Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erik D skrev:
Du skulle gerne kunne dreje foden, henover porten og skabe et trykkammer på den måde. |
|
|
det vil jeg da lige prøve... tak
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
OceanMan skrev:
Heyza...
Det var da lækkert med en fornuftig subwoofer, som kan supplere dine højtalere ved de dybe toner, hvor de må give op!
|
|
|
ja den er yderst fornuftig... nu har jeg hørt Robbie W. Live at knebworth, Set U-571 (den ene scene med dybhavsbomberne) og ser/hører i øjeblikket The up in smoke tour...
yderst fornuftig til musik i flere kanaler.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
I havde ret, det kunne man jo godt...
allerede nu kan jeg fornemme at den ikke går lige så meget i gulvet, som før...
mon underboen bliver gladere for mig nu??
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
når man endelig ligger og sover ganske fredeligt, så skal man vækkes ... denne gang af posten. MEN det gjorde ikke noget, det var min præmie fra den store kabelkonkurrence han kom med, så han er tilgivet.
et af de store spørgsmål i konkurrencen var noget i stil med, "Hvilket kabel vil du foretrække at vinde?" og da jeg ikke havde brug for alle de smarte kabler udover scart-scart, så valgte jeg sjovt nok et scart-scart kabel.
OG hvad får man så??!! et 5m!! scart kabel. jamen jeg bor jo på kollegie ... der er vel knap 5 meter rundt... MEN kablet er nu godt, giver et godt roligt billede på mit ellers meget billige tv. men mon ikke det kan omsættes til rede kontanter på brugtmarkedet??

forresten til det kvaj der brokkede sig over at hifi4all ikke ville sende præmierne som lovet, så skrev redaktøren en lille notits om at grundet travlhed var kablerne ikke sendt endnu, men ville blive afsendt indenfor kort tid.
når kablet engang er solgt, kan jeg købe andre kabler. jeg har planer om at skifte alle kabler jeg har nu (undtagen scart) ud med Transparent, som fås i alle prisklasser, så der er også noget for mig og mit lille anlæg.
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke witzel - Jeg har selv et kabel magen til (1,5 m), og ja det er skam et ok kabel.
- glæder mig også til postmanden kommer med min Unidisk 
/HC
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er vidt noget du har misforstået... jeg har allerede en god aftale med posten, om at han får kaffe hvis jeg får en unidisk.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice subwoofer - hvorfor faldt valget på 200´eren istedet for f.eks. 175´eren? Det er jo primært enheden der er til forskel og jeg undrede mig derfor over om du har hørt begge?
Grunden til at jeg spørger er nemlig at jeg ikke har kunnet finde 175´eren nogle steder, mens jeg har hørt 200´eren, som iøvrigt er pæn voldsom! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har kun lyttet ganske lidt til 175 (de har den i KT Radio) på primare, med sa1750 og 1730 (tror jeg) og det lød faktisk rigtig godt, men det er som om den manglede lidt ift 200'eren. Desuden er 200eren meget pænere at se på. men det er nu ikke kun derfor jeg valgte at give 3000 mere, det ville jo være dumt.
Og ja 200eren er utrolig voldsom. den korte tid jeg nåede at have den så fandt jeg da ud af at den skal stå på min. i volume og dele ved 40hz. Jeg har ikke solgt eller afleveret den tilbage, vi havde strømafbrydelse her på kollegiet, og så røg forstærkeren i subben. så den er til rep. Jeg havde den kun i 40timer ... men om 10dage så er den vel tilbage igen.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
forskellen på de to er jo også at 200eren går ned til 22hz hvor 175 "kun" går til 30hz.
og da mine 3070 går til 40hz(+/-) passer 200eren bedre til dem. Desuden er 200eren rigtig god til musik. Jeg er normalt ikke meget for at bruge een sub til musik, men i dette tilfælde gør jeg en undtagelse.
|
Til top |
|
|
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza Witzel... Så var det jo alligevel forstærkeren det var galt med i sub'en - og man kunne dreje foden! Blev lyden meget bedre af at foden blev drejet? Hvor meget ændrede det lyden? Du må lige melde tilbage når sub'en engang kommer tilbage fra reperation, test den også lige i større rum hvis det er muligt!!  
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
OceanMan
Ja det var forstærkeren, KT beskrev fejlen som at forstærkeren skiftevis tændte og slukkede. De laver desværre ikke selv SA produkterne, eller havde det nok ikke varet så længe med at få den tilbage igen.
Ja foden skulle lige skrues af og drejes en gang, og det er imponerende så stor forskel der er. inden ændringen var der meget bulderbas (sjovt nok, på 10m2) ... 95% af det forsvandt da foden blev sat rigtigt.
Det bliver nok svært at teste den i et større rum, med mindre jeg da finder en herskabslejlighed til 2500kr/md ... ellers kan jeg varmt anbefale redaktørens test af subben - det er en god test.
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
I din beskrivelse står der at du gerne vil investere i en Denon DVD 2900. Er det stadig aktuelt med Harman udstyr?
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej ikke helt... det er en lækker maskine men jeg tør ikke købe denon dvdafspillere med alle de dårlige ting jeg har hørt.
Dog er det stadig planen at finde en Denon DCD S10 (gerne mkII) engang når jeg får råd, dvs. om ca 2-3måneder. Denon har altid lavet gode forstærkere og enkelte cdafspillere der virkelig sparker røv...
Jeg skifter nok ikke min dvd foreløbig (måske når jeg vinder den unidisk) for den er jeg meget glad for. Så mangler jeg bare en sacd afspiller...
|
Til top |
|
|
Postmanden Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 385
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
der er vidt noget du har misforstået... jeg har allerede en god aftale med posten, om at han får kaffe hvis jeg får en unidisk.
|
|
|
Hmmmm.... Kan jeg ikke mindes vi har snakket om    __________________ Mvh Postmanden / Jan.
Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Postmanden skrev:
witzel skrev:
|
|
|
Hmmmm.... Kan jeg ikke mindes vi har snakket om   
|
|
|
hehe ... hvis jeg skulle vinde så kan du da godt få en kop kaffe.
|
Til top |
|
|
Postmanden Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 385
|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Postmanden skrev:
witzel skrev:
|
|
|
Hmmmm.... Kan jeg ikke mindes vi har snakket om   
|
|
|
hehe ... hvis jeg skulle vinde så kan du da godt få en kop kaffe.
|
|
|
Kaffe !!! Det var en billig omgang, hvis du skulle vinde den maskine, nå nok om det.
Hvordan går det med dine højtt. Jeg tænker på den enhed der var placeret forkert. Er der noget nyt om det ?? __________________ Mvh Postmanden / Jan.
Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej jeg har ikke fået snakket med SA endnu, jeg har lige en enkelt eksamen jeg skal have overstået først. men den er jeg forhåbentlig færdig med i næste uge. Min far kører fragt mellem kbh og esbjerg, så jeg har lavet en aftale om at han henter dem hvis de skal et eller andet sted hen.
men jeg skriver lige når jeg har talt med SA...
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
forskellen på de to er jo også at 200eren går ned til 22hz hvor 175 "kun" går til 30hz.
og da mine 3070 går til 40hz(+/-) passer 200eren bedre til dem. Desuden er 200eren rigtig god til musik. Jeg er normalt ikke meget for at bruge een sub til musik, men i dette tilfælde gør jeg en undtagelse.
|
|
|
De er begge, ligesom Subelektro 50 og 100, fremragende til musik. Subwoofere kan de sgu finde ud af at lave. Trist at høre at din er kokset af.
Synes iøvrigt at prisforskellen er underlig - i Sverige koster Subelctro 175 5995 skr og 200´eren koster 6995 skr.! De 1000 kr. modsvarer også passende forskellen på de to bas-enheder. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ er den kommet hjem igen... min sub.
forstærkeren kunne ikke klare presset fra vores HFi relæ, men den blev skiftet under garantien. så ingen problemer, kun det at undvære den i så lang tid .. men nu er jeg glad igen
Den spiller jo bedre end jeg havde husket, nu skal den så bare spilles til før jeg ved nøjagtig hvordan den spiller herinde.
Jeg var forresten i Varde igår, og self. i Expert - lækker butik- der hørte vi bla på Audio Analogue en utrolig god forstærker, wow den var kanon med Martin Logan, og endda med en helt anden type højttaler, Avance Super Magnum, fuld kontrol - ingen problemer .. kun prisen (for mig) 38000kr, men de er godt givet ud.
Desuden hørte vi en Spark, kan desværre ikke huske modelnavn/nr (en ny 6.1 surround - hjælp mig!) den har et stort display i stil med Rotel RSP-1098 ... men for dælen den spillede godt, både på Avance Magnum 12 og 18... og så til 16000kr, det kunne være man skulle overveje at spare et par måneder mere ... den er jeg nemlig blevet meget varm på. og set ift H/K AVR 8500, som fås til 10995.- så er en spring på 5k ikke meget, men nu får vi at se om den stiger når alle butikkerne får den.
men tak til Expert Varde for en kanon fremvisning af udstyr, og hvis i nogensinde kommer forbi varde, så besøg expert butikken
|
Til top |
|
|
WhoCutTheCheese Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 188
|
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
CarrotMan skrev:
Det var sådan noget jeg ville gå og småboble over i lang tid og gradvist blive mere og mere irriteret. Til sidst så ville jeg eksplodere og sende dem til SA og skrive at jeg ikke ville se dem igen før problemet var løst  . Uanset om det generer dig nu eller ej, så prøv at finde ud af om der kan gøres noget ved det mens du stadig har kontakt med sælger. Hvis det viser sig at koste 1500 kr. til en ny forplade så må det da smitte lidt af på købsprisen
/U. |
|
|
det ender nok også med at de bliver sendt afsted til sa... jeg skal lige have lidt penge mellem hænderne igen og taget mig sammen.
er der nogen der har en anelse om hvad sådan noget kan komme til at koste ??(minus fragt, jeg kender en god fragtmand )
nåh videre... jeg har snakket med KT Radio idag, gode nyheder min sub er kommet på lager og de vil komme forbi med den imorgen i starten af næste uge. jeg glæder mig stadig som et lille barn
|
|
|
Nu er 3070 jo en efterhånden noget ældre højttaler. En teori kunne gå ud på at modellen var udgået og SA kun havde et "defekt" sæt tilbage.. Måske osse derfor den RET fornuftige pris. Jeg tror altså ikke at skylden ligger hos SA, men hos forhandleren. Det er jo en 2. sortering og det skal køber informeres om. SA har blot solgt et billigt, defekt sæt til forhandler og ikke andet. I dette tilfælde tror jeg ikke du får SA til at spise regningen. MEN... Det kan godt lade sig gøre at vende hullet rigtigt. Frontbaflen skal afmonteres og skiftes. Resten af kabinettet skal ikke røres.
Det har nok været de sidste 2 kabinetter SA havde tilbage af 3070.... __________________ Don´t just stand there and shout it. Do something about it.
|
Til top |
|
|