Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 99
|
Sendt: 22 August 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
@otto@Sund
Tusind tak for indlæg!Har også overvejet suben, men på nuværende tidspunkt har jeg ikke tid læs penge til det.Tror godt nok at har gjort god forretning med folk i hifi.Som sagt,jeg har ikke haf mulighed at teste ht, og derfor har købt denne set som jeg tror er fornuftigt køb?Vil overveje sub!!!
Tak til allesammen for hjælp!!!
Mvh
|
Til top |
|
|
powda Forum Bruger

|
Sendt: 22 August 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
Jeg oplever lidt at tråden her er ved, som det desværre ofte sker, at tage en retning der ikke er behjælpelig i forhold til opretterens problemstilling.
Otto er inde på noget af det rigtige, nemlig at det er gradueringen der har ændret sig, men det gælder ligeledes følsomheden på højttalerne.
Det her ikke en bjælde med forstærkerens watt at gøre, hverken i form af opgivelser eller "real life watt", men at forholdet mellem kvalitet og kvantitet har flyttet sig fra det ene focus til det andet ,og at der i den sammenhæng er ændret på følsomheden. og sikkert også på både frekvensgang og - område. Alle faktorer der kan have indflydelse på hvor højt det opleves når man lytter på det nye i forhold til det gamle anlæg.
Der er umiddelbart to muligheder for at løde problemet. Find en højttaler med større følsomhed, og gerne udvidet frekvensområde i bassen, eller find en sub og brug sub-udgangen på forstærkeren. ( Som vi alle er gået ud fra er indstillet rigtigt).
|
|
|
Undksyld mig, men er det ikke brugbart at give manden information om, at det fænomen han oplever, rent faktisk er normalt for mærket, når han står og er bange for, at hans grej er i stykker? __________________ AnanaZz
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

|
Sendt: 22 August 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg undskylder dig gerne, men er det for det første din egen oplevelse du informerer om, ikke en information du kan understøtte med faktuelle oplysninger, for det andet er det ikke relevant med mindre du kan komme med en tilhørende løsning på problemet.
Nå ja, og så er det jo heller ikke rigtigt for alle at, det er sådan det forholder sig med Denons forstærkere, hvilket med al ønskelig tydelighed fremgår af alle de indlæg tilfredse brugere af Denons produkter i dette forum har skrevet. __________________ mvh sund,
|
|
Managuense Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 454
|
Sendt: 22 August 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det vel ikke fordi du har en variabel udgang fra lydkilden , som er sat meget lavt , vel 
mvh
Allan.
|
Til top |
|
|
powda Forum Bruger

|
Sendt: 22 August 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
Jeg undskylder dig gerne, men er det for det første din egen oplevelse du informerer om, ikke en information du kan understøtte med faktuelle oplysninger, for det andet er det ikke relevant med mindre du kan komme med en tilhørende løsning på problemet.
Nå ja, og så er det jo heller ikke rigtigt for alle at, det er sådan det forholder sig med Denons forstærkere, hvilket med al ønskelig tydelighed fremgår af alle de indlæg tilfredse brugere af Denons produkter i dette forum har skrevet.
|
|
|
Selvfølgelig kommer jeg med egne erfaringer, der er vel det mest solide grundlag man kan have for at forsøge at hjælpe.
Har haft to forskellige Denon receivere i AVR serien. Den første var jeg faktisk ganske glad for, og mener stadig at den til prisen er/var et godt køb. Så det er ikke gundet utlilfredshed at jeg skriver som jeg gør. Begge receivere har nemlig skullet skrues lige langt op for at spille, og de andre Denon receivers jeg har set, har 'lidt' af samme fænomen. Hvad er der af problem at løse der?
Hvorvidt andre af Denons produkter opfører sig anderledes er vel hamrende ligemeget. Det jeg skriver er, at det er typisk for Denons receivers, at der skal skrues lidt langt op. Sådan har det været på de AVR1800, AVR1803 og AVR 3802 jeg lige kan huske at have været i kontakt med. Selvfølgelig har der været forskel på HVOR langt, alt efter hvilken speaker der skal lyd ud af, men jeg har aldrig hørt en Denon receiver have et normalt lytteniveau ved -45, som der bliver nævnt.
Der bliver jo givet udtryk for, at han havde regnet med, at 5x90watt var nok, derfor min udtalelse om 'Denon-watt'. __________________ AnanaZz
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

|
Sendt: 22 August 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og som soundfreak når frem til gennem indlæggene her i tråden er det ikke watt der mangler.
Blot ved at justere i sin måde at anskue de ændrede forhold i de to anlægs "brugerflade" på bringer klarhed over problemet og løser det.
Og så er det i øvrigt fint at det er din opfattelse at det forholder sig med Denons forstærkere som du mener det gør.
Men det er ikke relevant oplysning i denne sammenhæng, og har ikke noget substantielt i sig som underbygger det i en større sammenhæng, og er derfor heller ikke en brugbar oplysning i denne sammenhæng.
Og det er som før nævnt også en påstand, hvorom der kan findes vidnesbyrd i rigeligt omfang, ikke holder i den virkelige verden. Læs tests, lyt på tingene i mange sammenlignende sessions og saml oplysninger erfaringer i tilstrækkeligt omfang så du kan underbygge din påstand. Søgefunktione og Google er dine venner.
Og tilsidst: Uanset vores forskellige betragtninger er soundfreaks problem løst og derfor er videre diskussion uden relevans for tråden. __________________ mvh sund,
|
|
powda Forum Bruger

|
Sendt: 22 August 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
Og som soundfreak når frem til gennem indlæggene her i tråden er det ikke watt der mangler.
Blot ved at justere i sin måde at anskue de ændrede forhold i de to anlægs "brugerflade" på bringer klarhed over problemet og løser det.
Og så er det i øvrigt fint at det er din opfattelse at det forholder sig med Denons forstærkere som du mener det gør.
Men det er ikke relevant oplysning i denne sammenhæng, og har ikke noget substantielt i sig som underbygger det i en større sammenhæng, og er derfor heller ikke en brugbar oplysning i denne sammenhæng.
Og det er som før nævnt også en påstand, hvorom der kan findes vidnesbyrd i rigeligt omfang, ikke holder i den virkelige verden. Læs tests, lyt på tingene i mange sammenlignende sessions og saml oplysninger erfaringer i tilstrækkeligt omfang så du kan underbygge din påstand. Søgefunktione og Google er dine venner.
Og tilsidst: Uanset vores forskellige betragtninger er soundfreaks problem løst og derfor er videre diskussion uden relevans for tråden.
|
|
|
Hvis du læser mit indlæg, så har jeg ejet to receivers i AVR serien, og har lyttet til et rigeligt udbud. Alle sammen med samme erfaring vedr. det netop i indlægget grundlæggende problem. Så - hvordan det kan være irrelevant (omend ikke en udtømmende forklaring, hvilket det på ingen måde har pretenderet at skulle være), og hvordan jeg skulle mange erfaring, kan ejg simpelthen ikke se.
Fortsat god aften. __________________ AnanaZz
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

|
Sendt: 22 August 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med al respekt, jeg har læst alle dine indlæg, både grundigt og op til flere gange, uden at det ændrer på min opfattelse som den kommer til udtryk i mine indlæg.
Jeg ser at mine indlæg ikke er genstand for samme opmærksomhed idet jeg har antydet at yderligere diskussion efter min mening ikke har relevans. Dette synspunkt er heller ikke ændret. __________________ mvh sund,
|
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 23 August 2005 kl. 05:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soundfreak34 skrev:
@otto@Sund
Tusind tak for indlæg!Har også overvejet suben, men på nuværende tidspunkt har jeg ikke tid læs penge til det.Tror godt nok at har gjort god forretning med folk i hifi.Som sagt,jeg har ikke haf mulighed at teste ht, og derfor har købt denne set som jeg tror er fornuftigt køb?Vil overveje sub!!!
Tak til allesammen for hjælp!!!
Mvh
|
|
|
Hej
subben vil ikke give dig en væsentlig forøgelse af lydtrykket men derimod en meget bedre fylde i lyden og er klart at anbefale.
Det system du har investeret i er ganske udemærket, men som alle systemer har det sine begrænsninger. DM309 som jeg går ud fra at du har til front har en følsomhed på88db og med 2105'erens 90watt til rådighed giver det et max lydtryk på CA 106db hvilket er alt rigeligt til de flestes behov.
det du skal være opmærksom på, som før omtalt er skalaen på volumen den angiver DB og ikke nogle tefældige tal fra 1-10.
prøv lige at tjekke i opsætningen på reciveren hvad dine fronter er sat til i +/- db det kunne meget vel være at de er sat for lavt. __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 August 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Finn29!Ja, det har du ret i, jeg har DM309 i front.Da jeg har kun prøvet front ht og har ikke pillet alt formeget med recieveren den er sat på 0.0!Jeg går udefra at det var det.
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 23 August 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, ok, så det er en gulvhøjttaler?
Jeg gik i mit tidligere indlæg ud fra, at det var den lille reolhøjttaler, du havde købt.
Lyder det anstrengt når du skruer så højt op, som du synes det skal være?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 August 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det drejer sig om gulvht!Du kan finde dem på hifi hjemmeside.
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystemer/detail/_BW_DM300_surround_system.htm?id=4738
Jeg går udefra at ht er nye og skulle ikke spille dem så højt i starten???Det var i hverfald med mine studioht alesis.Har spillet B&W-er på -20db på recieveren.Syntes at det var nok?Jeg kan godt siger dig, det var ikke noget lyd jeg var glad for?O.K, har forventet mere fyldig og varmt lyd.Skulle man ikke det hvis jeg sammenligner den med ht for 1500 kr og forstærker for 1000 kr????Har en gammle Nad-3220PE, den sparker r*v!!!
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

|
Sendt: 23 August 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det gør sådan en, så brug NAD'en på front pre out som ren effektdel.
__________________ mvh sund,
|
|

|
Sendt: 23 August 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Intet er som den gammle grej!  Det største grund jeg har investeret i denne her var at jeg var træt at skulle køre på 2 forstærkere+masser af kabler.
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

|
Sendt: 23 August 2005 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender godt problemet med at, ens projekter/processer har taget et uventet, i det stille langsomt voksende, omfang der nu pludseligt er uoverskueligt og som fylder alt for meget.
__________________ mvh sund,
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 23 August 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
Hvis du læser mit indlæg, så har jeg ejet to receivers i AVR serien, og har lyttet til et rigeligt udbud. Alle sammen med samme erfaring vedr. det netop i indlægget grundlæggende problem. Så - hvordan det kan være irrelevant (omend ikke en udtømmende forklaring, hvilket det på ingen måde har pretenderet at skulle være), og hvordan jeg skulle mange erfaring, kan ejg simpelthen ikke se. |
|
|
I snakker altså forbi hinanden. Humlen er, at hvor langt du skal skrue op på forstærkeren for at det er højt, det har _intet_ at gøre med om forstærkeren er "stærk" eller ej. Hvor højt den spiller når skala'en står på -20, siger intet om hvor højt forstærkeren _kan_ spille.
Om du har _ret_ i at de ikke er stærke, det vil jeg så helst ikke udtale mig om... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soundfreak34 skrev:
Hej Finn29!Ja, det har du ret i, jeg har DM309 i front.Da jeg har kun prøvet front ht og har ikke pillet alt formeget med recieveren den er sat på 0.0!Jeg går udefra at det var det. |
|
|
øhh 0,0 ?? Det er i "speaker konfiguration" i opsætningsmenuen Der skulle da ikke være et komma men en justerings mulighed fra -10 til +10db en for hver kanal, men det er måske det du mener med 0,0 for højre/venstre kanal. Men det er nu ikke så vigtigt i stereo , kunne blot være en forklaring på at du skal så højt op i volumen.
Noget andet er at nye højttalere og udstyr for den sags skyld kræver en del tilspilning op til 100 timer, og manglende bas kunne meget vel skyldes dette. En mulighed kunne være at justere bassen et par db op i denne periode.
__________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
Til top |
|
|