| Forfatter |
|
Niels Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 262
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad mig sige det på denne måde : er du til stereo og skal se en film en gang imellem med 5.1 lyd så er Thule lavet for dit behov. Skal du se film og lytte til en cd en gang imellem er Denon for dig. Denon´en har vel også radio indbygget, det har Thule jo ikke. Hvis du vælger Denon og senere vil have bedre lyd i de to frontkanaler kan du jo tilslutte en (Denon) effektforstærker til disse via preout. Uanset, jeg har Thule IA350B og er ganske tilfreds med den, særlig at fjernbetjeningen virker uanset hvor du bruger den. Jeg kunne dog have ønsket mig direktevalg af kilde, nu må man zappe frem og tilbage.
Niels.
|
| Til top |
|
| |
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
DKMIK skrev:
lars37 skrev:
Pascal skrev:
| Husk lige på at 3803 kan fåes i Tyskland til omkring 8000kr, så der er altså lidt længere op til de 12k end 1000kr. |
|
|
Han kan i Metro købe en tilsvarende Dantax surroundforstærker med samme udgangseffekt til det halve. Den forstærkermæssige kvalitet er stort set den samme.
|
|
|
Tak for det Lars, så fik vi det på det rene du aner ikke hvad du taler om, sådanne tåbe udtalelser kan man da ikke bruge til noget. |
|
|
Når jeg for en gangs skyld udtaler mig på dette forum, så er det om ting, som jeg har indsigt i. Du behøver blot at fjerne låget på en Denon suroundforstærker og sammenligne den tekniske forstærkeropbygning med andre mærker som Densen, Thule, Holfi og lignende mærker i den nedre del af HighEnd segmentet for at forstå, at ved disse mærker er det lyden og ikke papirwatt, der er prioteret først. Du burde måske også overveje dit ordvalg fremover på dette forum.
|
|
|
Her til kan jeg kun sige i lige måde, hvor mange folk her i forumet tror du vil tage dig seriøs når du sammen ligner en Dantax til i 2000,- klassen med en Denon i 10.000,- klassen, nu ved jeg at der er flere her inde der har sådanne Denon'er både 3801,3802 og 3803 de bliver nok lidt uenig med eller også tager de ikke det du siger seriøs, det var jo et surround produkt Bjørn skulle bruge ikke en High End forstærker som du kalder Thulen, for der er lige så mange der mener at Thule ikke er High End.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKMIK skrev:
lars37 skrev:
DKMIK skrev:
lars37 skrev:
Pascal skrev:
| Husk lige på at 3803 kan fåes i Tyskland til omkring 8000kr, så der er altså lidt længere op til de 12k end 1000kr. |
|
|
Han kan i Metro købe en tilsvarende Dantax surroundforstærker med samme udgangseffekt til det halve. Den forstærkermæssige kvalitet er stort set den samme.
|
|
|
Tak for det Lars, så fik vi det på det rene du aner ikke hvad du taler om, sådanne tåbe udtalelser kan man da ikke bruge til noget. |
|
|
Når jeg for en gangs skyld udtaler mig på dette forum, så er det om ting, som jeg har indsigt i. Du behøver blot at fjerne låget på en Denon suroundforstærker og sammenligne den tekniske forstærkeropbygning med andre mærker som Densen, Thule, Holfi og lignende mærker i den nedre del af HighEnd segmentet for at forstå, at ved disse mærker er det lyden og ikke papirwatt, der er prioteret først. Du burde måske også overveje dit ordvalg fremover på dette forum.
|
|
|
Her til kan jeg kun sige i lige måde, hvor mange folk her i forumet tror du vil tage dig seriøs når du sammen ligner en Dantax til i 2000,- klassen med en Denon i 10.000,- klassen, nu ved jeg at der er flere her inde der har sådanne Denon'er både 3801,3802 og 3803 de bliver nok lidt uenig med eller også tager de ikke det du siger seriøs, det var jo et surround produkt Bjørn skulle bruge ikke en High End forstærker som du kalder Thulen, for der er lige så mange der mener at Thule ikke er High End.
|
|
|
Det halve af 10.000 kr. giver vist ikke 2.000 kr.!! Endvidere sammenlignede jeg forstærkerdelen mellem de to apparater fra det fjerne østen - og den sammenligning er IKKE urimelig. Når man køber en Denon surroundforstærker, er der brugt mange resourcer på unødvendige surroundeffekter og andre gimmiks, som er overflødige efter min mening sammen med en masse kulørte lamper, der skal sælge apperatet. Vælger han at købe en brugt forstærker fra f.eks Thule eller for den sags skyld Densen eller Holfi, er pengene gået til lyd- og billedekredsløb i topklasse. Det er blot et spørgsmål om at råde ham til at købe noget fornuftigt og godt grej, som han også i længden er glad for. Endvidere er brugtprisen væsentlig bedre end for en Denon surroundforstærker, hvor modellen fornyes hele tiden.
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg blevet meget irreteret over, at jeg har købt en Denon avr 3803, fordi Lars siger at man kan lige så godt købe en Dantax surroundforstærker som levere det samme, og så endda til halv pris! - LOL -
Det er sq rart at se disse aktiviteter herinde på forummet. Det holder stemningen oppe. 
Men derimod, når vi snakker om forforstærkerdelen og lign; er Denon ikke i ypperste position, så er jeg mere til Thule. Der vil jeg give dig ret!
Denon prioritere surrounddelen langt højere end alt andet. Jeg synes alligevel også, at Denon levere udemærket musik lyd, og i det hele taget er en god all-arounder, men smag og behag er det jo man siger.  __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja gud ske tak og lov for det.
Helt afgjort at lars har set sig sur på denon. Lige netop det du siger, med hensyn til gimmiks og blinkende lygter omkring denon, gør dette meget klart.
Og så husk lige på at, det er en surroundforstærker vi er ude efter her, og ikke en stereoforstærker, i 10k klassen.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. forf- så er der en Cayin forsats til 4,5K her eller på Hifilink.dk
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Vedr. forf- så er der en Cayin forsats til 4,5K her eller på Hifilink.dk |
|
|
Samtidig har Audiovision et Cayin effekttrin (5*150W 8ohm) på tilbud (går ud fra det er demo) til 6995,- Normalprisen er 10990,-. Hvis du kombinerer disse to produkter får du en fremragende surroundgengivelse og samtidig en ganske tilforladelig stereogengivelse. Og det til en pris der rammer dit budget ganske godt!
Mvh. Søren
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm jeg har prøvet at kigge under linkkataloget her på siden, men kan ikke finde Cayin, nogen steder.
Den fortsats der har den DD og DTS osv.???

|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ok, nu har jeg fundet siden med Cayin
http://www.cayin.com/
Men syns ikke rigtigt jeg kan finde de 2 produkter nogen steder....

|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, det er den. Prøv www.interceptor.dk det er vist dem som importerer Cayin.
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
Det halve af 10.000 kr. giver vist ikke 2.000 kr.!! Endvidere sammenlignede jeg forstærkerdelen mellem de to apparater fra det fjerne østen - og den sammenligning er IKKE urimelig. Når man køber en Denon surroundforstærker, er der brugt mange resourcer på unødvendige surroundeffekter og andre gimmiks, som er overflødige efter min mening sammen med en masse kulørte lamper, der skal sælge apperatet. Vælger han at købe en brugt forstærker fra f.eks Thule eller for den sags skyld Densen eller Holfi, er pengene gået til lyd- og billedekredsløb i topklasse. Det er blot et spørgsmål om at råde ham til at købe noget fornuftigt og godt grej, som han også i længden er glad for. Endvidere er brugtprisen væsentlig bedre end for en Denon surroundforstærker, hvor modellen fornyes hele tiden.
|
|
|
Dantax er skam ok, mange folk køber dem og er utrolig glade for dem. Det er dog ikke noget jeg vil bevæges over.
Du kritiserer Denon og har åbenlyst set dig gal på mærket. Det er fair nok (s&b), men derfor synes jeg det er lidt urimeligt at skrive om dem på den måde du gør.
Denon er jo netop blandt de bedste i surroundklassen, måske fordi de har de gimmicks du ikke kan lide. En gimmick jeg selv er vild med, et muligheden for at dæmpe displayets lys når man ser film. Nogle vil kalde den overflødig, jeg synes den passer perfekt ind i sammenhængen. Af andre positive ting ved kan siges: Programmérbar remote med baggrundslys, indstilling af receiver til optimal bruge via tv, de nyeste formater, mulighed for at slutte stort set alt AV-udstyr til osv. Derudover er der jo sublim lydkvalitet, kan man forlange meget mere?
Du nævner kort de kulørte lamper. Denon er jo netop ikke en af de fabrikanter der gør meget i kulørte lamper. Hvor du har det fra ved jeg ikke, måske de glemte at installere lysshowet i min receiver da jeg fik den..
At råde en til at købe noget man vil være glad for i lang tid, er så godt som umuligt med alle vores forskellige værdier! Du skriver indirekte at han vil fortryde købet af Denon'en på stedet, og ærgre sig over at han ikke brugte penge på Thule forstærkeren. Dette passer ikke, i hvert fald ikke hvis man har bare nogenlunde de samme værdier jeg har. God lyd, brugervenlighed, mange indstillinger, passe ind i hjemmebiffen, ja så går man i hvert fald ikke galt i byen med Denon'en.
Til sidst vil jeg sige tak fordi du åbnede munden, du har jo åbenlyst en stor viden, del den dog mere endnu med os andre.. 
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Quote:
Dog står der at den har 5 x 150W, men den kan jeg ikke lige finde ude på interceptor.dk, den eneste 5kanals effektforstærker jeg kan finde er denne her:
http://www.interceptor.dk/cayin_d1205_1a.htm
Uden nu at være 100% sikker, vil jeg tro det er den! Skriv en mail til audiovision og forhør dig Den blev forøvrigt testet i High Fidelity, hvor den fik en ganske fin test - på interceptor´s hjemmeside ligger denne..
Vh. Søren
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har som ikke set mig gal på specielt Denon, men jeg har igennem tiden ejet en del apparater, herunder "blinkende" kasser fra det fjerne østen, med en masse funktioner og andre gimmiks, som jeg hurtig blev træt af. Jeg ønsker at råde Bjørn ud fra min erfaring og jeg ved, at interesserer han sig bare lidt for musik og lydkvalitet, så er det bedre at satse på en god stereogengiver, der ligeledes kan bruges i et surrounssetup end at satse på en Denon surroundforstærker med et middelmådigt effekttrin. Den nævnte Cayin forstærker er bestemt et godt forslag.
|
| Til top |
|
| |
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
| Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars37:
Hvad så hvis jeg siger at man kan få en 3802 til 4.662,- som ny? Den er ikke langt fra 3803 og så til den pris.
http://www.mediacheckpoint.de/
Måden som du nedtaler Denon på er ekstremt provokerende og det er du nok også selv klar over. Det er provokerende fordi du generaliserer, det er jo ikke alle der har samme mening som dig. Gør det lige klart i dine indlæg at det er DIN mening som gælder og ikke hele verdens..!
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den direkte sammenligning bør det nok bemærkes at den ene (Denon) er nypris, hvorimod Thule er brugtpris.
Hvis der skal laves en sammenligning (hvad angår kvalitet udover Bjørn B's behov) mellem de to mærker var det måske mere rigtigt at sammenligning med en ældre og større Denon Surroundforstærker som AVC-A1 eller AVC-A1SE 
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik skrev:
|
Lars37:
Hvad så hvis jeg siger at man kan få en 3802 til 4.662,- som ny? Den er ikke langt fra 3803 og så til den pris.
http://www.mediacheckpoint.de/
Måden som du nedtaler Denon på er ekstremt provokerende og det er du nok også selv klar over. Det er provokerende fordi du generaliserer, det er jo ikke alle der har samme mening som dig. Gør det lige klart i dine indlæg at det er DIN mening som gælder og ikke hele verdens..!
|
|
|
Så prøv da at spørge folk med indsigt i HiFi om min "såkaldte" mening om Denon´s forstækere kontra f.eks Thule, Densen eller Holfi. Men spring HiFi-Klubben over - de er ikke objektive i denne sag. Du vil hurtigt blive klogere!!
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
|
I den direkte sammenligning bør det nok bemærkes at den ene (Denon) er nypris, hvorimod Thule er brugtpris.
Hvis der skal laves en sammenligning (hvad angår kvalitet udover Bjørn B's behov) mellem de to mærker var det måske mere rigtigt at sammenligning med en ældre og større Denon Surroundforstærker som AVC-A1 eller AVC-A1SE 
|
|
|
Det vil ikke ændre resultatet. Forstærkerdelen er bedre, men ikke i samme klasse som de nævnte alternativer.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er D1205'eren der er til salg hos Audiovison.
|
| Til top |
|
| |