Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon AVR3803 vs Thule IA250B (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Hej Gutter.

Jeg er utrolig glad for den hjælp i giver mig, jeg har besluttet mig for at spare lidt flere penge op, og så købe mig en Thule AV100S når jeg har pengene, den koster 22000,- hos Tapeconnection.dk, dette er bla. på grundlag af jeres indlæg her og sjovt nok også det at en af mine venner næsten lige har købt Thule AV120S og DVD250B DigitII, godt nok er det AV120S han har købt, og det er "kun" AV100S jeg vil have mig, det er af ren og skær økonomiske grunde, nå men jeg har kun lyttet til det engang, og DAMN det spiller godt, jeg får muligheden for at låne den af ham, når han i uge44 smutter til England i en uge, det er jo ikke sikkert den spiller godt med mine højtalere, han har Dynaudio HT, ind tilvidre har jeg sparet 12500,- sammen, så der er lidt vej endnu....

Og Gutter, lad nu være med at toppes på den måde, vi har jo være sin smag

Så kunne du jo i den forbindelse, låne en avc A11SR den koster det samme

http://www.hifiklubben.com/dk/show.php?folder=41&product=AVCA11SR

Men til den pris vil jeg anbefale dig at finde en brugt AVC-A1SE til 18.000,- eller mindre.

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Hej Gutter.

Jeg er utrolig glad for den hjælp i giver mig, jeg har besluttet mig for at spare lidt flere penge op, og så købe mig en Thule AV100S når jeg har pengene, den koster 22000,- hos Tapeconnection.dk, dette er bla. på grundlag af jeres indlæg her og sjovt nok også det at en af mine venner næsten lige har købt Thule AV120S og DVD250B DigitII, godt nok er det AV120S han har købt, og det er "kun" AV100S jeg vil have mig, det er af ren og skær økonomiske grunde, nå men jeg har kun lyttet til det engang, og DAMN det spiller godt, jeg får muligheden for at låne den af ham, når han i uge44 smutter til England i en uge, det er jo ikke sikkert den spiller godt med mine højtalere, han har Dynaudio HT, ind tilvidre har jeg sparet 12500,- sammen, så der er lidt vej endnu....

Det glæder mig meget at høre. Det valg vil du ikke fortryde. Om 10 år spiller den maskine også High-End musik, fordi den er opbygget af kvalitetskomponenter Så førte alt det ævl og kævl alligevel til noget fornuftigt!! Det skulle endvidere ikke undre mig, om Aldi eller en anden lavprisforretning i fremtiden får forhandlingen af Denon her i DK. Kvalitetsmæssigt passer de perfekt sammen efter min mening.  

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Bjørn B skrev:

Hej Gutter.

Det glæder mig meget at høre. Det valg vil du ikke fortryde. Om 10 år spiller den maskine også High-End musik, fordi den er opbygget af kvalitetskomponenter Så førte alt det ævl og kævl alligevel til noget fornuftigt!! Det skulle endvidere ikke undre mig, om Aldi eller en anden lavprisforretning i fremtiden får forhandlingen af Denon her i DK. Kvalitetsmæssigt passer de perfekt sammen efter min mening.  

Det giver jeg helt ret i, for om ti år så understøtter den nemlig ikke nogen af de nye surround formater der sikkert vil dukke op, det ville en Denon heller ikke gøre men det der med langtids holdbart surround produkter den går bare ikke længere, så hvis du køber det fis Lars fortæller dig Bjørn så har jeg lige et Eiffeltårn på hånden, du for det til en god pris og det holder sikkert længere end ti år. 

Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Det må da så absolut være topmålet af dumhed/uvidenhed du fortæller der lars. En god måde at runde tråden af på. De få der skulle ha´ været i tvivl, om det nu var sandt eller falsk hvad du skrev, er nu helt sikkert overbevist.

Sikke en gang bulls***!

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

hifreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Lars jeg tror heller ikke rigtig du ved hvad du snakker om når du siger kvalitets komponenter hvorfor tror du at Denon har lagt i toppen af toppen i mange år. Det er da lige netop fordi at Denon kan finde ud af at lave surroud sound, tag bare et blad som Det tyske AUDIO og prøv at kig på testsiderne og for den sags skyld VIDEO. Denon laver faktisk også highend produkter bare prøv at kig på deres hjemmeside. Og det der med at THULE holder i 10 år om 10 år kan du bruge den til noget der spiller i sommerhuset, da det ikke er til at følge med i denne her høj teknologiske verden, der er da ingen  som går op i film og lyd som har en surroundforstærker i 10 år er der ???

Til top Vis hifreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifreak

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

hifreak skrev:

Lars jeg tror heller ikke rigtig du ved hvad du snakker om når du siger kvalitets komponenter hvorfor tror du at Denon har lagt i toppen af toppen i mange år. Det er da lige netop fordi at Denon kan finde ud af at lave surroud sound, tag bare et blad som Det tyske AUDIO og prøv at kig på testsiderne og for den sags skyld VIDEO. Denon laver faktisk også highend produkter bare prøv at kig på deres hjemmeside. Og det der med at THULE holder i 10 år om 10 år kan du bruge den til noget der spiller i sommerhuset, da det ikke er til at følge med i denne her høj teknologiske verden, der er da ingen  som går op i film og lyd som har en surroundforstærker i 10 år er der ???

Jeg indrømmer, at det var en provokation. Jeg er lidt af en drillepind! Men at Thulen også om 10 år har meget at tilbyde, er nu ikke helt ramt ved siden af. Forstærkerdelen er ren high-end og den digitale del herunder også videodelen vil med stor sikkerhed kunne opgraderes hen ad vejen. Det tilbyder de jo også på deres rene surroundprocessor. Denon tilbyder en middelmådig/dårlig forstærker og en god digital del herunder en god videodel. Men er det muligt løbende at opgradere denne del(softwareopgraderinger interesserer mig ikke) ?

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Hvem stemmer for eksklusion af Lars37.  Efter min mening kan man ikke bruge hans enssporede meninger/holdninger til noget.

MVH WRONG

PS.(handler han mon med T***E)

Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Ja, det lugter en smule af en forhandler. Og ingen svar på hvorfor Denon altid ligger i toppen af "surround-kæden" sammen med de andre japsere?? Alverdens blade skriver det samme, så de må jo være korrupte.

Der slåes også i denne tråd på opgraderingsmuligheder i surround, men udover muligheden i PR250´eren og en ekstra kanal i PA350, hvor mange gange er det så sket i real-life?? Alle producenter der lancerer nyt fabler løs om den famøse RS-232 port og at skidtet kan opgraderes i fremtiden, men nævn venligst eksempler på hvor mange gange det i virkeligheden er sket???

Det er et reklame-gimmick, fordi producenterne ved at de fleste stadig vil være med på noderne, og fordi software-opdateringer osv. ikke duer når der pludselig skal tilføjes flere kanaler i systemet!

Og Lars giver ikke noget for software-opdateringer? Well, dekodningsteknikken er digital, så hvordan skal det ellers opgraderes?

Alle produkter er smag og behag, og de har skam alle deres skavanker - har Thule mon fået styr på holdbarheden i deres ladelytter, eller skal man stadig påregne at de er brændt ud efter 5-6 år ved flittigt brug og skal man stadig lægge mærke til om indgangsforstærkerne ryger engang imellem, som også plejer at være standard med tiden! Og gud ved om de har fået deres kortslutningskredsløb lavet så det ikke begynder at brumme med tiden eller.......tjaa, vi kunne nævne flere!

Alle produkter har fejl, men intet holder evigt, ej heller Denon osv.!

hifreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

#Ronin jeg holder fuldstændig med dig i at software er små gimmicks fra firmaerne, og hvad skal man med dem som du selv siger hvis der lige pludselig skal tilføjes ekstra kanaler og processesore så hjælper det jo ikke en hat, og de såkaldte RS-232 porte har eksisteret i en hel del år efterhånden, og det nytter jo heller ikke lige noget hvis firmaerne ikke laver nogen ?? Jeg tror man skal købe det man gerne vil have i dag og se hvad der så sker frem over, det er efterhånden ved at være ligsom computerteknologien, da hifi bliver mere og mere digitaliseret
Til top Vis hifreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifreak

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Nemlig, det er fakta nogle folk har svært ved at æde!

RS-232 porten er en fancy gimmick. Da jeg købte mit H/K Signature-sæt nævnte sælgeren selvfølgelig også denne men ikke et ord om opgraderingerne reelt kom, hvilket de ikke gør! Harman Danmark kunne oplyse at der ikke var planer for den RS-232 port! So much for fancy gimmicks!

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
hifreak skrev:

Jeg indrømmer, at det var en provokation. Jeg er lidt af en drillepind! Men at Thulen også om 10 år har meget at tilbyde, er nu ikke helt ramt ved siden af. Forstærkerdelen er ren high-end og den digitale del herunder også videodelen vil med stor sikkerhed kunne opgraderes hen ad vejen. Det tilbyder de jo også på deres rene surroundprocessor.

Hvordan vil du bære dig ad med at opgradere når det hele sidder på samme print.

Denon tilbyder en middelmådig/dårlig forstærker og en god digital del herunder en god videodel.

Har du nogensinde hørt en avc-a1sr på et sæt nautilus eller, miller og kreisler for den sagsskyld, eller en avr3803 på cdm serien. Det lyder ikke sådan, for så vil du ikke seriøst kunne sige at der er tale om en dårlig forstærker.

Men er det muligt løbende at opgradere denne del(softwareopgraderinger interesserer mig ikke) ?

Ja det er det

http://www.hifiklubben.com/dk/show.php?folder=&product=AVCA1SEUPGRADE

Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:
lars37 skrev:
hifreak skrev:

Jeg indrømmer, at det var en provokation. Jeg er lidt af en drillepind! Men at Thulen også om 10 år har meget at tilbyde, er nu ikke helt ramt ved siden af. Forstærkerdelen er ren high-end og den digitale del herunder også videodelen vil med stor sikkerhed kunne opgraderes hen ad vejen. Det tilbyder de jo også på deres rene surroundprocessor.

Denon tilbyder en middelmådig/dårlig forstærker og en god digital del herunder en god videodel.

Har du nogensinde hørt en avc-a1sr på et sæt nautilus eller, miller og kreisler for den sagsskyld, eller en avr3803 på cdm serien. Det lyder ikke sådan, for så vil du ikke seriøst kunne sige at der er tale om en dårlig forstærker.

Men er det muligt løbende at opgradere denne del(softwareopgraderinger interesserer mig ikke) ?

Ja det er det

Hej Finn

Jeg har hørt begge Denon forstærkere - dog ikke på et sæt Nautilus højttalere som dine. Thule plejer at skifte hele printet ved en opgradering. Det er ikke en billig opgradering, men den foreligger. Men det undrer mig egentlig, at du kører med en sådan surroundforstærker, når man tænker på det øvrige udstyr, som du ejer. Jeg gad godt høre din Classé på dine Nautilus 802. Den kan vel sætte gang i dine basmenbraner ?

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Finn29 skrev:
lars37 skrev:
hifreak skrev:

Ja det er det

Hej Finn

Jeg har hørt begge Denon forstærkere - dog ikke på et sæt Nautilus højttalere som dine. Thule plejer at skifte hele printet ved en opgradering. Det er ikke en billig opgradering, men den foreligger. Men det undrer mig egentlig, at du kører med en sådan surroundforstærker, når man tænker på det øvrige udstyr, som du ejer. Jeg gad godt høre din Classé på dine Nautilus 802. Den kan vel sætte gang i dine basmenbraner ?

Egentlig var det meningen at jeg bare skulle have et rimeligt stereoanlæg der også kunne bruges til snurrerundtlyd og derfor faldt valget på A1'eren. Det var tanken at den skulle bruges til mine gamle 802f og DM5 fra køkkenet til baghøjttalere, de skulle så have været suppeleret med en center.

men når man smider savsmuld i snuden på en gammel cirkushest så begynder den sgu at vrinske, og i mit tilfælde er den altså løbet løbsk.  

lige pt venter jeg på min HTM1 og min CP-50 de skulle blive sendt fra tyskland idag.

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:
lars37 skrev:
Finn29 skrev:
lars37 skrev:
hifreak skrev:

Hvad er en CP- 50 for en karl. 

Ja det er det

Hej Finn

Egentlig var det meningen at jeg bare skulle have et rimeligt stereoanlæg der også kunne bruges til snurrerundtlyd og derfor faldt valget på A1'eren. Det var tanken at den skulle bruges til mine gamle 802f og DM5 fra køkkenet til baghøjttalere, de skulle så have været suppeleret med en center.

men når man smider savsmuld i snuden på en gammel cirkushest så begynder den sgu at vrinske, og i mit tilfælde er den altså løbet løbsk.  

lige pt venter jeg på min HTM1 og min CP-50 de skulle blive sendt fra tyskland idag.

Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

DKMIK skrev

en forforstærker.

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:

DKMIK skrev

en forforstærker.

Det kommer til at lyde kanont. Din HTM1 kan du godt glæde dig til. Har selv en. Bedre center skal man lede længe efter. Men så er du reelt også ved at skifte dine Denon komponenter ud med noget rigtig godt.......!

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Sendt: 09 November 2003 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Jeg vil godt komme med mine erfaringer her.

Jeg har selv sammenlignet bl.a. Acurus ACT-3 forforstærker, Onkyo TX-DS777, Yamaha DSP2, Denon AVR380X(Kan ikke huske om det var en 1 eller 2) og Thules Surround for- og effektforstærker sæt. Andre produkter var også med i sammenligningen, men jeg kan ikke huske hvilke, da de ikke gjorde synderligt indtryk. Det er ca. 3 år siden.

Jeg spiller/spillede på en Aragon 4004MKII Effektforstærker og en Aragon 18K forforstærker m. Penny og Giles potmeter. Højttalerne er et sæt B&W Matrix 802 S3. Så jeg ville ikke have noget der degraderede mit system. CenterHT er en B&W Matrix HTM og Rear et par B&W DM601 S2. Kablerne er bl.a. TaraLabs RSC-Master Signal- og HT-kabel.

Acurus'en og Thulen og en anden high-end processor som jeg ikke kan huske navnet på var gode i Stereo, men ikke overvældende interessante i Surround. Det var i mine ører som om dynamikken ikke rigttigt var til stede. Det var som om man bare kunne skrue højere og højere op, uden at det rigttigt var tilstrækkeligt. Med Denon'en, Yamaha'en og Onkyo'en var det en helt anden sag. Her var surrounden helt kanon, og jeg følte dynamikken også ved rimeligt lave lydstyrker. Stereo fra Yamaha var dog elendig i mine ører, ok på Onkyoen, men faktisk ret god på Denon'en, og det var endda på et par ret krævende HT'ere. Denon'en imponerede mig faktisk mest.

Jeg endte med at købe Onkyo'en, da den var fedest i surround. Stereo spiller jeg så igennem mit forstærkersæt.

Mit indtryk af highend produkterne fra Thule og Acurus, var at Stereo delen var god, men surrounden ikke var lige så god/fed som Receiverne, Big Surprice. Jeg tror det er fordi Musik og Film er vidt forskellige oplevelser, og at High-end grejet simpelthen gør Film alt for pænt at lytte til. Forstå mig nu ret, men film må gerne have lov at bulre. Det er fedt at kanalseperationen er i top, hvilket den absolut var på Acurus og Thule, men når Neo klasker vagten i brystkassen i "The Matrix", ja så skal det kunne mærkes Og det kunne jeg ikke på high-end grejet, selv om jeg skruede højere og højere op.

Og at Thule så skulle være så kanon kvalitet, som Lars skriver, ja det kan godt være de spiller godt, men holder de også godt? En af mine kammerater er forhenværende forhandler af Thule, men han endte med at droppe dem, fordi han simpelthen havde for meget bøvl med dem. Han sendte rigttigt mange apparater til reparation, og mange gange de samme flere gange.

Det var så min mening.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

MartinMoth2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2005
Sendt: 09 August 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

OK, DET var en underholdende tråd der kom frem da jeg søgte på en denon avr 3803 på google. Overvejer at købeen brugt. Men tør næsten ikke, da jeg risikerer at komme i en sort bog over denon-ejere...
Til top Vis MartinMoth2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinMoth2

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 15 August 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Jeg så en til 3000,- brugt, hvilket er en ren foræring. Jeg gav 9000,- for min da den kom frem, og den har spillet uden at kny lige siden.....jeg har været rigtig glad for min!
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

MartinMoth2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2005
Sendt: 15 August 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt en brugt med restgaranti. Nu mangler jeg bare lige at få lejlighed til at se om den er kraftig nok til mit behov, og i så fald sælger jeg min acurus A250, som jeg så (forhåbenligt) ikke får brug for. Håber også jeg bliver glad for den, selvom jeg knapt nok kan finde ud af at skifte mellem CD og tuner på den - der er ca. 117 gange flere knapper end jeg er vang til
Til top Vis MartinMoth2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinMoth2

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes