Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LCD eller PLASMA - igen igen :-) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 September 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

zerocool skrev:
Du overser dog den vigtige faktor det er hvordan Tv'et behandler signal-input.

Jeg synes ikke jeg _overser_ det som sådan, det har bare ikke så meget at sige lige i denne diskussion.

Det har netop alt med denne diskussion at gøre... For at citére Sneppevej, der trods alt er trådens fader:

Sneppevej skrev:

Det er et absolut krav for mig og mit setup at fladskærmen kan tilsluttes til PC via DVI, da jeg kører med MediaCenter. Dette krav kan på ingen måde fraviges..

Otto, TC skrev:

Tror du selv på at flertallet af Aldi-tv'ene er købt af hensyn til HTPC-brug?

Tjoh... Det ved jeg nu ikke, men problemet med pixelperfektion er jo til stede uanset hvor man køber og i hvilket prisleje man befinder sig i. Det er tilfældet for Sony, Philips, Thomson etc.

Otto, TC skrev:

Bortset fra det, kan vi ikke blive enige om at 1:1 har mindre påvirkning af billedkvaliteten end forskellen på farvegengivelse, kontrast, og ikke mindst panoreringer? Nu har jeg ikke taget mig sammen til at læse den tråd endnu, men er der fokus på om pågældende tv håndterer både 50 og 60 Hz? Er der overhovedet fokus i HTPC-samfundet på om PC'erne håndterer 50 Hz rigtigt? Hvor mange HTPC'er kører 60 Hz output?

Billedekvalitet er et sammenspil af - bl.a. de af dig nævnte - faktorer, men faktum er, at det er langt lettere at finde skærme der håndterer farvegengivelsen, kontrast og refresh rate osv. godt og derfor er yderst velegnede til "almindelig" brug. Derimod er det en langt mere kompliceret sag, at finde fladskærme, som tilbyder 1:1 pixelmapping.
Jeg synes bestemt heller ikke pixelperfektion skal bagateliseres i forhold til de andre momenter. Personligt kunne jeg, til HTPC-brug, aldrig drømme at købe et Tv, som ikke indeholdte denne kvalitet.

Det forholder sig jo således, at hvis ikke du får 1:1 pixelmapping vil billedet blive scaleret dobbelt (dels i HTPC'en og dels i Tv'et). Med en betydelig kvaltetsforingelse til følge. Resultatet bliver jo dåligere end den ringeste skalering i systemet. Billedet kan derfor have nok så god kontrast, god farvegengivelse osv., men det hjælper ikke meget hvis det har tabt detalje og skarphed.

Otto, TC skrev:

Jeg kan kun tale for mig selv, men for mig er det ikke et spørgsmål om at jeg vil modarbejde HTPC-folket for at beskytte mine traditionelle produkter. Det er bare et spørgsmål om en simpel business-vurdering - jeg kan ikke alt, jeg må sortere i de varegrupper jeg vælger at fokusere på, og de prislejer jeg vil bevæge mig i. Og fakta er at HTPC i høj grad er en DIY-ting - meget få vil betale hvad det rent faktisk koster at få andre til at lave opsætning osv. Hvor mange af jer synes f.eks. at Zitech-dimsen fra CTA er for dyr? Her er ikke engang beregnet avance til demonstration, installation og after-sales service på radio/tv niveau (ikke at jeg siger at hotline fra en radio/tv butik/producent nødvendigvis er bedre end den fra en pc-producent, men den er anderledes og dyrere). Hvis jeg skulle levere HTPC'er, så ville de blive voldsomt dyre - for når du handler med en sælger, så betaler du ikke kun for den vare du får - du betaler også for den tid sælgeren har brugt, ikke bare på at ekspedere dig, men også på at vente på at du kom ind i butikken - og du betaler for de penge sælgeren kunne have tjent på at lave noget andet.

He, He... Jeg kunne nu heller ikke forestille mig dig stå og forhandle HTPC'er, Otto Og du har da helt ret i, at det langt overvejende er en DIY-ting. Det er jo også lidt af charmen.

Otto, TC skrev:

Jeg vil også gerne hjælpe HTPC-folket med hensyn til at finde de displays der kan køre 1:1, men HTPC er ganske enkelt en enormt tidskrævende ting, og tid er det mest værdifulde jeg har. Derfor, hvis du kommer ind i butikken med din HTPC og vil bruge noget tid på at se hvordan den fungerer med forskellige displays, så vil jeg hellere end gerne hjælpe dig - men at sætte mig ind i HTPC-verdenen for at kunne tilbyde produkter målrettet til dette marked, det kan/vil jeg ganske enkelt ikke, på samme måde som at jeg bevidst har fravalgt fladskærmsmarkedet (indtil i næste uge), på trods af at det er et kæmpe marked, så har jeg fravalgt HTPC-målgruppen. Jeg kan ikke bruge det til noget at det er en stor målgruppe hvis jeg ikke kan tjene penge på den.

Glæder mig til at kigge ned til dig i næste uge så...

For at spare dig lidt tid kan jeg også fortælle dig, at det kun er de nye LG LCD-Tv, som tilbyder 1:1 pixelmapping (via DVI/HDMI) - så nu har du i hvert fald den information bag øret, hvis en HTPC-bruger skulle spørge.

Kommer du til at fører LG?

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 September 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Edit: Beklager fumleriet med quote'ne, det skulle være på plads nu...

zerocool skrev:
Det har netop alt med denne diskussion at gøre...

Dét jeg mente var i forhold til min udtalelse om at et tv til 10.000,- godt kan være ultra-discount, hvad angår konstruktionskvaliteten. Det har ikke noget med billedkvalitet at gøre.

zerocool skrev:
Billedekvalitet er en sammenspil af - bl.a. de af dig nævnte - faktorer, men faktum er, at det er langt lettere at finde skærme der håndterer farvegengivelsen, kontrast og refresh rate osv. godt og derfor er yderst velegnede til "almindelig" brug.

Er det? Det synes jeg da så langtfra det er. For det første mangler jeg stadig at se et LCD-tv med et billede jeg ville finde mig i hjemme i stuen, for det andet synes jeg da det vælter med tråde hvor folk er alt andet end afklarede omkring hvad de skal købe, så let, det vil jeg ikke kalde det.

zerocool skrev:
Jeg synes bestemt heller ikke pixelperfektion skal bagateliseres i forhold til de andre momenter. Personligt kunne jeg, til HTPC-brug, aldrig drømme at købe et Tv, som ikke indeholdte denne kvalitet.

Det er også fair nok, men ville du drømme om at købe et tv med dårlig kontrast? Manglende evne til at vise 50 Hz? Dårlig responstid? Dårlig synsvinkel? Det er selvfølgelig helt fint hvis målet er at indskrænke mulighederne, og så tage 1:1 som første nåleøje, men det virker lidt som om at bare 1:1 problemet er løst, så er det per definition et interessant tv. Jeg påstår bare at der er en overhængende risiko for at hvis man opstiller de 3-4 basale krav til en optimal skærm til HTPC brug, så står du med lige nøjagtigt 0 tv tilbage at vælge imellem (det er ikke sikkert jeg har ret, jeg ved det ikke - men det er nu engang min påstand indtil andet er bevist). Det betyder at du kan vælge slet ikke at købe noget, eller slække på et af kravene. Spørgsmålet er så hvilket krav man kan slække på - du siger så at det ikke er 1:1 kravet, ergo må du jo slække på et af de andre. Mit spørgsmål er så: Hvilket?

zerocool skrev:
Det forholder sig jo således, at hvis ikke du får 1:1 pixelmapping vil billedet blive scaleret dobbelt (dels i HTPC'en og dels i Tv'et). Med en betydelig kvaltetsforingelse til følge. Resultatet bliver jo dåligere end den ringeste skalering i systemet. Billedet kan derfor have nok så god kontrast, god farvegengivelse osv., men det hjælper ikke meget hvis det har tabt detalje og skarphed.

Det er jeg 1000% enig i, men det gælder også den anden vej - 1:1 kan bruges til nul og en hat hvis kontrasten er elendig. Som udbuddet er i dag kan du så vælge mellem to onder, og jeg siger bare at det ikke _nødvendigvis_ er 1:1 der bør være det tungeste krav. Det kan godt ske jeg tager fejl, men det er da noget man bør have fokus på i denne diskussion.

zerocool skrev:
He, He... Jeg kunne nu heller ikke forestille mig dig stå og forhandle HTPC'er, Otto

HA! Du skulle bare vide hvor mange PC'er jeg har solgt!  Jeg er skam udlært i Fona's PC-afdeling, så kom ikke her!

zerocool skrev:
For at spare dig lidt tid kan jeg også fortælle dig, at det kun er de nye LG LCD-Tv, som tilbyder 1:1 pixelmapping (via DVI/HDMI) - så nu har du i hvert fald den information bag øret, hvis en HTPC-bruger skulle spørge.

Kommer du til at fører LG?

Ikke i første omgang, men det er heller ikke decideret fravalgt. Hvis efterspørgslen er der og jeg kan sælge dem til en pris der er konkurrencedygtig, så vil jeg overveje det. For nu at sige det som det er, så vil jeg ikke tage en LG ind udelukkende for at kunne tilbyde HTPC-folket noget, for som de DIY-folk I er, så køber I dem jo alligevel i Tyskland... Men om en måned vil jeg være meget bedre i stand til at vurdere om et givent tv er godt eller dårligt, og hvis en LG er god, og jeg kan tjene mere end en 20'er på at sælge den, så skal den selvfølgelig også stå i vores butik.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Dét jeg mente var i forhold til min udtalelse om at et tv til 10.000,- godt kan være ultra-discount, hvad angår konstruktionskvaliteten. Det har ikke noget med billedkvalitet at gøre.

Okay, så er vi enige.

Otto, TC skrev:
Er det? Det synes jeg da så langtfra det er. For det første mangler jeg stadig at se et LCD-tv med et billede jeg ville finde mig i hjemme i stuen, for det andet synes jeg da det vælter med tråde hvor folk er alt andet end afklarede omkring hvad de skal købe, så let, det vil jeg ikke kalde det.

Ja, men jeg mener det også relativt. Det skal jo vurderes op mod andre LCD'er og ikke CRT. Det ville alt andet end lige være en unfair kamp.
Fladskærme udmærker sig jo derimod ved, at have nogle ideelle tilslutningsmuligher til HTPC. 

Otto, TC skrev:
Det er også fair nok, men ville du drømme om at købe et tv med dårlig kontrast? Manglende evne til at vise 50 Hz? Dårlig responstid? Dårlig synsvinkel? Det er selvfølgelig helt fint hvis målet er at indskrænke mulighederne, og så tage 1:1 som første nåleøje, men det virker lidt som om at bare 1:1 problemet er løst, så er det per definition et interessant tv. Jeg påstår bare at der er en overhængende risiko for at hvis man opstiller de 3-4 basale krav til en optimal skærm til HTPC brug, så står du med lige nøjagtigt 0 tv tilbage at vælge imellem (det er ikke sikkert jeg har ret, jeg ved det ikke - men det er nu engang min påstand indtil andet er bevist). Det betyder at du kan vælge slet ikke at købe noget, eller slække på et af kravene. Spørgsmålet er så hvilket krav man kan slække på - du siger så at det ikke er 1:1 kravet, ergo må du jo slække på et af de andre. Mit spørgsmål er så: Hvilket?

Selvfølgelig er 1:1 pixelmapping en faktor jeg bruger til at indskænke mine muligheder og det sker bestemt ikke uden skeelen til de andre momenter der bevirker, at et Tv er godt. Jeg synes dog, at pixelperfektion alene kan gøre et Tv interessant bare med den begrundelse, at der næsten ikke er nogle sådanne på markedet i øjeblikket. 
Det igen leder mig også over i, at du har fuldstændig ret i at et fladsskærmskøb, på nuværende udviklingsstadie, vil være et kompromis.

Otto, TC skrev:

Det er jeg 1000% enig i, men det gælder også den anden vej - 1:1 kan bruges til nul og en hat hvis kontrasten er elendig. Som udbuddet er i dag kan du så vælge mellem to onder, og jeg siger bare at det ikke _nødvendigvis_ er 1:1 der bør være det tungeste krav. Det kan godt ske jeg tager fejl, men det er da noget man bør have fokus på i denne diskussion.

Nu behøves det jo ikke at stilles så kategorisk op. Et Tv der kan levere pixelperfektion behøves nødvendigvis ikke at have et dårligt kontrastniveau.
Jeg vil nu også holde fast på, at 1:1 pixelmappingen er en nødvendighed for HTPC-brug, ikke mindst for at undgå dobbeltskaleringen.

Otto, TC skrev:

HA! Du skulle bare vide hvor mange PC'er jeg har solgt!  Jeg er skam udlært i Fona's PC-afdeling, så kom ikke her!

Det er jeg ked af, at jeg missede.

Otto,TC skrev:
Ikke i første omgang, men det er heller ikke decideret fravalgt. Hvis efterspørgslen er der og jeg kan sælge dem til en pris der er konkurrencedygtig, så vil jeg overveje det. For nu at sige det som det er, så vil jeg ikke tage en LG ind udelukkende for at kunne tilbyde HTPC-folket noget, for som de DIY-folk I er, så køber I dem jo alligevel i Tyskland... Men om en måned vil jeg være meget bedre i stand til at vurdere om et givent tv er godt eller dårligt, og hvis en LG er god, og jeg kan tjene mere end en 20'er på at sælge den, så skal den selvfølgelig også stå i vores butik.

Okay, men jeg tillader mig nu alligevel og kigge ned og se hvordan du vil finde vægplads til jeres nye produkter

Det skal også lige siges, at jeg bestemt gerne vil gi' et par tusinder ekstra for et Tv - ift. Tyskland -, med den personlige service, sikkerhed, bekvemmelighed osv. som følger med. Du behøves derfor bestemt ikke undskylde, at i ikke vil fører et decideret HTPC-egnet LCD-Tv, med en stereotyp forestilling om vores indkøbsvaner 

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 September 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:
Nu behøves det jo ikke at stilles så kategorisk op. Et Tv der kan levere pixelperfektion behøves nødvendigvis ikke at have et dårligt kontrastniveau.

Selvfølgelig, havde der været 10 forskellige tv der opfyldte kravet om 1:1 er jeg da også sikker på du var rykket til næste kriterie, og udvalgt dét af dem med det bedste billede.

zerocool skrev:
Jeg vil nu også holde fast på, at 1:1 pixelmappingen er en nødvendighed for HTPC-brug, ikke mindst for at undgå dobbeltskaleringen.

Konklusionen er vel at indtil du finder et tv med 1:1, der samtidigt har et godt billede, køber du ikke noget?

zerocool skrev:
Okay, men jeg tillader mig nu alligevel og kigge ned og se hvordan du vil finde vægplads til jeres nye produkter

Beslagene er allerede hængt op, vi venter bare på skærmene...

zerocool skrev:
Det skal også lige siges, at jeg bestemt gerne vil gi' et par tusinder ekstra for et Tv - ift. Tyskland -, med den personlige service, sikkerhed, bekvemmelighed osv. som følger med. Du behøves derfor bestemt ikke undskylde, at i ikke vil fører et decideret HTPC-egnet LCD-Tv, med en stereotyp forestilling om vores indkøbsvaner 

Det vil de fleste. Problemet er at de par tusinde folk gerne vil give ekstra, er væk allerede i moms-forskel. Oveni kommer så en tusse eller to til at dække udgifterne til selve butikken som er forudsætningen for overhovedet at kunne levere denne service, og først derefter kan man begynde at taksere selve service'n. Der vil altså ikke være talle om et par tusinde, men om 5-6 tusinde. Ikke så meget en forskel mellem danmark og tyskland, men en forskel mellem forskellige niveauer af service, alt efter hvad det er for en butikstype. Som jeg har påpeget i en anden tråd, Pioneer's PDP 435 FDE er der over 50% udsving i prisen på, INDEN for tysklands grænser.

Der er en grund til at de fleste høj-service leverandører af hjemmebio vælger nogle produkter der typisk ikke er så hård priskonkurrence på, for hvis folk rent faktisk vidste hvor stor en del af prisen på en komplet hjemmebio-opsætning der ville udgøres af arbejdstid, så ville de løbe skrigende væk. Vi har valgt at lægge os i en gråzone mellem høj-service butikkerne og lavpris-butikkerne, ved at tilbyde hvad jeg selv synes er et højt niveau af demonstration og rådgivning før købet, til gengæld er prisen uden nogen form for levering eller opsætning. Det bliver interessant at se hvordan folk tackler et prisskilt på 1400,- for en seriøs montering af et plasma-tv.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Selvfølgelig, havde der været 10 forskellige tv der opfyldte kravet om 1:1 er jeg da også sikker på du var rykket til næste kriterie, og udvalgt dét af dem med det bedste billede.

Det kan nu også være, at LG har ramt nogenlunde plet i første forsøg. Jeg har set det i virkeligheden uden dog, på nogen måde, at have mulighed for at teste det, men det umiddelbare indtryk af finish og kvalitet var meget godt.
Det har nogle fine specs, selvom jeg langt fra ligger nogen stor tillid hertil, og så er det et udstyret med et 8-bit S-IPS panel.
Af andre fine detaljer kan nævnes individuelle billede-indstillinger for hver indgang.

Otto, TC skrev:
Konklusionen er vel at indtil du finder et tv med 1:1, der samtidigt har et godt billede, køber du ikke noget?

Den slags er nødvendigvis noget der må testes herhjemme og det er også hvad jeg agter at gøre med LG'en. Det er i hvert fald bestilt og i så fald det ikke lever op til forventningerne må jeg jo bare levere det tilbage eller købe nyt når den nye generation kommer.
Jeg har i hvert fald svært med, at vedblive med kun at bruge min HTPC til projektor. 

Du burde næsten kigge op til mig og opleve hvor stor kvalitetsforskel der er på pixelperfektion og en (dobbelt-) skalering på så lidt som 6 pixelrækker. 

Otto, TC skrev:
Beslagene er allerede hængt op, vi venter bare på skærmene...

Lyder godt, så håber jeg du følger dine egne formaninger og bruger lidt tid på at sætte billedet rigtig op på dem 

Otto, TC skrev:

Det vil de fleste. Problemet er at de par tusinde folk gerne vil give ekstra, er væk allerede i moms-forskel. Oveni kommer så en tusse eller to til at dække udgifterne til selve butikken som er forudsætningen for overhovedet at kunne levere denne service, og først derefter kan man begynde at taksere selve service'n. Der vil altså ikke være talle om et par tusinde, men om 5-6 tusinde. Ikke så meget en forskel mellem danmark og tyskland, men en forskel mellem forskellige niveauer af service, alt efter hvad det er for en butikstype. Som jeg har påpeget i en anden tråd, Pioneer's PDP 435 FDE er der over 50% udsving i prisen på, INDEN for tysklands grænser.

Der er en grund til at de fleste høj-service leverandører af hjemmebio vælger nogle produkter der typisk ikke er så hård priskonkurrence på, for hvis folk rent faktisk vidste hvor stor en del af prisen på en komplet hjemmebio-opsætning der ville udgøres af arbejdstid, så ville de løbe skrigende væk. Vi har valgt at lægge os i en gråzone mellem høj-service butikkerne og lavpris-butikkerne, ved at tilbyde hvad jeg selv synes er et højt niveau af demonstration og rådgivning før købet, til gengæld er prisen uden nogen form for levering eller opsætning. Det bliver interessant at se hvordan folk tackler et prisskilt på 1400,- for en seriøs montering af et plasma-tv.

Ja, i har det hårdt... Branchen er dog ikke længere hvad den har været.
Jeg kan dog kun sige, at jeg altid sætter pris på den gode og faglige høje sparing jeg altid finder nede ved jer (når i har tid).

Kr. 1.400,- for montering... Med al respekt, kan godt være jeg tager fejl her, men min antagelse er at de folk der bruger mange penge på den her slags udstyr normalt også den knowhow og interesse, som skal til for selv at gøre det. 

Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 01 September 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Må jeg lige benytte lejligheden til at indskyde en fodnote? Jo tak!

Burn-in hysteri med hensyn til plasmaskærme ER og BLIVER hysteri. Jeg panikkede også over det da jeg købte mit TV, stoppede med at spille XBOX, scalede alle film op i en desideret grim opløsning for at fjerne de sorte kanter, gjorde det samme med TV og så videre - men det er rent hysteri! Jeg har set masser af film med logoer, spillet masser af Xbox og set DVD'er med sorte felter i top/bund på mit Dantax og der er intet sket. Jo, spiller jeg en dag 36 timers XBOX eller forlader hjemme for en 14 dages rejse alt imens skærmen står tændt (lol..) med pauseskærm, ja, så kommer der et burn-in. Men det er ved desideret misbrug. Og det skal lige siges at mit plasma ikke har pixelshift m.m .. det er købt til 12.500 :)

Så bare til dem der står og skal vælge - det er virkelig ikke så slemt.
Til top Vis Høegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høegh

brandborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 September 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Det bliver interessant at se hvordan folk tackler et prisskilt på 1400,- for en seriøs montering af et plasma-tv.

Tjaee... Når folk er villige til at betale ca. 1000kr for 4 stykker metal der er svejset sammen så de kan hænge deres tv op på væggen, så kan jeg ikke se hvorfor ikke de vil give 1400kr for at få deres tv sat op og korrekt justeret. Hvis man en gang har set et korrekt justeret tv og man ikke selv er istand til at justere sit eget korrekt... Så er den tillægspris på 1400kr en lille pris at betale for en KÆMPE kvalitetsforøgelse...

Angående hele diskussionen om HTPC...
Hvorfor er det folk går så meget op i Hertz når vi snakker om DVI tilslutning som sneppevej har som et krav for hans tv? Jeg er ikke 100% sikker på hverken Plasma eller LCD tv's måder at behandle digitale signaler på... Men jeg ved at en computer/HTPC tilsluttet en tft/lcd monitor ikke har noget som helst at bruge frekvens til, da signalet bliver sendt digitalt og behandlet digitalt... dvs ikke nogen svingninger(hz) på linien. Et ægte digitalt signal består, som en del af jer sikkert ved, af et on og et off signal. Dvs en lav strømstyrke for off (0,1v eller deromkring) og en strømstyrke for on (1,2v - 5v eller noget i den retning). Grunden til man ikke har valgt at bruge 0v som 0 signal er at elektrisk støj så ville blive genkendt som et on signal.
Men nok om min viden (eller mangel på samme), fra mit grundforløb på el linien. Mit spørgsmål er kort sagt... Hvorfor alt den diskussion om frekvenser på digitale tilslutninger? Har det noget med signalprocessoren i tv'er at gøre? For det ville da efter min mening være dumt at konvertere et digitalt signal til et analog i billede processoren i et tv?

Well... Jeg er sq blevet ret forevirret... Er selv på jagt efter et tv og er ret sikker på at mit valg falder på et PA50...

Lige en anden ting... Angående det med overvældende farver... Halvdelen af de steder jeg har set på tv har de haft Finding Nemo på som demo film. Den ser virkelig mega godt ud med alt for meget farve... Jeg har hørt mange falde i svime over et tv med vilde farver og Finding Nemo... Det er indtil man tager og skifter over på TV2 eller DR1 og ser hvor ringe et forkert indstillet billede bliver.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 September 2005 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:
Du burde næsten kigge op til mig og opleve hvor stor kvalitetsforskel der er på pixelperfektion og en (dobbelt-) skalering på så lidt som 6 pixelrækker. 

Det er ikke nødvendigt, jeg kender godt forskellen.

zerocool skrev:
Lyder godt, så håber jeg du følger dine egne formaninger og bruger lidt tid på at sætte billedet rigtig op på dem 

DET er du da forhåbentligt ikke i tvivl om!  Jeg er udmærket klar over at når man stikker næsen ud af vinduet, så risikerer man at få en på snotten, så når jeg har langet så hårdt ud efter andre forhandlere som jeg har gjort, så hæver jeg selvfølgelig også kravene til vores egen fremvisning. Det har jeg det sådan set også fint med, målet er at lave den ubetinget mest seriøse demonstration.

zerocool skrev:
Kr. 1.400,- for montering... Med al respekt, kan godt være jeg tager fejl her, men min antagelse er at de folk der bruger mange penge på den her slags udstyr normalt også den knowhow og interesse, som skal til for selv at gøre det.

Der tager du grusomt fejl kan jeg så fortælle dig. Nu vil vi jo også gerne ramme andre end hifi4all-brugere - og det gør vi også på alle andre områder. Der er absolut en meget stor del af vores kundegruppe der ikke vil være i stand til at få det maksimale ud af et tv hvis de selv skal sætte det op (hvadenten der er tale om et fladskærm eller et CRT). Men iøvrigt er monteringen ikke noget vi kalkulerer med at skulle tjene penge på, ikke i første omgang i hvert fald. De 1400,- er hvad det koster at få en samarbejdspartner til at montere skærmen med en kvalitet i opsætning og justering vi kan stå inde for - uden at vi tjener en krone.

1400,- er hvad det koster hvis det skal gøres ordentligt, og hvis du køber skærmen hos f.eks. Expert og får dem til det samme, så har du også betalt mindst det samme for at få det gjort - det ligger så bare som en del af prisen på skærmen i stedet for. Og så er det man kan spørge om det er mere reelt at tage 2-3000,- mere for skærmen og lade opsætningen være gratis? Hvis vi skal levere skærmene til nogle konkurrencedygtige priser (hvilket vi har tænkt os), så må al ekstra service blive betalt med hvad det reelt koster, sådan er verden nu skruet sammen. Så kan du glæde dig over at fordi du kan gøre det selv, kan du spare nogle kroner. Men for den almindelige forbruger vil en ekstra investering på et par tusinde for at få skærmen opstillet ordentligt, være rigeligt investeringen værd, forskellen på en god og en halvdårlig installation er langt større end de forskelle folk rask væk betaler 10.000,- ekstra til bedre hardware for. Spørgsmålet er om man kan forklare forbrugerne det. Prøv forresten lige at spørge en tømrer hvad han skal have for at udføre to timers arbejde hos dig. Slår 1400,- til? Hvorfor tror du en radio/tv installatør er billigere end en tømrer?

Prøv at overveje det engang: Når det nu er så vigtigt at skærmene bliver opstillet ordentligt i butikken - hvilket de tydeligvis sjældent bliver - hvorfor skulle det så ikke være tilsvarende vigtigt at gøre det ordentligt derhjemme? Hvor mange kan reelt dét? De få gange jeg har været ude og justere projektorer hos folk mod betaling, har jeg hentet _væsentlige_ forbedringer i billedkvaliteten med simpel brugermenu-kalibrering. Og der har været tale om relativt entusiastiske forbrugere, der har brugt en del tid på at forsøge selv, og i alle tilfælde har ejet DVE eller AVIA skiver. Mængden af forbrugere der kan udføre en ordentlig indstilling af et tv er langt mindre end du tror.

Det næste spørgsmål er så: Hvis en butik ikke formår at levere et ordentligt billede på tv'ene i egne lokaler, hvorfor skulle man så forvente at de kan gøre det hjemme hos dig? Og næste skridt: Hvis folk der trods alt lever af det ikke gør det bedre end de gør, hvorfor skulle flertallet af almindelige forbrugere så kunne finde ud af det? Jeg kan garantere dig for at de sikkert få købere der "river sig" og smider de 1400,- (som iøvrigt "bare" dækker opsætning og almindelig justering, vent til du hører prisen på en "rigtig" prof-justering med målegrej og hele pivetøjet), de vil få et suverænt bedre pris/ydelses forhold end 95% af de kunder der ikke gør.

Og som sagt, det er ikke mig der tjener penge på kalibreringen, så det er ikke noget jeg siger for at score nogle hurtige kroner. Økonomisk er jeg fløjtende ligeglad med om du henter skærmen selv, får den sendt, eller får den installeret. Jeg vil bare gerne have at folk får så meget som muligt for pengene, og nogle gange indebærer dét faktisk at betale sig fra noget arbejdstid, ikke bare hardware. Men igen, dén er svær at forklare HTPC-DIY folket...

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 September 2005 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

brandborg skrev:
Tjaee... Når folk er villige til at betale ca. 1000kr for 4 stykker metal der er svejset sammen så de kan hænge deres tv op på væggen, så kan jeg ikke se hvorfor ikke de vil give 1400kr for at få deres tv sat op og korrekt justeret. Hvis man en gang har set et korrekt justeret tv og man ikke selv er istand til at justere sit eget korrekt... Så er den tillægspris på 1400kr en lille pris at betale for en KÆMPE kvalitetsforøgelse...

Det er udelukkende et spørgsmål om hvorvidt man kan få forklaret folk at det er en god investering. Som du helt rigtigt siger, så betaler folk rask væk imponerende summer for bittesmå ting, bare de får et stykke hardware i fingrene. Det er lidt som om at folk fokuserer meget lidt på hvad de får for pengene når det er arbejdstid de betaler for, de har mere travlt med om manden nu ikke lige tjener lige lovligt meget på dén ting... Jantelov in all its glory.

brandborg skrev:
Angående hele diskussionen om HTPC...
Hvorfor er det folk går så meget op i Hertz når vi snakker om DVI tilslutning som sneppevej har som et krav for hans tv? Jeg er ikke 100% sikker på hverken Plasma eller LCD tv's måder at behandle digitale signaler på... Men jeg ved at en computer/HTPC tilsluttet en tft/lcd monitor ikke har noget som helst at bruge frekvens til, da signalet bliver sendt digitalt og behandlet digitalt... dvs ikke nogen svingninger(hz) på linien.

Det er fordi du tager fejl, Hz har intet med analogt vs. digitalt at gøre.

brandborg skrev:
  Et ægte digitalt signal består, som en del af jer sikkert ved, af et on og et off signal. Dvs en lav strømstyrke for off (0,1v eller deromkring) og en strømstyrke for on (1,2v - 5v eller noget i den retning).

Og hvad tror du man bruger til at angive hvor mange gange i sekundet du angiver om den enkelte pixel skal være on eller off?  

Hz, interlace/progressive, opløsning, kontrast - det er relevant uanset om signalet er analogt eller digitalt.

brandborg skrev:
Lige en anden ting... Angående det med overvældende farver... Halvdelen af de steder jeg har set på tv har de haft Finding Nemo på som demo film. Den ser virkelig mega godt ud med alt for meget farve... Jeg har hørt mange falde i svime over et tv med vilde farver og Finding Nemo... Det er indtil man tager og skifter over på TV2 eller DR1 og ser hvor ringe et forkert indstillet billede bliver.

Det er et gammelkendt trick, og du har helt ret i at det ikke kan bruges til en hat. Af samme årsag bruger jeg bevidst aldrig tegnefilm under demonstrationer af billedkvalitet, medmindre folk spørger efter det (men ofte til lyd-demo'er, da de ret tit har fænomenal lydkvalitet...) Hvis man har brug for at vise tegnefilm for at vise at billedet er godt, så er billedet ikke godt!

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2005 kl. 02:30 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
DET er du da forhåbentligt ikke i tvivl om!  Jeg er udmærket klar over at når man stikker næsen ud af vinduet, så risikerer man at få en på snotten, så når jeg har langet så hårdt ud efter andre forhandlere som jeg har gjort, så hæver jeg selvfølgelig også kravene til vores egen fremvisning. Det har jeg det sådan set også fint med, målet er at lave den ubetinget mest seriøse demonstration.

Det glæder mig og det glæder jeg mig til at se

Otto, TC skrev:
Der tager du grusomt fejl kan jeg så fortælle dig. Nu vil vi jo også gerne ramme andre end hifi4all-brugere - og det gør vi også på alle andre områder. Der er absolut en meget stor del af vores kundegruppe der ikke vil være i stand til at få det maksimale ud af et tv hvis de selv skal sætte det op (hvadenten der er tale om et fladskærm eller et CRT). Men iøvrigt er monteringen ikke noget vi kalkulerer med at skulle tjene penge på, ikke i første omgang i hvert fald. De 1400,- er hvad det koster at få en samarbejdspartner til at montere skærmen med en kvalitet i opsætning og justering vi kan stå inde for - uden at vi tjener en krone.

1400,- er hvad det koster hvis det skal gøres ordentligt, og hvis du køber skærmen hos f.eks. Expert og får dem til det samme, så har du også betalt mindst det samme for at få det gjort - det ligger så bare som en del af prisen på skærmen i stedet for. Og så er det man kan spørge om det er mere reelt at tage 2-3000,- mere for skærmen og lade opsætningen være gratis? Hvis vi skal levere skærmene til nogle konkurrencedygtige priser (hvilket vi har tænkt os), så må al ekstra service blive betalt med hvad det reelt koster, sådan er verden nu skruet sammen. Så kan du glæde dig over at fordi du kan gøre det selv, kan du spare nogle kroner. Men for den almindelige forbruger vil en ekstra investering på et par tusinde for at få skærmen opstillet ordentligt, være rigeligt investeringen værd, forskellen på en god og en halvdårlig installation er langt større end de forskelle folk rask væk betaler 10.000,- ekstra til bedre hardware for. Spørgsmålet er om man kan forklare forbrugerne det. Prøv forresten lige at spørge en tømrer hvad han skal have for at udføre to timers arbejde hos dig. Slår 1400,- til? Hvorfor tror du en radio/tv installatør er billigere end en tømrer?

Prøv at overveje det engang: Når det nu er så vigtigt at skærmene bliver opstillet ordentligt i butikken - hvilket de tydeligvis sjældent bliver - hvorfor skulle det så ikke være tilsvarende vigtigt at gøre det ordentligt derhjemme? Hvor mange kan reelt dét? De få gange jeg har været ude og justere projektorer hos folk mod betaling, har jeg hentet _væsentlige_ forbedringer i billedkvaliteten med simpel brugermenu-kalibrering. Og der har været tale om relativt entusiastiske forbrugere, der har brugt en del tid på at forsøge selv, og i alle tilfælde har ejet DVE eller AVIA skiver. Mængden af forbrugere der kan udføre en ordentlig indstilling af et tv er langt mindre end du tror.

Det næste spørgsmål er så: Hvis en butik ikke formår at levere et ordentligt billede på tv'ene i egne lokaler, hvorfor skulle man så forvente at de kan gøre det hjemme hos dig? Og næste skridt: Hvis folk der trods alt lever af det ikke gør det bedre end de gør, hvorfor skulle flertallet af almindelige forbrugere så kunne finde ud af det? Jeg kan garantere dig for at de sikkert få købere der "river sig" og smider de 1400,- (som iøvrigt "bare" dækker opsætning og almindelig justering, vent til du hører prisen på en "rigtig" prof-justering med målegrej og hele pivetøjet), de vil få et suverænt bedre pris/ydelses forhold end 95% af de kunder der ikke gør.

Og som sagt, det er ikke mig der tjener penge på kalibreringen, så det er ikke noget jeg siger for at score nogle hurtige kroner. Økonomisk er jeg fløjtende ligeglad med om du henter skærmen selv, får den sendt, eller får den installeret. Jeg vil bare gerne have at folk får så meget som muligt for pengene, og nogle gange indebærer dét faktisk at betale sig fra noget arbejdstid, ikke bare hardware. Men igen, dén er svær at forklare HTPC-DIY folket...

Du misforstår mig...

Jeg har bestemt ingen indvendinger mod folk, der ikke selv evner det, bruger kr. 1.400,- på kalibrering af deres udstyr. Langt mere vil faktisk også være berettiget ud fra en cost benifit vurdering, sat i forhold til nyinvistering i hardware. På det punkt er vi altså mere end enige.
Det der dog undre mig er, at folk der har en bekostelig interesse som AV-udstyr også langt hen af vejen vel må ha' tilegnet sig en viden om hvordan det fungerer. Sådan er det vel med interesser? Alt andet finder jeg i hvert fald mærkeligt.
Manglende viden er i min verden et udtryk for manglende interesse.

Jeg er også indehaver af de diverse testskiver, men det kalibreringsudstyr jeg tillægger størst vægt er mine egne øjne. Tiere end ikke divergere øjnenes ideelle indstillinger fra de anbefalet på testskiverne. Det kan vi vel blive enige om?

Derudover har de fleste fladskærme det problem, at der kun findes én billedeindstilling som dækker alle de tilsluttede kilder, samt tuner. Derfor vil en kalibrering, om den er foretaget af dig eller mig, alt andet end lige være et kompromis.
En lille interessant tillægsnote er, som førnævnt, at det nævnte LG Tv er et af de få som evner individuelle instillinger.

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Sendt: 02 September 2005 kl. 03:43 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Testbillederne til justering af brightness tager kun højde for absolut sort, ikke for forløbet i de lidt lysere områder.

For lige at gavne kan det her testbillede da nævnes:

http://tft.vanity.dk/

Bemærk: Flash kræves.

Ellers kan hele programmet også hentes i exe fil:

http://www.flatpanels.dk/onlinetest.php

Den er dog optimeret til 1280x1024, men der er f.eks. en trinvis "gradient" i både sort og hvid fra 0 % til 10 % og fra 91 % til 100 %.

Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Sendt: 02 September 2005 kl. 07:13 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Prøv forresten lige at spørge en tømrer hvad han skal have for at udføre to timers arbejde hos dig. Slår 1400,- til? Hvorfor tror du en radio/tv installatør er billigere end en tømrer?

En tømrer til 1400 for 2 timers arbejde, er vist lige i overkanten. 

Indstiller i bare de opsætningsmuligheder der ligger skærmens standard menu eller har i tænkt jeg er at gå ind i service-menuen?

Iøvrigt synes jeg at det er en kanon idé, at i vil tilbyde denne service. Om prisen så er den rigtige kan jeg ikke rigtigt bedømme. Hvis det kun tager 2 timer, synes jeg måske det lyder lidt højt, når du siger i ikke skal tjene på det. Installatøren får vel max 200/time.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 September 2005 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

tranum1 skrev:

En tømrer til 1400 for 2 timers arbejde, er vist lige i overkanten. 

Måske, det var ikke ret meget mindre jeg betalte sidst jeg havde besøg af én...

tranum1 skrev:
Indstiller i bare de opsætningsmuligheder der ligger skærmens standard menu eller har i tænkt jeg er at gå ind i service-menuen?

Det er bare brugermenuen.

tranum1 skrev:
Iøvrigt synes jeg at det er en kanon idé, at i vil tilbyde denne service. Om prisen så er den rigtige kan jeg ikke rigtigt bedømme. Hvis det kun tager 2 timer, synes jeg måske det lyder lidt højt, når du siger i ikke skal tjene på det. Installatøren får vel max 200/time.

_Installatøren_ tjener selvfølgelig på det. men iøvrigt ved jeg ikke hvor lang tid han kalkulerer på at bruge på en opsætning, det kan nemt være det er længere. Der skal jo også bores huller til beslag osv, det er ikke bare 1400,- for at indstille billedet. Og han skal jo også tjene penge på den tid det tager at køre frem og tilbage.

Iøvrigt vil jeg gerne vide hvilken håndværker, reparatør eller lignende du kan henvise mig til hvor jeg kun skal betale 200,- i timen? 450,- plus moms plus kørsel er nok nærmere. Det kan godt ske at mandens løn er 200,- i timen, men det er ikke ensbetydende med at det er dét du skal betale.

Jeg ved godt det kan være hårdt sådan at få at vide hvad ting koster, men det er altså sådan det er.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 September 2005 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=gæst]For lige at gavne kan det her testbillede da nævnes:

http://tft.vanity.dk/[/QUOTE]

Tilsvarende findes selvfølgelig også på diverse test-DVD'er, men det kræver noget mere erfaring at justere med det blotte øje efter sådan en gradueringsskala.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 September 2005 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

Det der dog undre mig er, at folk der har en bekostelig interesse som AV-udstyr også langt hen af vejen vel må ha' tilegnet sig en viden om hvordan det fungerer. Sådan er det vel med interesser? Alt andet finder jeg i hvert fald mærkeligt.
Manglende viden er i min verden et udtryk for manglende interesse.

Det er jeg ikke enig i. Der er ingen der ved alt, og slet ikke mig. Og man behøver vel for hulen ikke være teknik-nørd for at bruge 100.000,- på et surroundanlæg? Man kan jo godt være film-entusiast, og på grund af dét ønske sig et lækkert anlæg, uden at have et klap forstand på og interesse for teknikken? Dén gruppe af personer er oftest bedre stillet med at betale sig fra alt, inklusive selve valget af udstyr, frem for at bruge et halvt år på at sætte sig ind i tingene, og stadig ikke være god til det. Prøv at læse de spørgsmål der stilles her i forummet, der er masser af ganske grundlæggende ting som selv rimeligt entusiastiske folk ikke har rigtigt fat i. Er det fordi interessen mangler?

zerocool skrev:
Jeg er også indehaver af de diverse testskiver, men det kalibreringsudstyr jeg tillægger størst vægt er mine egne øjne. Tiere end ikke divergere øjnenes ideelle indstillinger fra de anbefalet på testskiverne. Det kan vi vel blive enige om?

Helt sikkert, test-skiverne er et redskab, ikke en facitliste. Man bliver ikke automatisk p***edygtig til at kalibrere bare fordi man lærer at bruge en test-DVD. _Netop_ derfor kan det betale sig at betale for andres erfaring, i stedet for at forsøge at opbygge sin egen.

Både hvad timelønnen til installation og avancen på produktet angår, så betaler du altså ikke kun for den tid der bruges hos dig, men også for den tid der har været brugt forinden for at gøre én i stand til overhovedet at udføre arbejdet. Er du klar over hvor meget tid jeg bruger på at sætte mig ind i tingene? Vi har en ret atypisk arbejdsdag i forhold til andre butiksdrivende, butikken åbner først klokken 11 - men jeg møder altså senest klokken 9, som regel klokken 8. Dét er selve grundstenen i vores bestræbelser på at have en høj produktviden, at vi har tid til at lege med tingene selv. Men vi skal altså stadig have løn fra 9 til 11.

zerocool skrev:
Derudover har de fleste fladskærme det problem, at der kun findes én billedeindstilling som dækker alle de tilsluttede kilder, samt tuner. Derfor vil en kalibrering, om den er foretaget af dig eller mig, alt andet end lige være et kompromis.

Selvfølgelig. Det er netop derfor at erfaring er så værdifuldt.

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Sendt: 02 September 2005 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Hej Otto

Jeg syntes jeg kan fornemme et review af phillips nye 9830 serie i dine antydninger om at du ved om LCD kan konkurrere på niveau med Plasma og CRT om et par uger, nes pas ?

Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman

Sneppevej
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005
Lokalitet: København
Sendt: 02 September 2005 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Sneppevej skrev:

Hej.

Dem der har fulgt lidt med her, har sikkert fundet ud af at jeg er ved at købe en fladskærm.

Det skal siges at jeg har et begrænset budget på max 15.000 og at jeg på ingen måde er nogen form for fanatisk tilhænger af hverken LCD eller Plasma.

Indtil videre har jeg kun gået efter Plasma pga ønsket om at det skal være stort :-)

Det er et absolut krav for mig og mit setup at fladskærmen kan tilsluttes til PC via DVI, da jeg kører med MediaCenter. Dette krav kan på ingen måde fraviges..

Efter at have læst en masse rosende ord om Panasonic PA50 - og samtidig erfaret at det kunne erhverves for 12.000 kr i Tyskland, så var det min klare favorit indtil jeg erfarede at det ikke har DVI indgang.

Derfor gik jeg på jagt efter noget andet.

I dag var jeg så hos ComputerCity og ElGiganten i Glostrup for at kigge nærmere på udvalget  -  og jeg mås sige at jeg mildest talt blev noget overrasket.

Hos ComputerCity kørte Gladiator på hele deres setup. Det var mit  klare indtryk at billedet på LCD skærmene var det der stod  som det klareste, tydeligtse og  mest kontrastrige i forhold til samtlige Plasmaer. Nu kan jeg ikke lige nævne alle mærkerne op, men jeg må indrømme at jeg ikke havde troet LCD stod så flot.

De havde et Fujitsu/Siemens Myrica P42-2 stående som jeg syntes stod flot, dog var den sorte kant på filmen ikke helt sort :-(

Videre til ElGiganten. Her kom  jeg i snak med en sælger der var flink til at skifte rundt på samtlige skærme fra Tegnefilm, Broadcast samt DVD.
Igen var der for mig ingen tvivl om at kvaliteten på LCD var bedre end Plasma.

De havde også det roste PA50 stående men det var jeg da en smule skuffet over - bla syntes jeg at farverne var noget matte i det, men måske var det bare noget indstilling. Det flotteste var et Philips til omkring 26.000 men jeg kan ikke huske modelllen.

De havde også et 37" LCD fra Philips, men det syntes jeg ikke stod så flot som 32"'erne.

Nu er det store spørgsmål så - som det sikkert er blevet stilt mange gange:

Hvilke ulemper ud over størrelsen er der dog ved at vælge LCD  -  som jeg kan se er der umiddelbart flere fordele. Bla er strømforbruget meget mindre, opløsningen større samt kontrasten er bedre.

Er det kun størrelsen der får så mange til at vælge Plasma ?

Jeg vil da også gerne have det så stort som muligt, men syntes bare umiddelbart at der er flere fordel med LCD.

Bør jeg ikke vælge LCD ?

...eller trænger jeg til at få brillerne pudset :-)

Hvis nogen skulle have glemt det så lød den oprindelige tråd som ovenstående. Jeg syntes at tråden stille og roligt har mistet focus fra sit oprindelige emne. Selvfølgelig er der kommet en masse informationer ind på kontoen, men jeg syntes tråden bør lukkes nu.

Otto fra TC har bidraget med mange gode informationer, men jeg syntes at det har taget lidt overhånd hvad han har postet i denne tråd, som ikke rigtigt har holdt sig til emnet.

For at bringe en slutsats på mit valg, har jeg efter at have besøgt Milo Radio i Rødovre nu endelig besluttet mig for et Panasonic TH-42PV500E.
Kanon service samt god udstilling.
Lad tråden stoppe her :-)

Til top Vis Sneppevej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sneppevej

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Sendt: 02 September 2005 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

_Installatøren_ tjener selvfølgelig på det. men iøvrigt ved jeg ikke hvor lang tid han kalkulerer på at bruge på en opsætning, det kan nemt være det er længere. Der skal jo også bores huller til beslag osv, det er ikke bare 1400,- for at indstille billedet. Og han skal jo også tjene penge på den tid det tager at køre frem og tilbage.

Iøvrigt vil jeg gerne vide hvilken håndværker, reparatør eller lignende du kan henvise mig til hvor jeg kun skal betale 200,- i timen? 450,- plus moms plus kørsel er nok nærmere. Det kan godt ske at mandens løn er 200,- i timen, men det er ikke ensbetydende med at det er dét du skal betale.

Jeg siger ikke at prisen for en tømrer er 200 kr/time. Det var bare dit udsagn om at der ikke skulle være nogen fortjeneste. Jeg vidste ikke i ville få fat i en prof. installatør, for så har du helt ret, så skal i jo nok betale omkring de. 350-450 + moms + kørsel. Jeg troede det var folk fra jeres egen lønningsliste der skulle ud og indstille TV, og i får vel ikke mere end 200/time. Så hvis det skulle være uden fortjeneste og blot holde den fortjeneste hjemme, ja så er 1400 lidt højt.

Otto, TC skrev:

Jeg ved godt det kan være hårdt sådan at få at vide hvad ting koster, men det er altså sådan det er.

Jeg har igennem de sidste 2 år renoveret hele den indvendige del af mit hus, så jeg har en rimelig fornemmelse for hvad håndværkerne tager. Nu er der selvfølgelig forskel fra Nordjylland til Århus, men det højeste jeg har betalt er 350 + moms. Det mindste var 200 + moms.

Uanset om i skal tjene på det eller et andet firma(Installatørens) skal, så var det ikke min hensigt at få de 1400 til at lyde som et urimeligt beløb, for den service i vil yde. Det synes jeg ikke det er, det var blot dit udsagn om ingen fortjeneste og sammenligningen med tømrerpriserne jeg reagerede på. Jeg havde jo så også misforstået hvem der reelt ville komme ud og installere.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 September 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Lukman skrev:
Jeg syntes jeg kan fornemme et review af phillips nye 9830 serie i dine antydninger om at du ved om LCD kan konkurrere på niveau med Plasma og CRT om et par uger, nes pas ?

Natürlich... Jeg skal gerne levere grundige reviews af de modeller jeg får i fingrene ala det jeg tidligere har gjort på CRT-tv'ene, hvis ellers det ikke bliver bortcensureret af reklame-politiet?

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 September 2005 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

tranum1 skrev:
Jeg siger ikke at prisen for en tømrer er 200 kr/time. Det var bare dit udsagn om at der ikke skulle være nogen fortjeneste.

Det sagde jeg ikke, jeg sagde at _vi_ ikke skulle have nogen fortjeneste. Men ja jeg kan godt se at jeg tilbageholdt lige rigeligt oplysninger til at vurdere den ting...

tranum1 skrev:
 Jeg vidste ikke i ville få fat i en prof. installatør, for så har du helt ret, så skal i jo nok betale omkring de. 350-450 + moms + kørsel. Jeg troede det var folk fra jeres egen lønningsliste der skulle ud og indstille TV, og i får vel ikke mere end 200/time.

Øh - nej! (tættere på 100 for mit vedkommende, og helt sikkert mindre hvis jeg regner hifi4all og usenet for arbejdstid...)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes