| Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
witzel skrev:
|
acer..
mine SA mangler ikke bass.. så subben vil ikke blive brugt til at supplere fronthøjttalerne, når det ikke er nødvendigt. Den har kun været brugt til film, for at gengive de helt dybe toner, der fx kommer ved eksplosioner.. især ved dybhavsbomberne i U-571 har den været god..
...det var ikke for at trampe rundt i det med bas og SA...men har du prøvet at spille musik med subben på ? Den skal kun lige lægge den allerdybeste bund og dele helt nede ved ca. 40 Hz....så får HT'erne lige en sjat ekstra fylde 
Det er iorden, jeg regnede egentlig heller ikke med at der var onde tanker bag .. jeg tror det er slået fast at vi har forskellige opfattelser af SA, og sådan er det bare. Ja jeg har haft brugt subben til musik, det gjorde jeg meget de første par måneder subben var her.. den kan bruges til techno og den stil, der har den sin styrke i musik (med de nuværende SA) og alligevel ikke, jeg har hørt en del i den genre uden subben. og der har ikke manglet noget..
der er forskel på kablerne.. bassen er strammet lidt op, mellemtonen er blevet bedre. og det er mere detaljeret end mit MIT. men med en udsalgspris på 8800.- ville jeg nok ikke have skiftet, ikke med det setup jeg har nu. Det var kun fordi jeg fik et rigtig godt tilbud. Men så ved jeg da at det ikke er kablet der er det svage led, når jeg for skiftet forstærkeren.
Ligger de lydmæssigt op ad Nordost ? Jeg har hørt at der skulle være lidt "amerikaner lyd" over Transparant, altså massiv bas og "bøffet lidt op" osv. ? Det skulle MIT iøvrigt også, men de er måske endnu mere amerikanske ?
NEJ, Transparent ligger ikke op ad nordost.. de ligger op ad MIT, men jeg synes at MIT er mere "amerikansk", som du udtrykker det ..
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Acer skrev:
witzel skrev:
|
acer..
mine SA mangler ikke bass.. så subben vil ikke blive brugt til at supplere fronthøjttalerne, når det ikke er nødvendigt. Den har kun været brugt til film, for at gengive de helt dybe toner, der fx kommer ved eksplosioner.. især ved dybhavsbomberne i U-571 har den været god..
...det var ikke for at trampe rundt i det med bas og SA...men har du prøvet at spille musik med subben på ? Den skal kun lige lægge den allerdybeste bund og dele helt nede ved ca. 40 Hz....så får HT'erne lige en sjat ekstra fylde 
Det er iorden, jeg regnede egentlig heller ikke med at der var onde tanker bag .. jeg tror det er slået fast at vi har forskellige opfattelser af SA, og sådan er det bare. Ja jeg har haft brugt subben til musik, det gjorde jeg meget de første par måneder subben var her.. den kan bruges til techno og den stil, der har den sin styrke i musik (med de nuværende SA) og alligevel ikke, jeg har hørt en del i den genre uden subben. og der har ikke manglet noget..
SA er smag og behag....men man bliver lidt en miljøskadet basfreak når man er vokset op med CV
der er forskel på kablerne.. bassen er strammet lidt op, mellemtonen er blevet bedre. og det er mere detaljeret end mit MIT. men med en udsalgspris på 8800.- ville jeg nok ikke have skiftet, ikke med det setup jeg har nu. Det var kun fordi jeg fik et rigtig godt tilbud. Men så ved jeg da at det ikke er kablet der er det svage led, når jeg for skiftet forstærkeren.
Ligger de lydmæssigt op ad Nordost ? Jeg har hørt at der skulle være lidt "amerikaner lyd" over Transparant, altså massiv bas og "bøffet lidt op" osv. ? Det skulle MIT iøvrigt også, men de er måske endnu mere amerikanske ?
NEJ, Transparent ligger ikke op ad nordost.. de ligger op ad MIT, men jeg synes at MIT er mere "amerikansk", som du udtrykker det ..
Hvordan er klangen på dem....lyse eller til den mørke side ? og hvordan i forhold til MIT ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
|
SA er smag og behag....men man bliver lidt en miljøskadet basfreak når man er vokset op med CV
ahh.. det er der, det er gået galt.. 
Hvordan er klangen på dem....lyse eller til den mørke side ? og hvordan i forhold til MIT ?
Transparent hører til den mørke side.. dog en anelse lys ift MIT.. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Acer skrev:
|
ahh.. det er der, det er gået galt.. 
Ja, jeg er bange for at det er kronisk  
Transparent hører til den mørke side.. dog en anelse lys ift MIT..
Ok, går det så godt sammen med H/K som jo også er lidt mørk i klangen ? |
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
|
Transparent hører til den mørke side.. dog en anelse lys ift MIT..
Ok, går det så godt sammen med H/K som jo også er lidt mørk i klangen ?
|
|
|
ja jeg synes godt om klangen som den er nu.. det er mere kontrol jeg savner. Men jeg tror jeg væk fra H/K når der skal skiftes forstærker..
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
væk fra H/K...hvorfor det ? Er du ikke tilfreds med din AVR7000 ?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej ikke helt.. der mangler kontrol over 3070erne. jeg kunne jo supplere med en effektforstærker, men jeg tror jeg sælger min 7000, og køber et for- og effektforstærkersæt. (når der er råd )
hvad det bliver ved jeg ikke endnu.. Thule kunne være ok, enten PA250B eller PA350B.. men en ældre ML ville hellere ikke være i vejen.. harmans Signature 1.5 har jeg også overvejet, men jeg tvivler på at det bliver sådan en.. men intet er sikkert endnu..
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 02:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lidt nye billeder.. på side 1. Jeg har som sagt smidt det store skrummel fra IKEA ud.. og racket består nu, midlertidigt, af de 6 hylder der snart skal være en del af mine hjemmebyggede racks. Nu hvor det er blevet regnvejr, vil jeg genoptage arbejdet, og så skulle der snart gerne stå 1 stk klar. der kommer billeder så snart det er færdigt.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 04:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har da et par stole du kan låne 
rigtig pæne billeder.. garner ikke mindst.. 
men tror det er godt du ik er provisionslønnet snedker 
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er nok også godt at jeg ikke er timelønnet snedker, som ville møblet være umuligt for folk at betale ..
nå.. Subben er solgt, alt for billigt .. men så er jeg om ikke andet af med den, hvis køber læser med her, vil jeg meget gerne høre om din oplevelse med den, når du kommer så langt.
Der er en DAC på vej, den skulle gerne lande her idag eller imorgen. Der er tale om en Micromega T-Dac, som gerne skulle give et løft i cdlyden, jeg er ved at være lidt træt af min DVD30.. ellers må jeg se om jeg kan finde en god cdafspiller et eller andet sted. Og jeg regner stærkt med at kontakte System Audio i løbet af denne eller næste uge, for at høre om de kan gøre noget ved min ene højttaler.. og er der penge tilbage .. så håber jeg at der kan komme en pladespiller med riaa ind i systemet. Det har jeg villet investere i meget længe nu, men ikke rigtig fået taget mig sammen.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der kommet billeder af DACen.. et godt tiltag i systemet. Nu kan jeg godt vente lidt længere tid med en cdafspiller.
I får lige et billede her, der er et til på side 1.

|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gør den DAC det samme som dine D/A kredse gjorde i cd'en, blot i en væsentlig bedre kvalitet ? Og hvad måtte du slippe for dyret ?
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm spændende med en DAC - Hvordan er den sat til, og hvad med lyden????
/HC
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
pladespiller og dac, nej ved du nu hvad....
kan de andre på kollegiet mon holde nallerne fra sådan en?
godt råd, ingen lytten til plader når der festes, det giver ridser
men held og lykke med at dit ml projekt, det skal nok blive spændende. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 24 August 2004 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
| Gør den DAC det samme som dine D/A kredse gjorde i cd'en, blot i en væsentlig bedre kvalitet ? Og hvad måtte du slippe for dyret ? |
|
|
Ja, de dacs der sidder i hhv DVD30 og AVR7000, er af af begrænset kvalitet. Så det var ment som et forsøg på en billig forbedring. Jeg gav 1500 for den.
HansC. skrev:
|
Hmm spændende med en DAC - Hvordan er den sat til, og hvad med lyden????
/HC
|
|
|
Digital ind (coax), fra DVDen og analog ud (RCA) til forstærkeren. Nu har den været sat til siden kl 2100 ca. Admin ringede, så jeg blev nødt til at vente med at sætte den til.. .. Der var gode nyheder lige fra start.. sådan en forbedring, oplever man sjældent. Lyden fik et løft, den er lysere end H/K sættet. Dog stadig varm og behagelig, så den er ikke 'fremmed' i klangen. Jeg havde egentlig ikke overvejet DAC, men så skulle en af mine venner pludselig sælge, og jeg sprang til.. det har jeg ikke fortrudt.
kim olsen skrev:
pladespiller og dac, nej ved du nu hvad....
kan de andre på kollegiet mon holde nallerne fra sådan en?
godt råd, ingen lytten til plader når der festes, det giver ridser
men held og lykke med at dit ml projekt, det skal nok blive spændende. |
|
|
Jeg ved det.. det bliver mere og mere spændende.. jeg glæder mig MEGET til pladespilleren. Mine naboer har sjovt nok, ingen anelse om hvad en DAC er, så jeg har måttet forklare hvad det er den gør. Jeg tror et par af dem forstår nu, resten er stadig bare med den tro, at det er penge ud af vinduet.. for de kan alligevel ikke høre forskel på mit anlæg og det CV gejl der står i vores festsal 
Der kommer ingen fester herinde, måske hvis jeg finder noget større at bo i.. Men de fleste af mine venner ved godt, at man piller ikke ved mit anlæg uden at have fået lov. Kun hvis man selv ved noget om tingene.
Jeg glæder mig også til der er kapital til en fornyelse på forstærkerfronten..
nu vil jeg skrive en musikanmeldelse, og nyde min DAC lidt mere..
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 24 August 2004 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
|
Digital ind (coax), fra DVDen og analog ud (RCA) til forstærkeren.
|
|
|
Ok, takker, men hvad så med DD/DTS???
- skal du rode med kabler for at rykke coax signalet over i AVR'en?
/HC
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 24 August 2004 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
- Det glæder mig at Dac'en kan bruges... jeg tror ikke man finder meget bedre lyd pr. krone du har investeret.... det er ikke uden grund at HIFI&ELEKTRONIK testede den til et 13 tal for lyden, med bemærkningen "blandt de bedste i verden uanset pris" __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Breznew Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 24 August 2004 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
|
nå.. Subben er solgt, alt for billigt .. men så er jeg om ikke andet af med den, hvis køber læser med her, vil jeg meget gerne høre om din oplevelse med den, når du kommer så langt.
|
|
|
Hej, Witzel
Det var mig der købte din SUB alt for billigt, men håber du kommer over det 
Vi har sat den op hos en Kammy, der havde noget "daller værk" af noget reciver/højt. før, men som nu består af :
Yamaha 1200 (6.1 surr.), Jamo D590, Infinity Video1, Jamo D5sur, den gamle sony center som (6), og SA 200 Sub.
Der blev smidt DVE på, og kalibreret efter bedste evne, og man må sige den gør det rigtig godt den sub. :)
Vi skruede helt ned for bass boostet (den er "vild" nok i sig selv) helt op for delefrekvens, og ca. ½ styrke.
Scener der blev testet såen lige lidt hurtigt, var :
Matrix revolutions : scenen med "maskinen" til sidst der Taler, "WHAT DO U WANT"
Starwars EP 1, Podrace (obligatorisk vel?)
Starwars EP 2, Indflyvningen, og "cosmic charges"
alt sammen med stor dynamik, og en god og fast bas (trods vi åbnede for den basport) den havde engang imellem lidt med at overstyre men det hjalp blot at dæmpe den lidt, den "peger" skråt ud i rummet og står ca ½m fra væggene.
Så blev der også lige tid til et par stereo numre,
Creed, Bullets. noget GOA. og noget Nils Lofgren band. altså lidt forskelligt, og her var den faktisk som testerne skriver, forbavsende "hurtig" trods den "lave" pris :)
Jeg skriver lige noget mere en anden dag, så du kan følge din velskabte dreng :)
Kammy takker for handlen heh
.-Flemming
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 24 August 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
HansC. skrev:
witzel skrev:
|
Digital ind (coax), fra DVDen og analog ud (RCA) til forstærkeren.
|
|
|
Ok, takker, men hvad så med DD/DTS???
- skal du rode med kabler for at rykke coax signalet over i AVR'en?
/HC
|
|
|
jeg har faktisk ikke brugt dd og dts endnu.. jeg har kun mine fronthøjttalere tilbage, så håbet er at DACen kan finde ud af, at lave signalet om til et stereo. Men det må lige prøves, ellers er det kun 1 kabel der skal flyttes ca 15cm. Nu er det intet problem, men når racket er færdig kan det måske give lidt bøvl
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 24 August 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
|
Hej,
- Det glæder mig at Dac'en kan bruges... jeg tror ikke man finder meget bedre lyd pr. krone du har investeret.... det er ikke uden grund at HIFI&ELEKTRONIK testede den til et 13 tal for lyden, med bemærkningen "blandt de bedste i verden uanset pris"
|
|
|
Jeg er meget tilfreds med lyden nu. Jeg er stadig imponeret over hvor stor forskel der er.
|
| Til top |
|
| |