Holmbye skrev:
Spencer skrev:
Fremmede skrev:
Har man læst High Fidelity?
Kom nu igang med at snitte derude. I vil ikke fortryde det! Prøv evt. at sende nogle plader til importøren. Der er en markant forskel!
Jeg snitter på livet løs og jeg må sige, at jeg er helt solgt. Enestående godt.
Firmaet kommer i øvrigt snart med en vinylrenser med ultralyd. Så den i Mûnchen.
mvh |
|
|
Det lyder nærmest som en hel reklametekst. 
En snittet CD kan splintres i tusind stykker, hvis den spilles i et highspeed drev, ved 45 speed. Kablamm - splinter overalt, og drevet er kaput. Lyder næsten som en skrøne, men det er det ikke.
EDIT: Hvis aflæsningen kan forbedres markant, med et tweak, så er der ingen tvivl. Så skal jeg meget snart streame, direkte fra en harddisk.
|
|
|
Jeg så også den "myth busters" udsendelse som fremmede referer til , og jeg mener helt bestemt at myten blev busted. Lige meget hvad de gjorde kunne de ikke få cd'erne til at splintres. Til sidst spændte de den fast på den største vinkelsliber de kunne finde og fik den til at splintre ved en hastighed der var mange gange højere end de hurtigeste cd rom drev. Så ja, det lyder som en skrøne og er det også. (medmindre du har et HELT særligt drev der kører med 500 rpm). Skulle der være tale om fare for at cd'en splintre er jeg mere nervøs når jeg smider dem i cd snitteren som virker ret hidsig i hastighed. Jeg har dog aldrig hørt om nogen problemer af den art og selve cd'en spændes da også fast med en stor skive der holder omkring 80 % af cd'en fast.
Før i griner alt for højt og teroretisere en hel masse, så tag lige og prøv det. I kunne jo blive overraskede. Lav f.eks. to kopier af en cd i kender godt, få den ene snittet og sammenlign så den snittede kopi med den ikke snittede kopi. Så kan vi diskutere derfra.
Med venlig hilsen |
|
|
Jeg kan fortælle, at mht. de brændbare af slagsen, så 'morede' jeg mig i starten, med at destruere fejlbrændinger ved at knække CD-R'en i et stykke papir, efterfølgende - af sikkerhedsmæssige årsager.
De gamle CD-R fra Kodak, kunne bøjes helt omkring, som et stykke pap, og nægtede at knække.
Altså er der materialer, der kan holde til alt. Mange af de andre, splintrede i endog meget små stykker.
Men brugte de også disse materialer i CD'ens barndom ?
Jeg har mange CD'er helt tilbage fra starten.
Og hvorfor interessere sig for hvad almindelige CD'er kan holde til, hvis man har svækket dem i kanten ?
Mythbusters skulle have et par snittede med i deres program, og desuden prøve om de kunne høre forskel.
Min pointe er, at hvis man kan konstatere at ens drev ikke er godt nok,
så må der en harddisk til.
Den med at ødelægge hele CD-samlingen, i et anfald af at kunne høre en forskel, er sgu for fjollet.
Jeg malede en masse CD'er grønne i kanten, dengang trenden kom frem, og troede vitterligt jeg kunne høre forskel.
Det kan jeg ikke på nogen af de drev jeg har idag.
Jeg har lige købt en hel samling referenceCD'er fra High-fidelity, som er uden grøn tusch.
Så det er let for mig at sammenligne.