Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 02:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC server” hvad mener I? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Sendt: 07 September 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Mht. CPU: Jeg har hjulpet med at installere at par HP Pavillion PC'ere med AMD Athlon 64 m. "Cool 'n Quiet" til almindelig kontorbrug, men jeg var imponeret over, hvor lydsvage de rent faktisk var. Ved almindelig brug, kunne man stort set ikke høre dem - trods at de var stillet på et skrivebord i ørehøjde.

Denne teknologi må da være velegnet til HTPC - eller...?!?

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Flerbizky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 September 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke målt det reelle strømforbrug når processoren clocker ned - Men tyst, den kan de gøres. Når jeg sidder i stuen, 2 meter væk fra maskinen så skal jeg koncentrere mig om at høre den. Det er en XP64 3000+, og jeg har ikke set den være over 40 grader endnu. Det er med en Zalman køler der er spinner med omkring 1100rpm.

Jeg skal lige ha' målt strømforbruget ved lejlighed da det er det jeg frygter mest når den skal være tændt 24/7
Til top Vis Flerbizky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flerbizky

pekr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Sendt: 08 September 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Jeg ville gå efter en enkelt HTPC. Med dagens harddisk størrelse skulle 3-5hd vidst ikke være for lidt, desuden sidder den vel i netværk med din almindelige computer, hvor i du også kan sætte diske!, jeg synes personligt det er lækkert at have en HTPC i stuen, ser godt ud er nem at komme til og larme ikke mere end andet elektronik. Og dertil vil en Pentium M være et perfekt valg. Men også mindre kan gøre det.

Ellers kan du købe både en HTPC og bygge en lille server, fx. kan du købe en billig brugt P3 eller ligende og lade den fungere som filserver i kælderen eller hvor den nu kunne stå.

Til top Vis pekr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pekr

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes