| Sendt: 28 September 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
@syncroniq
Det er skam også ok, og har lige lavet en skrivefejl.
Selve indgangssignalet til Clio er selvfølgelig et sinus-seep. Det er FFT analysen, hvor der bruges en anden regulering.
Kan ikke huske hvad det er Clio bruger, men f.eks. LoudSpeakerLAB bruger standard 1/2 Hanning (Cos), og giver mange muligheder for andre FFT kurver.
Det er jeg ikke sikker på om Clio har (ud fra hvad jeg har fået at vide af andre).
Det er virkelig små petitesser vi er nede i, og jo, Clio er et glimrende målesystem (så mange kan vel heller ikke tage fejl?). Egentlig heller ikke ment som kritik, men mere som et spørgsmål om sammenligning af Clio vs. LoudspeakerLAB.
Skal lige sige med det samme, at jeg er bestemt ikke ekspert (endnu  ) i målesystemer, og har en "guru" jeg læner mig op af.
@Andvare
Det er p.t. LoudspeakerLAB3 jeg bruger. Har lavet en måleboks med probe til systemet (ret nemt), og det kører utroligt godt. Det passer fint med producenternes kurver, når jeg måler, med små udsving - for alle enheder lever ikke altid op til producentens oplysninger. Specielt i T/S parametre, har jeg oplevet store udsving.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|