Forfatter |
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
øhhh, ok !
jeg kunne ikke lige finde det med at vi bliver bedt om at skrive med stort. men ok det er da meget smart.
sorry!
det var måske en ide, til en funktion, at ALT i tråden bliver vist med stor font ?
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
øhhh, ok !
jeg kunne ikke lige finde det med at vi bliver bedt om at skrive med stort. men ok det er da meget smart.
sorry!
det var måske en ide, til en funktion, at ALT i tråden bliver vist med stor font ?
|
|
|
He He vi blev heller ikke bedt om at skrive med stort, jeg troede bare at det muligvis ville hjælpe da han nu er svagt seene....
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der!
Specielt kram du der har scoret. Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt mere om, hvad der specielt er lagt vægt på, i de forstærkere. Specielt ser forforstærkeren noget vildt dimensioneret ud. Hvad er det der fylder og vejer så meget? Er der brugt modkobling, hvilke specielle kredsløbsløsninger er der gjort brug af. Hvordan er effekttrinnet bygget op?
PS! Transformeren til strømforstærkningen fra en Gravity kan vist ikke være inde i nogen af de kabinetter du har vist.
|
Til top |
|
|
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Ronin skrev:
3DX skrev:
hvilke komponeneter i en forfor. for den til at veje 65kg
hvis den ikke spiller nu, har du så ikke noget lyd 
|
|
|
Man kan regulere niveauet på Accuphase-cd´en!
|
|
|
ok !
nu er det jo ikke dit system, men da der ikke er andre kilder, hvad skal man så med en forfor ? er vol. i accu. skidt eller ?
|
|
|
Så vidt jeg husker har han også en fræser.
Derudover er det imo mange gange at fortrække med pre over en variable cd;) __________________ Mvh,
Daniel Nielsen
Densen Audio / HeadFreaks.dk / StaxHeadphones.eu
https://headfreaks.eu
|
Til top |
|
|
Eurole Lukket konto

Bruger siden: 28 August 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for roserne allesammen
I behøver ikke at skrive med stort da jeg er så svagtseende så jeg ikke kan læse det.Jeg har for det meste kun mulighed for at svare når min nevø er på besøg,så jeg kan diktere hvad der skal skrives.
Hvis der er nogen der har lyst til at høre på det en dag så kan vi godt finde ud af det.Jeg bor i storkøbenhavn hvis nogen skulle have lyst.
Med hensyn til forforstærkeren skyldes vægten en kæmpe strømforsyning,solidt kabinet samt specieltfremstillet håndlavet potmeter.Jeg har ikke den store tekniske indsigt i selve konstruktionen,men jeg kan tage kontakt til Mikael Karstensen for videre udredning.
mvh
Eurole
|
Til top |
|
|
Aecrewboss Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 180
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
HeHe lækkert setup ,hvad skal jeg sige?
Jeg har jo nok som den eneste herinde hørt det, og hvis ikke det er den bedste lyd jeg har hørt nogensinde har hørt,ja så er det ihvertfald MEGET tæt på!
Ps.Det er mig som er nevøen
mvh
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eurole skrev:
I behøver ikke at skrive med stort da jeg er så svagtseende så jeg ikke kan læse det.Jeg har for det meste kun mulighed for at svare når min nevø er på besøg,så jeg kan diktere hvad der skal skrives.
Hvis der er nogen der har lyst til at høre på det en dag så kan vi godt finde ud af det.Jeg bor i storkøbenhavn hvis nogen skulle have lyst.
Med hensyn til forforstærkeren skyldes vægten en kæmpe strømforsyning,solidt kabinet samt specieltfremstillet håndlavet potmeter.Jeg har ikke den store tekniske indsigt i selve konstruktionen,men jeg kan tage kontakt til Mikael Karstensen for videre udredning.
mvh
Eurole
|
|
|
Det må være en monster strømforsyning der sidder i den preamp. Hvorfor egentlig?
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Ronin skrev:
3DX skrev:
hvilke komponeneter i en forfor. for den til at veje 65kg
hvis den ikke spiller nu, har du så ikke noget lyd 
|
|
|
Man kan regulere niveauet på Accuphase-cd´en!
|
|
|
ok !
nu er det jo ikke dit system, men da der ikke er andre kilder, hvad skal man så med en forfor ? er vol. i accu. skidt eller ?
|
|
|
Kredsen i Accuphase´n er udemærket men dæmper kun til -40dB og det kan være lige lidt nok - den kan dog ikke gøre det ud for en rigtig god forforstærker. Der kan tilsluttes andre kilder, men kun i det digitale domæne! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Eurole skrev:
mvh
Eurole
|
|
|
Det må være en monster strømforsyning der sidder i den preamp. Hvorfor egentlig? |
|
|
Lige nøjagtigt - hvorfor egentligt? Det er jo ude i det helt vanvittige.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
"De har det specielle patenterede Ebbot bassysytem hvor der sidder 2 basser i compound transmisionslinie."
Er der nogen der kan forklare hvad dette bassystem går ud på og hvad fordelene er?
|
Til top |
|
|
Aecrewboss Forum Bruger

|
Sendt: 29 August 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
"De har det specielle patenterede Ebbot bassysytem hvor der sidder 2 basser i compound transmisionslinie."
Er der nogen der kan forklare hvad dette bassystem går ud på og hvad fordelene er?
|
|
|
Det vil sige at der sidder to basenheder i hver højttaler magnet mod magnet.Disse to enheder spiller i en transmissinslinie som ender ud i bunden på fronten.
Fordelen ved dette bassystem er at du får den helt dybe bas som ved en alm. transm.linie,men du får et attack som hvis det var en lukket konstruktion.De har jo et Q på 0,31 , det er noget lavere end hvad man ellers finder ved transmissionslinie konstruktioner.Håber det kunne forstås
mvh
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som et sæt FEDE ht. Hvad koster et sæt og er de til at opdrive?
|
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aecrewboss skrev:
Haugaard skrev:
|
|
|
Det vil sige at der sidder to basenheder i hver højttaler magnet mod magnet.Disse to enheder spiller i en transmissinslinie som ender ud i bunden på fronten.
Fordelen ved dette bassystem er at du får den helt dybe bas som ved en alm. transm.linie,men du får et attack som hvis det var en lukket konstruktion.De har jo et Q på 0,31 , det er noget lavere end hvad man ellers finder ved transmissionslinie konstruktioner.Håber det kunne forstås
mvh
|
|
|
Hej Aecrewboss og pennefører,
Tak for svaret og undskyld hvis jeg træder lidt idet. Vi kan se den ene basenhed på fronten. Er det rigtigt forstået, at den anden enhed spiller ind i et lukket kammer inden i kabinette og at det er begge enheders bagside der ser transmissionslinien?
Super spændende anlæg forøvrigt. Konstruktionerne ser ser ud til at være kompromisløst gennemførte. Er HT kabinetterne bygget af Mito Nord?
Mvh
|
Til top |
|
|
Aecrewboss Forum Bruger

|
Sendt: 29 August 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
Aecrewboss skrev:
Haugaard skrev:
|
|
|
mvh
|
|
|
Hej Aecrewboss og pennefører,
Tak for svaret og undskyld hvis jeg træder lidt idet. Vi kan se den ene basenhed på fronten. Er det rigtigt forstået, at den anden enhed spiller ind i et lukket kammer inden i kabinette og at det er begge enheders bagside der ser transmissionslinien?Nej ikke helt,så vidt jeg kan huske så er den ekstra enhed monteret i modfase med magneten mod den på frontpladen.De "ser" begge transmisionslinien plus vægten af luften mellem de to membraner.
Gav det mening,ellers prøv igen
Super spændende anlæg forøvrigt. Konstruktionerne ser ser ud til at være kompromisløst gennemførte. Er HT kabinetterne bygget af Mito Nord?Nej MK har selv lavet dem
mvh
Mvh |
|
|
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

|
Sendt: 30 August 2005 kl. 06:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder meget spændene. har søgt i patenter på div. hvad står det under i patent verden !
hvis den spiller ud på bagsiden, er den så ikke ret placerings kritisk?
udnytter man at eq, under tunings fre. er i modfase, og derfor fasen vender den ? __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
Aecrewboss Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
det lyder meget spændene. har søgt i patenter på div. hvad står det under i patent verden !
hvis den spiller ud på bagsiden, er den så ikke ret placerings kritisk?Den spiller ikke ud på bagsiden,porten sidder foran på højtt.De andre spørgsmål ved jeg desværre ikke noget om(hellere melde ud end at komme med en røver )
mvh
udnytter man at eq, under tunings fre. er i modfase, og derfor fasen vender den ? |
|
|
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 30 August 2005 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
udnytter man at eq, under tunings fre. er i modfase, og derfor fasen vender den ? |
|
|
Mon ikke at fasevendingen af den ene enhed skyldes at de spiller "ryg mod ryg", og den ene skal så fasevendes for at de spiller i takt?
Jeg havde i øvrigt i midten af 80'erne et højttalersystem baseret på noget af samme princip: "BS minor" (fra Bredgade hifi) Det var dog et dybt tunet reflekssystem, og enhederne vendte dog samme vej, men ideen skulle være at enheden oplevede kabinettet som dobbelt så stort.
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

|
Sendt: 31 August 2005 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
3DX skrev:
|
|
Mon ikke at fasevendinden af den ene enhed skyldes at de spiller "ryg mod ryg", og den ene skal så fasevendes for at de spiller i takt?
jo! men så er det jo en isobarisk kobling, i et horn? i pricippet fungere det vel ikke anderledes end en driver.
er det ikke et link, eller noget til patent beskrivelsen?
Jeg havde i øvrigt i midten af 80'erne et højttalersystem baseret på noget af samme princip: "BS minor" (fra Bredgade hifi) Det var dog et dybt tunet reflekssystem, og enhederne vendte dog samme vej, men ideen skulle være at enheden oplevede kabinettet som dobbelt så stort.
ja, de gør en isobarisk kobling jo |
|
|
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2295
|
Sendt: 31 August 2005 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Det er godt nok et super-lækkert setup, tror gerne lyden er det osse....
Det ser virkelig godt ud.... 
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 31 August 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Boye skrev:
Mon ikke at fasevendingen af den ene enhed skyldes at de spiller "ryg mod ryg", og den ene skal så fasevendes for at de spiller i takt?
jo! men så er det jo en isobarisk kobling, i et horn? i pricippet fungere det vel ikke anderledes end en driver.
|
|
|
|
|
|
Jo, det er i princippet også sådan, jeg har opfattet forklaringen. Bortset fra at det ikke er et horn, men en transmissionslinie, altså snarere det modsatte. Men af og til er det jo detaljer der gør et patent muligt, og måske er forskellen kun at en isobarisk kobling typisk har enhederne front mod front og at de spiller ind i et lukket kabinet, hvad ved jeg?
|
Til top |
|
|