|
Hej
Når jeg ser almindeligt TV via antenne så er billedekvaliteten synligt bedre, end nå jeg ser TV via MCE. Det er som om at MCE billedet har et "gråt filter", som gør at det står lidt mere utydeligt og med dårlige farver. Og i praksis ser vi derfor altid TV uden om MCE 
Jeg har det nyeste Panaonic 42" HDReady Plasma TV (TH42PV500E), og det er er forbundet via VGA til min MCE PC. Jeg har et Hauppauge 500PVR og et ATI x700 Grafikkort. Jeg har prøvet med både NVDVD Purevideo Beta og PowerDVD 6 Decoder. Har også prøvet med mit Hauppauge 350PVR og ATI 9600, via en anden PC.
Jeg bruger VGA fordi jeg så undgår upscale/downscale. Skærmen har en native resolution på 1024x768, men kan kun kører 720p/1080p over HDMI. Har prøvet DVI -> HDMI og det ser frygligt ud.
Mit spørgsmål går på om TV Tuneren i TV'et virklig er så meget bedre, i fht. et Hauppauge TV kort. Eller er det bare et spørsmål om Drivere og MPEG Decoders? Hvis ja, vil jeg prøve at reinstallere hele systemet.
Er der nogen som kan få samme billedekvalitet gennem MCE som TV direkte via antenne? Hvis ja... hvilket hardware, decoder og driver bruger I?
Thomas
|