Forfatter |
|
lars99 Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 10 August 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per.G skrev:
Jeg har lige siddet og læst dine genvordigheder med subben.
Endnu en mulighed kunne være at stoppe portene på dine Dalier til med nogle sokker. Så får du et lukket system og det har en anden måde at rulle af på end dit nuværende basreflekssystem. Dermed åbnes der nye muligheder for integrationen mellem sub og sidesystem.
Herefter kan du så starte forfra med at flytte rundt på subben i det uendelige . Om ikke andet er det billigt at prøve.
mvh Per
|
|
|
Tak for dit forslag. Jeg har faktisk prøvet sokketricket (jeg brugte godt nok viskestykker), men det ødelagde lyden. Jeg har svært ved at beskrive ændringen, men det var som om den blev mere trykket og komprimeret. Men du har en pointe, jeg tror en af årsagerne har været at fronterne har behandlet samme område som subwooferen. Den nye receiver har i modsætning til den gamle et filter, således at jeg kan undlade at sende det område til fronterne som subben behandler. Kombineret med korrektion for afstand til lytteposition, har jeg ikke længere problemer med at retningsbestemme bassen. Jeg har brugt nogle testtoner til at kalibrere lydstyrken og det lyder perfekt nu.  __________________ Mvh. Lars
|
Til top |
|
|
Per.G Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 183
|
Sendt: 10 August 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov der er 2 tråde fra dig med samme problem så nu komjeg sgu til at skrive på begge.
Iøvrigt er det jo rigtig at lukkede systemer lyder mere lukkede eller klemte i forhold til basrefleks. Men det forhold tror jeg forsvinder en hel del hvis afvender din nyligt anskaffede afskæring nedad, idet du så ikke længere har det høje tryk inde i kassen forårsaget af basenhederne der prøver at tvinge sig frem og tilbage med store bevægelse i den mængde luft der nu er i kassen.
Afskærring nedad medfører mindre bevægelser som igen mefører mindre tryk som igen medfører at forstærkeren har det nemmere med flytte enhedene.
prøv hvis du gider
mvh Per
|
Til top |
|
|
lars99 Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Per.G
Jeg forstår ikke helt hvad pointen skulle være med at stoppe refleksportene, når forstærkeren skærer de dybe frekvenser. Det er jo hvad sokkerne skulle gøre.
Jeg har prøvet at justere på delefrekvensen, men jeg kan kun vælge mellem 40 og 60 Hz (og højere) og 60 Hz er for højt. Dels kan mine fronter med fuld styrke i det område og dels kan jeg retningsbestemme subben. Så det lyder ringere. Jeg arbejder lidt med at finde den rigtige afstand fra bagvæggen, hvilket er et sted mellem 60 og 70 cm og let vinklet. Jeg synes lydbilledet, især mellemtoneområdet, kan blive lidt påtrængende når jeg skruer op, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre ved det. Måske er det bare klangfarven på min Evidencer, for de har haft det "problem" altid med forskelligt udstyr.
Receiveren har en equalizer og noget auto-setup til både at bestemme afstande og rumkorrektion. Det første virker udmærket, men rumkorrektionen lyder af h* til. Det ligner mest en smart gimmick - der er i hvert fald lang vej til Tact.  __________________ Mvh. Lars
|
Til top |
|
|
Per.G Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 183
|
Sendt: 10 August 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pointen var bare at det var endnu en mulighed for at finde det der virker bedst. Men under alle omstændigheder ville jeg da prøve med elektrisk afskærring oveni den akustiske idet at den akustiske ikke aflaster din forstærker (og højttalere) som jo stadig skal behandle det fulde signal.
Det (sokken) kunne måske også afhjælpe problemet med at det er så følsomt mht afstanden til bagvæggen idet porten jo er bagudvendt og derfor forstærkes godt og grundig når du kommer for tæt på hjørnet.
Iøvrigt er der på linkwitz hjemmeside skrevet noget om tilpasning af sidesystemer til woofere.
måske et kik værd.
Jeg har selv forsøgt mig lidt med room-eq vha en behringer deq 2496 og min pc samt måleudstyr og har heller ikke fået noget langtidsholdbart resultat den vej. Så jeg venter også på Tact. Ak!
mvh Per
|
Til top |
|
|
lars99 Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Per G.
Jeg har eksperimenteret med sokken, men det ødelægger virkelig lyden at stoppe refleksportene. Jeg har i øvrigt kæmpet en del med indstilingen af subben, som jeg endte med at skrive lidt om i en helt anden tråd her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42848&P N=1&TPN=1
Det lader til at når jeg sætter subwooferen på gulvet uden spikes, at den kobler bedre til rummet. Måske er den mindre forvrængning, fordi den får afledt vibrationerne. Når den er spiked ryster den noget mere end når den står på tæppet.
Der har været en del snak om det måske i højere grad er forvængning eller fasedrej der gør at man kan retningsbestemme subben end det er delefrekvensen. Lige nu spiller de ved 60 Hz deling og det lyder egentlig ganske okay. Så jeg tror jeg er ved at komme på rette spor.
Vedr. RoomEQ. Nej, jeg er bestemt ikke imponeret af Denon 2807'erens evner på det område. Den er okay til at bestemme afstanden og lydstyrke, men lyden lyder flat og kunstig når jeg kører den gennem EQ'en. Den ødelægger bestemt mere end den gavner. Jeg synes heller ikke det lyder godt i surround.
Man kan bruge det til at justere klangbalance på højttalerne, hvis man ikke har samme serie. Men jeg har evidence hele vejen rundt, så også her synes jeg den gør mere skade. Jeg køre uden EQ i både surround og stereo. __________________ Mvh. Lars
|
Til top |
|
|
lars99 Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opdatering på kampen. Efter lidt tid viste det sig at lyden var alt for diffus og mudret, så jeg kiggede efter måder at afkoble subben uden raslelydende fra spikes mod cemnentgulv. Jeg endte med at købe nogle Valhalla Spike Feet fra HiFi Klubben. Egentlig synes jeg det er uhyrligt dyrt for sådan et par plader, men de virker nu godt nok.
De har dæmpet ressonanserne og bassen er lige så stram og præcis som hvis de havde været spiked. Og så uden raslelydende. Jeg tror også der er mindre forvrængning, idet jeg har langt sværere ved at retningsbestemme bassen. Jeg kan godt nok bestemme bassen ved 60 Hz, men det er meget mindre udtalt end før. Deler jeg ved 40 hz på receiveren så lyder det ok. Så Spike fødderne har trods alt været et ok køb.  __________________ Mvh. Lars
|
Til top |
|
|
lars99 Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W subwooferen begyndte at lyde udmærket efter at jeg fik dæmpet den korrekt - det er helt sikkert at det har været forvrængning og andre mislyde, der har gjort jeg kunne retningsbestemme den. Jeg kom dog aldrig til at dele over 40 Hz.
Efter at have hørt et stigende antal historier om SVS subwoofere begyndte jeg at nærlæse websiderne hos lsound og svssound, og ikke mindst alle de anmeldelser de henviste til. Jeg begyndte også at støve gennem hifi4all's forum for at læse om historier.
Og det overbeviste mig at det var på tide at købe en ny. Frem med tommestokken for at tage mål - og om ikke SVS PB12 Plus/2 kunne stå på samme sted som min gamle sub. Det sted hvor jeg efter mange forsøg havde fundet ud af den bedst koblede til rummet. Så en sen aftentime bestilte jeg den så. Det var ikke uden problemer, ordren blev behandlet forkert pga. fejl på websiden, Jan Ove fra Lsound nåede at forvirre mig i flere omgange, f.eks. fordi han forvekslede mig med en anden dansk kunde. Og DFDS er en historie for sig selv. Dels tog de dobbelt så lang tid som lovet og dels kunne de ikke overholde en simpel aftale om levering. Så subben endte med at blive leveret i garagen.
Men efter megen venten og meget besvær fik jeg den så ind. Og for pokker hvor er den dog stor. Man kan ikke rigtig forestille sig hvor stor den er før man har den stående i stuen. Jeg har brugt mange timer på at teste og indstille den gamle subwoofer, så jeg havde ret godt begreb om hvor den skulle stå, faseindstilling o.l. Jeg startede med at dele ved 80 Hz og det lyder fint. Faktisk bliver det noget værre rod hvis jeg deler længere, fordi intensiteten af bassen bliver ujævn. Det viser også at B&W'en har udsendt noget støj af en eller anden art, for den var let at retningsbestemme ved deling over 40 Hz.
Og hvordan lyder den så? Første indtryk var egentlig lidt skuffende. Det var næsten som om der ikke var ret meget bas. Men det lige indtil man indser at den er der, men den er bare ren og dyb. Efter at have tunet den til 16 Hz har den fået øget præcision og den integrerer nærmest perfekt til anlægget ved musik. Væk af tendenser til rumlen og mudren, som den gamle kunne finde på. Og skruer man op får man smæk i mellemgulvet.
Jeg har ikke fået set så meget film endnu, men jeg har da kørt et par tests. Jeg deler igen ved 80 Hz og har alle højttalere sat til small (også ved 80 Hz). På en måde synes jeg at jeg kan retningsbestemme bassen, men jeg kan ikke helt finde ud af hvorfor. Det er ikke så meget at jeg kan høre den, men at jeg kan (svagt) fornemme retningen. Jeg synes ikke tendensen er den samme på musik. Jeg har kun testet en halv times tid og der er masser af indstilinger tilbage at prøve, så jeg er ikke i tvivl om at jeg skal få det til at fungere. Det fungerer ikke ringere end den gamle - den kom jeg aldrig helt udover at kunne bestemme, selvom det til sidst blev hæderligt.
Derudover så er det også en lidt anderledes oplevelse at se (høre) film. Den dybe bas er mindre udtalt, det rumler og runger ikke så meget mere. Tilgengæld er den rigtig dybe bas, den der starter fra de 30-40 Hz og nedad, kommet til i en grad så det næsten er skræmmende ved selv moderater lydnivaeuer.
Så jeg er indtil videre godt tilfreds og det ligner de bedste penge jeg har givet for lyd i mange år. Jeg melder mig hermed ind i klubbe af tilfredse SVS ejere og det får min bedste og varmeste anbefaling. Denne sub sparker i den grad røv på min gamle B&W der i princippet kostede det samme, hvis man ser bort fra fragt og told. Og det var ikke fordi den anden spillede dårligt, for det gjorde den faktisk ikke. Det er bare at SVS'en, der er i særklasse.
Med til historien hører at jeg fandt et godt hjem til min B&W ASW750. Køberen fik den til en god pris og jeg fik den solgt hurtigt. Så alle var glade.
Til slut er her et par stemningsbilleder.
Papkassen er stor:

Fik jeg nævnt at den er stor?

Subwooferen skubbes på plads:

Et glimt af BASH forstærkeren og de massive refleksporte. Sedlen advarer om at man skal plugge portene korrekt hvis man tuner subwooferen dybere. Ellers risikerer man at skade den.

Og så er subwooferen så på plads. Det var nødvendigt at rykke fronterne lidt for at få plads. Det ses også at DVD afspilleren er blevet udskiftet til en Pioneer. Af lidt forskellige årsager. Ikke mindst fordi den fylder mindre og er i sølv.

Og fra oven. Svær at overse men spiller godt.

__________________ Mvh. Lars
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den er ikke nem at skjule nogle steder 
Hvad bruger du til at integrere den til resten af setuppet med ? __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
lars99 Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Hvad bruger du til at integrere den til resten af setuppet med ?
|
|
|
Jeg bruger min receiver, der kan justere delefrekvens og fase (indirekte, idet man angiver afstanden fra lyttepositionen). Jeg har fasen sat til 0 på subwooferen og har ikke indstillet andet end gain og disabled subsonic filteret med to portplugs indsat.
Det lyder lidt let, men det er nok fordi jeg har brugt meget lang tid på at integrere den gamle subwoofer, så jeg har været igennem alle placeringer o.l. Jeg eksperimenterer lidt med afstanden til bagvæggen for at få den til at koble bedst til rummet. I starten var den for langt inde og det gav en lidt presset lyd og jeg kunne også retningsbestemme den. Et par cm frem og nu forsvinder den i lydbilledet.
Jeg har ikke brugt lydtryksmåler, rumkorrektion eller lign. Jeg har indstillet den efter ørene, hvad jeg synes lyder godt. Jeg kan godt lide en varm klang, så jeg gætter på den er lidt fremhævet.
__________________ Mvh. Lars
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars99 skrev:
Nobody skrev:
Hvad bruger du til at integrere den til resten af setuppet med ?
|
|
|
Jeg bruger min receiver, der kan justere delefrekvens og fase (indirekte, idet man angiver afstanden fra lyttepositionen). Jeg har fasen sat til 0 på subwooferen og har ikke indstillet andet end gain og disabled subsonic filteret med to portplugs indsat.
Det lyder lidt let, men det er nok fordi jeg har brugt meget lang tid på at integrere den gamle subwoofer, så jeg har været igennem alle placeringer o.l. Jeg eksperimenterer lidt med afstanden til bagvæggen for at få den til at koble bedst til rummet. I starten var den for langt inde og det gav en lidt presset lyd og jeg kunne også retningsbestemme den. Et par cm frem og nu forsvinder den i lydbilledet.
Jeg har ikke brugt lydtryksmåler, rumkorrektion eller lign. Jeg har indstillet den efter ørene, hvad jeg synes lyder godt. Jeg kan godt lide en varm klang, så jeg gætter på den er lidt fremhævet.
|
|
|
Ok. Ja det er jo også dem der skal høre 
Jeg brugte REW (sweep), og har en Behringer DSP1124P imellem. Hvilket har givet et godt resultat i mine ører. Jeg er lidt låst fast ang. placeringer af de i rummet. Så jeg har været nødt til denne løsning for optimal indstilling af den.
Er du ellers godt tilfreds ? Man mangler ligesom ikke bas mere med den i huset  __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
lars99 Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Ok. Ja det er jo også dem der skal høre 
Jeg brugte REW (sweep), og har en Behringer DSP1124P imellem. Hvilket har givet et godt resultat i mine ører. Jeg er lidt låst fast ang. placeringer af de i rummet. Så jeg har været nødt til denne løsning for optimal indstilling af den.
Er du ellers godt tilfreds ? Man mangler ligesom ikke bas mere med den i huset 
|
|
|
Jeg arbejder stadig lidt med lyden i film, men jeg tror det er fordi lyden er for høj. Jeg har også prøvet lidt med et enkelt kabel og en y-splitter, som fulgte med mit kabel. Men lige som med den gamle subwoofer, så er det bedst med et enkelt kabel, idet indgangsstyrken er lavere og det er lettere at kontrollere volumen. Bruger jeg y-splitteren så skal den kun lige drejes et lille ryk fra 0 for at være på niveau.
Jeg er også låst af rummet. I princippet kunne den stå i hjørnet eller længere fremme foran den højre højttaler, men det prøvede jeg med den gamle. Og det var ingen udpræget success. Jeg er ret overbevist om at den nuværende placering er der hvor den kobler til rummet bedst. Nu skal jeg bare have den fin-indstillet og det er lidt en iterativ proces, som let tager nogle dage / uger. Men hvad betyder det, når man morer sig med det.
Jeg er fint tilfreds - den kan mere end rigeligt fylde stuen med bas. Jeg når et niveau hvor jeg ikke synes det er behageligt længere længe inden den begynder at svede. Jeg kan godt mærke den har mere smæk i den helt dybe bas end den gamle. __________________ Mvh. Lars
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med din nye sub 
Man må sige der er kommet en del SVS'er til forummet på det sidste, men de leverer også varen på en måde hvor meget få kan konkurrere - i det mindste til prisen.
Selvom jeg "kun" har en af de billigere NSD'er, så stemmer mine oplevelser meget godt overens med dine.
Jeg er rendt ind i det problem, at nu er det MEGET tydeligt at der er stor forskel på niveauet i bassen på dvd'er med DTS og DD. Hvis jeg indstiller niveaut så det passer til DTS så er der for lidt bas i DD, indstiller jeg det omvendt til DD er der alt for meget bas i DTS. Da min processor er en ældre sag, er der desværre ikke mulighed for at have forskellige indstillinger til de forskellige formater, så det kræver en manuel regulering alt efter hvilken dvd jeg skal se. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
lars99 Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Tillykke med din nye sub 
Man må sige der er kommet en del SVS'er til forummet på det sidste, men de leverer også varen på en måde hvor meget få kan konkurrere - i det mindste til prisen.
Selvom jeg "kun" har en af de billigere NSD'er, så stemmer mine oplevelser meget godt overens med dine.
Jeg er rendt ind i det problem, at nu er det MEGET tydeligt at der er stor forskel på niveauet i bassen på dvd'er med DTS og DD. Hvis jeg indstiller niveaut så det passer til DTS så er der for lidt bas i DD, indstiller jeg det omvendt til DD er der alt for meget bas i DTS. Da min processor er en ældre sag, er der desværre ikke mulighed for at have forskellige indstillinger til de forskellige formater, så det kræver en manuel regulering alt efter hvilken dvd jeg skal se.
|
|
|
Tak. Og ja SVS vinder frem, men de gør det også godt. Og Manic Miner har jo gjort noget af et lobbyarbejde. Jeg har egentlig aldrig oplevet det problem du nævner, jeg tror måske mere det er din dekoder der er synderen. Men ellers er der jo forskel på hvor meget bas der er på film og på musik. Jeg synes man skal finde en balance, så det hele lyder acceptabelt (deraf en interativ proces). Jeg synes i hvert fald det er trættende at skulle indstile det hver gang man skifter.
Mit rum er på 40-45 m2 og selvom jeg egentlig ikke spiller så højt, så ville jeg have en der kunne fylde rummet uden besvær i den dybe tuning. Der var ingen tvivl om at jeg skulle have en Plus eller en Plus/2 - og da jeg ikke synes prisforskellen er så stor, så blev det Plus/2. Den fylder rummet på flere niveauer - både fysisk og med lyd.  __________________ Mvh. Lars
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 17 December 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg burde måske skrive Ron Stimpson og spørge om jeg kunne få et diplom for mine bestrebelser 
Eller, dette forumet eksisterer jo nettop for at man skal kunne dele positive og negative oplevelser omkring lyd&billede produkter med hinanden, og mine oplevelser med SVS har vært 99% positive mht både produkt og service fra dag 1.
Når jeg trækker fra 1% så er det fordi at leveringen aldrig har kunnet leve op til den servicen som SVS og Lsound yder, jeg tror også nettop det vil være problemet om de skulle begynde at selge SVS produkter i butikkerne. Ingen forretninger ville kunne leve op til SVS' serviceniveau, nok med mindre priserne gik igennem taget for at dekke kostnaderne.
Både ejerene af SVS, Ron og Tom, og ejeren af Lsound, Jan Ove bruger alle deres vågne timer på at besvare mails, det er nu i det mindste mit indtryk.
Jeg tror at 2007 kommer til at blive et interessant år for SVS pga introduktionen af MTS og LTS højtalerseriene. Jeg afventer selv indkøb af nye højtalere indtil MTS kommer udpå foråret da jeg er mget fornøjd med hvad SBS leverer.
Måske endnu mere sjov bliver de nye Ultra modellene som ikke vil have noget felles med hverken de gamle Ultra modellene, eller nogen af deres andre subwoofere. Nyt 13" element, ny forstærker, nyt kabinet og der er også nogle rykter om at der kommer DSP elektronik i Ultra modellen. Ydelsen af den nye Ultraen skal vistnok være i området omkring 200% af den gamle. Dog så kommer den også vistnok til at koste mere end den gamle modellen.
Det jeg nu egentlig skulle sige er at det er helt normalt at justere niveauet på subben mellem film og musik. Selv så lytter jeg til musik ved +0db, og film ved +5-6db __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
lars99 Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Det jeg nu egentlig skulle sige er at det er helt normalt at justere niveauet på subben mellem film og musik. Selv så lytter jeg til musik ved +0db, og film ved +5-6db
|
|
|
Tja, min receiver sætter balancen globalt, og jeg gider ikke skifte. Man kan selvfølgelig skrue op og ned på subwooferen, men det ødelægger kalibreringen og det gider jeg i øvrigt heller ikke. Jeg prøver at finde en balance som fungerer okay i alle sammenhænge.
Lige nu arbejder jeg på at få justeret volumen ind. Jeg skifter mellem at dele ved 80 og 60 Hz på receiveren og det jeg ikke længere kan høre forskel, så har jeg fundet styrken. Det viser også at jeg har en tendens til at skrue for meget op for bassen. Det er en klassisk fejl at skrue for meget op for bassen. Den skal i princippet bare styrke området under 40-50 Hz som fronterne ellers begynder at rulle af på - og meget musik har ikke intensitet der, så man hører ikke subben. Sikkert derfor man har tendens til at skrue for højt op.
Skriv du bare til SVS. Du fortjener næsten et diplom. Det er i hvert fald bl.a. din begejstring der har overbevist mig - og ikke mindst de endeløse af gode anmeldelser de har fået. __________________ Mvh. Lars
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 10 August 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert anlæg, jeg har selv Dali 850 som jo er den ældre version af Dali E 870, rigtig god model serie, jeg har dog ikke haft behov for en subwoofer på mine 16 kvm.
Den SVS er da pænt stor, den vokser da snart over den stakkels E870 hehe.
Men virkelig lækker bio du har, stilrent og så man sidder og savler :-)
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 10 August 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
lars99 Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Lækkert anlæg, jeg har selv Dali 850 som jo er den ældre version af Dali E 870, rigtig god model serie, jeg har dog ikke haft behov for en subwoofer på mine 16 kvm.
Den SVS er da pænt stor, den vokser da snart over den stakkels E870 hehe.
Men virkelig lækker bio du har, stilrent og så man sidder og savler :-)
|
|
|
Ja, SVS er store. I øvrigt har jeg lige udskiftet 870'erne med et sæt Helicon 800W.
StarTrek skrev:
Tillyke med den lille sub. bas
Det er sjovet at se SVS sub. basse samme med et anlæge, man opdager hvor stor den rigtige er
Har du prøvet at sætte nogel af bas. plugge i
Hvilken størelse gevind sidder på den
Er det ikke normalt at man bruge to af denne model  |
|
|
Jeg har prøvet med alle indstillinger og jeg synes den spiller bedst musik med to porte blokeret og uden filter. Hvis den kører i de to højeste tuninger har den mere tryk i den øvre bas, der gør lyden pågående og det virker som om den slæber.
Jeg har også opdaget at det simpelthen er recevierens autokonfiguration der er bedst til at indstille fasen. Jeg har i hvert fald fået den til at koble rigtig fint til rummet nu. Med Evidence 870 delte jeg ved 80 Hz. Helicon har mere fylde i bassen, så jeg lader dem spille bassen og deler først ved 40 Hz.
Hvilke gevind tænker du på? __________________ Mvh. Lars
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars99 skrev:
Ja, SVS er store. I øvrigt har jeg lige udskiftet 870'erne med et sæt Helicon 800W. |
|
|
Uha ! Kan den "lille" Denon godt slæbe de H800 ? Ellers er du vel tilfreds med H800 og SVS som combo. Jeg kunne godt forestille mig at der skulle nyrebælte på til scenen hvor Tripoden kommer op af jorden i WOTW hjemme hos dig. Hjemme hos mig kunne man faktisk få bukserne til at dirre i den scene med min PB12/plus2. Men det er lagt bag mig nu, og nu står den kun på rent stereo. Men nice ser det ud  __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
lars99 Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
lars99 skrev:
Ja, SVS er store. I øvrigt har jeg lige udskiftet 870'erne med et sæt Helicon 800W.
|
|
|
Uha ! Kan den "lille" Denon godt slæbe de H800 ? Ellers er du vel tilfreds med H800 og SVS som combo. Jeg kunne godt forestille mig at der skulle nyrebælte på til scenen hvor Tripoden kommer op af jorden i WOTW hjemme hos dig. Hjemme hos mig kunne man faktisk få bukserne til at dirre i den scene med min PB12/plus2. Men det er lagt bag mig nu, og nu står den kun på rent stereo. Men nice ser det ud 
|
|
|
Jeg bi-amper dem med Atoll AM50 og AM100. Det fungerer fint. H800 og SVS fungerer fint sammen - jeg er stadig ved at eksperimentere lidt med placering og hvor meget subwooferen skal spille i stereo. Selvom det ikke anbefales af Dali, så spiller mine altså bedst let vinklet mod lyttepositionen. Det er muligt fordi "trekanten" kun er ca. 3 m, men jeg tror egentlig mere på det er reflektioner, der ødelægger lyden når de står helt lige. De står 35 cm fra bagvæggen og selvom de i en optimal verden skulle have mere luft, så fungerer det okay.
I øvrigt så gik mine bi-amp kabler i stykker, da jeg skiftede højttalere. Jeg synes ellers jeg passede godt på, da jeg tog dem ud . Så jeg fandt de gamle QED sølvkabler jeg havde fra et tidligere eksperiment og bruger dem til at trække bassen. Det fungerer udmærket nok. __________________ Mvh. Lars
|
Til top |
|
|