Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 07:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Ipod nano! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 29 September 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Blackhawk: Takker, men har fået at vide at den koster 200$ for 2 GB og 250$ for 4 GB af min fætter som bor i USA. Han har netop købt en. Betydeligt mindre end her i hjemlandet, og så uden DB-begrænser. Synes det er latterligt med en sådan DB-begrænser. Folk skruer jo ikke højere op end at de selv kan holde det ud. På flyet hjem var jeg skam MEGET glad for at min ikke har det.

Til top Vis nosferatu89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nosferatu89

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 September 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Priserne er taget naturligvis fra det danske Apple website. Man skal naturligvis også lige huske den danske moms på 25%, så begynder enderne at nå sammen. Personligt synes jeg ganske enkelt at den spiller for lavt, men det er endnu ikke lykkedes mig at plante noget familie derovre bag det store vand

Så det kan måske være at en dansk ipod nano søger nyt hjem, til fordel for en hjembragt..

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 September 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Hej PeMoZ!

Hvordan bar du dig ad med at købe den af Apple i USA?
Så vidt jeg kan se er det kun muligt at benytte den danske applestore hvis man bor i DK.
Overvejer selv en Nano, men vil under ingen omstændigheder have en EU version.

Har nemlig for lang tid siden købt en iPod i DK og hvor har jeg bittert fortrudt jeg ikke undersøgte det ved amerikansk versus EU først. Altså, med de medfølgende skingre ørepropper er det vist intet problem at få høreskader, men at drive mine højohms Sennheiser hørebøffer, det kan den kun hvis jeg bruger det der tweak - og det er pænt træls!

Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 September 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Både min Ipod Mini og Shuffle virker ellers fint med mine Technics RP-DJ1200 hovedtelefoner. Men OK. Med min lillebrors AKG hovedtelefoner var lydstyrken også lige lav nok. Nu ved jeg så hvorfor.

Ellers må jeg faktisk sige jeg var ikke så lidt imponeret over lyden fra min Ipod. Jeg havde troet den ville falde noget igennem på det punkt, men faktisk lyder den betydeligt bedre end min Sony minidisk (kopieret anolog).

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

PeMoZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 September 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Jeg er så heldig at jeg har en Far som bor i USA... men jeg købte  nanoén online hos apple.com og registrede mig som boende hos ham og betalte med mit Dankort... det var ikke noget problem, så blev den bare send til min far som så sende den hertil som en lille pakke...  fik den faktiskt til samme pris som den (danske) 2GB version, men min er jo 4GB uden den latterlige DB begrænsning...
Til top Vis PeMoZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeMoZ

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 September 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Tak tak, nu har jeg det meget bedre

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

@PeMoZ

OK, tak for forklaringen... Det lader til jeg må på jagt efter en forhandler der sender til europa. Mener jeg fandt én på et tidspunkt, men der var det for sent at sende min iPod retur. Ellers må jeg jo bruge eBay, for at købe en EU udgave det nægter jeg med mindre den er næsten gratis, da det jo reelt er et defekt/forkrøblet produkt man køber!

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Sendt: 29 September 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

McAllan skrev:

Har nemlig for lang tid siden købt en iPod i DK og hvor har jeg bittert fortrudt jeg ikke undersøgte det ved amerikansk versus EU først. Altså, med de medfølgende skingre ørepropper er det vist intet problem at få høreskader, men at drive mine højohms Sennheiser hørebøffer, det kan den kun hvis jeg bruger det der tweak - og det er pænt træls!

Ved du om samme lydniveau sig gældende for både Ipod Mini'en og Nano'en? For jeg synes den mini ligger liiige i underkanten, og det må helst ikke være værre end den.

krill
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 September 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Til blackhawk...

Jeg er ikke helt enig med dig ang. din udtalelse om ridser, vi kan hurtig være enig om, at visse folk behandler deres ting rimelig hårdt skal vi sige dårligt til tider, og ridser ja det kan ikke undgås, men er ikke enig med dig i, at den ikke skal kunne holde til at have med i lommen på sine bukser det er jo det den er beregnet / burde være bygget til. Derudover er jeg af den overbevisning, at hvis skærmen bliver ridset så let og så meget som det tilsyneladende virker til visse folk har oplevet, ja så ender det jo med, at man ikke rigtig kan se displayet ordentlig pga. alle de ridser...

Jeg taler kun ud fra alt det jeg har læst fra nettet, er klar over, at man selvfølgelig ikke kan tro på alt, men man begynder at tænke, at der må være noget om snakken, når det er flere steder dette bliver debateret selv på apple.com forum, er der mange der har berrettet om dette.  
Til top Vis krill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krill

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2005 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

powda skrev:
Ved du om samme lydniveau sig gældende for både Ipod Mini'en og Nano'en? For jeg synes den mini ligger liiige i underkanten, og det må helst ikke være værre end den.

Ved det ikke, men har omvendt svært ved at forestille mig andet. Det er pga. fransk EU direktiv - misforstået forbrugerbeskyttelse af værste skuffe
De første iPods havde heller ikke denne begrænsning og mine kammeraters spillede da fint hørebøfferne op. Så kom 3. generation og jeg fór ud og købte min. Nedtur!

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 September 2005 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

PeMoZ skrev:
Jeg er så heldig at jeg har en Far som bor i USA... men jeg købte  nanoén online hos apple.com og registrede mig som boende hos ham og betalte med mit Dankort... det var ikke noget problem, så blev den bare send til min far som så sende den hertil som en lille pakke...  fik den faktiskt til samme pris som den (danske) 2GB version, men min er jo 4GB uden den latterlige DB begrænsning...

Smart - han kan da starte en lille virksomhed op, hvor danske hifi nørder får leveret US indkøbte varer, og så videresende det til DK for et mindre gebyr
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Sendt: 30 September 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

McAllan skrev:
powda skrev:

Ved det ikke, men har omvendt svært ved at forestille mig andet. Det er pga. fransk EU direktiv - misforstået forbrugerbeskyttelse af værste skuffe
De første iPods havde heller ikke denne begrænsning og mine kammeraters spillede da fint hørebøfferne op. Så kom 3. generation og jeg fór ud og købte min. Nedtur!

Sådan noget er simpelthen bare ikke godt nok.

krill
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Debatten ang. EU begrænsninger om hvor højt portable afspillere må spille her i Europe er sikkert noget vi ikke kan ændre ved. Man kan dog have den holdning, at det er folks eget ansvar at passe på deres hørelse når man anskaffer sig en portable afspiller som fx. ipod. Årsagen til det så vidt jeg ved er ganske enkelt at undgå at man får høreskader og så har man altså besluttet sig for en begrænsning, hvilket jeg ligeledes som jer andre synes er latterligt.  Min holdning det er folks eget ansvar når de anskaffer sig sådan en, man kan jo bare skrive på pakken, at det kan give høreskader, hvis man anvender dette produkt og man skruer for højt op. Så er det jo folks eget ansvar!
Til top Vis krill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krill

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Hvis ikke en Ipod nano 4 GB version er nok, findes de også i en 200 GB udgave: http://uncyclopedia.org/wiki/Ipod_Nano_200gb_Instructions/Pa ge_1
Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

He he. God sjov!
Også er den også pæn...

simart
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Jeg skulle til at købe en nano i Danmark, men vil da klart hellere

have en uden DB begrænsning.

Jeg kan godt skaffe en fra USA, men hvordan står det til med garanti?

Skal man få lavet et eller andet stempel, eller er det ligesom hvis man

havde købt den i Danmark?

Mvh Simon

Til top Vis simart's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af simart

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Jeg synes personligt, at Nano'en er latterligt prissat i forhold til Mini'en. Ja, den er mindre, men hvorfor hulen skal man betale det samme, når man hhv. kun får 2 og 4GB? (men det skyldes jo nok en begrænsning i flash-udviklingen?).

Desuden undrer det mig, at Apple ikke har formået at udnytte batterilevetiden bedre end tidligere iPod generationer. Ca. 14 timer på en enkel opladning er altså IKKE imponerende! Der klarer Creative, Sony m.fl. sig langt bedre.

Desuden går der noget om snakken ang. afspillerens evne til at blive let ridset. Min kammerat har snart haft sin (sorte) Nano, og den er allerede godt ridset, selvom han har et original etui lavet af blødt bomuld. Han er endda typen, der passer godt på sine ting. Min erfaring er, at den sorte version af Nano, er lettere modtagelig for ridser end den hvide udgave. Desuden er nano'ens front lavet af solidt plastik, hvorimod Mini'en var af ren aluminium/magnesium.

Jeg ser i hvert fald ingen grund til at skifte min Mini ud med Nano. Ikke før Apple får forbedret den på en del punkter.
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Man kan vel bare købe et gennemsigtigt etui der dækker hele Nanoen, så er der ingen ridser.
Jeg syntes personligt selv at der ikke rigtig er nogle konkurenter til nanoen. Næste gang bliver det Nano eller en video pod som efter al sandsynlighed kommer den 12-10 ( vi får se!)
http://www.ilounge.com/index.php/news/comments/apple-annou nces-one-more-thing-event-for-oct-12/

JerrilD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Man kan vel bare købe et gennemsigtigt etui der dækker hele Nanoen, så er der ingen ridser.
Jeg syntes personligt selv at der ikke rigtig er nogle konkurenter til nanoen. Næste gang bliver det Nano eller en video pod som efter al sandsynlighed kommer den 12-10 ( vi får se!)
http://www.ilounge.com/index.php/news/comments/apple-annou nces-one-more-thing-event-for-oct-12/

Hvor kan man købe det etui?

Synes at lyden i min iPod Nano er fin høj....

Gamle højtalere -> Jamo Laser 3000P
Til top Vis JerrilD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JerrilD Besøg JerrilD's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Her:
http://www.agent18.com/index.cfm?action=product.show&cat egory=Product&id_category=2ede3f4d-886a-410b-a7b2-1fd6e3 4765a5&id_product=1203b163-c00a-451b-9de3-751412c8cc9c#

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes