Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 17:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: System audio, 3070 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Hva m ICEpower? Hvis man nu skal finde en der er til at betale sig fra  Så en til 3k brugt
Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

3070 er på alle måder en af SA's bedste, i mine ører også bedre end explorer.

de er ikke specielt krævende, hvis de "bare" skal spille. men du skal nok regne med at smide en ordentlig effekt bag ved for at udnytte dem maksimalt,  det bliver de kun bedre af. du skal nok op i en rimeligt seriøs klasse af forstærker hvis du virkeligt skal have fuldt udbytte af dem.

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Ok.. men hvad hvis sk holde sig i lejet der hedder 3k? Vil en Icepower være aktuel der? Kan ikke nævne nogle effekter der ligger deromkring? har set nogle lidt aldrende Rotel forstærkere.. Vil de kunne gør det? Hvad m kabler dertil? Har læst mig til at MIT sku være en god løsning da det ville fremme bassen? Men ja.. ellers nogle der vil få dem til at spille ypperligt? Hvad ville i gøre hvis i ikke havde tegnedrengen til det helt vide...

Thomas!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

SA3070 er en fed forstærker hvis man er til SA's lydfilosofi.

Jeg ville råde dig til at passe lidt på med for lyst klingende udstyr sammen med 3070. Tykke kobberkabler og en spilleglad og let "svulstig" forstærker som f.eks. Densen, Marantz eller Thule, tror jeg vil være et godt match.

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

3070 er på alle måder en af SA's bedste, i mine ører også bedre end explorer.

de er ikke specielt krævende, hvis de "bare" skal spille. men du skal nok regne med at smide en ordentlig effekt bag ved for at udnytte dem maksimalt,  det bliver de kun bedre af. du skal nok op i en rimeligt seriøs klasse af forstærker hvis du virkeligt skal have fuldt udbytte af dem.

Hej Kim

Jeg har lige opgraderet til SA 3070 fra 1250, det tog pusten fuldstændigt fra min NAD 753 V2, tror du en zap 2,3 se ville kunne bruges her som effekt ? eller er det bedre og finde en brugt nad 218 thx ?

Til top Vis schumi_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schumi_dk

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Hej Schumi

Jeg har de omtalte 1250. Hvordan har du oplevet forskellen mellem 1250 og 3070? Er der en markant forbedring.. fortæl fortæl... 

Jeg påtænker at bruge en ear 202 som effekt til 3070. Den har jeg hørt så meget godt om, og den skulle have nok med power. 2x200 watt.

Mvh

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Hej Frandsen

Tjah jeg har ikke fortrudt det et eneste øjeblik, men jeg mangler noget power nu, de er lidt(meget) mere sultne end 1250'erne, men jeg har lige haft dem i en uge nu, de kan meget mere end 1250, i eagles hfo f. ex. er der i starten en bas i venstre kanal som 1250 ikke brød sig om, men som nu lyder som den skal og mange lyde i mellemtone området står meget mere klart og med meget mere styr på lyden, men jeg mangler lige og få fundet de rigtige kabler (fik noget monster kabel model cx2 med, ved ikke om det er godt ?) og så som sagt noget mere power

hvis man er til høj musik tør jeg slet ikke tænke på hvor højt de kan spille, jeg er ikke nået derop endnu !! og det er naboen nok glad for

Jeg kan fortælle dig jeg var inde og høre på Dali ikon 6 og DLS R55 før jeg besluttede mig, og hvis de kan spille mere bas end SA er mine 3070'er et par aktive subber

og for at få folk helt op og stå, så mener jeg DLS ville blive knaldet for kopi virksomhed hvis de havde adresse i kina for de læner sig lidt for meget op af en SA.

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Mange tak for din lille anmeldelse:)

Jeg kan forstå på dig at 3070 ikke mangler bas? Det er nemlig hvad jeg har ladt mig fortælle. Men det kan være det er mere generelt SA, end 3070  Hvordan er de her i forhold til DLS R55 og Dalien?

Mellemtoneomårdet på 1250 er nu ellers det jeg er helt vild med ved 1250, og hvis det kun bliver bedre med 3070 kan jeg ikke vente!

Må jeg være fræk og spørge hvad du gav for dine og hvilken stand de var i? Så har jeg noget at pejle efter.

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

det var jeg osse på mine 1250'er, men det er altså klasser bedre på 3070, jeg har leget lidt med basrefleksen, der er 3 rør, jeg køre lige nu kun med et, og det giver i min stue en meget bedre bas , jeg gav 8000 for dem incl monster kabel for 1500

jeg kunne da godt li lyden fra DLS, men nok osse fordi den lyder lidt a la SA, men den ville aldrig kunne levere noget lydtryk jeg ville blive tilfreds med

Ikon6 lyder kanon i mellemtonen og diskanten, men i mine øre spiller de bare ikke godt med bassen i dem, lyden hænger ikke ordenligt sammen

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Okay ... jeg er virkelig på udkig efter sådan et par. Min eAR 202 kommer ind ad døren her en af dagene.. Kører du stadig med monster kabel dertil?? Ved ikke helt hvordan den optimale opsætning er der?

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

så har jeg fået et par ind ad døren, MEN. er disse dejlige skabninger ikke magnetiske afskærmede?

jensen_one
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Februar 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Svaret er det samme som i den anden tråd du spørg i. nej de er ikke magnetisk afskærmet.
Til top Vis jensen_one's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen_one

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes