Forfatter |
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
Jeg skal give dig et svar om 2-3 uger. Er selv igang med et pladespiller projekt, og skal her teste FOS. Et godt bud er at de virker fint |
|
|
Fint, det glæder jeg mig til at høre om 
SATMIT skrev:
De er rimeligt levende .... så man skal have en pæn masse ovenpå for at man kan få noget der kan bruges ... men 20 kg er jo også rimeligt pænt. DOS kan være et bedre valg .. måske. |
|
|
Også et billigere valg... Nu må jeg se, jeg synes der er en del ting der lige pludselig gerne vil købes 
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
At affeje produkter og deres virkning så kategorisk fordi de ikke har vist sig nyttige på ens egne 450kg hjemmeb(r)yg er for mig lige en tand for påståeligt.
Jeg afviser IKKE! effekten af "Rotten" eller anden dødvægt oven på højtalerne !! hvis du løæser det jeg skriger rigtigt!?.. ekstra vægt ( inden for hvad mine højtalere kan magte rent fysisk at bære) pladseret oven på giver ikke noget hos mig og på mine IKKE! 450 kg. men godt 120 kg. højtalere..
Dog skriver jeg at knap så tunge og solide, men ellers fine højtalere, samt endda ganske tunge og soldie af slagsen, der er høje og slanke men står på et knap så optimalt underlag og derfor ikke så stabilt helt sikkert nok kan nyde godt af ekstra vægt lagt oven på til at stabilisere!..
Det er ufatteligt let at håne diverse produkter, men på hvilket grundlag? På hvilket grundlag betvivler du Rottens og Shakti-stenenes effekt på Timbres SF Amati? Er det ikke i bund og grund en manglende erkendelse af at han i sit Hifi-virke bare har nået så langt, at disse små faktorer får den afgørende betydning?
Som sagt jeg skal ikke kunne afskrive om hans "rotter" virker eller je og er indbildning?? som her før skrevet kan der være faktore der gør at der er gevinst ved den ekstra tyngd, selv på så ellers ganske soldide højtalere som SF.
Shakti sten mener jeg er det rene VooDoo! uanset om de ligger på Accuphase til 100000 eller en eks. NAD til 10000 ( sagt i all respekt for NAD!!)
Han har sikkert nået lang på den "nemme" måde, som er de med mange penge forundt!... men at han så skulle have SÅ! afgørende kritisk anlæg i forhold til hvad vi andre kan smale sammen og tweake samt modeficere og DIY. os til vil jeg sætte kæmpe ? ved!!.. da jeg har hørt RIGTIG! meget hammer dyrt udstyr der ikke er så stor bedre!.. kan sige at jeg faktisk har ret ingående kendskab og efrainger med Accuphase samt ikke mindst Marklevinson som begge har været og til delse for nogle produkter stadig står som referancer og representanter for det ypperste færdgig købe grej man kan få!...
Men det her ikke patent på at være det eneste grundet prisen mm der kan vise selv de fineste neuancer og detaljer og herved afslkøre div. tweaks virkning om nogen og skille fup og humbuk fra fact og reelt virksomme tiltag!..
Ingen tweak affejes her fra ! kun DE! der er gransket, provet og forkasstet som virkningsløse eller decideret dårlige efter prøvlse på ikke bare et anlæg, men flere fra mid. fi. til "rigtig" highend grej... samt DIY. grej der giver selv det bedste HIHGEND "kam" til "hår"!!!...
Til alle:
Kom endeligt med flere eksempler på afprøvede tweaks, specielt dem i den mere eksotiske ende! Denne tråd kan betragtes som jante-frit område!
Ingen "jante" her fra!.. kun relle erfaringer!..
mvh. |
|
|
__________________ M.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=soxen]
daniels skrev:
Hvad med kabelstativer, der løfter kablerne ca. 10cm over jorden.
Ærger mig over jeg ikke kan finde linktet nu. Men de var absolut ikke billige.
|
|
|
Solidtech

Har dog ikke selv prøvet dette tweak endnu [/QUOTE]
Her er så et tweak jeg lige glemte i farten!!
Her er der blandede erfaringer!..
På nogle kabler sker der null og nix!!! på andre giver det lidt mere ro!.. ( dette især noget tyndere rent mekanisk og mindre dæmpede kabler så som uskærmede kabler a'la Kimber...
Et tweak der muligvis kan virke på noget og ik på andet, men som bestemt ingen skade gør!!
Den mere videnskablige forklaring på at det kan virke er ikke VooDoo.. men reel nok!.. det har at gøre med microfoni, resonanser/ viberationer og mekaniske påvirkninger..
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=SATMIT]
Drop det det virker ikke.... 
Mit bedste tweak, bort set fra at optimere rummet og højttalerplaceringen, er Solid Tech Feet of Silence under min CD.
Har eksperimenteret med spikes, SD, ingenting, hylder med spikes, hylder med SD ... og intet kommer tæt på den ro, fokus og atikulation af særligt bunden, som FOS giver.
SATMIT
[/QUOTE]
Yep!! rummet er nok det vigtigste tweak område overhoved og hvor der er 1000 gange mere at hente reelt set end nogen andre små tweak med "mystiske" himstergimser og andet...
Dæmpefødder er noget der HAR! relativ stor indvirkning! men hvad der virker for den enkelte og hvad der ikke gør er ekstremt udstyr og underlags afhængigt og kilde til mange lange eksperimenter!!.. her er det bare at gå igang!!
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedste tweak er at lade tiden gå og så gå tilbage til udgangspunktet igen. Først der er man i stand til at vurdere fornuftigt. Og om nødvendigt gentage processen...
Men nogen syntes der er alt for kedeligt bare at være der med musikken  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
( de er da ganske sjove om ikke andet! at de skulle have virkning på de viste SonusFaber!?? hummm.... tro flytter bjerge!! men ok!... hvis selve underlaget er tvivlsomt?? kan de da give lidt top stabilitet og herved en forbedring?? hvis disse høje slanhe ht. kan stå og vippe og sveje mm. så kan vægt på toppen give stabilitet, måske har han et blødt skod gulv???? jeg ved det ikke!??) |
|
|
miju skrev:
Hved der kommer tæt på eller ER! ren VooDoo er eks. krystaller, Shakti sten, klistermærker der skal pladseres specielle steder på udstyret, grønne tush, ( eller andre farver) mystiske væsker og substanser der skal smøres eller sprøjtes på enten apperater eller mediet (cd).. |
|
|
miju skrev:
Men der er også rigtig! meget der er fup, fidus, VooDoo og plat!.. som fortjener alt den hån og latterliggørelse man kan komme med!!..
mvh. |
|
|
Objektiviteten lyser ud af disse indlæg! Jeg må bede dig om en tjeneste:
Lad være at spamme denne tråd med hvad du tror på og ikke tror på (eller har prøvet, måske?). Denne tråd er lavet for at give luft til de der har nogle konkrete erfaringer at dele med andre, og som i 500 andre tråde er blevet tromlet ned af den type personligheder som jeg beskriver i mit 1. indlæg!
Det er ofte at den der råber højest får ret, men dog sjældent at samme person reelt HAR ret.
På forhånd tak!  __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
ECO 3

Denne lille sag kan "trylle"..Har set det demonstreret til adskillelige demoér , bruger det selv, og resultatet er uomtvisteligt: bedre lyd( renere lyd) __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til Tweaks, så vil jeg gerne advare mod at udtale sig alt for skråsikkert om virkningsgraden af både det ene og det andet tweak.
Især de mekaniske tweaks (som fødder) virker kun i visse sammenhænge ... nogle apperater på visse underlag, og med nogle bestemte typer af gulve ... eller retteligt har kun stor effekt under nogle omstændigheder.
Derfor er det også bedst at holde sig til hvad der virker, frem for hvad der ikke virker! Og under alle omstændigheder holde sig fra at være alt for skråsikker!
I Sverige går man meget seriøst til sagen, og Timbre som tidligere er blevet nævnt i denne tråd er et godt eksempel herpå. Her overlades intet til tilfældighederne ... og udstyret der testes på er i den absolutte top. Hatten af for det.
Personligt er jeg meget utålmodig ... og det er lidt tilfældigt hvad jeg kaster mig over .. men jeg inspireres gerne .. især hvis jeg kan forstå ideen med tweaket og andre kan melde om positive erfaringer.
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med BYBEE http://3dx.dk/pages/bybee/bybee_index.htm
De har også været en del omtalt som ren magi.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et af de bedste tweaks jeg har prøvet var udskiftning af Op-amps. i CD-afspillerens analogdel.
Et af de andre tweaks som jeg også har haft gode erfaringer med, er at få renset/vasket sine LP'er rigtigt, her er der en del god lyd at hente.
Så må jeg tilstå at netkabler er et af de tweaks, som overraskede en del, for jeg trode ganske simpelt ikke på der kunne være hørbar forskel på netkabler, men da jeg prøvede måtte jeg revidere min opfattelse af dette, og sande at der var en forbedring at høre.
mvh.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=daniels]Hvad med BYBEE http://3dx.dk/pages/bybee/bybee_index.htm
De har også været en del omtalt som ren magi. [/QUOTE]
DE! virker tilgengæld! og det i DEN! grad!! (havde man bare råd til at indstalere dem på hele skidtet!!!)
De er næsten ikke at se som tweak, men hele små selvstendige "apperater" eller tilbehør på lige linie med kabler!..
Her er der en tweak "mager" der har "fat i den lange ende"!!.. ingen tvivl om det!..
De skulle efter sigende være konciperet til noget millitær hemmeligt et og andet i sin tid... ??? husker ik rigtig omstændighederne..
Har haft fornøjelsen at prøve et par stykker.. og DER KOMMER "HUL" IGENNEM! renhed, overblik og stabilitet er nøgleord her!..
Men ak! billige er de ikke..
Kan varmt anbefales!.. ( jo flere jo bedre!!) 
KOM IKKE HER OG SI AT JEG! AFVISER OG NEDGØR TWEAK MM.!! ..

|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må bede dig om en tjeneste:
Lad være at spamme denne tråd med hvad du tror på og ikke tror på (eller har prøvet, måske?). Denne tråd er lavet for at give luft til de der har nogle konkrete erfaringer at dele med andre, og som i 500 andre tråde er blevet tromlet ned af den type personligheder som jeg beskriver i mit 1. indlæg!
Det er ofte at den der råber højest får ret, men dog sjældent at samme person reelt HAR ret.
På forhånd tak! 
Jeg udtaler mig ikke om hvad jeg TROR på eller ikke tror på!.. men om ting jeg HAR! prøvet, enten direkte og indgående selv, eller sammen mad andre...
Som jeg siger der er mange GODE! tweak eller tiltag der faktisk virker og endda kan gøre underværker!! andre ikke!...
De jeg ikke selv har prøvet eller ved noget om!...skal jeg sgu nok lade stå usagt! og der er garanteret MANGE! jeg ik har prøvet eller har personlig kendskab til mm.. ( men der er også rigtig mange jeg har!)
Som sagt jeg og nogle andre har prøvet alt muligt og selv det mest "åndsvage" gennem de sidste over 15 år eller mere.. ( ja faktisk tæt på 20) nogle har som sagt vist sig være "fis i en horn lygte" andre til stor overraskelse har faktsik haft mere eller mindre effekt! og enkelte har faktisk været rene små mirakler!..
Her under, ting som eks. Jord forbindelse, SD fødder og en masse forskellige hjemme fuskede kopier og anden afkobling.. div. mekaniske dæmpninger af apperater, højtalere mm. udskiftning af komponenter i alt fra apperater til højtalere, kabel holdere, net kabler, måder at pladsere kabler i forhold til hinanden, afskærmning af forskellig art.. ja eks. små afskærmninger af phono stik og den slags!.. ( så de ikke "ser" hinanden... og JO! det virker)
Har brugt meget tid på tweak mod ind og udstråling mm. blandt andet!..
Listen er lang!... ( påtænker også en længere redegørelse af hvad og hvorfor samt hvordan på et tidspunkt..)
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm skrev:
Et af de bedste tweaks jeg har prøvet var udskiftning af Op-amps. i CD-afspillerens analogdel.
Helt klart et af de tweak der KAN! rykke 112 % under de rette omstændigheder og den rett maskine..
Men her er også lidt lotteri spil, man kan gøre mere skade eng gavn i nogle maskiner hvis man får en uhældig kombi af maskine og opamps...
Men ofte og især i ældre maskiner kan det gøre underværker!!
Henviser blot til : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9192&PN =8
Et af de andre tweaks som jeg også har haft gode erfaringer med, er at få renset/vasket sine LP'er rigtigt, her er der en del god lyd at hente.
Der var en gang en maskine der vist nok blev kaldt "Nitty Gritty" eller så'n den rensede LP skiver.. har hørt skiver før og efter en tur gennem en så'n LP rens & vask i sin tid!.. og WOW!! det var sgu som af få en helt ny "jomfruelig" skive... kan klart anbefales til Vinyl folket!.. ( hvis en så'n maskine eller tilsvarende stadig kan opdrives!??)
Så må jeg tilstå at netkabler er et af de tweaks, som overraskede en del, for jeg trode ganske simpelt ikke på der kunne være hørbar forskel på netkabler, men da jeg prøvede måtte jeg revidere min opfattelse af dette, og sande at der var en forbedring at høre.
Jooo de gør en forskel!... det kan der nok efterhånden ik være så meget tvivl om... selv for en skeptiker som mig!... tjaaa... selv jeg har måtte overgive mig og anskaffe "specielle" netkabler!.. hvad der virker og hvorfor og hvad ikke og hvormeget osv... osv.. skal jeg dog ikke komme ind på her.. det er rigelig debateret andet steds her inde!...
Et tweak der kan og må anbefales man giver sig i kast med!...
mvh. |
|
|
__________________ M.
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det behøver ikke at være dyrt, men er det ofte.
Kunst. Nærmere betegnet malerier på lærred. Det virker sikkert ikke så godt som dæmpemåtter, men det er (oftest) noget kønnere at kigge på. Og forskellen fra en bar væg eller billeder i skifterammer med glas er kolosal. __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Båt i hulen der! Hvis undertegnede ial herskabelighed skulle nævne en tviiiiiiik der duer, så må det være noget med rumfidelifut. Difusere er normalt mere anvendelige end dæmpere. Vægten oven på HT er en god idé, sørg dog for, at de ikke også får akustisk indflydelse på lyden. Dvs de må ikke fylde en skid. En af de allerbedste tviiiiiiiiiks jeg har prøvet er dog: Grim,billig, brandfarlig, formaldehydholdig, og ind imellem lidt lamineret. Smid dine MDF eller HDF hylder ud og prøv med gemen spånplade. Prøv det før du protesterer - takker
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
ECO 3

Denne lille sag kan "trylle"..Har set det demonstreret til adskillelige demoér , bruger det selv, og resultatet er uomtvisteligt: bedre lyd( renere lyd) |
|
|
Båt du gamle  ! Jeg har osse sådan en flaske fidusvand! Og jeg kan oprigtigt tilføje, at det ikke duer overhovedet. Jeg har forsøgt at blande det med snart sagt hvad som helst, og lige hæsligt smager det. Jeg har serveret det for endda meget kultiverede og velopdragne mennesker, men selv de begyndte at kaste op. Er du sikker på, at du ikke er lidt pervers såån  . Der er jo lidt pædofilist i blodet eller alkoholet på dig fra naturens hånd  . Alle fortrædelighederne til tråds, så må jeg sige, at de har ramt smagen af "Neutral" skyllemiddel indenfor hårsbredder
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Båt i hulen der!
Hvis undertegnede ial herskabelighed skulle nævne en tviiiiiiik der duer, så må det være noget med rumfidelifut. Difusere er normalt mere anvendelige end dæmpere.
Vægten oven på HT er en god idé, sørg dog for, at de ikke også får akustisk indflydelse på lyden. Dvs de må ikke fylde en skid.
En af de allerbedste tviiiiiiiiiks jeg har prøvet er dog:
Grim,billig, brandfarlig, formaldehydholdig, og ind imellem lidt lamineret.
Smid dine MDF eller HDF hylder ud og prøv med gemen spånplade.
Prøv det før du protesterer - takker |
|
|
Goddaw Kubik.
Må jeg starte ud med at anbefale et lille engesk stavekursus? Jeg ved godt at tysk er foretrukket i den landsdel vi begge kommer fra, meeen det fatter folk fra andre steder i landet jo ikke en hujende fis af... 
Dernæst vil jeg gerne høre om disse spånplader kommer indbundet i læder, fløjl eller andre gode sager? Ellers kan man da ikke have dem stående inde i stuen... 
Til slut vil jeg gerne endnu engang henstille til diverse smagsdommere, bedrevidende, fremadbusende og ikke mindst indspiste personer om at dette ikke er en tråd hvor man gør sig til dommer over et tweak virker eller ej!
Vi skal have så mange forskellige tweaks frem som muligt, og så giv dog folk pladsen til at skrive om netop deres erfaringer med dette, frem for at gøre sig til dommer over det der allerede er skrevet. Det KUNNE jo være at der pludseligt dukker nogle nye ansigter ud af busken. 
Takker... __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
kvs78 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
Men som sagt det er de der rent logisk og videnskabligt lader sig forklare!... meget få af de der mere eller mindre psudo videnskablige tweaks og uforklarlige, fungere bare slet ikke, ikke andet end psykoakustisk!!
|
|
|
Psykoakustik er faktisk en større videnskab. Det skal ikke oversættes til "hvad indbildske personer tror at de hører", men nærmere til "viden om hvordan mennesker opfatter lyd".
Det er ikke det samme som "placebo"-effekt, som jeg ofte har set det blive sidestillet med.
http://en.wikipedia.org/wiki/Psychoacoustic_model __________________ /Karsten
|
Til top |
|
|
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
gl.jas skrev:
ECO 3

Denne lille sag kan "trylle"..Har set det demonstreret til adskillelige demoér , bruger det selv, og resultatet er uomtvisteligt: bedre lyd( renere lyd)
|
|
|
Båt du gamle !
Jeg har osse sådan en flaske fidusvand! Og jeg kan oprigtigt tilføje, at det ikke duer overhovedet. Jeg har forsøgt at blande det med snart sagt hvad som helst, og lige hæsligt smager det. Jeg har serveret det for endda meget kultiverede og velopdragne mennesker, men selv de begyndte at kaste op. Er du sikker på, at du ikke er lidt pervers såån . Der er jo lidt pædofilist i blodet eller alkoholet på dig fra naturens hånd .
Alle fortrædelighederne til tråds, så må jeg sige, at de har ramt smagen af "Neutral" skyllemiddel indenfor hårsbredder 
|
|
|
Halløj hr kubik
måske man skulle prøve 3 pift i begge øregange bare lige for at tage den værste støj på linien,og så måske et enkelt tryk under hvert øjenlåg,så du er formår at kunne se og ramme dit setup med Eco3 ,måske da vil den gamle mekaniker også få sig en overraskelse . __________________
|
Til top |
|
|