Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 04:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Skuffelse & håb (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 September 2003 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Ja jeg kritiserede plast kvaliteten af Rega'en det ligner virkelig noget billig plast som mere er beregnet på legetøj end på en cd-afspiller til over 6000 kr.  materialerne til Rotel'en virkde meget mere gedine og jeg har ville ikke have noget imod en cd-afspiller i den kvalitet.  Med hensyn til setuppet tror jeg der har været noget galt.

Tak for forlsagene de vil blive kørt igennem en smule research på nettet og så må vi se hvad der skal til før jeg bliver glad for lyden.

Hvis man skal drømme om cd-afspillere og det har man jo lov til så dukker der mærker op som Copland, S.A.T og Shanling. De to første har jeg mulighed for at høre i kbh men en Shanling cd t-100 sælges vidst kun i Jylland. Så jeg vil høre om der er nogen der kender noget til denne utrolig flotte afspiller? Det kan joi være man en dag når man ikke længere er studerende kan få sig et job som giver muligheder for lidt dyrere materiel.

Venlig hilsen

Mir

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 September 2003 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Et helt andet resultat, ja - men derfor kan det jo godt tænkes at Nicolai synes at Accu´en gør det bedst med Classé. Smag og behag - at et mærke laver et komplet system betyder jo ikke at det ikke kan matches med andre mærker - hvis det var tilfældet kan jeg jo heller ikke forstå hvad Tannoy laver i din stue - Revel hører jo til dine ML/Proceed produkter!

Som sagt, virkeligheden er jo en barsk reference at have, og fordi et anlæg klinger neutralt (fortolk det, hvem der kan) eller hyperanalytisk betyder det vel ikke at virkeligheden byder på kold og klinisk lyd som man bestemt ville opnå hvis du smed Revel ind i dit system?!

Og du misforstår mig lidt længere oppe - jeg siger skam ikke at du mener at dit spiller mest korrekt, for det mindes jeg aldrig at du har sagt. Sandt som du siger gør det forskellen alene ved at spille i en stue. God pointe, iøvrigt!

Hov hov.....læs lige hele tråden igen. Jeg mener skam ikke at man ikke kan sætte forskelige mærker sammen, det har jeg altid selv gjort, det er faktisk først første gang jeg har apparater fra samme fabrikant, lige på nær højtalerne som jeg har da jeg ikke bryder om Revel. 

Nicoali har jo netop valgt en rega til fordel for en Accuphase og her mener jeg bare at det kan skyldtes hans Classe udstyr der er alt andet end charmmerende at lytte til i mine øre og det er ikke ensbetydene med at siger Classe er dårligt, det er nemlig et spørgsmål om hvad det bliver sat sammen med. Jeg mener klart at Accupphasen er en bedre maskine end Regaén, den er meget bedre opbygget rent tekninsk. Men Rega spiller jo bedre sammen med hans øvrige udstyr, også skal man jo vælge den rega uansert dette.

Det jeg egentlig prøvede at sige var bare at i mit setup ville accuphasen gøre det klart bedre, jeg kan nemlig ikke forestille mig en rega sammen bla.mine MIT kabler, det hænger klangmæssigt ikke samme. Og sådan er der så meget.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 September 2003 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Ja, valget af Rega frem for Accuphase fatter jeg heller ikke helt, men jeg er dog ikke helt sikker på om han nu også har valgt Rega frem for Accuphase eller om det bare var selve den lydmæssige sammenligning!

Men rigtigt som du siger - Accuphase ville uden tvivl gøre et fornuftigt stykke arbejde i dit setup! Da jeg fik demonstreret min DP-55 på en tilhørende E-408 forstærker med MIT 750 HT-kabler og Mi-330 signalkabler på Revel Performa F50 må jeg dog sige at det var et formidabelt mix. De højttalere trak tænder ud og det er første gang jeg har hørt en Revel der ikke var hyper-analytisk

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 September 2003 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Nicolai skrev:
[QUOTE=Ikke Slipsefyr][QUOTE=Nicolai]

Accuphasen er helt klart bedre på mange punkter, men i hifi er der ingen regler og jeg har eksperimenteret meget med at købe billigere grej. Hvis jeg skulle starte forfra idag, ville jeg helt klart gå efter noget billigere end Accuphase-standard. Efter min mening er Rega´en meget alsidig og burde kunne passes ind i de fleste anlæg. Designet kan diskuteres, men jeg vil nu alligevel mene at den har charme.

Ac er ikke i klasse for sig , skal man have AC skal det var model v og ikke de gammel modeller .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 30 September 2003 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Der var vist ingen der sagde at Accuphase var i en klasse for sig, men derfor er Rega ikke just oppe i samme klasse af flere åbenlyse grunde!

Det er selvfølgelig muligt at det er V-modellerne man skal have, men så længe pengene ikke er til det, må man jo nøjes med standard Accuphase-grej!

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 30 September 2003 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Nicolai skrev:

Hmm, personligt har jeg hørt den nævnte Rega, men teknisk set er der nu altså klasse forskel på de 2 maskiner du nævner.Så mon ikke bare at Rega lige har passet bedre i lige netop dit setup?.

Jeg kan ikke se hvad du spiller på, men for at udnytte en Accuphase optimalt kræver det udstyr i mindst samme priklasse pr .kasse.

prisen har intet at sige , selv om mange gerne vil have at det har noget at sige .

Du køber en ting i butikken til 80000kr med et bestemt navn , og samme ting kan du købe i en ande butik til 30000kr og det er samme produkt bare ikke ens navn , hov , og sådan er det med meget hifi .

Tit kan du købe noget til det ½ at de store mærker der er bygget bedre op og med bedre komponenter .

hifi er ikke lett , men det er musik der får man fuld valuta for sine penge

hov den gik op http://cgi.ebay.it/ws/eBayISAPI.dll?viewitem&item=2560555143&ssPageName=ADME:X:ON:US:2de nupper alt for min næst

så er der en der har de vil jeg godt købe den for 1500kr

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 30 September 2003 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Der var vist ingen der sagde at Accuphase var i en klasse for sig, men derfor er Rega ikke just oppe i samme klasse af flere åbenlyse grunde!

Det er selvfølgelig muligt at det er V-modellerne man skal have, men så længe pengene ikke er til det, må man jo nøjes med standard Accuphase-grej!

Ja men hvis nu AC kun koster det ½ var det ikke så vel skrevet , jeg kende alt for godt AC .

AC er som ML spiller godt , men kan ikke spille musik så man rigtig nyder det.

men igen der er så stor forskel på cd masikner af man aldrig finder en der kan spille alt musik og være 100% tilfreds .

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2003 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Ja, valget af Rega frem for Accuphase fatter jeg heller ikke helt, men jeg er dog ikke helt sikker på om han nu også har valgt Rega frem for Accuphase eller om det bare var selve den lydmæssige sammenligning!

Men rigtigt som du siger - Accuphase ville uden tvivl gøre et fornuftigt stykke arbejde i dit setup! Da jeg fik demonstreret min DP-55 på en tilhørende E-408 forstærker med MIT 750 HT-kabler og Mi-330 signalkabler på Revel Performa F50 må jeg dog sige at det var et formidabelt mix. De højttalere trak tænder ud og det er første gang jeg har hørt en Revel der ikke var hyper-analytisk

he-he, jamen så har du jo "næsten" hørt mit anlæg.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2003 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Nicolai skrev:

Hmm, personligt har jeg hørt den nævnte Rega, men teknisk set er der nu altså klasse forskel på de 2 maskiner du nævner.Så mon ikke bare at Rega lige har passet bedre i lige netop dit setup?.

Jeg kan ikke se hvad du spiller på, men for at udnytte en Accuphase optimalt kræver det udstyr i mindst samme priklasse pr .kasse.

prisen har intet at sige , selv om mange gerne vil have at det har noget at sige .

Du køber en ting i butikken til 80000kr med et bestemt navn , og samme ting kan du købe i en ande butik til 30000kr og det er samme produkt bare ikke ens navn , hov , og sådan er det med meget hifi .

Tit kan du købe noget til det ½ at de store mærker der er bygget bedre op og med bedre komponenter .

hifi er ikke lett , men det er musik der får man fuld valuta for sine penge

hov den gik op http://cgi.ebay.it/ws/eBayISAPI.dll?viewitem&item=2560555143&ssPageName=ADME:X:ON:US:2de nupper alt for min næst

så er der en der har de vil jeg godt købe den for 1500kr

joo, det er jeg da helt uenig i, der laves nogle hit til fornugtige priser.

Jeg har dog aldrig selv skiftet et billigere produkt ud til fordel for et dyere uden at få fuld valuta lydmæssigt, så det har jeg til gode. 

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 September 2003 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B00009M6MB/qid=1064953911/sr=2-1/ref=sr_aps_prod_1_1/028-2122957-0829329

Hej Mir,

Køb en 963 (koster 3477 dkr. med tysk moms) og modificer den med bedre strømforsyning og bedre output filter (modificeringen kan købes på nettet fra EURO 300 til EURO 500). Så har du en maskine, som kan hamle op med maskiner i 30.000 - 40.000 klassen (afhænger af hvem der re-sælger dem i egne/andre kabinetter)

De bedste hilsner,
Peter
Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 September 2003 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

PICTURE QUALITY
• 108 Mhz/13bit video processing
• HQ Progressive Scan with DCDI
• Crystal Clear Pro™ video adjustment for optimum video quality on any TV monitor
• Component, composite and S-Video outputs

SOUND QUALITY
• Built-in DSD/Dolby Digital and DTS decoders
• CD upsampling to 192Khz/24bit
• Audiophile grade audio circuitry for crystal clear sound
• Rigid chassis with double bottom plate for superior acoustic isolation
• Audio direct mode for pure CD and SACD playback
• Advanced SACD bass management for optimized bass response
• Optical and coaxial digital audio output (Dolby Digital, DTS, MPEG2 and PCM)
Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 30 September 2003 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Ronin skrev:

Ja men hvis nu AC kun koster det ½ var det ikke så vel skrevet , jeg kende alt for godt AC .

AC er som ML spiller godt , men kan ikke spille musik så man rigtig nyder det.

men igen der er så stor forskel på cd masikner af man aldrig finder en der kan spille alt musik og være 100% tilfreds .

Synes nu ellers at det spiller musik så jeg nyder det 100%, men det er jo smag og behag!

Men rigtigt som du siger, der er stor forskel og det gælder ikke kun cd-afspillere men også hele anlæg, og der er ingen af dem der kan spille alt lige optimalt! Man kan komme tæt på men nogle ting er altid lidt bedre end andre, men det er selvfølgelig lidt subjektivt fordi det kommer an på hvad musik man kan lide!

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Ja vi snakkede om den, men jeg er lidt bange for at gå igang med at hoppe ud i projektet. Jeg har ingen forstand på hvilke strømforsyniger og output filtre der er gode. Så kan du anbefale hvad jeg skal gå efter? Og kan man bare gå ind i en hifibutik og få dem til at installere modifikationerne? Men jeg indrømmer at det ville være et scoop hvis den kan komme til at lyde så godt. 

Venlig hilsen

Mir

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Lige en glædelig nyhed. Nej jeg har ikke fundet en cd-afspiller endnu men jeg har lige fået lidt flere penge så budgettet nu er på 10.000. Det betyder jo jeg har mulihed for at erhverve mig den Shanling cd t-100 der er til salg på brugt markedet. Men er der nogen der har erfaringer med denne cd-afspiller? Er det bare design lir eller kan den noget?

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Prøv at lytte til Cyrus, de banker alt jeg har hørt i din prisklasse. Find evt. en CD7Q på brugtmarkedet. Senere kan du så opgradere med bedre strømforsyning.

Iøvrigt hører jeg også til dem der kan li´Regaen. Plastikfronterne skyldes ifølge Roy Gandi at det ikke har nogen betydning med tykke alufronter, derfor kan man ligeså godt benytte plastik. Tilgengæld er toppen og bunden det der giver stivheden i kabinetter. Her er anvendt ekstruderet aluminium i et stykke, og det er ikke billigt, men tilgengæld ekstremt vridningsstabilt, dette sammen med ophæng uden avfjedring giver en "stiv" og let spiller, og det er jo netop Rega´s filosofi. Så kan man lide det eller lade være.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Rega'en er en fantastisk maskine til prisen. Har selv den oprindelige Rega Planet og er yderst tilfreds med den. Den kan sikkert kritiseres på flere punkter, men fakta er, at den bare spiller musik, så man ikke tænker mere på den. Den blev iøvrigt placeret i Klasse B i Stereophile, godt gået af en spille til 795 Dollars.

Og ja, der er plastik i den nye 2000, men det lyder den jo ikke dårligere af.

Kan købes brugt for ca. 2500 kr.

Med venlig hilsen

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke noget imod plastik hvis ellers det er pænt. Min gamle HD 750 havde jo udelukkende plastik front men det var på en måde så det så pænt ud. Rega'ens front er pænt forarbjdet ser man bort fra skruerne og det underlige logo udført i meget sort plast. Men med den toploading skal der virkelig meget god lyd til for at overbevise mig om at den er det værd. Og indtil videre har jeg ikke oplevet dette. Men jeg er åben overfor at lytte til den igen jeg har det bare lidt dårligt med at få stillet udstyret op og så ikke købe noget. Det virker lidt utaknemmeligt over for forhandleren.  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes