Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sanyo PLV-Z4 info (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Winta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 August 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Den ser sQ fræk nok ud, selv om jeg nu bedre kunne lide det gamle design, men det med at klappe er automatisk det er godt nok fedt, fatter jeg heller ikke de ikke lavede på z3'eren :D

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 August 2005 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

woody skrev:
Jeg vil give dig ret i at det er lige meget om der står 1:5000 eller 1:6000, det kan man nok ikke se forskel på. Men som du selv kan se så er der utrolig stor forskel på eksempel vis Z2 med 1:1200 og HS50 med 1:6000.

Helt sikkert, men det er ikke kun kontrastens skyld! Men det er da helt klart at højere kontrast er en fordel - dét jeg siger er bare at det slet ikke er sikkert at Z4 rent faktisk har ringere kontrast end HS 50, selv om opgivelsen er lavere! Det ved vi reelt først når vi har set den (den bliver ikke vist på IFA, hvilket jeg ellers troede - men jeg ser forhåbentligt snart en sample...)

woody skrev:
HS50 har et billede tæt på CRT TV

Det er jeg nu ikke enig i, HS 50 er langt bedre end ethvert CRT tv jeg kan komme i tanke om. Men det er en anden snak...

woody skrev:
hvilket gør at en øgning af kontrasen ikke vil være så "synlig" som en øgning fra 1:1200 til 1:6000. Der hvor de kunne forbedre sig var pixeleringen og der ved jeg af gode grunde ikke hvad Z4`eren kan byde på. Men på HS50`eren kan man se den specilet ved meget lyse (hvide) scener.

Det er rigtigt. Og yderligere forbedring af kontrast er samtidigt væsentligt sværere at opnå. Dét man skal være opmærksom på med kontrast-opgivelser er at det er en progressiv skala. Forskellen på 500:1 og 1000:1 er kæmpestor, forskellen på 2000:1 og 10.000:1 er faktisk mindre. Derfor kan man sige, at jo bedre kontrasten generelt bliver, jo mindre vigtigt bliver det også at fokusere på det som altoverskyggende argument. Jeg ville godt turde garantere at en projektor med 400:1 i kontrast er ringere end en anden med 1000:1 i kontrast (hvis opgivelserne er rimeligt ens), men jeg turde ikke garantere at en projektor med 10.000:1 i kontrast er bedre end en projektor med 3000:1 i kontrast.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 31 August 2005 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Ifølge http://www.heimkinomarkt.de/News_Einzelergebnis.asp?news_ID= 1973 kommer den til at koste 2.290,- EUR i Tyskland som vejledende pris og kan købes fra september 05.

Lars  

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 August 2005 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Ifølge http://www.heimkinomarkt.de/News_Einzelergebnis.asp?news_ID= 1973 kommer den til at koste 2.290,- EUR i Tyskland som vejledende pris og kan købes fra september 05.

Hvilket kan ses i relation til at Z3 såvidt jeg husker kostede 1999,- euro vejl. ved lanceringen. Det tyder på en DK-pris mellem 17 og 20K.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 September 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 10 September 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Areadvd.de henviser  idag 10-09 til de sidste detaljer omkring Z4 - og ikke mindst en vejl pris i Tyskland på 1999 Euro !!
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 September 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Cine4home har en fin preview test af Z4:

http://www.cine4home.de/tests/projektoren/Sanyo-Z4-Preview/Z 4Preview.htm

woody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 11 September 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Er det som med HS50`eren at det er justering af Iris som giver den høje kontrast?

Woody

Til top Vis woody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woody

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 12 September 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

woody skrev:

Er det som med HS50`eren at det er justering af Iris som giver den høje kontrast?

Woody

Jeps, det er samme princip med en såkaldt dynamisk iris. Den nye Panasonic PT-AE900 er, såvidt jeg ved, også med dynamisk iris. Er det forøvrigt ikke vanskelligt at kalibrere en projektor, når den har dynamisk iris?

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 September 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Er det forøvrigt ikke vanskelligt at kalibrere en projektor, når den har dynamisk iris?

Jo, den med blindt at stole på test-billeder holder ikke... Der må noget fingerspitzgefühl til...

chrhall
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2005
Sendt: 13 September 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Ang entrypriser:

Der kommer 4 nye projektorer her i efteråret, altså slut september, start oktober

Hitachi TX200
Epson TW600
Sanyo PLV-Z4
Panasonic AE900

De alle nogenlunde ens specs, og har alle entrypriser under 2000€

Hvad entryprisen herhjemme bliver, ved jeg ikke, men hvis de alle skal konkurrere med hinanden, så må man vel tro på noget der ligner 17000 for dem alle.

Til top Vis chrhall's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrhall

meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003
Sendt: 13 September 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

woody skrev:
Jeg vil give dig ret i at det er lige meget om der står 1:5000 eller 1:6000, det kan man nok ikke se forskel på. Men som du selv kan se så er der utrolig stor forskel på eksempel vis Z2 med 1:1200 og HS50 med 1:6000.

Helt sikkert, men det er ikke kun kontrastens skyld! Men det er da helt klart at højere kontrast er en fordel - dét jeg siger er bare at det slet ikke er sikkert at Z4 rent faktisk har ringere kontrast end HS 50, selv om opgivelsen er lavere! Det ved vi reelt først når vi har set den (den bliver ikke vist på IFA, hvilket jeg ellers troede - men jeg ser forhåbentligt snart en sample...)

woody skrev:
HS50 har et billede tæt på CRT TV

Det er jeg nu ikke enig i, HS 50 er langt bedre end ethvert CRT tv jeg kan komme i tanke om. Men det er en anden snak...

woody skrev:
hvilket gør at en øgning af kontrasen ikke vil være så "synlig" som en øgning fra 1:1200 til 1:6000. Der hvor de kunne forbedre sig var pixeleringen og der ved jeg af gode grunde ikke hvad Z4`eren kan byde på. Men på HS50`eren kan man se den specilet ved meget lyse (hvide) scener.

Det er rigtigt. Og yderligere forbedring af kontrast er samtidigt væsentligt sværere at opnå. Dét man skal være opmærksom på med kontrast-opgivelser er at det er en progressiv skala. Forskellen på 500:1 og 1000:1 er kæmpestor, forskellen på 2000:1 og 10.000:1 er faktisk mindre. Derfor kan man sige, at jo bedre kontrasten generelt bliver, jo mindre vigtigt bliver det også at fokusere på det som altoverskyggende argument. Jeg ville godt turde garantere at en projektor med 400:1 i kontrast er ringere end en anden med 1000:1 i kontrast (hvis opgivelserne er rimeligt ens), men jeg turde ikke garantere at en projektor med 10.000:1 i kontrast er bedre end en projektor med 3000:1 i kontrast.

Nu vil jeg ikke mene at man skal smligne en projector med et TV

Andgående contrast vil jeg personlig mene at der er kæmpe forskel på 4000 til 15000 eller højre

Til top Vis meyer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af meyer

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 September 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

chrhall skrev:

Der kommer 4 nye projektorer her i efteråret, altså slut september, start oktober

Hitachi TX200
Epson TW600
Sanyo PLV-Z4
Panasonic AE900

Dertil kommer Sony HS-60, dog angiveligt lidt senere (november/december). Men ja, det er i et lidt højere prisleje formentlig.

Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 September 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

meyer skrev:
Andgående contrast vil jeg personlig mene at der er kæmpe forskel på 4000 til 15000 eller højre

Det er i teorien også rigtigt - dét der er problemet er, at du ikke kan være sikker på at fordi der står 15000:1 i specifikationerne på projektor A, og 4000:1 på projektor B, så har projektor A _reelt_ højere kontrast end projektor B. Indtil dynamisk iris gjorde sit indtog ville jeg pege på at en Ansi-måling ville være meget mere reel, og at to projektorer med vidt forskellig on/off kontrast kan have helt ens ansi-kontrast - men den dynamiske iris gør det svært at bruge ansi-kontrasten som målestok. I det hele taget, jo bedre og mere avancerede projektorerne generelt bliver, jo mindre kan vi bruge specifikationerne til.

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 11 Marts 2005
Sendt: 13 September 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet billeder og info om sanyo z4 på sanyo.de

Kontrasten står her til at være 7000:1
Til top Vis gROoxY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gROoxY

chrhall
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2005
Sendt: 14 September 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

meyer skrev:

Det er i teorien også rigtigt - dét der er problemet er, at du ikke kan være sikker på at fordi der står 15000:1 i specifikationerne på projektor A, og 4000:1 på projektor B, så har projektor A _reelt_ højere kontrast end projektor B. Indtil dynamisk iris gjorde sit indtog ville jeg pege på at en Ansi-måling ville være meget mere reel, og at to projektorer med vidt forskellig on/off kontrast kan have helt ens ansi-kontrast - men den dynamiske iris gør det svært at bruge ansi-kontrasten som målestok. I det hele taget, jo bedre og mere avancerede projektorerne generelt bliver, jo mindre kan vi bruge specifikationerne til.

Enig, Otto. Spørgsmålet er også om menigmand kan se forskel - jeg mener giver projektoren et godt billede eller ej. Hvis det ser supergodt ud, så må der gerne stå "ingen kontrast" på kassen. :)

Til top Vis chrhall's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrhall

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 11 Marts 2005
Sendt: 15 September 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Til jer der som mig selv venter spændt på sanyo z4 kan jeg oplyse at jeg nu har fundet et sted der anoncerer en reel pris. 1790 Euro som vel svarer til 13500 danske kroner.

http://shop.big-screen.de/epages/bigscreen.storefront/DE/P roduct/2442

Til top Vis gROoxY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gROoxY

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 September 2005 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

På Sanyo's japanske hjemmeside er der en del info om Z4

http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?l p=ja_en&trurl=http%3a%2f%2fwww.sanyo.co.jp%2fkoho%2fhype rtext4%2f0509news-j%2f0909-1.html  

(Undskyld oversættelsen, men mit japanske er ikke for godt!)

Projektoren kan åbenbart købes fra 21. oktober til en vejledende pris på 294.000 yen (ca. 16.000 DKK). Den vejledende pris er den samme som for Z3.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes