| Forfatter |
|
jero Forum Bruger


Bruger siden: 20 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah , nu er der vel ikke en såddan ting som verdens bedste enheder .
Synergi effekten opstår jo først når enheder ,kabinet ,delefilter osv. går op i en højere (enhed) .
Skulle jeg pege på et par lækre udgangspunkter for et højtalerprojekt kunne det være (udover heil - allerede nævnt) ATC´s mellemtone anvendt i Proac´s tidligere topmodel (vistnok ovenikøbet 2 af slagsen i hver kasse ! ).
En Lowter fuldtone eks. DX2 ´eren til en hornsag.
Hvem sagde "den spillende flamme " (hed den ikke corona plasma?)
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
@jensby
Har også selv prøvet den 9900, men har altid syntes at 9700 var bedre. Samme erfaring er gjort af en del andre jeg kender. Og kommer det til mellem 9900 og 7000 (ringradiator), så mener jeg slet ikke 9900 kommer til kort.
@jero
Derfor brugte jeg også (?) i overskriften, for det er en lidt abstrakt ting, at sige noget er verdens bedste. Er også mere ment som en liste over de enheder man har haft de absolut bedste erfaringer med.
Kan godt huske de ATC mellemtoner i ProAc Response Four, hvor der rigtigt nok blev brugt to styk. Magneten på den enhed var så stor, at enheden skulle monteres bagfra i frontbafflen(!!) Har kun hørt ProAc Response Four nogle gange hos en jeg kender, og ikke nok til at danne mig et tydeligt billede af kvaliteten.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
jero Forum Bruger


Bruger siden: 20 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet ATC mellemtonerne, men var nu ikke 100% begejstret. Som alle andre domer har de problemer - store domer = store problemer.
Rent subjektiv bedømt mener jeg den PHL 3451 mellemtone jeg anvender i dag er langt bedre. Det samme gælder for Focal 6W, som man desværre ikke kan få mere.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Von Hinten skrev:
Hva med Audio-tech`s Flexunit?? de rykker da, eller yder de for lidt i forhold til prisen??
|
|
|
Skånings Flex Units rykker for vildt også til prisen
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er meningen om Scan-Speak 18W4531G00 som mellemtone, evt. som nedre mellemtone (under 1,5-2KHz)?
Har hørt flere beskrive den, som helt suveræn, men har endnu ikke gjort mig mine egne erfaringer.
@janils
Jeg blev faktisk ret overrasket over de PHL mellemtoner, da jeg hørte dem hos dig. Jeg har været inde og kigge på de PHL 3451 enheder, men har ikke fundet nogle priser frem, hvad ligger prisen på? Hvor langt op kan de gå?
Er det ikke mere en slags nedre mellemtone, for de kan vel ikke gå op til 2-2,5Khz?
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Daniels, Jeg bruger 18W4531'eren som øvre bas/nedre mellemtone i mit 4 vejs selvbyg projekt! - og jo! Det er rigtig rigtig godt! Billeder her og her
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er mange gode bud på diskanter og mellemtoner, men basser, syntes jeg ikke, der har været så mange forslag af (i menneskepengeafdelingen).
@jensby
Ser nydeligt ud. Så må jeg hellere teste dem. Har fire styks liggende, men har ikke fået testet dem endnu. Hvilket frekvensområde tager de i din løsning (evt. lidt flere detaljer om løsningen)?
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
@janils Jeg blev faktisk ret overrasket over de PHL mellemtoner, da jeg hørte dem hos dig. Jeg har været inde og kigge på de PHL 3451 enheder, men har ikke fundet nogle priser frem, hvad ligger prisen på? Hvor langt op kan de gå? Er det ikke mere en slags nedre mellemtone, for de kan vel ikke gå op til 2-2,5Khz?
|
|
|
Jo Daniels, det kan de faktisk! Jeg deler p.t. ved ca. 2kHz med et 1. ordens elektrisk filter (ca. 3. ordens akustik). Mere optimalt ville være 1,8 kHz, men der kan jeg ikke trække båndende ned (endnu). PHL'eren rækker op til over 3 kHz, men begynder at droppe let ved 1,5 kHz og retter så op og løber til ca. 3kHz. Nedefter kan den anvendes til ca. 150 Hz.
Prisen er omkring de 2.000,- pr. stk. når man køber den i Tyskland, PHL vil ikke sælge den selv direkte fra fabrikken.

PHL 3451 og Aurum Cantus G3. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
@janils
Ganske imponerende af en 10". Og følsomheden er jo absolut værd at tage med
Dem må jeg prøve at kigge nærmere på. De bliver sat i kø til forsøgslisten i mit laboratorie...
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Daniels,
Du kan se flere detaljer i min tråd om projektet.
Som sagt er det en 4-vejs, forforstærkeren deler 15"eren elektronisk ved 80 Hz, og skærer derved også 18W8541 nedadtil i det nabolag.
18W8541 spiller så op til ca. 1200 Hz, hvorfra 12M4631'eren tager over. Og den spiller så op til Revelatoren, som tager over ved ca. 3kHz.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
@jensby
Det ser rigtigt godt ud. Rart at se andre, der "tør" kaste sig ud i 4-vejs projekter. Er selv undervejs med et.
Har selv to sæt Thiel & Partner C2 44/8 mellemtoner, og her havde jeg faktisk planer om at bruge de 18W4531G00 fra ca. 1000Hz og ned til 75-80Hz til subwooferne. Så det minder lidt om din løsning på delefrekvenserne. Vil dog bruge to Scan-Speak per side til den nedre mellemtone.
Kan man finde en bedre mellemtone i 80-1200Hz området end den Scan-Speak?
PHL 3451 kunne være et bud, men de skal nok skæres af ved ca. 150Hz, og det er lige højt nok til min smag.
Har hørt flere der har gode erfaringer med Flexunits og deres billigere C-Quence, men de er alligevel blevet skiftet ud til anden side med tiden. Men, igen, har ikke personlige erfaringer med disse. Fordelen er dog at de kan leveres med forskellige T/S parametre, det kan gøre delefilterdelen nemmere.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk skånings
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skaaning's er vel netop de Flexunit der henvises til tidligere, -fantastiske enheder!
|
| Til top |
|
| |
Aecrewboss Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved de har været nævnt før , men som diskanter syntes jeg at Thiel ligger helt i top.De problemer som folk nogen gange beskriver, med at de kan lyde skingre,tror jeg ligger i at de er meget kræsne med hvad de bliver fodret med.De maskerer intet og det jo selvfølgelig lyde frygteligt hvis ikke filteret er konstrueret ordentligt eller indspilningen er dårligt optaget.
Jeg er ihvertfald meget tilfreds med mine c22 som der sidder i mine højttalere.
mvh
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
diskant: Theil & Partner C2 13/6
Mellemtone: Theil C2 90/T6
Bas: Theil C220N-T6
så kører det.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
verdens bedste enheder????? 
Det er sgu meget subjektivt!... 
Men i "min bog" så er følgende enheder de bedste :
Diskanter. (RIGTIGE! diskanter og ikke "mad pakke folie" og "O" ringe!! )
1) ScanSpeak - D2904/7100
2) ScanSpeak - D2905/9900 Revelator
4" Bas/ Mid. ("Bas"???? you must be joke'n)
1) AudioTechnology - C-Quence 15H
5 - 6½ Bas / Mid. (Igen!!.. "Bas"?? hummmm... hvor?? hvilken??? )
1) AudioTechnology - C-Quence 18H
2) ScanSpeak - 18W/8546-00
(8" har jeg altid fundet lidt uinterasante!.. why not!? tage de sidste cm. med og ta en 10" SÅ! stor forskel er der heller ik på hvor meget det fylder mm..)
10" Bas. ( Et godt kompromis! MEN! så skal der også 2! til.. ellers )
1) AudioTechnology - Flexunits 10 A 77 25 10
2) ScanSpeak - 26W/8867T00
12" Bas. (Her begynder vi at forlade "børnehaven" )
1) AudioTechnology - Flexunits 12 B 77 25 10
2) Peerless - 315 SWR 39 134 THSX AL 4L 8 OHM - 830669 (den nye model, eller
315 SWR 39 134 PPX AL 4L 8 ohm - Order ID: 831857 (den gamle model)
15" Bas. ( Rigtige BAS! enheder for voksende MÆND!!!! )
1) AudioTechnology - Flexunits 15 E 102 25 10
2) Peerless - 400 SWR 76 190 THSX AL 4L 8 OHM - 830867
Der ER! andre enheder der måske nok er både lidt mere velopløste, hurtige, dynamisk, mere avencerede og meget dyre mm. MEN! disse er de bedste fordi de lyder som de gør og det gør dem til de bedste!..
( For mit vedkommende)
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Aecrewboss
@gli-
Ja, Thiel & Partner (Accuton) er godt oppe i toppen over de bedste. Jeg var ihvertfald solgt efter at have hørt den C2 44/8 mellemtone - den måtte jeg eje  .
Har også kig på C2 23/6 diskanten, som også har fået meget ros mange steder. De er jo ikke engang dyrere end Scan-Speak, og er, efter min mening, en del bedre end diverse Scan-Speak på mange punkter.
@miju
Rigtigt mange gode bud.
Kan i hvert fald godt følge dig i ScanSpeak 18W8546-00, den er glimrende. Synes dog den bliver overhalet af f.eks. Thiel & Partner C2 44/8. Men de T&P kan heller ikke gå længere ned end 1Khz.
Har stadig C-Quence & Flexunits til gode, at lytte til.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=daniels
@miju Rigtigt mange gode bud. Kan i hvert fald godt følge dig i ScanSpeak 18W8546-00, den er glimrende. Synes dog den bliver overhalet af f.eks. Thiel & Partner C2 44/8. Men de T&P kan heller ikke gå længere ned end 1Khz.
Jo vist!! Thiel's enheder har en opløsning og dyanmik få om nogen enheder kan hamle op med.. 8546 er en fremragende enhed.. men som jeg skriver er der da en del der har overhalet den på disse omtalte parametre.. men ingen giver lige DEN! lyd!.. og af DEN! grund er den stadig et hit!..
Hvis man ønsker en anden lyd og type gengivelse er der såklart en del nyere og dyre enheder der overgår den!..
Audiotechs enheder er da også lidt bedre på mange punkter.. men igen! så representere de en anden lyd! god!! og en jeg kan lide jo vist!! men ikke lige DEN! der gør at jeg blev forælsket i 8546 i sin tid!.. ( og stadig nære en stor "kærlighed" for den)
Har stadig C-Quence & Flexunits til gode, at lytte til. [/QUOTE]
Glæd dig!!.. 
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |