Emne: High-end forstærker ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
solu Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 419
|
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, tror jeg skal prøve sådan en ML331 engang - dvs., når der lige bliver solgt lidt ud først og jeg finder en til rimelig pris. Og rør, det må jeg lige have i baghovedet...
__________________ Roder med digital afspilning
|
Til top |
|
|
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ebbe skrev:
Det har absolut ikke noget med ammestue snak at gøre. Jeg har ved flere lejligheder oplevet hvordan en lille forstærker i direkte sammenligning kan gøre grin med store velrenomerede forstærkere. Hvorfor tror i at der er mange der sværger til singlendede trioder og hvorfor har Aleph 3 på 30 W, 47 Labs på 15 W eller NWA'en på 20 W fået en nærmest en kultagtig staus. Læg til Adyton eller Lavardin så er der produkter, som med et par gode effektive højttalere kan fastholde musikken på en måde som store kraftige anlæg bare ikke magter. Bevarres de kan imponere, men glansen og musikken bliver borte. Hvem har ikke været skuffet efter en B&W+Omega demo. Eller en tilsvarende ML + Revel demo. Fakta er at jo større og jo mere komplekst jo mindre musik. Tænk bare på at når en forstærker deles i for og effekttrin, så skal der laves interfaces immem de to. Der må ikke være DC på udgangen af forforstærkeren og tilsvarende må et DC offset på indgangen til effektrinet ikke kunne skade det. Det kræver komponenter, servoer eller lign. flere komponeter og længere signalvej. Det koster og prisen helt entydigt mindre musik. |
|
|
Det er meget muligt at det forekommer nøjagtigt som du siger på nogle effekter, udover det må jeg give et par af de andre ret !! Resten er noget ævl !!
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
solu skrev:
Hmm, tror jeg skal prøve sådan en ML331 engang - dvs., når der lige bliver solgt lidt ud først og jeg finder en til rimelig pris. Og rør, det må jeg lige have i baghovedet... |
|
|
Ja mange der starte på high-end hvis man kan kalde det for det , starter med ML og efter nogle år aldrig ML mere .
men alt skal have en start
|
Til top |
|
|
Tonny Branchemedlem

|
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes sådan er livet..... :o)
|
Til top |
|
|
kwwel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 176
|
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa !!
solu taget ud af en sammenhæng :
Jeg er med på at man betaler meget for at der står ML på den, men stadig væk - kunne de lave en der var endnu bedre, så gjorde de vel bare det?? De har jo alle en vision/filosofi om at lave det bedste!
kwwel :
jeg har på et tidspunkt set en side hvor en forsmået "" ingeniør prøvede , at få udmeldt at det som havde været hans projekt i hi-end samenhæng for et firma .
Efter det forlod hans bord , var blevet forandret så meget at han ikke længere ville stå inde for det !! dette var udelukkene gjort for at iflg, ingeniøren at gør det mere samlebåndsrigtigt , med det resultat at lyden var så forringet at han lavede en anvisning til at få pågældene cd til at yde det som han mente den kunne via hans diagram
Så det er ikke så enkelt når ting skal serieproduceres specielt ikke for større virksomheder , hvor der ikke er mulighed for at bruge den extra tid der skal til
det er vel også derfor at der er meget mere røre i "græsrødderne " hvor det tit er komponenter der koster og ikke så meget marketing samt arbejdsløn !!
personligt har et af mine største chok været at høre et lille svenskt g-dis transistortrin på 80 watt til ca 8000 kr,,,og det spillede næste op med min 25000 triode sag !! så pris / lyd kommer meget an på om man stoler på sine ører og lytter før man køber eller om man har brug for den tryghed der selfølgelig er når man køber en mærkevare og derfor gerne betaler det mere for den tryghed
personligt handler jeg helst hos græsrødder dels fordi jeg er en fattigrøv ,,, og vil ha mere for mine penge , dels fordi det er sjovere at ha noget der indenfor min ramme er lidt exotisk ,,,,og så er der den fordel at jeg ikke er så nervøs for at tweake på tingene når jeg ikke har givet 50.000 -> for en enhed
hilsen kwwel
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
kwwel skrev:
hejsa !!
solu taget ud af en sammenhæng :
Jeg er med på at man betaler meget for at der står ML på den, men stadig væk - kunne de lave en der var endnu bedre, så gjorde de vel bare det?? De har jo alle en vision/filosofi om at lave det bedste!
kwwel :
jeg har på et tidspunkt set en side hvor en forsmået "" ingeniør prøvede , at få udmeldt at det som havde været hans projekt i hi-end samenhæng for et firma .
Efter det forlod hans bord , var blevet forandret så meget at han ikke længere ville stå inde for det !! dette var udelukkene gjort for at iflg, ingeniøren at gør det mere samlebåndsrigtigt , med det resultat at lyden var så forringet at han lavede en anvisning til at få pågældene cd til at yde det som han mente den kunne via hans diagram
Så det er ikke så enkelt når ting skal serieproduceres specielt ikke for større virksomheder , hvor der ikke er mulighed for at bruge den extra tid der skal til
det er vel også derfor at der er meget mere røre i "græsrødderne " hvor det tit er komponenter der koster og ikke så meget marketing samt arbejdsløn !!
|
|
|
se der er en der fatter noget af det hele .
men men når man først er hoppet på den så er man ikke meget for at indrømme at det var måske dumt .
og f**k hvor jeg har dummet mig mange gange før det gik op for mig .
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
solu skrev:
Hej Pihl og SES
ML331 - det er jo faktisk den lille sag jeg drømmer om! Flot ser den jo ud, endog lidt prangende! Men hvad "fejler" den? Mangler den noget i forhold til andre i har prøvet/lyttet til? Eller er den bare for dyr i forhold til andre mærker?
|
|
|
hvad lyd er du til
Glem alt om krell og ML , det er alt for kedeligt at lytte musik på .
men men må sige noget af det bedste jeg har hørt er AR M300 kanon bund går mega dybt og har en fast bund , en ren og ikke farvet mellemtone , toppen kunne måske være bedre , de krell jeg har til at står nu og ML er til at grine af i forhold til M300.
Men kik på BAT JR Plinius ja kan blive ved , kender ikke til hvad lyd du er til .
|
|
|
M300 - Yeah....
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML for ever....YEHAAAAAA. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
solu Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at se, at Ikke-slips går mod strømmen, hehe, og udråber sin begejstring for ML!
Men Jensen, du har dummet dig mange gange før, det lyder som om du har set lyset nu? Vil du dele det med os? 
kwwel - mener du de danske producenter som Densen og Holfi er græsrødder? Ingen tvivl om at de laver gode produkter, som sikkert kunne koste det dobbelte uden salget ville gå i stå... __________________ Roder med digital afspilning
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 02:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm da jeg ikke selv er ejer af et såkaldt "HiEnd" anlæg skal jeg passe på med hvad jeg siger, men jeg har trods alt lyttet lidt til de dyre drenge på markedet, og må indrømme at den demostration jeg fik af The Gryphon i Lydgalleriet i Århus, fik mig til at tænke grimme ting om mit nuværrende papanlæg, jeg kunne næsten ikke gå efter den demostration, jeg var på grådens rand over at jeg ikke havde penge til at tage herlighederne med mig hjem, aldrig i mit relativt korte HiFi liv har jeg hørt et så smukt spillende anlæg, bestående af "TopLine" Gryphon komponenter, det på være det yperste jeg nogen sinde har hørt, men igen så har jeg ikke hørt særlig meget på HiEnd hifi, og der findes sikkert noget der er bedre der ude, og sikkert også til meget mindre penge, det er bare med at finde det, men man kan spørge og læse reviews, men det er altså ens egne øre det bestemmer om det er HiEnd eller ej, ikke prisen.
Btw. det er faktisk en smule flovt, når man sidder og små tuder i en seriøs HiFi butik 
|
Til top |
|
|
Tonny Branchemedlem

|
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
neist Lukket konto

Dobbeltprofil: Tubeless
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 179
|
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 07:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har nogen hørt den integrede Classic No 6.6 (muskelmand fra Beijing) som for nylig er anmeldt
|
Til top |
|
|
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Btw. det er faktisk en smule flovt, når man sidder og små tuder i en seriøs HiFi butik Ja eller to voksne mænd får hedeture og må ud på gaden og svale af.
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
Btw. det er faktisk en smule flovt, når man sidder og små tuder i en seriøs HiFi butik Ja eller to voksne mænd får hedeture og må ud på gaden og svale af.
|
|
|
OVERHOVDET IKKE!!!
Det er bare HI-FI når det er bedst __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
Til top |
|
|
Tonny Branchemedlem

|
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
SES. skrev:
<!-- Signature --> |
|
|
OVERHOVDET IKKE!!!
Det er bare HI-FI når det er bedst |
|
|
Så er den altså slem, hvad det så end er man er ramt af !!
|
Til top |
|
|
solu Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu du taler Gryphon Bjørn B, så er jeg blevet tilbudt en Gryphon TABU AT i bytte for mine AV M3 Signature. Nogen der kender TABU'en? Og hold lige igen, var det ikke high-end jeg talte om - og nu en integreret forstærker?? Hænger det overhovedet sammen? __________________ Roder med digital afspilning
|
Til top |
|
|
kwwel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 176
|
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa !
solu :
kwwel - mener du de danske producenter som Densen og Holfi er græsrødder? Ingen tvivl om at de laver gode produkter, som sikkert kunne koste det dobbelte uden salget ville gå i stå...
svar :
jeg kender ikke densen's produkter og har kun hørt holfi få gange . dog synes jeg det er dejligt at holfi holder fast i deres batteridrevne ting , da det vel for alvor ver det der gjorde dem bemærket generelt virker det som om man får megen lyd for kronerne hos de mindre danske firmaer de klarer sig jo også flot i mange test / omtaler
Jeg har mest min interresse i røruniverset , og helst der hvor jeg selv har mulighed for at forbedre mm ( med min ringe viden ) er det ved at skifte lytter ledning og den retning
http://www.svalander.se/ har jeg kigget noget hos han han en fin indstilling til legen i lyden , hans kabler mm er nemme at flette og lyder godt, har selv lavet en del flet efter hans anvisning med enkeltcore wirewrap
skulle jeg selv lige til at købe grej ville jeg kigge her http://www.triod-ljud.nu
erik anderson havde indtil for et lille år siden et kit der kostede ca 4000,- svenske,,,, og den lød fantastisk specielt i singleend kopling , nu ville mit øje nok være rettet mod silver night se II til ca 15000 svenske . måske en parralel 300b fra samme sted
skulle jeg prøve noget helt nyt ville jeg gerne lytte en otl,,, http://www.transcendentsound.com/ han laver dem i et par afskygninger men da jeg ikke har haft mulighed for et lyt er jeg sgu lidt for tøset til at springe ud i det !! skulle der være nogen herinde der har et trancedent trin ,, hører jeg meget gerne om det
udover det så synes jeg der er meget godt selvbyg at få til rimelige penge , men det kræver at man ved hvad man går efter og stoler på sine ører !!
kassen behøver nødvendigvis ikke noget navn , hvis den bare spiller r,,, ud af en buks
hilsen kwwel
( takker lige jensen !! det lød svært som et kompliment , specielt når man læser hvad han af og til har på hylden )
|
Til top |
|
|
Niels Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 262
|
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var lidt af en diskussion der kom her. Man glemmer nok lidt at det handler om matching og det er der det bliver vanskeligt. Det er jo let nok at vælge forstærker A med højttaler B, som begge er i Stereophile Klasse A men som ikke spiller godt sammen, særlig ikke i din stue. Jeg kan kun tale ud fra erfaring, og min viser mig, at har du en rør forforstærker og en transistor effekt, så er chancen for at du skifter effektforstærker meget større end at du skifter forforstærkeren. Man kan umuligt sige at denne 30 watter er meget bedre end denne 250 watter før man har begge hjemme i stuen. Problemet er at de færreste har mulighed for dette. Jeg har en del retro udstyr og det er forbavsende hvor forskellig lyd dette har, og hvad der passer sammen. Jeg har et sæt Carlsson OA 50.2, dette er disse med Vifa 30 06 alu diskanter som også Thiel bruger, og disse er meget letdrevne. Min Pioneer forstærker fra 1978 spiller helt fantastisk med disse mens min Nad 3020 overhovedet ikke fungerer her. Selv min Thule IA350B spiller ikke godt med disse. Nad 3020 spiller imponerende med mine IMF, ikke så meget typisk hifi men mere livsglad, dynamisk og frisk, der er sådan liv-og-glade-dage, og man går rundt og nynner og knipser fingre. Dette er jo ikke nogen ledetråd for dig for måske er denne lyd helt fejl for dig ! Min Thule spiller "hifi" men jeg ved ikke rigtigt om dette er så morsomt, men prisen var da høj nok.
Klassikere er der nok af rundt omkring, jeg så i DBA der var en Hiraga Class A til billig penge, men med rør bør man passe på ikke at købe ældre ting. Man kan ofte let finde bedre produkter, de ældre rør ting har bare denne "mystik" omkring sig som gør at folk køber dem. Sonic Frontiers er værd alle pengene hvis du finder det, særlig forforstærkerne, og de har kanon god service i Canada.
Jeg tror jeg begynder at samle frimærker istedet for ?
Niels.
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels Nielsen skrev:
Ja, det var lidt af en diskussion der kom her. Man glemmer nok lidt at det handler om matching og det er der det bliver vanskeligt. Det er jo let nok at vælge forstærker A med højttaler B, som begge er i Stereophile Klasse A men som ikke spiller godt sammen, særlig ikke i din stue. Jeg kan kun tale ud fra erfaring, og min viser mig, at har du en rør forforstærker og en transistor effekt, så er chancen for at du skifter effektforstærker meget større end at du skifter forforstærkeren. Man kan umuligt sige at denne 30 watter er meget bedre end denne 250 watter før man har begge hjemme i stuen. Problemet er at de færreste har mulighed for dette. Jeg har en del retro udstyr og det er forbavsende hvor forskellig lyd dette har, og hvad der passer sammen. Jeg har et sæt Carlsson OA 50.2, dette er disse med Vifa 30 06 alu diskanter som også Thiel bruger, og disse er meget letdrevne. Min Pioneer forstærker fra 1978 spiller helt fantastisk med disse mens min Nad 3020 overhovedet ikke fungerer her. Selv min Thule IA350B spiller ikke godt med disse. Nad 3020 spiller imponerende med mine IMF, ikke så meget typisk hifi men mere livsglad, dynamisk og frisk, der er sådan liv-og-glade-dage, og man går rundt og nynner og knipser fingre. Dette er jo ikke nogen ledetråd for dig for måske er denne lyd helt fejl for dig ! Min Thule spiller "hifi" men jeg ved ikke rigtigt om dette er så morsomt, men prisen var da høj nok.
Klassikere er der nok af rundt omkring, jeg så i DBA der var en Hiraga Class A til billig penge, men med rør bør man passe på ikke at købe ældre ting. Man kan ofte let finde bedre produkter, de ældre rør ting har bare denne "mystik" omkring sig som gør at folk køber dem. Sonic Frontiers er værd alle pengene hvis du finder det, særlig forforstærkerne, og de har kanon god service i Canada.
Niels.
|
|
|
Fornemt indlæg. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Tonny Branchemedlem

|
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels Nielsen skrev:
Niels. |
|
|
Tror da det med frimærkerne var en udemærket ide !!
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|