Forfatter |
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
Hov - der slår du vist dig selv for munden, for de ryger da lige ind i din "Grimt-er-godt"-kategori |
|
|
Der kommer smag og behag jo ind i billedet. Jeg synes faktisk det er ganske fedt at designeren har skabt et så hardcore tweak, og så alligevel formår at bløde det op ved at formgive det som en rotte. Mon man kan få den i patineret rød, så den matcher de røde lædermøbler i stuen?  __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt forestille mig at de rotter, rent faktisk appelere lidt til de feminine sider i huset - om ikke så børn.
Uanset hvad spreder de hygge - hvis de så også spreder god lyd, så er alle lykkelige
@Fremmede
Det var faktisk noget i den stil jeg havde set, men lige den udgave har jeg ikke set før. Dem jeg havde set lignede tændstikkestativer.
Good-bye WAF... __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er personligt ganske skeptisk overfor mange tweaks!!... og må trække lidt på smilebåndet af mange! mildest talt!!!..
Men DET SAGT! så.... ja så ER! der en dele fine tweak der virker... og ikke nødvendigvis dyre.. ( men nogle er dog ganske bekostelige!)
Vægt i eller oven på højtalerene ( her under "Rotten" eller andet tungt!! ) KAN! fungere fint hvis højtaleren er kosttrueret så det har betydning.. ( dog er den sjofel tung i sig selv! og vægten fordelt jævnt mm. samt ekstrem død og afstivet er effekten af ekstra vægt ringe eller ingen..) mange fine højtalere og enda relativ tunge af slagsen.. kan faktisk det til trods få en forbedring med vægt pladseret strategisk..
Dog finder jeg vægt pladseret oven på IKKE! makaniske apperater så som digtiale kredsløb, forstærkere mm. lidt latterligt!.. ( med mindre de er lavet så tynde usle og resonante at de nærmest hørbart synger med!??) har forsøgt med optil 16 kg. håndvægte på mine forstærkere! NUL EFFEKT!! (men de er også sjofelt tunge i sig selv! og ikke særlig resonante!..)
( Dæmpning med bitumen virker her bedre og mere anonymt!! skulle der være lidt "ringning fra støre apperat kabinet flader?)
En "Rotte" eller 10 på mine højtalere vil heller ikke gøre det store med deres 120 kg.. MEN! med lidt mere lette og resonante højtalere.. jo måske!??...
( de er da ganske sjove om ikke andet! at de skulle have virkning på de viste SonusFaber!?? hummm.... tro flytter bjerge!! men ok!... hvis selve underlaget er tvivlsomt?? kan de da give lidt top stabilitet og herved en forbedring?? hvis disse høje slanhe ht. kan stå og vippe og sveje mm. så kan vægt på toppen give stabilitet, måske har han et blødt skod gulv???? jeg ved det ikke!??)
Netkabler har en effekt til en hvis grænse! og især jord forbindelse og skærmning!...
En kraftig jord forbundet kobberplade under digtiale apperater kan også have en hørbar posetiv effekt!..
Div. dæmpefødder købte eller DIY. har såsandelig en effekt!... hved enten den er god eller dårlig... her må man prøve sig frem.. hvad der virker for den ene behøver bestemt ikke at virke for den anden.. dette afhænger af højtaler konstruktion, vægt, og underlag mm..
Ekstra vægt til mekanisk dæmpning af mekaniske afspille apperater kan også have en posetiv effekt!.. her menes bitumen, sobotane eller bly mm.. samt silikone resonans dæmpning osv..
Udskiftning af komponenter siger næsten sig selv at det er tweaks der kan have ENORM! indflydelse samt ikke mindst div. kabelføring..
Standere og racks.. har også tildelse en betydning.. her afhænger det igen af udstyrets vægt, type samt pladsering mm.
Så er der tiltag som freit kærner ( Rf. stoppers) net filtre og strøm rensere samt batteridrift.. alt noget DER HAR!! indflydelse.. noget negativt andet posetivt og noget kun i ringe grad eller ingen..
Men alt dette er tweak der GØR NOGET!! og som ikke bare er Voodoo..
Hved der kommer tæt på eller ER! ren VooDoo er eks. krystaller, Shakti sten, klistermærker der skal pladseres specielle steder på udstyret, grønne tush, ( eller andre farver) mystiske væsker og substanser der skal smøres eller sprøjtes på enten apperater eller mediet (cd)..
Mange underlige ting der pladserees under apperaterne og som ikke har nogen decideret logisk eller målbar elektrisk indflydelse..
Små klokker af speciel materiale der hænges i gardinerne i lytterummet osv..
For lige at nævne nogle af de mest "flippede" og efter min mening / erfaring VooDoo tweaks!.. listen er laaaaang!!...
Der er MANGE! ok.. og faktisk i nogle tilfælde ganske virksomme / hørbare tweaks!.. ( og som man rent logiskt og videnskabligt kan se hvorfor de virker! samt endda måle det!..) så respekt for DET!..
Men der er også rigtig! meget der er fup, fidus, VooDoo og plat!.. som fortjener alt den hån og latterliggørelse man kan komme med!!..
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Efter i lang tid at have læst om diverse tweaks er jeg efterhånden blevet godt træt af at høre på koret af "anti-tweak", "billigst-er-bedst", "grimt-er-godt" og ikke mindst "de-tager-røven-på-dig-så-lav-det-selv" personligheder her på forum. Jeg synes det er fint at der ude i landet laves en masse forsøg med afkoblingsfødder, vægt oven på højtalerne, racks osv, men derfra til decideret at nedgøre personer som vælger at købe sig til løsninger á la Shakti-sten, "rotten", stands osv er der en hel motorvej!
Tag dog imod de erfaringer der kommer ud af disse tweaks, og glæd jer over at der rent faktisk er nogen der gider spendere de nødvendige penge for at prøve tweaket! Jeg vil æde min gamle hat på at min. 80% af kritikerne her på forum ikke selv har prøvet de pågældende tweaks, og samtidig har jeg erfaret at de fleste henvisninger til begreber som "psykoakustik", "placeboforklaringer" osv. kommer af direkte uvidenhed både inden for den videnskabelige gren, og ikke mindst hands-on erfaring. |
|
|
miju skrev:
Jeg er personligt ganske skeptisk overfor mange tweaks!!... og må trække lidt på smilebåndet af mange! mildest talt!!!..
Men der er også rigtig! meget der er fup, fidus, VooDoo og plat!.. som fortjener alt den hån og latterliggørelse man kan komme med!!..
mvh. |
|
|
Miju... et laaangt indlæg men hvor er det relevante i det du skriver?
Har du nogen erfaring med nogle tweaks udover de helt almindelige ting du remser op?
Skepsis er fint, men som jeg læser det så efter spørger Shras erfaringer, ikke spekulationer og/eller ubegrundede holdninger.
shras skrev:
Flere erfaringer på bordet, tak! Også gerne erfaringer med mere eksotiske produkter... |
|
|
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle de tweak jeg har omtalt har jeg prøvet og eksperimenteret med!...
Jeg omtaler klart og tydeligt hvad jeg finder er værd at se nærmere på og hvad der bare er fup og fidus!!!
Hvilke af de "gode" tweaks omtalt, der virker, hvor godt eller dårligt og hvor meget, afhænger af sted, udstyr og mange andre faktore..
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv plasibo-effekt, er en effekt.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
Jeg omtaler klart og tydeligt hvad jeg finder er værd at se nærmere på og hvad der bare er fup og fidus!!!
mvh. |
|
|
OK dvs. at du har prøvet:
krystaller, Shakti sten, klistermærker der skal pladseres specielle steder på udstyret, grønne tush, ( eller andre farver) mystiske væsker og substanser der skal smøres eller sprøjtes på enten apperater eller mediet (cd)..
Mange underlige ting der pladserees under apperaterne og som ikke har nogen decideret logisk eller målbar elektrisk indflydelse..
Små klokker af speciel materiale der hænges i gardinerne i lytterummet.
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
miju skrev:
mvh. |
|
|
OK dvs. at du har prøvet:
krystaller, Shakti sten, klistermærker der skal pladseres specielle steder på udstyret, grønne tush, ( eller andre farver) mystiske væsker og substanser der skal smøres eller sprøjtes på enten apperater eller mediet (cd)..
Små klokker af speciel materiale der hænges i gardinerne i lytterummet.
|
|
|
du en hård man Kyhn (hvis du altså er mand) 
jeg kan godt følge dig. men er der ikke ting du nægter at test ? __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yeps... jeg / vi ( vores lille hifiklub ) har prøvet det meste af det vi har hørt om i div. hifi medier.. det meste har dog været fup og fidus!! men ganske fornøjligt og grinern!! ( så længe det ikke kostede for meget og var spild af penge!)
Men en del har dog virket ok!..
Men som sagt det er de der rent logisk og videnskabligt lader sig forklare!... meget få af de der mere eller mindre psudo videnskablige tweaks og uforklarlige, fungere bare slet ikke, ikke andet end psykoakustisk!!
Det er vores klare erfaringer!!.. og som har gennem de sidste 20 år. givet mig en sund skeptis!!
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
du en hård manD Kyhn (hvis du altså er mand)
jeg kan godt følge dig. men er der ikke ting du nægter at test ? |
|
|
jo bestemt, men når udgangs punktet for tråden var at få erfaringer frem i lyset så mener jeg ikke at en kategorisk affejning er givende for debatten.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det står jo en hver frit at prøve hvad som helst! lige fra vievand og hvidløg, Pavelig velsignelse, hønsefødder og slange hoveder og Caribiske VooDoo doktorer der mumler besvergelser mens man lytter til sit grej!!!... til Shakti sten, "rotter" døde som levende, gummi ænder og jernbane bræmseklodser og hvad ved jeg!?.. der ellers har været bragt på banen!!... 
Jeg ydre kun min mening og mine erfaringer, for hvad det så for den enkelte må være værd??
mvh.
__________________ M.
|
Til top |
|
|
soxen Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 717
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Hvad med kabelstativer, der løfter kablerne ca. 10cm over jorden.
Ærger mig over jeg ikke kan finde linktet nu. Men de var absolut ikke billige.
|
|
|
Solidtech
Har dog ikke selv prøvet dette tweak endnu
__________________ | DIY Audio |
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm.. umiddelbart er det eneste jeg synes for alvor virker, hvis det skal være mere en bare 100 kriner i byggemarkedet, strømfiltre/strømrenser, jeg synes ikke at det nødvendigvis er en forbedreing, men det ændre da lyden. men bare det at få en konstant ren strøm ved samme spændning giver faktisk en ok forbedreing.
dog er det som før nævnt lytterummet jeg mener er det vigtigste, og dyreste at forbedre. dæmpeplader, rocchofonplader, ecchobusters, og hvad det ellers hedder løber hurtigt op. jeg har oplevet en hjemmebiif hvor der var næsten 4 meter til loftetet, der var beklædt med dæmpeplader fra cinemagic hele vejen igennem.. godt det ikke er mig der skal betale....
desværre er rigtige dæmpeplader frygteligt grimme, men eks rocchofons burde kunne accepteres af de fleste. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
shras skrev:
Efter i lang tid at have læst om diverse tweaks er jeg efterhånden blevet godt træt af at høre på koret af "anti-tweak", "billigst-er-bedst", "grimt-er-godt" og ikke mindst "de-tager-røven-på-dig-så-lav-det-selv" personligheder her på forum. Jeg synes det er fint at der ude i landet laves en masse forsøg med afkoblingsfødder, vægt oven på højtalerne, racks osv, men derfra til decideret at nedgøre personer som vælger at købe sig til løsninger á la Shakti-sten, "rotten", stands osv er der en hel motorvej!
Tag dog imod de erfaringer der kommer ud af disse tweaks, og glæd jer over at der rent faktisk er nogen der gider spendere de nødvendige penge for at prøve tweaket! Jeg vil æde min gamle hat på at min. 80% af kritikerne her på forum ikke selv har prøvet de pågældende tweaks, og samtidig har jeg erfaret at de fleste henvisninger til begreber som "psykoakustik", "placeboforklaringer" osv. kommer af direkte uvidenhed både inden for den videnskabelige gren, og ikke mindst hands-on erfaring. |
|
|
miju skrev:
mvh. |
|
|
Miju... et laaangt indlæg men hvor er det relevante i det du skriver?
Har du nogen erfaring med nogle tweaks udover de helt almindelige ting du remser op?
Skepsis er fint, men som jeg læser det så efter spørger Shras erfaringer, ikke spekulationer og/eller ubegrundede holdninger.
shras skrev:
Flere erfaringer på bordet, tak! Også gerne erfaringer med mere eksotiske produkter... |
|
|
|
|
|
Bingo! 
At affeje produkter og deres virkning så kategorisk fordi de ikke har vist sig nyttige på ens egne 450kg hjemmeb(r)yg er for mig lige en tand for påståeligt.
Det er ufatteligt let at håne diverse produkter, men på hvilket grundlag? På hvilket grundlag betvivler du Rottens og Shakti-stenenes effekt på Timbres SF Amati? Er det ikke i bund og grund en manglende erkendelse af at han i sit Hifi-virke bare har nået så langt, at disse små faktorer får den afgørende betydning?
Til alle:
Kom endeligt med flere eksempler på afprøvede tweaks, specielt dem i den mere eksotiske ende! Denne tråd kan betragtes som jante-frit område! __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drop det det virker ikke.... 
Mit bedste tweak, bort set fra at optimere rummet og højttalerplaceringen, er Solid Tech Feet of Silence under min CD.
Har eksperimenteret med spikes, SD, ingenting, hylder med spikes, hylder med SD ... og intet kommer tæt på den ro, fokus og atikulation af særligt bunden, som FOS giver.
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
Mit bedste tweak, bort set fra at optimere rummet og højttalerplaceringen, er Solid Tech Feet of Silence under min CD. |
|
|
Er det Feet of Silence eller Discs of Silence? Jeg spørger kun fordi jeg så at en sælger (ikke dig) skrev at han solgte FOS, men billedet viste DOS 
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

|
Sendt: 24 August 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim,
Mine er Feet of Silence, har set det sæt DOS som fejlagtigt blev benævnt som FOS. I Sverige er DOS meget populær i visse kredse ... men har endnu ikke prøvet disse.
Man skal være obs. på at disse ting kan have stor effekt på noget udstyr og ingen på andet udstyr. Men de har fat i noget de Solid Tech ... om det så er den ene, den anden eller den tredie variant af deres fødder.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
Man skal være obs. på at disse ting kan have stor effekt på noget udstyr og ingen på andet udstyr. Men de har fat i noget de Solid Tech ... om det så er den ene, den anden eller den tredie variant af deres fødder. |
|
|
Det kunne da være sjovt at prøve FOS, men til omkring 2300 SEK + porto for 3 stk. skal man alligevel være lidt sikker Har du noget indtryk af om FOS kunne bevirke noget på en DIY pladespiller på 20 kg (MDF)?
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
@soxen
Der er vist en del bud på kabelløftere. Det er faktisk heller ikke dem jeg husker, men de gør jo det samme. De kan åbenbart fås i alle afskygninger.
Dem jeg husker lignede tre pinde, der var bundet sammen på midten.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

|
Sendt: 24 August 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim,
Jeg skal give dig et svar om 2-3 uger. Er selv igang med et pladespiller projekt, og skal her teste FOS. Et godt bud er at de virker fint ... Jan Nielsen bruger disse under sin Monster pladespiller - som dog er noget tungere.
De er rimeligt levende .... så man skal have en pæn masse ovenpå for at man kan få noget der kan bruges ... men 20 kg er jo også rimeligt pænt. DOS kan være et bedre valg .. måske.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|