Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 06:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: High-end forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

solu skrev:

Jeg kan kun give dig 100% ret!!! Selvfølgelig må Gryphon lyde godt i nogle ører, det koster jo ikke lige frem gratis 

LOL det er dog det morsomeste argument jeg har hørt blot fordi nogle produkter er dyre er altså ikke ensbetydende med at de kan bruges til noget. Find dog nogle andre ting at måle kvaliteten efter. Dette er ikke en angreb på Gryphon det produkt har jeg ikke noget imod.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

solu skrev:

Jeg kan kun give dig 100% ret!!! Selvfølgelig må Gryphon lyde godt i nogle ører, det koster jo ikke lige frem gratis 

LOL det er dog det morsomeste argument jeg har hørt blot fordi nogle produkter er dyre er altså ikke ensbetydende med at de kan bruges til noget. Find dog nogle andre ting at måle kvaliteten efter. Dette er ikke en angreb på Gryphon det produkt har jeg ikke noget imod.

Det er muligt at du griner, men mit argument er nu okay. Det er jo op til hver enkelt hifi-forretning at udvælge de producenter som de vil sælge. Hvis Gryphon ikke lød godt i nogle ører overhovedet, tror jeg ikke nogle ville tage det hjem, da de jo ikke ville kunne sælge det. Dermed ikke sagt, at produkter der sælges mange steder lyder bedre end produkter der næsten ikke forhandles. Men det er nok nemmere at sælge en elendig forstærker til 1-2k i Fona, end en elendig til 28k. Måske tager jeg fejl, måske kan alt sælges... Men som tommelfingerregel går jeg ud fra, at ting (vin, biler, hifi, huse etc.) der koster kassen, har nogle kvaliteter frem for de billigere modeller - om JEG kan lide dem, er en HELT anden sag!

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

nu er nok lige vigtigt at have sig for øje at Jensen ikke kan lide ML´s Lyd og han holder utroligt meget af rakke det ned herinde.

Nu er jeg sikkert ligeså stokdøv som aleverdens hi-fi anmeldere, nok derfor jeg har været så utrolig glad for mit ML udstyr i 8 år.Så hvis du har en god hørelse , så bør du hole dig langt væk fra ML.

Som med alt andet, skal man kende sin anmelders præferencer for overhovedet at kunne bruge anmeldelserne til noget. Jeg var på biblioteket for at læse om Gryphon i High-Fidelity 4, 1999 - novra hvor de skamroste den forstærker (TABU AT) - de sparede bestemt ikke på superlativerne - så måske tilhører de også den døve del af befolkningen, der kan lide ML og Gryphon :P

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

solu skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

nu er nok lige vigtigt at have sig for øje at Jensen ikke kan lide ML´s Lyd og han holder utroligt meget af rakke det ned herinde.

Nu er jeg sikkert ligeså stokdøv som aleverdens hi-fi anmeldere, nok derfor jeg har været så utrolig glad for mit ML udstyr i 8 år.Så hvis du har en god hørelse , så bør du hole dig langt væk fra ML.

Som med alt andet, skal man kende sin anmelders præferencer for overhovedet at kunne bruge anmeldelserne til noget. Jeg var på biblioteket for at læse om Gryphon i High-Fidelity 4, 1999 - novra hvor de skamroste den forstærker (TABU AT) - de sparede bestemt ikke på superlativerne - så måske tilhører de også den døve del af befolkningen, der kan lide ML og Gryphon :P

Ja , vi er godt nok mange døve på verdensplan.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

solu skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

hmm han kan da godt lide noget ML udstyr han roser da altid nogle af de gamle forstærkere.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen !

Al den snak om hvad der er bedst, er vel nærvest ved at blive noget fortærsket. Som jeg har nævnt før: der er ingen facitliste !..... Tager man nu f.eks. 2 forskellige forstærkere, (el. andet) og sætter dem ind i et vilkårligt anlæg (hvad vi jo allesammen gør, når vi skal teste noget) efter tur, så vil en af dem sandsynligvis vise sig, at være den der fungerer bedst i upsettet. Dette faktum, gør ikke denne forstærker bedre end den anden !..... Det er såmænd bare et udtryk for at den er et bedre match i netop det benyttede system. Den anden forstærker kan saghtens vise sig at være lige sagen (også frem for den forstærker der "vandt" i første omgang) i et andet system.

Jeg vil dog ikke være afvisende overfor, at der nogle apparater der klarer sig fornuftigt i hovedparten af forskellige systemer, og selvfølgelig Visa Versa. Men derfor kan et af de apparater/kabler man tidligere har "kasseret" sagtens lige pludselig være lige det der skal til !..... Alt er utroligt systemafhængigt, og folk der bilder sig noget andet ind, betragter jeg personligt som værende lidt afstumpede og mindre bemidlede (i hovedet altså).

Ydermere er der jo det faktum at vi ikke har samme smag i lyd, og det gør det jo selvsagt endnu mere omsonst at "bedømme" objektivt

Så lad venligt være med at generalisere !...........

Mvh

Carsten

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Hej allesammen !

Al den snak om hvad der er bedst, er vel nærvest ved at blive noget fortærsket. Som jeg har nævnt før: der er ingen facitliste !..... Tager man nu 2 forskellige

....

Alt er utroligt systemafhængigt, og folk der bilder sig noget andet ind, betragter jeg personligt som værende lidt afstumpede og mindre bemidlede (i hovedet altså)

Jamen lad os dog lukke forumet på hifi4all, for alle komponenter der har noget med hifi at gøre, lyder godt, bare de anvendes i den rette kontekst. Om man kan slet ikke bruge udtalelser til noget, hvis ikke anmelderen har nøjagtig det samme anlæg som en selv. Jeg er simpelthen så træt af at høre den sang om at "lyt til dine ører, det er dig der bestemmer!" -ja selvfølgelig er det det! Men jeg har hverken tid eller lyst til at prøve samtlige kombinationer. Nu vi er igang, kan vi jo skrive til High-Fidelity og sige at deres blad er ubrugeligt... Og det er alle andre medier, som enten udtaler sig eller tester et produkt, for den sags skyld også!! Og alle os læsere, der tror vi kan lære noget, er altså afstumpede...

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Sulo !

Man kunne jo også vende den om, og diskutere/mangfoldiggøre i hvilke sytemer det rent faktisk fungerer (selvfølgelig subjektivt), i stedet for at koncentrere sig om de situationer hvor det ikke fungerer. Dybest set mener jeg ikke man kan bruge test's til noget, men det er da altid rart at læse en teknisk beskrivelse/se billeder. Så selvfølgelig har diverse HiFiblade en berettigelse !

Mvh

Carsten

Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

solu skrev:
Carsten S Chr skrev:

Hej allesammen !

Al den snak om hvad der er bedst, er vel nærvest ved at blive noget fortærsket. Som jeg har nævnt før: der er ingen facitliste !..... Tager man nu 2 forskellige

....

<FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Alt er utroligt systemafhængigt, og folk der bilder sig noget andet ind, betragter jeg personligt som værende lidt afstumpede og mindre bemidlede (i hovedet altså)

Jamen lad os dog lukke forumet på hifi4all, for alle komponenter der har noget med hifi at gøre, lyder godt, bare de anvendes i den rette kontekst. Om man kan slet ikke bruge udtalelser til noget, hvis ikke anmelderen har nøjagtig det samme anlæg som en selv. Jeg er simpelthen så træt af at høre den sang om at "lyt til dine ører, det er dig der bestemmer!" -ja selvfølgelig er det det! Men jeg har hverken tid eller lyst til at prøve samtlige kombinationer. Nu vi er igang, kan vi jo skrive til High-Fidelity og sige at deres blad er ubrugeligt... Og det er alle andre medier, som enten udtaler sig eller tester et produkt, for den sags skyld også!! Og alle os læsere, der tror vi kan lære noget, er altså afstumpede...

Sådan lidt mere af samme skuffe Solu
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Tonny & Sulo

Hvis i nu læste og forstod det hele af hvad jeg har prøvet at skrive, ville i også have fået fat i nedenstående:

Jeg vil dog ikke være afvisende overfor, at der nogle apparater der klarer sig fornuftigt i hovedparten af forskellige systemer, og selvfølgelig Visa Versa.

Dette betyder med andre ord, at der rent faktisk er produkter, der er bedre end andre (bedømt ud fra flertallets meninger og setup). Men der er vel ikke noget reelt grundlag for at konkludere, at de fleste per defination har ret ?....... Der er stadig de setup/rum osv, hvor det viser sig at være noget helt andet der virker !........ Subjektivt set !........ Der findes jo som sagt stadig ikke noget HiFi-måleapparat (desværre !)

En historie fra det virkelige liv (sidste weekend): Vi var et par stykker der taget ud for at ose, og kommer på et tidspunkt ind i en HiFi-forretning. Her spiller de på lidt Gryphon og på et par Sonus Faber (højttalere). Nede i hørnet stod der en BAT forstærker (VK 60) - den måtte da bare være lige sagen; var vi enige om !.... Den blev spændt for, og lige fra første sekund stod det klart at Gryphon'en bare passede meget bedre ind her (normalt er jeg ikke specielt vild med Gryphon) - dette faktum at Gryphon i dette setup var meget bedre, gør den jo ikke bedre end en BAT VK 60 !......... VEL !

Mvh

Carsten

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

neist skrev:

Hej

Har nogen hørt den integrede Classic No 6.6 (muskelmand fra Beijing) som for nylig er anmeldt

Ja se den kunne være sjov at prøve , mener det var det firma der hed mastersound derfra havde jeg en A100 og den kunne spiller musik , og den havde jeg oppe mod ML331 ML23.5 sammen med AR LS3B og AC 265 , for snart 2 år siden .

så hvis den har lyden som A100 ville det klart være en sjov ting at prøve .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Hallo de herrer...

Ja, det er jer, Carsten S Chr og Jensen, jeg taler til!

Jeres interne diskussioner og stridigheder er ikke egnet til debat på HIFI4ALL.DK´s forum!

Benyt de private beskeder, hvis det ikke har offentlig og faglig interesse for andre!

NB: Det er blevet sorteret groft (slettet) i denne tråd

Jeg skal venligst henlede opmærksomheden på de få gældende regler for brug af forumet:

Læs disse indlæg -->

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:

Hallo de herrer...

Ja, det er jer, Carsten S Chr og Jensen, jeg taler til!

Jeres interne diskussioner og stridigheder er ikke egnet til debat på HIFI4ALL.DK´s forum!

Benyt de private beskeder, hvis det ikke har offentlig og faglig interesse for andre!

NB: Det er blevet sorteret groft (slettet) i denne tråd

Jeg skal venligst henlede opmærksomheden på de få gældende regler for brug af forumet:

Læs disse indlæg -->

Øv gik ellers ligeså godt .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes