Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 16:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Kongens hjemme bio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 18 September 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

Nu ser det super "liret" ud. God stil og smag i sammensætning.

Jeg ved godt at forstærker skal af med varmen, men jeg havde nok byttet om på center og forstærker (hvis der er plads), eller rykket centeren over forstærkeren på en glasplade, da jeg synes det er vigtigt med centeren så tæt på billedet som muligt.

Der er desvære ikk plads mellem hylderne . ellers havde jeg os rykket om, så den kom nærmere billedet. overvejer stadig lidt om jeg skal finde på en måde så den kommer over forstærkeren og stå. men det bliver nok ikk lige foreløbig

Seth-Enoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 September 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Jeg kom til at tænke på. Når du sidder i den sofa, hvor baghøjtalerne sidder lige bagved. Hvordan lyder det? Højtalerne peger jo ikke hen mod dig, men det behøves måske ikke? Jeg overvejer at sætte mine egne baghøjtalere på samme måde, men ved ikke om det er en god idé...
Til top Vis Seth-Enoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seth-Enoch

lars99
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 September 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Seth-Enoch skrev:
Jeg kom til at tænke på. Når du sidder i den sofa, hvor baghøjtalerne sidder lige bagved. Hvordan lyder det? Højtalerne peger jo ikke hen mod dig, men det behøves måske ikke? Jeg overvejer at sætte mine egne baghøjtalere på samme måde, men ved ikke om det er en god idé...

Om man skal vinkle højttalerne afhænger meget af hvilke højttalere det er - og hvordan deres spredning er. Det afhænger naturligvis også om man sidder korrekt i forhold til dem. Man skal gerne kunne lave en lige-vinklet trekant mellem lytteposition og de to højttalere.

Det er min erfaring med mine højttalere at de ikke skal vinkles eller kun meget lidt. Ellers går det ud over perspektivet. (der er billeder hvis du følger linket i min signatur).

Seth-Enoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Okay, men dine højtalere står også lidt bagved din sofa, i det her tilfælde er højtalerne jo næsten ved siden af ens hoved...

lars99
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 September 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Seth-Enoch skrev:
Okay, men dine højtalere står også lidt bagved din sofa, i det her tilfælde er højtalerne jo næsten ved siden af ens hoved...

Oh - det var baghøjttalerne du mente. Det så jeg ikke lige. Ja, det er korrekt at mine står lidt bag ved sofaen. Og jeg har vinklet dem for at kompensere for at de står for tæt på. Men jeg vil sige det ikke gør den helt store forskel mod at de peger lige frem.

TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Seth-Enoch skrev:

Det lyder fint. men nu er højtalerne os vinklet i sig selv så de drejer begge 2 en smule hen imod lytte position + der sidder en diskant neden under som man kan dreje i den ønskede vinkel. min forstærker har os noget der hedder osd (on screen display) og der kan man gå ind og ændre afstand fra højtaler til lytte position. Så jeg har målt det hele op og tastede det ind. Ellers kan man nok risikere at baghøjtalerne, giver for meget lyd fra sig.

Seth-Enoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Ah, ok:) Det forklar jo en del :D Var bare ikke så nemt at se på de første billeder...

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 19 September 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

ser godt ud... ! keep it up !

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 September 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Sikke en verden til forskel imellem dit gamle fjernsyn og det nye....måske man alligevel skulle overveje at anskaffe sig et inden for snarlig fremtid

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Så nu står jeg og skal skifte mine højtalere ud...

er bare i tvivl om jeg skal købe brugt eller nyt. har været inde og høre b&w dm604 s3 syntes de spiller kanon godt. hvis det bliver dem skal jeg have sådan et setup som følger.

B&W DM604 S3 højttaler x 2

B&W LCR600 S3 centerhøjttaler x 1

B&W DS6 S3 baghøjttaler x 2

B&W ASW675 subwoofer x 1

pris 27000 kr uden kabler

eller anden mulighed som er brugt

B&W CM surroundsæt - komplet! CM linien er B&W's

mest stilfulde højtalerserie. 2 x CM6 Fronthøjtalere

(største model i serien), 2 x CM2 Baghøjtalere på

Soundstyle Speaker Stand, 1 x CMC Centerhøjtaler,

1 x ASWCMMP Aktiv Sub. Sættet er 2. år gammelt

og står fuldstændigt som nyt. Købt i HI-FI-Klubben

inkl. kabler og speaker stande til kr. 46.500

Pris: Kr. 26.500

i må meget gerne komme med indvendinger. eller hvis i har noget helt 3. som i syntes jeg skulle se på. jeg kan slet ikk vente med at købe nyt grej så jeg regner med at en af tingene bliver en realitet i løbet af næste uge.... er der nogen af jer der har hørt de cm6'er spille må i meget gerne skrive en vudering af dem.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt CM serien, og hvis dukunne li 604 så vil du sikkert synes endnu bedre om disse... Cm er noget mere velopløst i lyden - til brugt prisen (som nok kan forhandles) bliver det nok ikke meget bedre....

TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:
Jeg har hørt CM serien, og hvis dukunne li 604 så vil du sikkert synes endnu bedre om disse... Cm er noget mere velopløst i lyden - til brugt prisen (som nok kan forhandles) bliver det nok ikke meget bedre....

okay jeg må hellere tage ud og høre dem inden jeg bestemmer mig for de andre... her er et billede af dem...

anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok gå efter det brugte sæt CM. - Jeg har først alt for sent i min "hifi" karriere fået øjnene op for hvor meget godt udstyr der kan købes brugt, - og hvor meget mindre afskrivning der er når man senere skifter udstyret ud...

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

de ser Sq lækre ud... ville helt klart vælge dem

TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2006 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=79 har lige fundet en test af dem, det lyder rigtig godt alt det de skriver det eneste jeg kunne frygte er, at der ikk er nok bybde i lyden pga. de små bass enheder, så må man håbe at sub. kan klare den opgave....

TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

cm'erne blev desværre solgt samme dag som jeg havde besluttet mig for at købe dem... snøft

så jeg købte dm serien. men jeg er godt nok i tvivl om jeg skal beholde dem tror simpelthen min stue er for lille til al den bass.... her er nogle pic. overvejer stærkt at købe b&w xt4 serien skal ind og høre dem i morgen... de er super flotte! men de skal jo os kunne noget. de skriver kun godt om dem og at de skulle svare til 700 serien men de skriver jo godt om alle ht'er på deres hjemme side. så jeg er spændt der er jo os en verden til forskel når man høre ht'erne inde i hifi klubben vs. derhjemme.

TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

har bestilt 2 x xt4 front ht og 1 stk center xt2 kommer først hjem d. 15/2 feb.  jeg beholderB&W DS6 S3 baghøjttaler x 2 er ekstremt overrasket over lyden i xt4'erne... glæder mig til at høre dem herhjemme... 

ps. tag aldrig kæresten med i overvejelserne så ender i med sådan nogle tøse ht'er

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

De ser da ellers godt nok flotte ud!
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

ja de kommer nok til at pynte godt i stuen i forhold til de store dm 604 s3'er

TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2006 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

ja så har jeg endelig fået fronterne til mit nye setup de ser sgu godt ud sådan nogle xt4. men min forstærker er desvære til rep og har været det en måned  jeg mangler stadig at få min pv1'er og min center xtc. så jeg jeg smider lige nogle billeder ind så der er lidt at se på indtil jeg får resten hjem... skal os ud og købe nye kabler.. har tænkt på Qed silver.

her er de så xt4 syntes de er super fede..

her ses 2 stk ds6 s3 jeg har hængt dem længere op på væggen både for syns

skyld men tror os jeg får mere ud af det når nu jeg ikk har plads til at sidde i midten af rummet.

her er de uden front stof der er en knap foran hvor man kan skifte mellem monopol og dipol..

så kan man skifte imellem side og front, når man høre musik og ser film. når man bruger dem på siden virker lyden mere difus og er svære at sted bestemme hvilket er godt til film. en ægte bagkanals ht.

gul kevler ser altid lækkert ud...

har købt denne spot lampe hvilket giver en rigtig lækker bio stemning. har sat den til mit lys dæmpe system, så man kan skrue op og ned for lys styrken... er rigtig tilfreds med den...

enhver bio skal jo have sine exit skilte, hehe og det skulle min også

der blev også plads til denne cd holder i rosendahl, som jeg syntes passer perfekt sammen med højtalerne..

håber på lidt ris og ros.... der kommer flere billeder når jeg får resten af mine ting hjem..

forbrugs festen der aldrig ville stoppe!!!

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes