Forfatter |
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Tja, det kunne lyde som om at den analogi med vinen var noget overdrevet for at sige det lidt diplomatisk.
Lugtede også lidt af et kamufleret branche inlæg |
|
|
Spencer skrev:
@ Fremmede
En vinkel på 38 grader, er det væsentligt?
Hvad betydning har det om vinklen er 40 grader?
Du skriver at forskellen er stor, og jeg fornemmer at du også kan høre det ved blindtest. Al respekt for det! Dem der kan høre noget, men ikke når de gås på klingen, har jeg svært ved at tage seriøst.
Kan du så spore samme forskel på gode og dårlige CD'er?
Hvis fejlprocenten på CD'en er høj i forvejen, kan det være det tweak der gør at skiven ikke stresser fejlkorrektionskrdesløbet over evne, men hvad med de CD'er der er i referenceklasse - f.eks. guldCD'er fra Mobile Fidelity?
Har du prøvet at tweake dem? |
|
|
Man skal godt nok tænke sig om inden man deler sine erfaringer her på forum....  __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ shras
Den med vinklen på 38 grader lyder mere som en producent der siger 'ja - derfor kan du ikke lave maskinen selv!'.
Lidt ligesom den tandbørste der SKAL bøje 10,5 grader for at nå de bagerste tænder.
Når der kommer sådanne postulater, med så præcis 'videnskab' virker det som rent fup, og fjerner noget troværdighed, når det alligevel ikke kan dokumenteres med målinger.
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 29 August 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
@ shras
Den med vinklen på 38 grader lyder mere som en producent der siger 'ja - derfor kan du ikke lave maskinen selv!'.
Lidt ligesom den tandbørste der SKAL bøje 10,5 grader for at nå de bagerste tænder.
Når der kommer sådanne postulater, med så præcis 'videnskab' virker det som rent fup, og fjerner noget troværdighed, når det alligevel ikke kan dokumenteres med målinger. |
|
|
Jeg har bare lidt svært ved at se hvorfor Fremmede skal stå til regnskab for dette. Han er hverken producent, importør eller forhandler, men formidler i stedet de oplysninger han har ved hånden.
-Jeg vil gerne høre om dem, specielt fordi der er flere der støtter op omkring dem. __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Spencer skrev:
@ shras
Når der kommer sådanne postulater, med så præcis 'videnskab' virker det som rent fup, og fjerner noget troværdighed, når det alligevel ikke kan dokumenteres med målinger. |
|
|
Jeg har bare lidt svært ved at se hvorfor Fremmede skal stå til regnskab for dette. Han er hverken producent, importør eller forhandler, men formidler i stedet de oplysninger han har ved hånden.
-Jeg vil gerne høre om dem, specielt fordi der er flere der støtter op omkring dem.
|
|
|
For så vidt, holder jeg da ikke 'fremmede' for regnskab, men stiller spørgsmål som han måske endda vil kunne svare på, hvis han har læst tests, og set dokumentation på nettet om det.
Hvis denne vinkel gør at lyset dæmpes mest, kan det muligvis dokumenteres med en formel, og lidt matematik.
Og han har da lov at svare at han ikke har undersøgt det, eller heller ikke ved noget om det. Det er jo også et brugbart svar.
Måske har han endda lavet en prøve med en CD fra Mobile Fidelity. Risikoen for korrosion er faktisk nul på netop de CD'er, da metalbelægningen er 24 karat guld !
Så her er det da rigtigt interessant !
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Fremmede skrev:
Jeg har netop haft en mageløs oplevelse. En bekendt kom forbi med en såkaldt:
CD-Sound-Improver. Denne maskine skærer kanten på cd-en af i en bestemt vinkel. Man påfører så en sort farve på den nøgne kant. Det kan nok være at jeg tabte underkæben. Det var som at fjerne et gardin foran højttalerne. Alt blev mere distinkt og letflydende. Rummet voksede på alle leder. Digital fnidder, der på nogle plader er ganske tydelig, forsvandt som dug for solen. Den afskårne vinkel og den sorte farve forhindrer åbenbart laserlyset i at skabe gener for aflæsningen.
Denne maskine må jeg bare eje! Til nærmere interesserede kan jeg henvise til hjemmesiden: www.audiodesksysteme.de. Der er en dansk importør på vej!
|
|
|
Hvilke plader hører du digitalt fnidder på?
Du skriver at du har testet på en "gammel" og en "remastered" udgave, hvorfor ikke to identiske skiver?
Hvor mange plader har du prøvet med og over hvor lang periode taler vi om?
Du skriver at du har en grøn tush og det ikke er det samme. Du har givetvis købt og brugt denne engang....hvorfor gik du væk fra det igen?
Ja, det fremgår vel jeg er skeptisk , men håber dog stadig med øjnene delvist åbne! 
|
|
|
Når man skriver her er det vel for at få modspil til sine erfaringer? JEg stiller mig bare forbeholden for "endnu" et moderigtigt tweak uden rimelig underbygning.
Det er slet ikke det samme som at afvise tingene!
Men jeg mangler stadig svar på nogle af mine oprindelige spørgsmål 
Også gerne fra andre. Hvorfor malede i jeres CD'er grønne? OG hvorfor stoppede i igen? Eller samme smøre med andre tweaks...
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove spurgte om digital fnidder; En plade der lyder hård, overstyret og meget utilgængelig. Det river i ørerne! Et eksempel er typisk en udgivelse fra firserne. Det kunne være slemt. Dengang var DDD jo et stort kvalitetesstempel! 
Det var to identiske plader med Pinkl Floyd og en af disse blev kantskåret. Jeg er da udemærket klar over, at man ellers ikke ville kunne sammenligne.
Jeg har haft en grøn tusch. Det var noget værre svineri! Jeg følte ikke, at anstrengelserne stod mål med resultatet. Derfor stoppede jeg med alt det grønne. Man skulle jo også male lidt længere ind på pladen end bare kanten. Centerhullet blev også malet. En masse grøn farve, som kunne falde af i flager! Og hvor gjorde det så det? I maskinen måske....
At kanten skal være et vist antal grader har noget at gøre med lysets vandring i materialet. Man har fundet ud af, at lyset brydes i pladen og rammer den malede kant og bliver absorberet og dermed forhindres i at genere afspilningen. Dette skulle foregå optimalt ved den pågældende skæringsvinkel.
Jeg har som skrevet ikke apparatet til rådighed endnu, men på de plader, hvor jeg har prøvet tweaket, har jeg kunnet spore en klar forbedring!
Jeg har ikke prøvet på Mobile, men selve informationslaget bliver aldrig rørt. Man fjerner bare noget plastik der ikke har betydning. Holdbarheden på cd-pladen bliver ikke ændret. Der er folk i Tyskland der har skåret flere tusinde plader uden problmer. Apparatet har været på markedet siden 1999! Jeg er ikke bange for at bruge det!
|
Til top |
|
|
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
Sendt: 30 August 2005 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg pga. dette nye indlæg er blevet bevist om "sorte streger"  opdagede jeg i går at der rent faktisk er lavet sådanne streger på nogle PHILIPS DVD +RW skiver jeg bruger ! Der er en sort streg både inderst og yderst. Disse streger er lavet fra FABRIKKEN AF ! Om det har noget med den aktuelle sag at gøre, ved jeg ikke, men spøjst er det i hvert fald !!
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
Sendt: 20 September 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så... er der nogen der har testet deres CD'ere ved at snitte lidt i dem?? :o) Ej seriøst - virker det eller virker det ikke?
__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
Fremmede Lukket konto

|
Sendt: 21 September 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg startede denne tråd med at skrive om en mageløs oplevelse. Det står jeg ved!. Det som man opnår ved dette tweak er ganske unikt. Jeg vil sammeligne med noget andet jeg har prøvet. Phonokabler fra en bambus-dvd- ca.25 øre og et sæt Kimber Select 1130. Forskellen på kablerne var af ca. samme størrelse, som det jeg oplevede før og efter en snitning af en cd.
Jeg var meget skeptisk til at starte med, Ja,ja endnu et af de tweak som bare får penge op af lommerne på folk. Man står med en eller anden ting, købt i dyre domme og bilder sig selv ind, at denne nye vidunderting har en positiv virkning på lyden, bare for at undgå at fremstå dum! For at være ærlig, har jeg næsten aldrig oplevet en markant forbedring med et enkelt tweak. Indtil nu.
Kantskæremaskinen var lånt i første omgang. Jeg vidste det var noget i nærheden af 4000 kr. den skulle koste. Men alligevel sad jeg tilbage med en følelse af, at den var pengene værd. Nu har jeg købt en!
Man skærer iøvrigt i den side af pladen modsat informationslaget. Der er derfor ingen fare for nedsat holdbarhed. En anden positiv effekt er at pladen bliver afrettet. Er den lidt fejlcentreret blivet dette rettet. Lidt som at bruge en drejebænk.
Dette er et tweak, som man bare skal opleve!
Den vejledende danske pris ligger iøvrigt på ca. 3500kr hos den danske forhandler:
www.audiovisualperformance.dk
mvh
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 21 September 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm jeg er vist lidt fatsvag for jeg forstår stadig ikke hvad denne tråd går ud på? :-o Når jeg anskaffer en cd så smider jeg den bare i maskinen, og nu snakker i om at skære i en cd og TEGNE på den ?! 
Mick
|
Til top |
|
|
Fremmede Lukket konto

|
Sendt: 21 September 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Mich, det er fuldstændig korrekt. Man smiden en cd i maskinen, skærer kanten og vups har man en plade, der er meget bedre. Jeg understreger meget bedre!!!!
En cd blive aflæst ved hjælp af lys. Fra fysik ved vi at lys er bølger. Bølger kan forstyrre hinanden. Derfor gælder det om, at få det lys der ikke bruges væk!
Det vil sige laserlyset bliver reflekteret i pladen. Noget går tilbage som det skal og bliver til musik, andet farer rundt i pladens plastiklag og forstyrrer det næste lys der kommer ned. Ved hjælp af den sorte farve kan man opfange og fjerne dette lys. Den snittede kant optimerer opfangningen!
Mvh.
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 21 September 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremmede skrev:
Jeg startede denne tråd med at skrive om en mageløs oplevelse. Det står jeg ved!. Det som man opnår ved dette tweak er ganske unikt. Jeg vil sammeligne med noget andet jeg har prøvet. Phonokabler fra en bambus-dvd- ca.25 øre og et sæt Kimber Select 1130. Forskellen på kablerne var af ca. samme størrelse, som det jeg oplevede før og efter en snitning af en cd.
Jeg var meget skeptisk til at starte med, Ja,ja endnu et af de tweak som bare får penge op af lommerne på folk. Man står med en eller anden ting, købt i dyre domme og bilder sig selv ind, at denne nye vidunderting har en positiv virkning på lyden, bare for at undgå at fremstå dum! For at være ærlig, har jeg næsten aldrig oplevet en markant forbedring med et enkelt tweak. Indtil nu.
Kantskæremaskinen var lånt i første omgang. Jeg vidste det var noget i nærheden af 4000 kr. den skulle koste. Men alligevel sad jeg tilbage med en følelse af, at den var pengene værd. Nu har jeg købt en!
Man skærer iøvrigt i den side af pladen modsat informationslaget. Der er derfor ingen fare for nedsat holdbarhed. En anden positiv effekt er at pladen bliver afrettet. Er den lidt fejlcentreret blivet dette rettet. Lidt som at bruge en drejebænk.
Den vejledende danske pris ligger iøvrigt på ca. 3500kr hos den danske forhandler:
mvh |
|
|

Fedt at du stoler på dine ører, og står ved den oplevelse du har haft (selv med en så ophedet debat med diverse debattører som aldrig selv har prøvet ). __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 21 September 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fremmede
Det lyder som en yderst spændende teori, dog har jeg aldrig hørt om den slags før. Men det lyder som en rigtig teori(ting) uden at jeg dog som sagt nogensinde har hørt om det. Gad vide hvorfor de ikke laver den slags fra produksenternes side hvis det har noget på sig?.
Jeg har ikke sådan en "skæremaskine" men det kunne være man skulle prøve med den der tush som bliver omtalt, hvis man kan ende med at få noget helt nyt ud af sine cdér som man ikke har hørt før?!.
Michael
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 21 September 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når den nu er så fantastisk (det ved jeg ikke noget om), var det så ikke en idé at sposorere elelr udlåne den til et HiFimagasin? Et blåstempel vil jo uden tvivl kunne sælge mange af dem!
Jeg synes det er lidt mærkeligt at man aldrig har hørt noget om det.
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 22 September 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Fremmede skrev:
Hvis cd'ens hul ikke sidder i midten vedbliver laseren at skulle afspille en dårligt centreret skive
mvh |
|
|

Fedt at du stoler på dine ører, og står ved den oplevelse du har haft (selv med en så ophedet debat med diverse debattører som aldrig selv har prøvet ). |
|
|
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 22 September 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig! 
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige læst en test af denne tingst og kunne godt tænke mig at vide om der er nogle som har indkøbt den i Århus omr?
Michael
|
Til top |
|
|
Marcjacobs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kan købes på HIFICABLES.dk og koster 3500 kr. .. iøvrigt en rigtig rigtig god side!!!
|
Til top |
|
|
Fremmede Lukket konto

|
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skal da ikke herske tvivl om, at det stadig er et genialt tweak. Pladen bliver meget bedre.
Tyveknægte kan ikke lide den, snittede plader kan ikke sælges! Positiv bi-effekt!
Accord vil heller ikke købe dem!
For at ingen skal misforstå dette,vil jeg hermed understrege, at jeg på ingen måde forbinder Accord med lyssky forretninger!!!
mvh
|
Til top |
|
|
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit CD-ROM drev kan læse (de fleste af mine) CD'ere perfekt. Det læser
de eksakt samme bits hver gang. Det er nemt at efterprøve. Idet jeg
bruge AccurateRip.com, ved jeg, at mange andre brugere i verden også
læser de samme bits. Det er altså ikke mit drev, der læser permanent
forkert.
Hvis dette tweak er hørbart på mit CD-ROM drev, så må det introducere fejl, da mine skiver bliver læst perfekt i forvejen.
Derimod er det meget sværere at efterprøve, om ens CD-afspiller læser
de eksakt samme bits hver gang, og om tweaket ændrer på bittene. Jeg
vil dog mene, at hvis afspilleren ikke læser ordentligt, så burde man
anskaffe en ny.
|
Til top |
|
|