Emne: Denon AVR3803 vs Thule IA250B ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fat det dog lars! Tag de samme forstærkere og put dem i samme prisklasse, og så sammenlign, dem igen! Det er fuldstændigige latterlige sammenligninger du er kommet op med her! Specielt vil jeg gerne vide, hvilke gimmiks, og kulørte lamper du snakker om.
Det der gør sig mest gældende for dine udtalelser her er,; at du ikke blot har set dig sur på denon, men også på hifiklubben, og hvad kan man bruge det til? Vær dog lidt objektiv, og brug af din såkaldte (farvet) viden!
Kan du kun rose et enkelt mærke, og har set dig sur på alle andre, kan jeg/vi (forhåbenlig) ikke bruge dig til noget som helst.
Din udtallelse som lyder således:
Så prøv da at spørge folk med indsigt i HiFi om min "såkaldte" mening om Denon´s forstækere kontra f.eks Thule, Densen eller Holfi. Men spring HiFi-Klubben over - de er ikke objektive i denne sag. Du vil hurtigt blive klogere!!
Taler vist in egen sag
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Det er D1205'eren der er til salg hos Audiovison. |
|
|
OK, så det vil sige at den "kun" har 5x125W og ikke som de skriver 5x150W, ikke at det vil gøre noget, da min nuværrende **host** Sony **host** har 5x60W...
Men vil sådan et sæt være godt, og er det pengene værd???
6995,- + 4500,- = 11495,-

|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
|
Så fat det dog lars! Tag de samme forstærkere og put dem i samme prisklasse, og så sammenlign, dem igen! Det er fuldstændigige latterlige sammenligninger du er kommet op med her! Specielt vil jeg gerne vide, hvilke gimmiks, og kulørte lamper du snakker om.
Det der gør sig mest gældende for dine udtalelser her er,; at du ikke blot har set dig sur på denon, men også på hifiklubben, og hvad kan man bruge det til? Vær dog lidt objektiv, og brug af din såkaldte (farvet) viden!
Kan du kun rose et enkelt mærke, og har set dig sur på alle andre, kan jeg/vi (forhåbenlig) ikke bruge dig til noget som helst.
Så prøv da at spørge folk med indsigt i HiFi om min "såkaldte" mening om Denon´s forstækere kontra f.eks Thule, Densen eller Holfi. Men spring HiFi-Klubben over - de er ikke objektive i denne sag. Du vil hurtigt blive klogere!!
Taler vist in egen sag
|
|
|
Sur på Hifiklubben!!! Ved du egentlig DonJensen, hvad ordet objektivitet betyder ?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Pascal skrev:
| Husk lige på at 3803 kan fåes i Tyskland til omkring 8000kr, så der er altså lidt længere op til de 12k end 1000kr. |
|
|
Han kan i Metro købe en tilsvarende Dantax surroundforstærker med samme udgangseffekt til det halve. Den forstærkermæssige kvalitet er stort set den samme.
|
|
|
Nej, nu er du sgu ved at være for langt ude! Utroligt at du ikke selv kan læse at det er noget pis du skriver nu - så ringe er den Denon sgu heller ikke! Hvis det er fordi at du har et generelt problem med Denon så var det sgu bedre du undlod at skrive! Det er ikke den vejledning mindre krævende folk har brug for!
En Dantax-receiver.....nej, nu må du fandme.....
Hvis du kan påvise lighederne i effekttrinet mellem en Dantax og en Denon AVR-3803 bøjer jeg mig i støvet, for jeg har desværre ikke fundet dem endnu! (Dette gælder komponenterne, deres størrelser i uF, VA osv, fabrikaterne heraf og den generelle opfattelse af teknisk konstruktion og komponentvalg)
Og samtidig, keep in mind at rådgivningsønsket og de givne produkter kommer fra en ganske almindelig person med et ganske almindeligt og meget fornuftigt setup med ganske almindelige krav til ydelse - din rådgivning kører i retningen af noget langt de fleste mennesker slet ikke har behovet for, selvom valget af en Thule selvfølgelig ikke er dårligt! Men Denon´en kan bestemt leves med af størsteparten af de forespørgsler der kommer, og den får sjovt nok heller ikke rigtigt nogle dårlige anmeldelser der peger i retningen af lydmæssig dårlig formåen! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 01:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
DonJensen skrev:
|
Taler vist in egen sag
|
|
|
Sur på Hifiklubben!!! Ved du egentlig DonJensen, hvad ordet objektivitet betyder ? |
|
|
<-----Alt andet end du er i øjeblikket! Sorry, men sådan er det! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 02:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Jesper Juul skrev:
|
|
OK, så det vil sige at den "kun" har 5x125W og ikke som de skriver 5x150W, ikke at det vil gøre noget, da min nuværrende **host** Sony **host** har 5x60W...

|
|
|
Det vil så bestemt være et godt valg - kan du finde pladsen til to apparater er det i hvertfald en god vej frem! I så fald kan du jo også kigge efter et Harman/Kardon Signature 2.0/2.1 sæt - det giver også god ydelse både i stereo og surround, og kræfter mangler det heller ikke! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Jesper Juul skrev:
|
|

|
|
|
Det vil så afgjort være et godt valg. Uden nu at være enig med Lars el. på anden måde yde et understøttende bidrag til hans meninger, tør jeg vist godt at sige at strømforsyningen i D1205´eren er bedre end langt de fleste integrerede surroundreceivere/-forstærkere
Kender ikke forforstærkeren/processoren, men på papiret ser det ud til den så absolut er et lyt værd...
Som Ronin også anbefaler; HK Signature sætte kunne være et godt alternativ
vh. Søren
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Jesper Juul skrev:
|
|

|
|
|
Hej Bjørn
Nu er denne diskussion desværre gået hen og blevet en diskussion om mig og mit forhold til Denon og for den sags skyld Hifi-klubben. Der er kommet mange gode forslag til seriøse mærker (inkluderer ikke Denon!), som du kunne tage med i dine overvejelser. Det er ligeledes min erfaring, at Tapeconnection i Århus giver en ærlig og god vejledning, og så vidt jeg kan se, bor du jo i Århus. Så prøv evt. at spørge dem. Ellers kan du skrive en privat mail til mig, og vi kan så evt. mødes. Jeg bor ligeledes i Århus.
|
| Til top |
|
| |
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Bjørn B skrev:
Jesper Juul skrev:
|
|

|
|
|
Hej Bjørn
Nu er denne diskussion desværre gået hen og blevet en diskussion om mig og mit forhold til Denon og for den sags skyld Hifi-klubben. Der er kommet mange gode forslag til seriøse mærker (inkluderer ikke Denon!), som du kunne tage med i dine overvejelser. Det er ligeledes min erfaring, at Tapeconnection i Århus giver en ærlig og god vejledning, og så vidt jeg kan se, bor du jo i Århus. Så prøv evt. at spørge dem. Ellers kan du skrive en privat mail til mig, og vi kan så evt. mødes. Jeg bor ligeledes i Århus.
|
|
|
Ja skynd dig lidt Bjørn her er en mand der vil hjælpe dig med at bruge 12.000,- på noget du muligvis ikke har brug for, men helt sikker skal bruge flere penge på for at blive rigtigt godt, for det skal! jo være HIGH END
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke at ingen har nævnt Thules nye Sphere serie.
Den er meget mere lig denon, hvad angår funktioner, og så er lyden jo nok stadig klasser over Denon.. Thule er endvidere meget højere standard hvad angår byggekvalitet og design (tykt alu og stål hos Thule i modsætning til tyndt blik og plastik hos Denon)
Ny prisen er vist nok omkring 18000,- og så er den opbygget med Virtual Class A, der lyder som ægte klasse A.
Citat High Fidelity om PA350B`s lyd (også Virtual Class A):
Faktisk ligger PA350B`s klang meget tæt op af den typiske Mark Levinson lyd, som dog kun kan erhverves for endog meget højere pris. Citat slut.
Denon AVR 3803 og Thule Audio Sphere AV serien, kan endvidere sammenlignes i samme butik, da Hi-Fi Klubben på åboulevard`en har begge.
Fra www.thule-audio.dk
Sphere AV100:
|
The Sphere AV series introduces a completely new dimension in home theatre flexibility and performance from Thule Audio.
The AV100 integrated surround amplifier feature both a ten-channel processor as well as six speaker outputs and contains all the latest decoding formats: DTS ES 6.1, DTS 24/96, Dolby EX 6.1 and Dolby ProLogic II.
This makes it easy to build your own 5.1, 6.1 and 7.1 surround system with just one amplifier. In a 7.1 system, the two rear centre channels are both connected to the 'surround centre' speaker output, hereby fulfilling the requirements for rear 'dual mono' signals to two dipole speakers, specified by the THX 7.1 standard. By adding an external two-channel power amplifier for side channels, you can even implement up to 9.1 systems due to the extremely advanced surround processor.
Decoding is based on the latest Motorola DSP56367 chip with 150MIPS and 48-bit internal processing. The DSP is upgradable, so you don't end up with useless hardware when new sound formats are released in the future. Also featured are Burr Brown PCM1738 high-end 24bit/192kHz D/A converters.
Many new DTS DVD-releases are recorded with 24-bit resolution, like "Gladiator", "Jurassic Park III", "Pearl Harbor", "Lord of the rings, SE" and "Moulin Rouge". Due to its amazing processing power, the Sphere amplifiers can decode DTS 24-bit stream to give virtually the same sound quality and dynamic range as DVD-Audio. The encoded DTS bit-resolution is shown in the display when locked on a DTS stream.
The power amplifier technology includes Thule Audio's Virtual Class A that in practice eliminates the crossover distortion found in normal class AB amplifiers. Also, the individual music layers become clearer and far more transparent, and micro-details are completely audible.
As with all our Virtual Class A amplifiers, the Sphere AV100 model has separate power supplies for left and right channels, which also improves the channel separation. The charge capacity is a thundering 100,000uF, ensuring a massively muscular reserve for reproducing transients. The transformers are a reassuringly huge 2x 350VA.
The power supply also features Thule Audio's High Efficiency circuitry, which reduces heat generation by approximately 60% compared to other class AB amplifiers. Seen in relation to class D (digital) amplifiers, the AV100 only generate slightly more heat.
The combination of High Efficiency and Virtual Class A therefore almost produces the thermal efficiency of a digital amplifier without the acoustic drawbacks; especially the treble and higher mid-range are reproduced by the Sphere amplifiers in a far more vivid and realistic manner. This also makes it possible to use an extremely compact and interior-friendly design. Similar performance normally dictates using a much larger box.
The AV100 is also a high-end integrated amplifier. By using the Pure Audio input, all analogue signals bypass the DSP directly to the volume control for a short untainted signal path. It has a 6-channel Pure Audio input e.g. for connection to an SACD or DVD-Audio player.
Easy usability is ensured through the enclosed standard remote control or the new optional intelligent multi-unit remote controller RC250. AV100 can also be integrated into a home automation system via its RS232 connection. It also has Zone 2 outputs, which can control audio equipment in other rooms. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Technical specifications |
|
|
|
|
|
|
|
Technical quality |
|
|
|
|
|
|
|
|
Power output, 20-20kHz, 8 ohm |
6x 100W |
|
|
|
Power output, 20-20kHz, 4 ohm |
6x 150W |
|
|
|
Frequency range +0/-1dB |
10-40kHz |
|
|
|
THD 20-20kHz, -10dB, 8 ohms |
0.005% |
|
|
|
Dynamic Range, 24bit, 0dB vol |
115dBA |
|
|
|
|
|
|
|
Connections |
|
|
|
|
|
|
|
|
Analog stereo inputs to DSP |
4x RCA phono |
|
|
|
Digital inputs to DSP, 32-96kHz |
4x Coax/2x Opto |
|
|
|
Pure Audio input |
1x 5.1 |
|
|
|
Processor pre-out |
10ch RCA phono |
|
|
|
Zone 2 pre-out |
2ch RCA phono |
|
|
|
Speaker outputs |
6ch screw term. |
|
|
|
Pre out -> speaker gain |
27dB |
|
|
|
|
|
|
|
General |
|
|
|
|
|
|
|
|
Size (W x H x D) |
420 x 95 x 370mm |
|
|
|
Weight, net |
16 kg |
|
|
|
Max Power consumption |
700W |
|
|
|
Max Power consumption standby |
< 20W |
|
|
|
|
|
|
|
Thule Audio reserve the right to alter design and specifications without notice. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Jeg forstår ikke at ingen har nævnt Thules nye Sphere serie.
Den er meget mere lig denon, hvad angår funktioner, og så er lyden jo nok stadig klasser over Denon.. Thule er endvidere meget højere standard hvad angår byggekvalitet og design (tykt alu og stål hos Thule i modsætning til tyndt blik og plastik hos Denon)
Ny prisen er vist nok omkring 18000,- og så er den opbygget med Virtual Class A, der lyder som ægte klasse A.
Citat High Fidelity om PA350B`s lyd (også Virtual Class A):
Faktisk ligger PA350B`s klang meget tæt op af den typiske Mark Levinson lyd, som dog kun kan erhverves for endog meget højere pris. Citat slut.
Denon AVR 3803 og Thule Audio Sphere AV serien, kan endvidere sammenlignes i samme butik, da Hi-Fi Klubben på åboulevard`en har begge.
Fra www.thule-audio.dk
Sphere AV100:
|
The Sphere AV series introduces a completely new dimension in home theatre flexibility and performance from Thule Audio.
The AV100 integrated surround amplifier feature both a ten-channel processor as well as six speaker outputs and contains all the latest decoding formats: DTS ES 6.1, DTS 24/96, Dolby EX 6.1 and Dolby ProLogic II.
This makes it easy to build your own 5.1, 6.1 and 7.1 surround system with just one amplifier. In a 7.1 system, the two rear centre channels are both connected to the 'surround centre' speaker output, hereby fulfilling the requirements for rear 'dual mono' signals to two dipole speakers, specified by the THX 7.1 standard. By adding an external two-channel power amplifier for side channels, you can even implement up to 9.1 systems due to the extremely advanced surround processor.
Decoding is based on the latest Motorola DSP56367 chip with 150MIPS and 48-bit internal processing. The DSP is upgradable, so you don't end up with useless hardware when new sound formats are released in the future. Also featured are Burr Brown PCM1738 high-end 24bit/192kHz D/A converters.
Many new DTS DVD-releases are recorded with 24-bit resolution, like "Gladiator", "Jurassic Park III", "Pearl Harbor", "Lord of the rings, SE" and "Moulin Rouge". Due to its amazing processing power, the Sphere amplifiers can decode DTS 24-bit stream to give virtually the same sound quality and dynamic range as DVD-Audio. The encoded DTS bit-resolution is shown in the display when locked on a DTS stream.
The power amplifier technology includes Thule Audio's Virtual Class A that in practice eliminates the crossover distortion found in normal class AB amplifiers. Also, the individual music layers become clearer and far more transparent, and micro-details are completely audible.
As with all our Virtual Class A amplifiers, the Sphere AV100 model has separate power supplies for left and right channels, which also improves the channel separation. The charge capacity is a thundering 100,000uF, ensuring a massively muscular reserve for reproducing transients. The transformers are a reassuringly huge 2x 350VA.
The power supply also features Thule Audio's High Efficiency circuitry, which reduces heat generation by approximately 60% compared to other class AB amplifiers. Seen in relation to class D (digital) amplifiers, the AV100 only generate slightly more heat.
The combination of High Efficiency and Virtual Class A therefore almost produces the thermal efficiency of a digital amplifier without the acoustic drawbacks; especially the treble and higher mid-range are reproduced by the Sphere amplifiers in a far more vivid and realistic manner. This also makes it possible to use an extremely compact and interior-friendly design. Similar performance normally dictates using a much larger box.
The AV100 is also a high-end integrated amplifier. By using the Pure Audio input, all analogue signals bypass the DSP directly to the volume control for a short untainted signal path. It has a 6-channel Pure Audio input e.g. for connection to an SACD or DVD-Audio player.
Easy usability is ensured through the enclosed standard remote control or the new optional intelligent multi-unit remote controller RC250. AV100 can also be integrated into a home automation system via its RS232 connection. It also has Zone 2 outputs, which can control audio equipment in other rooms. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Technical specifications |
|
|
|
|
|
|
|
Technical quality |
|
|
|
|
|
|
|
|
Power output, 20-20kHz, 8 ohm |
6x 100W |
|
|
|
Power output, 20-20kHz, 4 ohm |
6x 150W |
|
|
|
Frequency range +0/-1dB |
10-40kHz |
|
|
|
THD 20-20kHz, -10dB, 8 ohms |
0.005% |
|
|
|
Dynamic Range, 24bit, 0dB vol |
115dBA |
|
|
|
|
|
|
|
Connections |
|
|
|
|
|
|
|
|
Analog stereo inputs to DSP |
4x RCA phono |
|
|
|
Digital inputs to DSP, 32-96kHz |
4x Coax/2x Opto |
|
|
|
Pure Audio input |
1x 5.1 |
|
|
|
Processor pre-out |
10ch RCA phono |
|
|
|
Zone 2 pre-out |
2ch RCA phono |
|
|
|
Speaker outputs |
6ch screw term. |
|
|
|
Pre out -> speaker gain |
27dB |
|
|
|
|
|
|
|
General |
|
|
|
|
|
|
|
|
Size (W x H x D) |
420 x 95 x 370mm |
|
|
|
Weight, net |
16 kg |
|
|
|
Max Power consumption |
700W |
|
|
|
Max Power consumption standby |
< 20W |
|
|
|
|
|
|
|
Thule Audio reserve the right to alter design and specifications without notice. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kanon ide. Spar de sidste penge op Bjørn, og køb sådan en Thule. Selv en Denon surroundforstærker til 30 tkr. lyder som en tynd kop te i forhold til.
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til lars37 . Du burde overveje en karriere som politiker for et lille græsrodsparti.
Undskyld det useriøse indlæg
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
YES jeg vidste det!!!! plastic er tungere end alu
thule= 16kilo
Denon= 16,5kilo __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Bjørn B skrev:
Jesper Juul skrev:
|
|

|
|
|
Hej Bjørn
|
|
|
Av da, det lugter lidt af en forhandler af andre produkter! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Finn29
Ej der fik du mig.. Øv øv øv.. Du er da bare en helt utroligt kolg mand. Nu sidder jeg jo helt og fortryder at jeg overhovedet blev født..
Spørgsmål til Finn29:
Har du hørt om massefylde?
Hvis man har en dyne som vejer 5 Kg, og en tyver der vejer 10 g, betyder det så, at fjer er 500 gange tungere end mæssing?
Sammenligning af Denon AVR 3803 og Thule Audio AV100:
Mål Denon AVR 3803: 43,4/17,1/41,6 cm (B/H/D) = 30873 cm3, Vægt 16,5 Kg Mål Thule Audio AV100: 42,0/9,5/37,0 cm (B/H/D) = 14763 cm3, Vægt 16,0 Kg
Som du kan se er rumfanget på Denon´en over det dobbelte af Thulen.
Det vil sige at massefylden for hele produktet, er dobbelt så stor hos Thule i forhold til Denon.
Denon
Grunden til Denon`s udssene er, at der sidder 20 print, udviklet af forskellige personer. Print som er forbundet med 100 ledninger, og skruet sammen med 200 skruer og små blik dimser. Det fylder jo godt alt sammen og vejer da også lidt. Kassen er lavet af 0,1 til 0,2 mm "tykt" blik og fronten er lavet af 1 til 2 mm alu. Men det der virkelig vejer noget i Denon`en er trafoen.
Trafoen er af typen EI kerne, som udemærker sig ved følgende: Høj udgangs impedans, dårlig effektivitet, stor elektromagnetisk brum udstråling, høj vægt som følge af masser af sammen presset blik, og sidst men ikke mindst lav pris.
For når en forstærker er tung, så er den jo også god.. ik?
Thule
Grunden til Thule`s udssene er, at der er få print, udviklet af få danske personer, og der bruges hovedsagligt SMD og fler lags print. Det fylder mindre og giver kortere signalvej. Kassen er lavet af 1,5 til 2 mm tykt stål, og fronten er lavet af 8 mm tykt alu.
Trafoerne (2 stk.) i Thule er af ringkerne typen, som udemærker sig ved følgende: Lav udgangs impedans, høj effektivitet, lav elektromagnetisk brum udstråling, lavere vægt end EI kerne, og sidst men ikke mindst høj pris.
Mine gode gamle Cerwin Vega DC 15, som jeg havde for 10 år siden, vejede da også det samme som mine nuværende Dali Euphonia MS 4, men det gør jo altså ikke, at byggekvaliteten var på samme niveau.
For mig at se, er det som at sammenligne en Toyota og en Mercedes.
I tilfældet med bilerne, kan jeg da godt forstå at folk, grundet de sindsyge danske afgifter, bliver nødt til at vælge en Toyota. Men hvad nu hvis Toyota`en kostede 200.000 og Mercedes`en kun 300.000 i stedet for 700.000. Så ville der nok køre en del flere Mercedes`er rund uden taxa skilt på taget, i Danmark.
Kim
|
| Til top |
|
| |
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se nu er vi ved at have fat i noget at det rigtige man for jo ikke nogen forærende i disse dage, så hvis Thulen er så meget et bedre produkt så ville prisen jo være helt galt, ellers er de jo ikke så kloge igen hos Thule, i samme prisklasse er der bare ikke så stor forskel på produkterne som i giver udtryk for det er nok mere et spørgesmål om den skal være rød eller blå, have korte eller lange ben, lys eller mørk ja find selv på noget, men når alt kommer til alt så er det bare med at finde ud af hvor mange penge man vil bruge og så gå ud i butikkerne og pille lytte pille og så lige lytte engang til, for til sidst er det jo en selv der skal leve med tingene og så nytter det ikke noget at en eller anden syntens det er bare så godt eller fedt hvis ikke man selv er glad for det.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
|
Den ene kan bedst lide Thule og den anden kan bedre lige Denon. Sådan er det jo. Smagssag, smagssag og atter smagssag og man kan blive ved til det pointløse.
Denon avr 3803 er mere end rigeligt til dit system, Bjørn B.
Tror nok der var en herinde fra, der havde Denon avr 2802 og havde ingen problemer med at trække et system der var lig dit. Både kraftmæssigt og lydmæssigt.
|
|
|
Jep. jeg har denon avr 2802 sammen med dali evidence 870 front og 470 bag det spiller pissegodt og en 3803er er nok endnu bedre. Så lad bare lars beholde hans THULE. 
MVH WRONG
|
| Til top |
|
| |
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKMIK skrev:
|
Se nu er vi ved at have fat i noget at det rigtige man for jo ikke nogen forærende i disse dage, så hvis Thulen er så meget et bedre produkt så ville prisen jo være helt galt, ellers er de jo ikke så kloge igen hos Thule, i samme prisklasse er der bare ikke så stor forskel på produkterne som i giver udtryk for det er nok mere et spørgesmål om den skal være rød eller blå, have korte eller lange ben, lys eller mørk ja find selv på noget, men når alt kommer til alt så er det bare med at finde ud af hvor mange penge man vil bruge og så gå ud i butikkerne og pille lytte pille og så lige lytte engang til, for til sidst er det jo en selv der skal leve med tingene og så nytter det ikke noget at en eller anden syntens det er bare så godt eller fedt hvis ikke man selv er glad for det.
|
|
|
Et lille sidespring:
Det er utroligt, kun ét punktum er blevet brugt til at lave denne superlange sætning.
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gutter.
Jeg er utrolig glad for den hjælp i giver mig, jeg har besluttet mig for at spare lidt flere penge op, og så købe mig en Thule AV100S når jeg har pengene, den koster 22000,- hos Tapeconnection.dk, dette er bla. på grundlag af jeres indlæg her og sjovt nok også det at en af mine venner næsten lige har købt Thule AV120S og DVD250B DigitII, godt nok er det AV120S han har købt, og det er "kun" AV100S jeg vil have mig, det er af ren og skær økonomiske grunde, nå men jeg har kun lyttet til det engang, og DAMN det spiller godt, jeg får muligheden for at låne den af ham, når han i uge44 smutter til England i en uge, det er jo ikke sikkert den spiller godt med mine højtalere, han har Dynaudio HT, ind tilvidre har jeg sparet 12500,- sammen, så der er lidt vej endnu....
Og Gutter, lad nu være med at toppes på den måde, vi har jo være sin smag 
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Til Finn29
Ej der fik du mig.. Øv øv øv.. Du er da bare en helt utroligt kolg mand. Nu sidder jeg jo helt og fortryder at jeg overhovedet blev født..
Ja det må du sørme undskylde, det var ikke meningen.Men du skal ikke fortryde at du er blevet født, det er jeg helt overbevist om at dine forældre gør for dig.
Spørgsmål til Finn29:
Har du hørt om massefylde?
Ja
Hvis man har en dyne som vejer 5 Kg, og en tyver der vejer 10 g, betyder det så, at fjer er 500 gange tungere end mæssing?
Nej
Sammenligning af Denon AVR 3803 og Thule Audio AV100:
Mål Denon AVR 3803: 43,4/17,1/41,6 cm (B/H/D) = 30873 cm3, Vægt 16,5 Kg Mål Thule Audio AV100: 42,0/9,5/37,0 cm (B/H/D) = 14763 cm3, Vægt 16,0 Kg
Som du kan se er rumfanget på Denon´en over det dobbelte af Thulen.
Det vil sige at massefylden for hele produktet, er dobbelt så stor hos Thule i forhold til Denon.
Tror da faen med alt det gamle jern de putter i dem
Denon
Grunden til Denon`s udssene er, at der sidder 20 print, udviklet af forskellige personer. Print som er forbundet med 100 ledninger, og skruet sammen med 200 skruer og små blik dimser. Det fylder jo godt alt sammen og vejer da også lidt. Kassen er lavet af 0,1 til 0,2 mm "tykt" blik og fronten er lavet af 1 til 2 mm alu. Men det der virkelig vejer noget i Denon`en er trafoen.
20 print,100 ledninger 200 skruer overdrivelse fremmer forståelsen.
en af grundene til at man deler i så mange print er bla at det er muligt at opgradere forstærkerne
0,1-0,2mm igen overdrivelse fremmer forståelsen. det er det man bruger til øldåser. kabinetpladen er ca 1mm
Frontpladerne er 2mm ikke 1-2 som du så flot skriver. men tag lige højde for at der er tale om profiler som gør dem meget stærkere.
Trafoen er af typen EI kerne, som udemærker sig ved følgende: Høj udgangs impedans, dårlig effektivitet, stor elektromagnetisk brum udstråling, høj vægt som følge af masser af sammen presset blik, og sidst men ikke mindst lav pris.
For når en forstærker er tung, så er den jo også god.. ik?
Thule
Grunden til Thule`s udssene er, at der er få print, udviklet af få danske personer, og der bruges hovedsagligt SMD og fler lags print. Det fylder mindre og giver kortere signalvej. Kassen er lavet af 1,5 til 2 mm tykt stål, og fronten er lavet af 8 mm tykt alu.
Trafoerne (2 stk.) i Thule er af ringkerne typen, som udemærker sig ved følgende: Lav udgangs impedans, høj effektivitet, lav elektromagnetisk brum udstråling, lavere vægt end EI kerne, og sidst men ikke mindst høj pris.
Mine gode gamle Cerwin Vega DC 15, som jeg havde for 10 år siden, vejede da også det samme som mine nuværende Dali Euphonia MS 4, men det gør jo altså ikke, at byggekvaliteten var på samme niveau.
Nej der har du en poiente, gammeldags teknik med masive plader og div. står ikke mål med moderne produktions metoder, som feks denon bruger.
For mig at se, er det som at sammenligne en Toyota og en Mercedes.
I tilfældet med bilerne, kan jeg da godt forstå at folk, grundet de sindsyge danske afgifter, bliver nødt til at vælge en Toyota. Men hvad nu hvis Toyota`en kostede 200.000 og Mercedes`en kun 300.000 i stedet for 700.000. Så ville der nok køre en del flere Mercedes`er rund uden taxa skilt på taget, i Danmark.
Kim
Jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvad der er bedst. Denon vs. Thule men du kan ikke tillade dig at rakke ned på et udemærket produkt som denon. Desuden koster thule'en næsten det dobbelte af denonen så det skulle være underligt hvis den ikke er bedre både lydmæssigt og konstruktionsmæssigt. Om den så er det dobbelte værd er jo op til den enkelte at vurdere.
|
|
|
__________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|