Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 08:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Viasat Guld + Digital Parabol? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 15 September 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Det hjælper ikke en brik at finde en billig modtager hvis denne ikke har viaguard indbygget, som er det krypteringssystem Viasat benytter.

Viasat kommer snart med et tilbud om at kunne bruge ET kort til to modtagere (Viasat+), som efter sigende skulle koste kr. 99 ekstra om måneden.

I øvrigt parre CD ikke til en modtager. I hvertfald ikke for 3 måneder siden, hvor jeg sidst havde CD.

Til top Vis mufcdk1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mufcdk1974

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 September 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

mufcdk1974 skrev:

Det hjælper ikke en brik at finde en billig modtager hvis denne ikke har viaguard indbygget, som er det krypteringssystem Viasat benytter.

For lige at uddybe, så bruger jeg selv en Nokia 9802S netop med to kort, og har ingen problemer med dette setup over hovedet.

I relation til tidligere nævnt i topic, så er det ikke nøvendigt med to kabler fra LNB hovederne, et er nok, hvis man kun bruger én receiver. Alternativt kan man vel føre signalet i ét kabel til receiverne, og så "spliite" det op i to der. så ikke man skal have trukket to kabler igennem hele huset.

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi

mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Hvilke to kort bruger du? Er det både Viasat (i såfrem er det jo viaaccess) og CD?

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 September 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

mufcdk1974 skrev:
Hvilke to kort bruger du? Er det både Viasat (i såfrem er det jo viaaccess) og CD?

Jeg bruger både viasat, og CD (ca-modul) kort sammen. Virker upåklageligt.

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi

mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Ja men du kører også med Viasats gamle krypteringssytem. En ny kunde VIL køre over Viaguard.

Desuden tror jeg du misforstår hans spørgsmål. Han vil gerne køre Viasat på fjernsyne uden at skal have to kort, og dermed betale dobbelt. Det du kører med, hjælper under aller omstændigheder ikke.

Claus, crtv.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 September 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Problemet er så bare at man ikke kan købe et Canal Digital kort til en Nokia 9802, da den er godkendt af Viasat.

musashi skrev:

Hvis kan finde en receiver som har to kortholdere (en ca-modul) kan det altså godt lade sig gøre. Det er korrekt, at Viasat (og CD) "parre" kortet med en receiver. Jeg ved dog af erfaring, at Viasat har en udemærket tast selv service, hvor du blot skal indtaste kort nummer samr receiver nummer, og så parres disse to. Paring kan kun ske til én receiver, hvilket jo er en del af piratsikringen, da kloning af kort dermed ikke kan lade sig gøre.

Find f.eks. en brugt Nokia 9802S. det er en rigtig fin receiver med en masse gode features. Det er ikke den hurtigste, men altenativt, får du hastighed, men ikke så mange muligheder.

Til top Vis Claus, crtv.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus, crtv.dk Besøg Claus, crtv.dk's Websted

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 September 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Claus, crtv.dk skrev:

Problemet er så bare at man ikke kan købe et Canal Digital kort til en Nokia 9802, da den er godkendt af Viasat.

musashi skrev:

Hvis kan finde en receiver som har to kortholdere (en ca-modul) kan det altså godt lade sig gøre. Det er korrekt, at Viasat (og CD) "parre" kortet med en receiver. Jeg ved dog af erfaring, at Viasat har en udemærket tast selv service, hvor du blot skal indtaste kort nummer samr receiver nummer, og så parres disse to. Paring kan kun ske til én receiver, hvilket jo er en del af piratsikringen, da kloning af kort dermed ikke kan lade sig gøre.

Find f.eks. en brugt Nokia 9802S. det er en rigtig fin receiver med en masse gode features. Det er ikke den hurtigste, men altenativt, får du hastighed, men ikke så mange muligheder.

Man kan da godt købe et canal digital kort alene, og et Conax CA modul - og det virker da på 9802s - ellers er det da meget nyt at det ikke virker sammen.
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

hxpro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 September 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Gotty skrev:

Som mufcdk1974 skriver, så kommer det helt an på hvilke programmer du vil se.

Hvis du vil se f.eks. Zulu, Charlie, Tv Danmark, Discovery, Voice TV osv, så skal du ha Canal Digital family (1. år koster 3067 kr. incl leje af parabol - herefter koster det 3674 kr. pr år)

Hvis du vil se f.eks. TV3, 3+, Viasat Sport osv, så skal du ha Viasat gold (1. år koster 3067 kr. incl køb af parabol - herefter koster det 4267 kr. pr år)

Hvis du ønsker både Canal Digital og Viasat, så SKAL du ha 2 modtagere stående, da de ikke vil ha at brugerne benytter deres modtager til konkurrentens programmer (I grove træk).

Hvis du vil se TV2, så skal du vælge kabeltv (eller stueantenne) da de ikke sender via parabol.

Oven i de priser skal du også betale licens  (2090 kr. for år 2006)

Canal Digital + Viasat + Licens koster 685 kr pr måned i det første år. Herefter er prisen 835 kr. pr måned for at se tv.

Hvis en kabeltv pakke koster 150 kr. pr måned, så bliver prisen incl. licens 324 kr. pr måned.

Konklution:

Parabol er væsentlig dyrere end kabeltv, men du får også flere fordele. F.eks. flere kanaler (jeg har selv over 2000 kanaler), bedre billedekvalitet, forskellige digitale tjenester, osv.......

God fornøjelse

Det vil sige du på årsbasis betaler over 8000,00 moms pålagte danske kroner for at se tv. jeg selv giver 455,00 for mindste kanal pakke (PR.ÅR) DR1, DR2, TV2 + de svenske og norske tv kanaler, ser alligevel ALDRIG sport på TV men dyrker selv på professionelt plan, dog skal det siges at jeg bruger 6-7000,00 på DVD og CD'ere på årsbasis, og HELT ÆRLIGT hvor mange gange gider man se genudsendelser på tv.

Mvh

HxPro

Til top Vis hxpro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hxpro

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 September 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

hxpro skrev:
Gotty skrev:

Som mufcdk1974 skriver, så kommer det helt an på hvilke programmer du vil se.

Hvis du vil se f.eks. Zulu, Charlie, Tv Danmark, Discovery, Voice TV osv, så skal du ha Canal Digital family (1. år koster 3067 kr. incl leje af parabol - herefter koster det 3674 kr. pr år)

Hvis du vil se f.eks. TV3, 3+, Viasat Sport osv, så skal du ha Viasat gold (1. år koster 3067 kr. incl køb af parabol - herefter koster det 4267 kr. pr år)

Hvis du ønsker både Canal Digital og Viasat, så SKAL du ha 2 modtagere stående, da de ikke vil ha at brugerne benytter deres modtager til konkurrentens programmer (I grove træk).

Hvis du vil se TV2, så skal du vælge kabeltv (eller stueantenne) da de ikke sender via parabol.

Oven i de priser skal du også betale licens  (2090 kr. for år 2006)

Canal Digital + Viasat + Licens koster 685 kr pr måned i det første år. Herefter er prisen 835 kr. pr måned for at se tv.

Hvis en kabeltv pakke koster 150 kr. pr måned, så bliver prisen incl. licens 324 kr. pr måned.

Konklution:

Parabol er væsentlig dyrere end kabeltv, men du får også flere fordele. F.eks. flere kanaler (jeg har selv over 2000 kanaler), bedre billedekvalitet, forskellige digitale tjenester, osv.......

God fornøjelse

Det vil sige du på årsbasis betaler over 8000,00 moms pålagte danske kroner for at se tv. jeg selv giver 455,00 for mindste kanal pakke (PR.ÅR) DR1, DR2, TV2 + de svenske og norske tv kanaler, ser alligevel ALDRIG sport på TV men dyrker selv på professionelt plan, dog skal det siges at jeg bruger 6-7000,00 på DVD og CD'ere på årsbasis, og HELT ÆRLIGT hvor mange gange gider man se genudsendelser på tv.

Mvh

HxPro

er man så ikke sortseer, bare det at man har et tv, hvor man kan modtage på, skal man såvidt jeg er bekendt, betale licens, og der er det ca. 4 gange så meget om året
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 November 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

hmm har været inde og kigge lidt på Stofas hjemmeside og det ser ud til de tilbyder noget nyt der hedder det "digital spejl" og stofa xtra. Såvidt jeg umiddelbart kan se kræver det digitale spejl en dekoder boks ala Selctor.

Er der nogen der har erfaringer med dette og meget gerne priser? Skal siges jeg bor i Århus C og så vidt jeg kan se skulle Århus antenneforening tilbyde det digitale spejl- syns bare ikke stofas hjemmeside er den mest overskuelige!!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes