Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 00:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Euroles Intruder Enigma speakers... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Var der ingen af jer der havde et kamera med til seancen?

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Det var helt sikkert en rigtig hyggelig eftermiddag, og forplejningen var helt i top  Euroles højttalere imponerede på mange måder, især transient-gengivelsen lagde jeg mærke til. Basgengivelsen var også rigtig god, de højttalere går meget dybt. Det store fravær af basresonanser/stående bølger i rummet var også en rar oplevelse. Kun på et par enkelte numre spillede rummet lidt med, men slet ikke som jeg er vant til hjemmefra . Mellemtonen synes jeg dog ind i mellen skar i ørerne, feks ved guitarer, kraftige klaverstykker og stemmer. Jeg oplevede det som selve enheden der komprimerede, eller blev presset til noget den ikke kunne. Båttede, hedder det måske?  På Sting's "Mad About You" rodede det hele i hvert fald sammen. Det hjalp dog en del da effektforstærkerens lakrids-netkabel blev skiftet ud med et Vishnu. Tror Ole fik ørerne lidt op for netkablers betydning

Det var i øvrigt sjovt, så delte meninger der var om anlægget. Nogle synes der var for meget niveau på diskanten, andre at lyden var for mørk. Den lyd man er vant til hjemmefra, og hører hver dag, har en stor indflydelse på hvordan man oplever et nyt anlæg. Jeg oplevede Euroles anlæg som en anelse for lyst til mine præferencer.

Til at starte med opfattede jeg anlægget som meget neutralt i forhold til hvad jeg er vant til, især i bassen fornemmede jeg hvordan lyden bare startede og stoppede meget kontant, der blev ikke lagt noget til.
Efterhånden som eftermiddagen skred frem, og der blev lyttet lidt mere musik, synes jeg dog at lyden blev for upersonlig/glansbilled-agtigt.

Totalt set synes jeg det var et meget imponerende anlæg, der virkelig har nogle stærke kort på hånden, men stadig har lidt nykker eller småting der irriterede mine ører.

Mange tak til Ole for en super eftermiddag, det var et rigtig godt arrangement.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Ja tak for i går eftermiddags, superhyggeligt, og en beværtning der var i absolut topklasse.

Den forforstærker er godt nok noget af det vildeste jeg nogensinde har set, håber meget at kunne komme til at høre den når den bliver færdig på et tidspunk, men ellers et ret fremragende anlæg, og imponerende af den billige midletidige Classic forforstærker lod til at følge resten af anlægget uden at man egentligt troede at der var den som lagde begrænsningen. Og så er der altså noget specielt over en pladespiller, især når den giver tæsk til en ellers vellyden Accuphase DP-55 med en 45 år gammel inspilning, jow jow.

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Tak også herfra til Eurole. Det var et overdådigt traktement og en rigtig hyggelig eftermiddag.

Der blev lyttet til meget forskelligt musik fra både cd og grammofon. Hen af eftermiddagen gik der lidt Belgisk øl i den og det kunne til tider være vanskeligt at stille skarpt på musikken pga. den livlige hifi-debat.

De indtryk der satte sig fast, var en utrolig lækker basgengivelse og en diskangengivelse helt uden fnidder - Thiel diskanterne viste efter min mening deres styrke her. Koblingen til rummet var ganske fornem på trods af en pladsering direkte på pakétgulvet.

Jeg er dog enig med Præsten omkring en til tider lidt presset mellemtone, men jeg er sikker på at kabler mm. kan gøre en del her. Vi fik da efter min mening tydelige beviser for at strømkabler påvirker lyden. I dette tilfælde syntes jeg at der kom væsentligt bedre styr på hele perspektivet og mellemtonen blev også hævet i kvalitet. Ærgeligt at tiden løb fra os til sidst.

Jeg håber at der bliver mulighed for at høre dette spændende anlæg igen når
forforstærkeren bliver færdig.

Eurole
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 August 2005
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen

Tak for en rigtig god eftermiddag,det var virkelig hyggeligt at møde så mange ligesindede.Det var meget spændene at høre folks reaktioner på ens egne lydidealer,og virkelig se at der er stor forskel på hvilke parametre som folk vægter.

Jeg fik ihvertfald noget inspiration til nogle forbedringer,netkabler er helt sikkert en ting som skal testes.

Vi må jo hellere holde en sammenkomst mere når forforstærkeren er færdig.Jeg har snakket med Mikael Karstensen om det, og han ville gerne komme og fortælle lidt om det hele, hvis der var nogen der kunne tænke sig det.

mvh

Eurole

Ps Tak for vinene

Til top Vis Eurole's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eurole

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 09 August 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Eurole skrev:

Hej allesammen

Tak for en rigtig god eftermiddag,det var virkelig hyggeligt at møde så mange ligesindede.Det var meget spændene at høre folks reaktioner på ens egne lydidealer,og virkelig se at der er stor forskel på hvilke parametre som folk vægter.

Jeg fik ihvertfald noget inspiration til nogle forbedringer,netkabler er helt sikkert en ting som skal testes.

Vi må jo hellere holde en sammenkomst mere når forforstærkeren er færdig.Jeg har snakket med Mikael Karstensen om det, og han ville gerne komme og fortælle lidt om det hele, hvis der var nogen der kunne tænke sig det.

mvh

Eurole

Ps Tak for vinene

Hej...

Jo, dette er godt nok en ældre tråd, men hvis der senere bliver mulighed for at høre nogle af de nævnte komponenter - vil jeg meget gerne deltage!

Med venlig hilsen

Niels L.

Østerbro, Kbh.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 09 August 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Jeg er også frisk for en lytter, har hørt meget om dette dejlige anlæg :)

ux226
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Hej Ole.

Vi har mødt hinanden dengang Michael havde butik på Åboulevarden.
Jeg har først lige set denne gamle tråd i dag, da en søgning på forumet tilfældigt ledte mig til den.

Jeg tænkte på om du havde en email eller et telefonnummer til Michael? Jeg ville rigtig gerne tale med ham igen om "gamle dage" og hvad der er blevet af de spændende projekter han havde gang i. Det var trods alt ham der hjalp mig i gang med at konstruere højttalere for 10 år siden, så det kunne være meget spændende at tale med ham igen.

Du kan sende mig en privat besked, hvis du ikke vil udbasunere Michaels kontaktinfo her på forum.

Til dem der ikke kender Michael Karstensen kan jeg sige at mere iderig og eksperimenterende mand skal man lede længe efter! Han var sgu ikke bange for at prøve tingene af i praksis, og der kom ekstremt vellydende og spændende produkter ud af meget af det. Jeg har lyttet en del til de højttalere Ole har, dog med nogle andre basenheder på det tidspunkt. Og de er noget helt specielt, især i bunden... Det er helt fantastisk hvad de kan dernede.

/Bjørn Aaholm

krelllover
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

hej ole  jeg har hørt enigma erne spiller r.. ud af bukserne  det tror jeg på ( når det er mk der har lavet dem  )
Til top Vis krelllover's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krelllover Besøg krelllover's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Mon Eurole holder et lignende arrangement igen ? Der er flere herovre fra plovfugerne der gerne ville høre hvad de speakers kan

Aecrewboss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Mon Eurole holder et lignende arrangement igen ? Der er flere herovre fra plovfugerne der gerne ville høre hvad de speakers kan
Jeg kan da høre Eurole om der er plads til flere her den 3. november, hvor der bliver afholdt en lytteaften. Først er lidt til maven og ganen ,derefter livemusik med dem her http://www.galaksen.dk/dahlvindingriel.html og derefter er der dømt hifi og musik til vi ikke gider mere.Indtil videre er vi fire personer ,så mon ikke der er plads til et par stykker?.Jeg forhører mig lige

mvh

Til top Vis Aecrewboss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aecrewboss

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Jeg er da også frisk igen, det var ret hyggeligt og interessant sidste gang.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Aecrewboss skrev:

Acer skrev:
Jeg kan da høre Eurole om der er plads til flere her den 3. november, hvor der bliver afholdt en lytteaften. Først er lidt til maven og ganen ,derefter livemusik med dem her http://www.galaksen.dk/dahlvindingriel.html og derefter er der dømt hifi og musik til vi ikke gider mere.Indtil videre er vi fire personer ,så mon ikke der er plads til et par stykker?.Jeg forhører mig lige

mvh

Takker mange gange for invitationen - men tidspunktet passer dårligt så det må blive en anden gang  

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Nok det mest specielle anlæg jeg har set i år...ganske fornemt må man sige

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Hej dér

jeg vil gerne tilmelde mig til arrangementet, så hvis der er plads..

Mvh. Dolce

krelllover
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

hej ole jeg er helt sikker på at den der effekt forstærker er på mindst 2 x 300w i 8 ohm vis ikke mere ( jeg kender dem der har bygget den jeg er deres lærlinge  ) hilsen kevin ( lais s søn ! )

Til top Vis krelllover's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krelllover Besøg krelllover's Websted

Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 05 November 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Hej dér, og tak til jer alle for en rigtig god aften.

Ja, jeg var jo så heldig at deltage i omtalte luxus-aften. Fantastisk beværtning og ikke mindst fornemt øludvalg. Musikken var virkelig i højsædet, og vi var til et "brag" af en jazzkoncert.

Alm.vis er dette ikke min favoritgenre. Men Dahl, Vinding, Riel-trioen, gjorde noget helt unikt sammen og som gammel teatermand, vil jeg sige at det var ensemblekunst på et meget højt plan. Men sådan noget skal indtages live, da det lige så meget er atmosfæren i salen og så i dette tilfælde de små psykologiske spil imellem de optrædende som gjorde det til en særlig oplevelse, det rækker langt ud over det et hifi-anlæg kan præstere.

Det var et opkog af gamle jazztravere, som f.eks Autum leaves og nogle af trions egne kreationer. Men altsammen i en udførelse med et enormt overskud og så meget fri imrovisation og leg, ja, at det ind imellem tydeligt kom helt bag på de tre spillemænd selv, hvor gode de egentlig er. Musikalsk verdensklasse båret af tre mænds nysgerrighed og ydmyghed for det de kan skabe.

Hifién var også god og ingen tvivl om at Ole har sammensat et ganske unikt anlæg. Fra nedre mellemtone og ned, så klart noget af det allerbedste undertegnede har oplevet. Især bemærkedes anlæggets evne til at nuancere i de laveste oktaver også ved et lavt lydniveau.
Thieldiskanter er bare smovs for ørergangene, så her var der intet at bemærke og ingen tvivl om at en Accuphase spille gør det rigtig godt i både top og bund.

Nu bad Ole selv om ris og ros, - så jeg vil gerne være ærlig og sige, at jeg fandt mellemtonen noget gjaldende og pågående. Faktisk var det lidt øretrættende i længden. Ingen skal være i tvivl om, at vi er på et meget, meget højt plan for reproduceret musik, men netop med den direkte sammenligning med livekoncerten, og så sat i relief af den uhuggeligt gode bund, så er der et eller andet der kan rettes op på mht. dette toneområde. Blæsere lød helt fantastisk og gyldne, som de skal; men kvindestemmer blev lidt skarpe i kanterne og jeg synes at de kvindelig atributter blev lige lovligt strammet ind og at f.eks Eva Cassidy, Kari Bremsen m.f. midstede deres kønslige tiltrækning og ikke helt formåede at forføre på samme måde som over mine egne referencer.
Ok, det er jo nok også et spørgsmål om smag (og om man er til piger eller trompeter  )
Lidt justering af delefilteret i de ellers dYYbt imponerende Intruder speakers, så tror jeg den er der, Ole. Resten af lydkæden, er der vidst ikke noget at sige til og den gode LA. Audio rør-preamp gjorde altså tricket! Men mon ikke din 65 kg. tunge Michael Carstensen preamp nok skal fylde det hul godt ud, når den kommer på plads Very Happy

Personligt synes jeg at aftenens bedste lyd var Ikea-fuldtonerne med Intruderne som subs. Wow der var 3D og absolut ingen af de lyttetrættende tendenser. Selvfølgelig var der så givet køb på Thiel-diskanternes udstrækthed og luftighed - men igen, det er en smag sag, om man er til trut, trut eller trat, tratterat

Tak skal du have for en dejlig aften med alt godt til sanserne, og da ikke mindt din DJ´s udsøgte musik og traktement.

Selvom jeg ikke ejer en eneste LP, så håber jeg I vil tænke på mig næste gang Vinylklub sjælland planlægger at samles...

Bedste hilsner
Mikael

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 08 November 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Jeg gik desværre glip af denne lækre forestilling, dels grundet en telefonsvarer der nægtede af afspille den venligt indtalte invitation og dels grundet private forhold.

Men heldigvis ser det ud til at jeg er skrevet op på den næste shortlist

Det anlæg skulle efter sigende være GULD!

skuffle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2006
Sendt: 08 November 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

fre
Til top Vis skuffle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skuffle

skuffle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2006
Sendt: 09 November 2006 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Enigmaen er efterhånden en ældre sag,som stadig får mig til at savle, når jeg se det masive kirsebær "skulptur". (Som i øvrigt har stået hjemme i min stue i nogle måneder,for ca. 10år siden.) Intruder "MK" er oppe på del modeller, ska jeg lige hilse og sige! Lige fra ædel træ til div. metaller og støbte kabinetter. Sattelit systemer, med de svedigste woofer til, osv. Han gør det fordi han ka lide det. Har selv et sæt Hornest Bullet, 2vejs. Hvor diskanten hænger frit i gummi ringe,i en slags bøjle af masiv mose eg. Så, ja... han er vild. Længere er den ik..

Til top Vis skuffle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skuffle

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes