[
QUOTE=3DX]
Hej Miju,
med de mod. er der jo heller ikke ret meget tilbage af den oprindelige 3560'er.
hvor mange timer og hvad koster den helt store tur?
[/QUOTE]
Neee det kan man jo sige!?. 
Jeg har nu et par stykker af dem..
Jeg har en en umodeficeret..
Og så har jeg en har fået skiftet opamps og clock, ( moderat modeficeret) lige efter de her inde viste forskrifter. (ganske enkelt og ik så bekosteligt eller svært, og med ganske stor effekt.)
En anden har fået helt ny analogdel... En balanceret kopi af den oprindlige ubalancerede og med nye opamps (B.B OPA. + SSM) samt ny clock (XO3) med egen strømforsyning, (hvad analogdelen også har)
Her er vi oppe i noget HELT! andet.. og forbedringer der rykker maskinen op i en helt anden klasse, her "gnupper" den "skuldre" med nye maskiner, til over 25 - 30000 kr.. ( eks. Primare, Copland, E-Comp EMC1up, Bladelius mf.) dog kan man fornæmme at DAC'n mangler den sidste opløsning og luft opefter i forhold til nye 24 bit'ter, men det er dog forbavsende lidt trodsalt.
Og sammenlignet med mange multi format maskiner DVD. mm. så er den helt med fremme i "skoene" også med maskiner til lang over 15 - 20000kr.
Der arbejdes så på udskiftning af DAC. chipsene, der så kommer til at sidde på sit eget lille print og med egen seperat strømforsyning, og SÅ! kommer der andre "boller" på "suppen" så vil den helt sikkert gøre sig 100% over for de før omtalte dyre maskiner, og måske overgå enkelte!? her skulle der kunne hentes lige den sidste opløsning der i forhold til de bedste nye maskiner mangler! (selv om man grundet digital filtret i 3560 stadig ikke kan udnytte mere end de 20 bit! men andres erfaringer viser at det alligevel har en ret voldsom god effekt og reelt ikke er noget problem!)
Men igen! så er der noget om at det ik længere rigtigt er en 3560, men en helt ny maskine stort set kun baseret på denne,s kabinet & drev mm.
Den HELT store tur??? øhhh... det har jeg sgu ik rigtig overblik over.. men det løber nok op i 6 -7kg.kr.. ( alt inc. også køb af maskinen)
Den "lille" tur med clock og opamps koster 1500 kr. for clock, og nogle hundrede kr. for opamps.. ( det skal nok løbe op i godt 2 kg.kr.) og giver maskinen et gevaldigt skub op ef i kvalitet så den i det mindste gør sig 100% over for nye maskiner til og omkring samme pris som den kostede anno. 1990 (8890kr.) JA! endde temmeligt her over i mange tilfælde..
Tid regner vi IKKE! med i DIY. verden!!! 
MEN! det er DET! værd.. man får en lækker maskien!..( og det er sjovt som med alt DIY. ) ofre man lad os sige 3000 kr. på en brugt, serviceret maskine med relativ ny laser, og smider en clock til 1500 kr. i og efor 500 kr. div. andre småting ( opamps mm.) er man oppe på godt 5000 kr...
For de penge får man en maskine der gør sig godt overfor maskiner helt op i 15000 kr. klassen og mere end matcher hvad man ellers får for det dobbelte af de 5kg.kr. altså omkring de 10000 kr.
Og hvad vigtigt for mange er at man for 5 kg. kr. får en 16/44 formidler der lang overgår hvad man ellers ku få til 5000 kr.. og med kvantum skridt overgår hvad man får af 16/44 cd. formidling fra DVD maskiner til lang over dobbel pris..
Så har man en 10 - 15000 kr. DVD, og ik er helt tilfreds med dens cd. formidling der ligger på et niveau som oftest med en mellem 3 og 5 kr. cd. maskine, så får man her for netop kun omkring 5kg.kr. en decideret cd. formidler der gør det lige så godt som en anden og ny decideret 16/44 cd. formidler til den pris man har givet for DVD maskinen!..
Jeg kan tænke mig at mange vil "kvie" ved at ofre først eks. 15000 kr. på en DVD og så mellem 10 & 15000 kr. ydderligere for den ren cd.??...
Finder man ligeledes lidt "hjemme fuskeri" interasant og har mulighed, tid, overskud og hænderne ret skruet på ( eller de rette forbindelser!) sååååå...
For DEM! er dette måske en god løsning!?... ( hvis de kan få fat i en 3560??)
For folk med penge "nok" og eller ikke har interesse i eller ser noget spændende i DIY. og hele projecktet i at prøve at få en gammel "tøs" som 3560 til at stadig kunne begå sig!?.. eller hardcore freaks der ik kan få det godt og nyt nok mm. så er det nok ik nogen interasant løsning.
Her kan man "lige så godt" bare købe en NY msakine og "plug & play"!!.
( Det er lidt det samme med når man roder med højtalere! det er ik altid om det kan betale sig økonomisk eller tidsmæssigt! NEJ! det er sjovt! og så er det jo FEEEDT! hvis der vitterligt er lidt håndøre at spare? eller man får noget bedre for samme penge man ellers skulle have brugt på "færdig grej"? dette er dog langt fra altid muligt, men ofte går det blot lige op!.. )
mvh.