Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 16:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Billedekvalitet i MCE i fht. TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 29 August 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Hej Binnerup

Det lyder besnærende, at det blot er et spm. om indstillinger, men mere specifikt hvilke indstillinger tænker du på ?

mvh

Torben

Til top Vis techno283's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techno283

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 August 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Knudsen skrev:

Jow jow... Mine ser ud som følger og jeg har for øvrigt ikke været inde og rette i dem manuelt:

Øv... det hjalp ikke. Men tak for hjælpen.

Bjarne... jeg vil prøve at "connecte" min Xbox media center extender. Jeg har dog kun mulighed for connecte via composit, hvilket jo per definition, er dårligt. Men det er dog et forsøg værd, og kan måske give et hint.

Thomas

Til top Vis tjementum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjementum

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:

Udover digital modtageren skal du have et dekoder kort fra TDC som koster 200 kr. om året. Hvis du køber et digitalt TV kort til din PC skal du også have et andet kort der heder et Common Interface kort hvori du kan indsætte dekoder kortet fra TDC. Så både det digitale TV kort + Common Interface kortet skal være understøtte af MCE vil jeg gå ud fra.

Der findes ikke så vidt jeg ved et digitalt kort med 2 tunere i. Hvis der gør skal du også have 2 Common Interface + 2 dekoder kort.

Hej Bluesky... tak for uddybningen. Det lydder som om det burde være muligt. Jeg vil være meget intresseret i at høre om der er nogen der har fået dette til at virke med MCE.

Thomas

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

techno283 skrev:

Min teori er, at den tuner som sidder i fjernsynet er optimeret til den tilhørende skærm. Min samsung model har forskellige billedforbedrings kredsløb som får det mest utroligt gode billede ud af et halv/hel dårligt antenne signal. Når man sender HTPC signalet til fladskærmen via VGA indgangen går man uden om de billedforbedring kredsløb - tror jeg nok

Hej Torben

Du har en pointe mht. til billedeoptimerings teknikkerne indbygget i diveres "faldtommer tv". Men mon ikke også der er det i diverse MPEG Decodere... jeg mener, det er jo en software ting, og vores HTPC'er har jo masser af kræfter til at lave diverse optimeringer. Det er jo bl.a. derfor at MCE er et par sekunder forsinket i fht. live tv.

Thomas

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Sendt: 29 August 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Er forsinklsen ikke pga. at det bliver gemt på HD først.
Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 August 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

tjementum skrev:

Bluesky skrev:
Udover digital modtageren skal du have et dekoder kort fra TDC som koster 200 kr. om året. Hvis du køber et digitalt TV kort til din PC skal du også have et andet kort der heder et Common Interface kort hvori du kan indsætte dekoder kortet fra TDC. Så både det digitale TV kort + Common Interface kortet skal være understøtte af MCE vil jeg gå ud fra. Der findes ikke så vidt jeg ved et digitalt kort med 2 tunere i. Hvis der gør skal du også have 2 Common Interface + 2 dekoder kort.

Hej Bluesky... tak for uddybningen. Det lydder som om det burde være muligt. Jeg vil være meget intresseret i at høre om der er nogen der har fået dette til at virke med MCE.

Thomas

Så du ikke min efterfølgende post? Det er desvære ikke understøttet af MCE.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2005 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Hej Bluesky

Jo... jeg så godt dit sidste indlæg. Men med Emerald, så kommer der support for Digital Cable... så man kan jo håbe.

http://www.thegreenbutton.com/community/shwmessage.aspx?Foru mID=41&MessageID=127704

Se i øvrigt også: http://hjem.tele2adsl.dk/oleperch/DVB/DVB.html.

Thomas

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 August 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Godt nok, bare så jeg ikke lokker dig ud i en 2k investering du ikke kan bruge.

Ja det må jo komme, hvis MCE fortsat skal være med efterhånden som digitalt og HDTV vinder indpas.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 31 August 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

tjementum: Emerald skulle have indeholdt "CableCard" - det er ikke det samme som det vi bruger i Europa.

Men så vidt jeg ved nåede det ikke releasen.

Mvh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

claussor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2005
Sendt: 31 August 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

tjementum skrev:

Hej

Når jeg ser almindeligt TV via antenne så er billedekvaliteten synligt bedre, end nå jeg ser TV via MCE. Det er som om at MCE billedet har et "gråt filter", som gør at det står lidt mere utydeligt og med dårlige farver. Og i praksis ser vi derfor altid TV uden om MCE

Jeg har det nyeste Panaonic 42" HDReady Plasma TV (TH42PV500E), og det er er forbundet via VGA til min MCE PC. Jeg har et Hauppauge 500PVR og et ATI x700 Grafikkort. Jeg har prøvet med både NVDVD Purevideo Beta og PowerDVD 6 Decoder. Har også prøvet med mit Hauppauge 350PVR og ATI 9600, via en anden PC.

Jeg bruger VGA fordi jeg så undgår upscale/downscale.
Skærmen har en native resolution på 1024x768, men kan kun kører 720p/1080p over HDMI. Har prøvet DVI -> HDMI og det ser frygligt ud.

Mit spørgsmål går på om TV Tuneren i TV'et virklig er så meget bedre, i fht. et Hauppauge TV kort. Eller er det bare et spørsmål om Drivere og MPEG Decoders? Hvis ja, vil jeg prøve at reinstallere hele systemet.

Er der nogen som kan få samme billedekvalitet gennem MCE som TV direkte via antenne? Hvis ja... hvilket hardware, decoder og driver bruger I?

Thomas

Jeg tror det er et spørgsmål om at bruge det rigtige codec samt om der er "overlay" på. Billedet bliver mærkbart mere sløret, og hakker også mere.

Tag fx. MyTheatre, her kan man se tydelig forskel på om der benyttes overlay eller ej - uanset codec. Med overlay er det muligt at benytte OSD og andet. Jeg kender ikke til MCE så jeg kan ikke sige hvor det skal indstilles.

Til top Vis claussor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af claussor

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Hmm...

Overlay. Hvad, hvordan slå man det fra?

Jeg har et ATI X700 kort, og Hauppauge 500 PVR. Er der nogen der kan fortælle mig om Claussor er inde på noget her?

Thomas

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes