| Forfatter |
|
Winta Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 30 August 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser sQ fræk nok ud, selv om jeg nu bedre kunne lide det gamle design, men det med at klappe er automatisk det er godt nok fedt, fatter jeg heller ikke de ikke lavede på z3'eren :D
__________________ WAF tak!
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 31 August 2005 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
woody skrev:
| Jeg vil give dig ret i at det er lige meget om der står 1:5000 eller 1:6000, det kan man nok ikke se forskel på. Men som du selv kan se så er der utrolig stor forskel på eksempel vis Z2 med 1:1200 og HS50 med 1:6000. |
|
|
Helt sikkert, men det er ikke kun kontrastens skyld! Men det er da helt klart at højere kontrast er en fordel - dét jeg siger er bare at det slet ikke er sikkert at Z4 rent faktisk har ringere kontrast end HS 50, selv om opgivelsen er lavere! Det ved vi reelt først når vi har set den (den bliver ikke vist på IFA, hvilket jeg ellers troede - men jeg ser forhåbentligt snart en sample... )
woody skrev:
| HS50 har et billede tæt på CRT TV |
|
|
Det er jeg nu ikke enig i, HS 50 er langt bedre end ethvert CRT tv jeg kan komme i tanke om. Men det er en anden snak...
woody skrev:
| hvilket gør at en øgning af kontrasen ikke vil være så "synlig" som en øgning fra 1:1200 til 1:6000. Der hvor de kunne forbedre sig var pixeleringen og der ved jeg af gode grunde ikke hvad Z4`eren kan byde på. Men på HS50`eren kan man se den specilet ved meget lyse (hvide) scener. |
|
|
Det er rigtigt. Og yderligere forbedring af kontrast er samtidigt væsentligt sværere at opnå. Dét man skal være opmærksom på med kontrast-opgivelser er at det er en progressiv skala. Forskellen på 500:1 og 1000:1 er kæmpestor, forskellen på 2000:1 og 10.000:1 er faktisk mindre. Derfor kan man sige, at jo bedre kontrasten generelt bliver, jo mindre vigtigt bliver det også at fokusere på det som altoverskyggende argument. Jeg ville godt turde garantere at en projektor med 400:1 i kontrast er ringere end en anden med 1000:1 i kontrast (hvis opgivelserne er rimeligt ens), men jeg turde ikke garantere at en projektor med 10.000:1 i kontrast er bedre end en projektor med 3000:1 i kontrast. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 31 August 2005 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 August 2005 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket kan ses i relation til at Z3 såvidt jeg husker kostede 1999,- euro vejl. ved lanceringen. Det tyder på en DK-pris mellem 17 og 20K. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Areadvd.de henviser idag 10-09 til de sidste detaljer omkring Z4 - og ikke mindst en vejl pris i Tyskland på 1999 Euro !!
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
woody Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det som med HS50`eren at det er justering af Iris som giver den høje kontrast?
Woody
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 12 September 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
woody skrev:
|
Er det som med HS50`eren at det er justering af Iris som giver den høje kontrast?
Woody
|
|
|
Jeps, det er samme princip med en såkaldt dynamisk iris. Den nye Panasonic PT-AE900 er, såvidt jeg ved, også med dynamisk iris. Er det forøvrigt ikke vanskelligt at kalibrere en projektor, når den har dynamisk iris? __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 September 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
| Er det forøvrigt ikke vanskelligt at kalibrere en projektor, når den har dynamisk iris? |
|
|
Jo, den med blindt at stole på test-billeder holder ikke... Der må noget fingerspitzgefühl til... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
chrhall Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 13 September 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang entrypriser:
Der kommer 4 nye projektorer her i efteråret, altså slut september, start oktober
Hitachi TX200 Epson TW600 Sanyo PLV-Z4 Panasonic AE900
De alle nogenlunde ens specs, og har alle entrypriser under 2000€
Hvad entryprisen herhjemme bliver, ved jeg ikke, men hvis de alle skal konkurrere med hinanden, så må man vel tro på noget der ligner 17000 for dem alle.
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 13 September 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
woody skrev:
| Jeg vil give dig ret i at det er lige meget om der står 1:5000 eller 1:6000, det kan man nok ikke se forskel på. Men som du selv kan se så er der utrolig stor forskel på eksempel vis Z2 med 1:1200 og HS50 med 1:6000. |
|
|
Helt sikkert, men det er ikke kun kontrastens skyld! Men det er da helt klart at højere kontrast er en fordel - dét jeg siger er bare at det slet ikke er sikkert at Z4 rent faktisk har ringere kontrast end HS 50, selv om opgivelsen er lavere! Det ved vi reelt først når vi har set den (den bliver ikke vist på IFA, hvilket jeg ellers troede - men jeg ser forhåbentligt snart en sample... )
woody skrev:
| HS50 har et billede tæt på CRT TV |
|
|
Det er jeg nu ikke enig i, HS 50 er langt bedre end ethvert CRT tv jeg kan komme i tanke om. Men det er en anden snak...
woody skrev:
| hvilket gør at en øgning af kontrasen ikke vil være så "synlig" som en øgning fra 1:1200 til 1:6000. Der hvor de kunne forbedre sig var pixeleringen og der ved jeg af gode grunde ikke hvad Z4`eren kan byde på. Men på HS50`eren kan man se den specilet ved meget lyse (hvide) scener. |
|
|
Det er rigtigt. Og yderligere forbedring af kontrast er samtidigt væsentligt sværere at opnå. Dét man skal være opmærksom på med kontrast-opgivelser er at det er en progressiv skala. Forskellen på 500:1 og 1000:1 er kæmpestor, forskellen på 2000:1 og 10.000:1 er faktisk mindre. Derfor kan man sige, at jo bedre kontrasten generelt bliver, jo mindre vigtigt bliver det også at fokusere på det som altoverskyggende argument. Jeg ville godt turde garantere at en projektor med 400:1 i kontrast er ringere end en anden med 1000:1 i kontrast (hvis opgivelserne er rimeligt ens), men jeg turde ikke garantere at en projektor med 10.000:1 i kontrast er bedre end en projektor med 3000:1 i kontrast.
|
|
|
Nu vil jeg ikke mene at man skal smligne en projector med et TV
Andgående contrast vil jeg personlig mene at der er kæmpe forskel på 4000 til 15000 eller højre
|
| Til top |
|
| |
kvestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
| Sendt: 13 September 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
chrhall skrev:
|
Der kommer 4 nye projektorer her i efteråret, altså slut september, start oktober
Hitachi TX200 Epson TW600 Sanyo PLV-Z4 Panasonic AE900
|
|
|
Dertil kommer Sony HS-60, dog angiveligt lidt senere (november/december). Men ja, det er i et lidt højere prisleje formentlig.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 September 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
meyer skrev:
| Andgående contrast vil jeg personlig mene at der er kæmpe forskel på 4000 til 15000 eller højre |
|
|
Det er i teorien også rigtigt - dét der er problemet er, at du ikke kan være sikker på at fordi der står 15000:1 i specifikationerne på projektor A, og 4000:1 på projektor B, så har projektor A _reelt_ højere kontrast end projektor B. Indtil dynamisk iris gjorde sit indtog ville jeg pege på at en Ansi-måling ville være meget mere reel, og at to projektorer med vidt forskellig on/off kontrast kan have helt ens ansi-kontrast - men den dynamiske iris gør det svært at bruge ansi-kontrasten som målestok. I det hele taget, jo bedre og mere avancerede projektorerne generelt bliver, jo mindre kan vi bruge specifikationerne til. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
gROoxY Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 13 September 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der kommet billeder og info om sanyo z4 på sanyo.de
Kontrasten står her til at være 7000:1
|
| Til top |
|
| |
chrhall Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 14 September 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
meyer skrev:
| Andgående contrast vil jeg personlig mene at der er kæmpe forskel på 4000 til 15000 eller højre |
|
|
Det er i teorien også rigtigt - dét der er problemet er, at du ikke kan være sikker på at fordi der står 15000:1 i specifikationerne på projektor A, og 4000:1 på projektor B, så har projektor A _reelt_ højere kontrast end projektor B. Indtil dynamisk iris gjorde sit indtog ville jeg pege på at en Ansi-måling ville være meget mere reel, og at to projektorer med vidt forskellig on/off kontrast kan have helt ens ansi-kontrast - men den dynamiske iris gør det svært at bruge ansi-kontrasten som målestok. I det hele taget, jo bedre og mere avancerede projektorerne generelt bliver, jo mindre kan vi bruge specifikationerne til.
|
|
|
Enig, Otto. Spørgsmålet er også om menigmand kan se forskel - jeg mener giver projektoren et godt billede eller ej. Hvis det ser supergodt ud, så må der gerne stå "ingen kontrast" på kassen. :)
|
| Til top |
|
| |
gROoxY Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 15 September 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|