| Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist også vigtigt at nævne at 3070 er en bass-reflex højttaler - SA7K er lukket. Og hvis det er SA7K Slips har testet misser jeg lidt relevansen til 3070 - det er to vidt forskellige højttalere. Den eneste svaghed ved 3070 er placeringen - pga. de væsentligt mindre bassenheder skal man forvente en placering lidt tættere på bagvæggen, og så snart det er gjort kan de skam levere bass nok - ikke den tunge diskoteksbass, men den hurtige, faste af slagsen!
Folks meninger herinde er lige så irrelelevante som anmeldelser i et blad - det skal opleves med egne ører, men de er gode at have i baghånden så man har en ide om hvad man kan forvente! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Det er vist også vigtigt at nævne at 3070 er en bass-reflex højttaler - SA7K er lukket. Og hvis det er SA7K Slips har testet misser jeg lidt relevansen til 3070 - det er to vidt forskellige højttalere. Den eneste svaghed ved 3070 er placeringen - pga. de væsentligt mindre bassenheder skal man forvente en placering lidt tættere på bagvæggen, og så snart det er gjort kan de skam levere bass nok - ikke den tunge diskoteksbass, men den hurtige, faste af slagsen!
Folks meninger herinde er lige så irrelelevante som anmeldelser i et blad - det skal opleves med egne ører, men de er gode at have i baghånden så man har en ide om hvad man kan forvente!
|
|
|
Jeg har hørt dem begge, elelrs begynder jeg ikke at drage sammenligning. .Højtaler princippet er vidt forskelige ja......men er lyden nu også det??.Ja du FÅR lidt mere bas i en 3070, men problemet er det samme, du mærker den ikke og skal du til at stille dem tæt på bagvæggen mister du med garanti noget dybde perspektiv i lydbilledet .
Men som jeg iøvrigt også skrev for 12.350 inlæg siden, så skal knokville de ville jo få dem hjem og lytte til den, jeg kommer bare med min mening , det var faktyisk det han bad om helt fra starten, at få nogele forskelige meniger. Så hvorfor kommer nogen flere ikke på banen?
Alle taler godt om de højtalere, men hvorfor er der så kun et par stykker her i forumet der ejer een???
Nå, nu holder jeg min kæft, fortsæt drenge. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, hvis der er flere der ejer en... vil jeg gerne høre fra dem....
- og ja, det er meninger jeg søger , både Pros and cons.....
Jeg har en akltiv servostyret sub som måske kan supplere i de helt lave frekvenser hvis nødvendigt __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
|
Jeg har en akltiv servostyret sub som måske kan supplere i de helt lave frekvenser hvis nødvendigt
|
|
|
Ja i så fald vil du få en god højtaler, såfrem subben er af god kvali vare. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg får mine Klimax soloer så skal jeg da prøve et par SA7k højtalere, kender i andre musikalske højtalere der er værd at teste i 50-100.000kr klassen ?
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas...
SKAL de koste 50-100.000.- 
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schelde skrev:
|
Hej Jonas...
|
|
|
Nej da jo billigere jo bedre og bliver det lidt dyre gør det helle ikke noget men jeg tror ikke man vinder noget ved højtalere over 100.000kr klassen da min erfaring siger at de fleste penge skal bruges til grejet foran højtaleren. Og da mit grej er ved at komme op i en ordenlig klasse mangler jeg måske en bedre højtaler.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle taler godt om de højtalere, men hvorfor er der så kun et par stykker her i forumet der ejer een???
Nå, nu holder jeg min kæft, fortsæt drenge.
[/QUOTE]
Fordi hvis ikke de ejer dem så ejer de alt muligt andet, lige så forskelligt som vi alle er forskellige! Men det betyder vel ikke at de ikke kan roses som en god speaker, vel? (Syn´s også at dine speakers er nice, men det betyder jo ikke at jeg ejer dem, vel?) __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Schelde skrev:
|
Hej Jonas...
|
|
|
Nej da jo billigere jo bedre og bliver det lidt dyre gør det helle ikke noget men jeg tror ikke man vinder noget ved højtalere over 100.000kr klassen da min erfaring siger at de fleste penge skal bruges til grejet foran højtaleren. Og da mit grej er ved at komme op i en ordenlig klasse mangler jeg måske en bedre højtaler.
|
|
|
Tja Måske Hr.Bojer, men en god højtaler behøver ikke være speciel dyr, mine egen Tannoyér havde i sine tid en sætpris på 24.000 kroner og da jeg for et par år siden havde stortest af højtalere fra 10-000-70.000 sættet faldt jeg for disse Tannoyer. Det er min personlige erfraring jo dyrere end højtaler er, jo mindre musikalske er de, dette serfølgelig bedømt med den musikstil jeg lytter til.
Så når vi taler højtaler bør man udelukkende bruge hørelsen før man kigger på priskiltet. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Alle taler godt om de højtalere, men hvorfor er der så kun et par stykker her i forumet der ejer een???
|
|
|
Fordi hvis ikke de ejer dem så ejer de alt muligt andet, lige så forskelligt som vi alle er forskellige! Men det betyder vel ikke at de ikke kan roses som en god speaker, vel? (Syn´s også at dine speakers er nice, men det betyder jo ikke at jeg ejer dem, vel?)
[/QUOTE]
Det kommer du heller ikke til, for de er nemlig ikke til salg og bliver det næppe . Bortset fra det har du da ret __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
|
Jeg har en akltiv servostyret sub som måske kan supplere i de helt lave frekvenser hvis nødvendigt
|
|
|
Kommer lige i tanke om at når du har en sub, har du så ikke overvejet en SA2K. Det er nemlig i mine øre den bedste højtaler System Audio laver. Bare et forslag. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
- Jeg vil kun bruge subben fra 50-60 hz og ned, og har aldrig været tiltalt af standerhøjttalere.... men tak for buddet.....
Jeg er dog klar over at hvis jeg bytter mine kappa 90'ere ud med nogle 3070, så bliver det noget ganske andet.....

__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
|
Hej,
- Jeg vil kun bruge subben fra 50-60 hz og ned, og har aldrig været tiltalt af standerhøjttalere.... men tak for buddet.....
Jeg er dog klar over at hvis jeg bytter mine kappa 90'ere ud med nogle 3070, så bliver det noget ganske andet.....

|
|
|
he-he, jeg er sku heller ikke til standerhøjt. Men den her er faktisk ret god må jeg indrømme.
Tja kappa 90....ja de er meget forskelige, jeg vil ikke udråbe en vinder der, det er smag og behag , men giv endelig en tilbagemelding når du har fået lyttet på de 3070ére. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Det vil jeg gøre.... __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Ronin skrev:
| Alle taler godt om de højtalere, men hvorfor er der så kun et par stykker her i forumet der ejer een???
|
|
|
Fordi hvis ikke de ejer dem så ejer de alt muligt andet, lige så forskelligt som vi alle er forskellige! Men det betyder vel ikke at de ikke kan roses som en god speaker, vel? (Syn´s også at dine speakers er nice, men det betyder jo ikke at jeg ejer dem, vel?)
|
|
|
Det kommer du heller ikke til, for de er nemlig ikke til salg og bliver det næppe . Bortset fra det har du da ret
Hehe du kan være ganske rolig, ønskede jeg at eje dem, skulle jeg nok støve et par op, medmindre dine selvfølgelig er de eneste der er lavet???
Har du nogensinde hørt D-500´eren op mod dine, og i så fald, hvad er forskellen?? [/QUOTE] __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Ronin skrev:
|
|
|
|
|
|
Det kommer du heller ikke til, for de er nemlig ikke til salg og bliver det næppe . Bortset fra det har du da ret
Hehe du kan være ganske rolig, ønskede jeg at eje dem, skulle jeg nok støve et par op, medmindre dine selvfølgelig er de eneste der er lavet???
Har du nogensinde hørt D-500´eren op mod dine, og i så fald, hvad er forskellen??
|
|
|
[/QUOTE]
Tja, der er i hvert fald en forskel på ca.6000 kroner sættet .
Jeg må erkende jeg ikke har hørt en D-500, men har en test liggende af den fra hi-fi & elektronik nr.5 -95. Pricippet er nøjagtig det samme DVS.Bygget op omkring Tannoys Patenteret Dual Concentric enhed. Det er størrelsen på enhederne der forskellen. D500 = 2x 8 tommer / D700 = 2x10 tommer / D900 = 2x 12 tommer....sidstnævnte er Jensen størrelse , tror ikke der er mange der har plads til at udnytte den optimalt og den vejer 57 kg. .
Jeg vil skyde på at mellemtone og diskant er meget ens på dem, men det er klart at en D700 flytter mere luft i bassen end D500 og D900 må være skræmmende på det punkt. . Jeg syntes det er fantastiske fede højtaler og jeg har kun hørt et ligeså godt stereo perspektiv på B&W højt, det er nemlig noget B&W mestre. Til gengæld er de Noget hurtigere og strammere i bunden, fuldt ud ligeså hurtig som system Audio, forskellen er bare de dybe oktaver gengives med noget mere vægt, men kun når det kræves og det en unik kvalitet i sig selv jeg sætter meget høj pris på.
Du kan sikkert sagtens støve et par op hvis du vil, men de stopper dog produktionen af dem alle med årets udgang .
Jeg så en D500 overe i kt radio i odense i sommers, det er der jeg har set en af dem sidst. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Frandsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 600
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sry for at tage en gammel tråd op, men hvad skal et sæt 3070 koste i dag? Jeg har et sæt 1250. Vil det være en mærkbar opgradering? Håber i kan hjælpe
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
3070 i god stand burde ikke koste mere end 8000-8500. og efter min mening er 3070 en af de aller bedste gulvhøjttalere System Audio har lavet. kun overgået af Eplorer.
|
| Til top |
|
| |
Frandsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 600
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tak for inputtet. Hvad skal man spænde for sådan et sæt af effektforstærker? Hvad spiller godt der sammen med?
Er noget hooked på ideen. Det må vel være opgradering der vil noget i forhold til mine 1250? Jeg tænker her specielt på bunden
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frandsen skrev:
|
Ok tak for inputtet. Hvad skal man spænde for sådan et sæt af effektforstærker? Hvad spiller godt der sammen med?
Er noget hooked på ideen. Det må vel være opgradering der vil noget i forhold til mine 1250? Jeg tænker her specielt på bunden
|
|
|
en god strømstærk forstærker gør intet.. og så en god amerikaner, fx Harman signature 1.5, Belles, crown for den sags skyld - SR2 gjorde det faktisk imponerende godt. Odyssey Audio osv.
|
| Til top |
|
| |