Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 00:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Mageløst! Snittet CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Holmbye skrev:
Spencer skrev:
Fremmede skrev:
Har man læst High Fidelity?

Kom nu igang med at snitte derude. I vil ikke fortryde det! Prøv evt. at sende nogle plader til importøren. Der er en markant forskel!

Jeg snitter på livet løs og jeg må sige, at jeg er helt solgt. Enestående godt.

Firmaet kommer i øvrigt snart med en vinylrenser med ultralyd. Så den i Mûnchen.

mvh 

Det lyder nærmest som en hel reklametekst.

En snittet CD kan splintres i tusind stykker, hvis den spilles i et highspeed drev, ved 45 speed.
Kablamm - splinter overalt, og drevet er kaput.
Lyder næsten som en skrøne, men det er det ikke.

EDIT: Hvis aflæsningen kan forbedres markant, med et tweak, så er der ingen tvivl.
Så skal jeg meget snart streame, direkte fra en harddisk.

Jeg så også den "myth busters" udsendelse som fremmede referer til , og jeg mener helt bestemt at myten blev busted. Lige meget hvad de gjorde kunne de ikke få cd'erne til at splintres. Til sidst spændte de den fast på den største vinkelsliber de kunne finde og fik den til at splintre ved en hastighed der var mange gange højere end de hurtigeste cd rom drev. Så ja, det lyder som en skrøne og er det også. (medmindre du har et HELT særligt drev der kører med 500 rpm). Skulle der være tale om fare for at cd'en splintre er jeg mere nervøs når jeg smider dem i cd snitteren som virker ret hidsig i hastighed. Jeg har dog aldrig hørt om nogen problemer af den art og selve cd'en spændes da også fast med en stor skive der holder omkring 80 % af cd'en fast.

Før i griner alt for højt og teroretisere en hel masse, så tag lige og prøv det. I kunne jo blive overraskede. Lav f.eks. to kopier af en cd i kender godt, få den ene snittet og sammenlign så den snittede kopi med den ikke snittede kopi. Så kan vi diskutere derfra.

Med venlig hilsen

Jeg kan fortælle, at mht. de brændbare af slagsen, så 'morede' jeg mig i starten, med at destruere fejlbrændinger ved at knække CD-R'en i et stykke papir, efterfølgende - af sikkerhedsmæssige årsager.

De gamle CD-R fra Kodak, kunne bøjes helt omkring, som et stykke pap, og nægtede at knække.
Altså er der materialer, der kan holde til alt. Mange af de andre, splintrede i endog meget små stykker.
Men brugte de også disse materialer i CD'ens barndom ?
Jeg har mange CD'er helt tilbage fra starten.

Og hvorfor interessere sig for hvad almindelige CD'er kan holde til, hvis man har svækket dem i kanten ?

Mythbusters skulle have et par snittede med i deres program, og desuden prøve om de kunne høre forskel.
Min pointe er, at hvis man kan konstatere at ens drev ikke er godt nok, der en harddisk til.
Den med at ødelægge hele CD-samlingen, i et anfald af at kunne høre en forskel, er sgu for fjollet.

Jeg malede en masse CD'er grønne i kanten, dengang trenden kom frem, og troede vitterligt jeg kunne høre forskel.
Det kan jeg ikke på nogen af de drev jeg har idag.

Jeg har lige købt en hel samling referenceCD'er fra High-fidelity, som er uden grøn tusch.
Så det er let for mig at sammenligne.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Jeg har lige købt en hel samling referenceCD'er fra High-fidelity, som er uden grøn tush.

Hej...

Kommer du med en tilbagemelding, når du har afprøvet "med og uden"?

Grøn tusch på hjemmebrændte har ikke nogen synderlig effekt, men ældre, lidt 'hidsige' indspilninger kan ofte 'reddes' med den grønne tusch! Og effekten er helt klart størst på de cd'er der har en meget skarpt skåret (90 gr.) kant. En sådan 'brat' afslutning på en cd-kant vil da også virke som et spejl (set indefra).

Rød laser / grøn tusch....komplementærfarve.... Tjek selv 'efterbilledet' ved at kigge intenst på enten en rød eller grøn farveklat - og se derefter på en hvid væg....

Mvh.

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Spencer skrev:

Jeg har lige købt en hel samling referenceCD'er fra High-fidelity, som er uden grøn tush.

Hej...

Kommer du med en tilbagemelding, når du har afprøvet "med og uden"?

Grøn tusch på hjemmebrændte har ikke nogen synderlig effekt, men ældre, lidt 'hidsige' indspilninger kan ofte 'reddes' med den grønne tusch! Og effekten er helt klart størst på de cd'er der har en meget skarpt skåret (90 gr.) kant. En sådan 'brat' afslutning på en cd-kant vil da også virke som et spejl (set indefra).

Rød laser / grøn tusch....komplementærfarve.... Tjek selv 'efterbilledet' ved at kigge intenst på enten en rød eller grøn farveklat - og se derefter på en hvid væg....

Mvh.

Nilau

Ja, jeg er i den heldige situation, også at have to ens drev, og en DAC med omskifter.
Så jeg vil kunne skifte på under et kvart sekund, og udelukke diverse puds, som hukommelsen kan spille med én.

Det bliver nok afprøvet, en af de kommende dage, hvor min nabo ikke har et eller andet nyt motoriseret lejetøj der skal afprøves. Ellers må det foregå om aftenen.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 8
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes